Ja ik had zelf een klacht ingediend over vraag 8 en vind vraag 13 en 14 zelf erg dubieus maar goed.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:18 schreef Jigzoz het volgende:
Het examen is op maandag 13 mei 2013 13:30-16:30
Wat te doen?
- Tekstverklaren
- Samenvatten
Wat mee te nemen?
- Woordenboek
- Pen
- Markeerstift
- Potlood
- Gum
- Nog een pen
Succes
8 heb ik nagekeken en dat was echt zoeken naar punten.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:19 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Ja ik had zelf een klacht ingediend over vraag 8 en vind vraag 13 en 14 zelf erg dubieus maar goed.
Ik heb per 'vraag' van de opdrachten per antwoord m'n woorden geteld. Misschien handig voor een eventuele andere keer :p.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:20 schreef nuckythompson het volgende:
Ik had precies 220 woorden, nu twijfel ik of ik wel goed heb geteld
Heb je het examen zelf gemaakt zonder correctiemodel? Bij 8 zijn volgens mij namelijk zoveel argumentaties mogelijk.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
8 heb ik nagekeken en dat was echt zoeken naar punten.
Ik heb 5x geteld.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:20 schreef nuckythompson het volgende:
Nee, dat heb ik niet gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:22 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Heb je het examen zelf gemaakt zonder correctiemodel? Bij 8 zijn volgens mij namelijk zoveel argumentaties mogelijk.
Dit heb ik ook. Hoop dat het goed wordt gerekend. Dan is mijn hele antwoord namelijk goed. Is toch 2 punten extra.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:22 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik wilde eerst het juiste antwoord achter 'dus' opschrijven bij vraag 8 maar heb 'dus moet ermee worden geëxperimenteerd.'
Alhoewel dat indirect aangeeft dat het nu niet helemaal in orde is, betwijfel ik of ik er punten voor krijg.
Heb best veel van die dingen, zo ook bij vraag 16.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Hoop dat het goed wordt gerekend. Dan is mijn hele antwoord namelijk goed. Is toch 2 punten extra.
Dat had ik dus ook.. En ik had nog maar 5 minuten dus besloot de tekstvragen nog een keer door te nemen,quote:Op maandag 13 mei 2013 21:20 schreef nuckythompson het volgende:
Ik heb exact hetzelfde als wat jij bij 10 hebt en 16 bijna hetzelfde. Wat denk je, dat ze dat ook goedrekenen? EDIT: beetje te snel gelezen, sorryquote:Op maandag 13 mei 2013 21:27 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb best veel van die dingen, zo ook bij vraag 16.
Correctievoorschrift:
Volgens de hoofdtekst kan historisch besef zich alleen ontwikkelen op
basis van historische kennis / kan historisch besef alleen ontstaan
nadat de historische sensatie is ervaren
• Volgens tekstfragment 2 kan iedereen uit zichzelf / van jongs af aan
historisch besef ontwikkelen
• een volledig goed antwoord van maximaal 30 woorden
Ik:
Volgens de hoofdtekst ontwikkelt men historisch besef via (geschiedenis)onderwijs, via het tekstfragment ontwikkelt men dit echter uit zichzelf/via opvoeding.
Vind het allemaal erg discutabel
Vraag 10:
De cultuur in alinea 10 is gericht op het behoud van het historisch besef, terwijl de cultuur in alinea 13 erop is gericht devotie toe te kennen aan historische materie.
En dan lees je in het correctievoorschrift;
• In alinea 10 wordt een cultuur beschreven waar historisch besef al
volop aanwezig is
• In alinea 13 wordt een cultuur beschreven waarin het historisch besef
zich nog ontwikkelt / moet ontwikkelen
• een volledig goed antwoord van maximaal 35 woorden
Die eerste heb je sowieso goed. Als ze daar geen punten voor geven.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:27 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb best veel van die dingen, zo ook bij vraag 16.
Correctievoorschrift:
Volgens de hoofdtekst kan historisch besef zich alleen ontwikkelen op
basis van historische kennis / kan historisch besef alleen ontstaan
nadat de historische sensatie is ervaren
• Volgens tekstfragment 2 kan iedereen uit zichzelf / van jongs af aan
historisch besef ontwikkelen
• een volledig goed antwoord van maximaal 30 woorden
Ik:
Volgens de hoofdtekst ontwikkelt men historisch besef via (geschiedenis)onderwijs, via het tekstfragment ontwikkelt men dit echter uit zichzelf/via opvoeding.
Vind het allemaal erg discutabel
Vraag 10:
De cultuur in alinea 10 is gericht op het behoud van het historisch besef, terwijl de cultuur in alinea 13 erop is gericht devotie toe te kennen aan historische materie.
En dan lees je in het correctievoorschrift;
• In alinea 10 wordt een cultuur beschreven waar historisch besef al
volop aanwezig is
• In alinea 13 wordt een cultuur beschreven waarin het historisch besef
zich nog ontwikkelt / moet ontwikkelen
• een volledig goed antwoord van maximaal 35 woorden
Ligt een beetje aan de correctoren, denk ikquote:Op maandag 13 mei 2013 21:30 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde als wat jij bij 10 hebt en 16 bijna hetzelfde. Wat denk je, dat ze dat ook goedrekenen?
Ik dacht dat dat niet de informatie was waarnaar men zocht, ik vind dat er best wat over valt te zeggen, we zullen het zien.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:31 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die eerste heb je sowieso goed. Als ze daar geen punten voor geven.![]()
Tweede weet ik niet. Vond die hele vraag sowieso best vaag. In alinea 10 werd wel duidelijk een cultuur beschreven, maar alinea 13 was een stuk minder duidelijk.
Niet zo heel gek aangezien driekwart open vragen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef jordyqwerty het volgende:
Zoals je ziet bestaat mijn halve examen uit discutabele antwoorden
Tja, er zijn voor- en nadelen aan open vragen.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Niet zo heel gek aangezien driekwart open vragen zijn.
Waarschijnlijk ook de voornaamste reden voor een mooie N!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:37 schreef De-Haas het volgende:
Niet zo heel gek aangezien driekwart open vragen zijn.
Ja ik begon ook met nakijken, 1e 7 vragen goed, dat is lekker binnenkomen. Daarna nam het wel wat af hahaha.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:40 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Tja, er zijn voor- en nadelen aan open vragen.
Grootste nadeel is wel dat je nu in onzekerheid zit omdat je afhankelijk bent van de interpretatie van de correctoren.
Aan de andere kant slaat bij open vragen bij mij de twijfel al heel snel toe, had ook de helft fout ervan geloof ik.
Gelukkig had ik de indeling wel geheel goedOp school had iedereen het de hele tijd over alinea 11 ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |