Je hebt mij niet kunnen betrappen op dusdanige vragen. De verschillen zijn toch vrij makkelijk te vinden als je de 2 fietsen bekijkt? Of zie ik wat anders?quote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zeg Patroon, moet ik nu echt de derde zijn die je vertelt dat je de laatste tijd irritant bent? Deze jongen komt, net als jij 1,5 jaar geleden, hier gewoon vragen stellen over fietsen en alles daaromheen. Als ik het mij goed herinner was jij degene die hier vragen stelde over minuscule wijzigingen in afstelling etc. Toen werd er over het algemeen ook niet gereageerd met een lmgtfy link en nu ben uitgerekend jij degene die hem nodig moet afzeiken... Laten we het anders voor iedereen even proberen leuk te houden...
Wil je de lmgtfy link erbij?quote:Patroon:
Het is hier in Fryslân nu zo'n -1/-3 graden. Is het nog te doen om dan te fietsen?
Dat kan gewoon met tourtochten, als je lid bent van de NTFU heb je alleen meestal wel meer korting bij zo'n tocht en je fiets is dacht ik verzekerdquote:Op maandag 13 mei 2013 19:38 schreef muzas het volgende:
Ik wil me overigens weer inschrijven voor een toertochtje... Is toch wel een lekkere stok achter de deur. Heb op die link uit de OP geklikt ( klik
Zit genoeg tussen, echter ben ik geen clublid oid, gewoon een recreant... Kan ik dan mee doen met "Vrije-tocht" en "recreatietocht" of alleen met recreatie? Of is er wellicht een andere site waar alleen de tochten voor beginnende toerdertjes zoals ik staan?
Heb zo verschrikkelijk weinig verstand van licenties en dergelijke...
Ervaren wielrenners van fok kunnen daar wat meer over vertellen dan wat google je brengt met de zoekmachine. Zo gek is die vraag dus niet. Ik hou niet zo van mensen die anderen erbij halen in een discussie, hou het gewoon bij jezelfquote:Op maandag 13 mei 2013 19:37 schreef SuperWeber het volgende:
Oh, nu is meneer op zijn teentjes getrapt.
Voorbeeld uit recreatief wielrennen #129
[..]
Wil je de lmgtfy link erbij?
I rest my case....
jaquote:Op maandag 13 mei 2013 19:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat kan gewoon met tourtochten, als je lid bent van de NTFU heb je alleen meestal wel meer korting bij zo'n tocht en je fiets is dacht ik verzekerd
Tijdritfietsen zijn inderdaad in de regel voor jongens die ook echt tijdritten rijden voor wedstrijden of voor mannen met teveel geld die ook in wedstrijd verband wel eens een tijdrit willen rijden. Als je geen tijdritten rijdt heeft ook het ook geen zin om een tijdritfiets te kopen he.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:51 schreef nickhguitar het volgende:
Waar ik overigens vooral op uitkom is dat het verschil tussen een tijdritfiets en een racefiets de prijs is. Als je bijv. het frame neemt van een tijdrifiets, deze is net wat anders afgesteld zodat het de aerodynamica ten goede komt. Daarnaast lees je veel mensen die zelfs switchen van onderdelen om op deze manier zelf een tijdritfiets te bouwen.
Maar je koopt toch alleen een tijdritfiets als je ook echt bij een club o.i.d. zit? Anders ga je toch lekker tijdrijden op je gewone fiets?
Wel omdat alles zo mooi zoeft en zoemt als je voorbij flitst op zo'n fiets.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdritfietsen zijn inderdaad in de regel voor jongens die ook echt tijdritten rijden voor wedstrijden of voor mannen met teveel geld die ook in wedstrijd verband wel eens een tijdrit willen rijden. Als je geen tijdritten rijdt heeft ook het ook geen zin om een tijdritfiets te kopen he.
Gaaf, ik ga proberen erbij te zijn! Natuurlijk niet om te stoppen voor coeeellaaaquote:Op maandag 13 mei 2013 20:45 schreef Oksel het volgende:
Dit is volgens mij die 'koers' van vorig jaar.
http://app.strava.com/activities/22145309
Ben toen na 90km gestopt om cola te kopen, lag er toch af.
In het begin rij je dus achter motoren aan, die bleven vorig jaar grotendeels bij de kopgroep hangen. En je probeert als eerste binnen te komen.
Ik wil het ook wel proberen! Alleen, we zijn vaak in die periode (of daaromtrent) op vakantie. Weet ik binnenkort meer over.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaaf, ik ga proberen erbij te zijn! Natuurlijk niet om te stoppen voor coeeellaaa
kunnen we hier niet proberen iemand van FOK! te laten winnen? dat we met zn allen voor iemand gaan rijden?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaaf, ik ga proberen erbij te zijn! Natuurlijk niet om te stoppen voor coeeellaaa
Dat gaat nooit werken, al die ego's. Niemand wil voor een ander rijden, er is geen teamgeest, we willen allemaal de eerste zijn, t is net Froome en Wiggins samen in 1 team. Dat zie je al bij zo'n klimclassic of een 300, of een "rustige duurtraining" in Vreeswijk vroeg in het jaar. Volle bak koers vanaf het begin, elkaar proberen te slopen en kijken wie je wat kan flikken. No way dat ik met een Kaas of Patroon naar de finish ga, die gasten eten je op en gaan dan op hun gemakje voor de winst.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
kunnen we hier niet proberen iemand van FOK! te laten winnen? dat we met zn allen voor iemand gaan rijden?
Doordat ik mij hier kan uitleven, gedraag ik mij op de weg als een heer in het verkeer. Rij nooit door rood en haal geen gevaarlijke manoeuvres uit. Rij enkel soms eens wat te hardquote:Op maandag 13 mei 2013 21:05 schreef keesfietst het volgende:
Word een beetje moe dat het hier af en toe een elite-clubje lijkt en het gedrag van sommige mensen gepaard gaat met die van onze collega's die er op de weg voor zorgen dat half Nederland wielrenners het liefst doodrijdt.
OT: lekker rondje gemaakt. Was beter weer dan ik dacht dus nog een uurtje extra eraan geplakt.
True, maar de sfeer is hier soms ver te zoeken. Dat is wel jammer.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind dat Patroon het recht heeft om zoon domme vraag te bashen, ik zou dat ook doen. Natuurlijk mag je hier een goegelbare vraag stellen en je zal er wellicht ook antwoord op krijgen. Maar je moet ook niet raar opkijken als je in de zeik genomen wordt, en terecht imo.
Superwanker moet dus niet janken.
NOU DAN DONDER JE TOCH OOK GEWOON EEN EIND OP ALS HET JE NIET ZINT!!!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:07 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
True, maar de sfeer is hier soms ver te zoeken. Dat is wel jammer.
Jezus Grip, wat ben je ook een klootzak, somsquote:Op maandag 13 mei 2013 21:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
NOU DAN DONDER JE TOCH OOK GEWOON EEN EIND OP ALS HET JE NIET ZINT!!!![]()
![]()
Oeh, ik ruik testosteron. Ook goede natuurlijke dopingquote:Op maandag 13 mei 2013 21:15 schreef Patroon het volgende:
Inderdaad, voor sfeer ga ik wel bij mijn charmant meisje op de bank zitten
Moe man.quote:
Op die foto zit ie zn eerste E-bike uit te zoeken, en dan lekker samen met zn kaasmeisje in hun ANWB regenjas door de bollenvelden fietsenquote:
Racefiets + koop/leen een tijdrithelm en tijdritstuur, volgens mij met z'n tweeën het grootste verschil tussen tijdrit en race. Kan je beide doen. Tijdrit moet zo aerodynamisch mogelijk zijn, op het oncomfortabele af, racefiets moet je ook een beetje behendig mee kunnen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:51 schreef nickhguitar het volgende:
Waar ik overigens vooral op uitkom is dat het verschil tussen een tijdritfiets en een racefiets de prijs is. Als je bijv. het frame neemt van een tijdrifiets, deze is net wat anders afgesteld zodat het de aerodynamica ten goede komt. Daarnaast lees je veel mensen die zelfs switchen van onderdelen om op deze manier zelf een tijdritfiets te bouwen.
Maar je koopt toch alleen een tijdritfiets als je ook echt bij een club o.i.d. zit? Anders ga je toch lekker tijdrijden op je gewone fiets?
quote:Op maandag 13 mei 2013 21:34 schreef eentwee het volgende:
Het is hier inderdaad niet altijd even gezellig. Laten we een Patroon doorbreken.
Heb je die powermeter al werkend?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:34 schreef eentwee het volgende:
Het is hier inderdaad niet altijd even gezellig. Laten we een Patroon doorbreken.
Je kan kant en klare routes downloaden en er op zetten ja.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:43 schreef nickhguitar het volgende:
Nog even een vraagje van mijn kant betreffende navigatie. Ik ga waarschijnlijk niet voor een Garmin maar voor de Teasi On. Deze werkt met OSM (open street map). Nu is mijn vraag; kun je hiermee ook routes delen met elkaar? Ik weet inmiddels dat je zelf routes kunt maken op de pc en deze dan op de Teasi kunt zetten, het zou echter ook leuk zijn als ik kant en klare routes kon downloaden van de site en die volgen.
Kan t niet zien al non strava gebruiker. Het blijft mij nog te duur, Garmin zou met pedalen komen die de power kunnen meten, maar die zijn al meer dan een jaar uitgesteld.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:44 schreef eentwee het volgende:
[..]
Jazeker! Check mijn ritten op Strava maar van de laatste tijd
Brengen wij toch nog wat gezelligheid je kamer binnen. Lief he!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
vanuit een verschrikkelijk ongezellige hotelkamer in Boedapest...
gaat nu maar een dvd kijken.............
Ze zijn er nu zie ik. Wel duur ja, dacht dat eerst werd gezegd (jaren terug) dat ze juist goedkoop gingen worden.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:53 schreef eentwee het volgende:
Die pedalen zouden ook 1000¤ kosten geloof ik. 't Is wel leuk spul
Laat dat beoordelen maar even aan de experts over dametje!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:48 schreef tes.je het volgende:
[..]
Jezus wat een wind vandaag, ik ging helemaal kapot op het eerste stuk. Maar ach, daar word je sterk van
Ik heb wel echt het gevoel dat ik best goed bezig ben, gezien de tijd die ik pas fiets.
Hoe kan die Teasi in godsnaam zo goedkoop zijn? Voor diezelfde prijs heb je van Garmin een apparaatje waar een lullig lijntje staat aangegeven waar je ongeveer moet fietsen, voor diezelfde prijs heb je nu dus gewoon een volwaardig navigatiesysteem. Ik zou bijna zeggen waar zit het addertje?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:48 schreef tes.je het volgende:
[..]
Je kan kant en klare routes downloaden en er op zetten ja.
Jezus wat een wind vandaag, ik ging helemaal kapot op het eerste stuk. Maar ach, daar word je sterk van
Ik heb wel echt het gevoel dat ik best goed bezig ben, gezien de tijd die ik pas fiets.
Die Teasi mist ook Ant+ voor zover ik kan zien.quote:Op maandag 13 mei 2013 22:14 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Hoe kan die Teasi in godsnaam zo goedkoop zijn? Voor diezelfde prijs heb je van Garmin een apparaatje waar een lullig lijntje staat aangegeven waar je ongeveer moet fietsen, voor diezelfde prijs heb je nu dus gewoon een volwaardig navigatiesysteem. Ik zou bijna zeggen waar zit het addertje?
Op een Garmin kun je ook OSM kaarten zetten (alleen zal Garmin je dat niet vertellen).quote:Op maandag 13 mei 2013 21:43 schreef nickhguitar het volgende:
Nog even een vraagje van mijn kant betreffende navigatie. Ik ga waarschijnlijk niet voor een Garmin maar voor de Teasi On. Deze werkt met OSM (open street map). Nu is mijn vraag; kun je hiermee ook routes delen met elkaar? Ik weet inmiddels dat je zelf routes kunt maken op de pc en deze dan op de Teasi kunt zetten, het zou echter ook leuk zijn als ik kant en klare routes kon downloaden van de site en die volgen.
Eigenlijk best mazzel dat je bijna dood bent gereden. Nu heb je graties nieuwe fiets en geen dranghek met te korte stuurpen.. geluk zit in klein hoekjequote:Op maandag 13 mei 2013 23:07 schreef firewirecable het volgende:
Yeah! Morgen de Di2 batterij opladen, de laatste dingen monteren en een testritje maken.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Kijk, dat zijn nou eckte wielen. Ziet er gesoigneerder uit dan die porno dingen van alle de e-penissen hier.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:07 schreef firewirecable het volgende:
Yeah! Morgen de Di2 batterij opladen, de laatste dingen monteren en een testritje maken.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee niet gezellig maar kom het wel door voor 3 nachten.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:14 schreef Patroon het volgende:
Jammer dat mavic is. Fulcrum R3 zijn baas
Nog gezellig op je kamertje Buzz?
Het klopt dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar op fiets.nl forum staan ontzettend veel klachten over de naven van Mavic en ze geven zelf niet thuis als het om service gaat. Voor mij genoeg reden om ze niet te nemen.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee niet gezellig maar kom het wel door voor 3 nachten.
Maar leg jij nou eens precies uit waarom het jammer is dat die wielen Mavic Ksyrium Elite S zijn. Beetje bashen op Mavic, mag van mij hoor maar het is zo ongefundamenteerd als de pest. En wat is er nou beter aan die Fulcrum racing 3. De prijs misschien, maar verder hoor ik echt heel graag waarom FR 3's nu zoveel beter zijn. Wellicht dat er hier dan ook nog eens een zinvolle discussie met ervaringen kan worden gevoerd. Ik hou me aanbevolen.
Ja best, zal ik ff terugkoppelen naar schoonouders. Kom er morgen op terug.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:45 schreef Oksel het volgende:
Misschien wel ja, lijkt me wel leuk. Staat wel in de agenda. Kom ik zondagavond.
Kijk dat bedoel ik nu. Op een forum lees je dus echt nooit hoe goed iets is, maar wel wanneer er een klacht is. De service van Mavic ken ik niet, want één gebroken spaak en één keer een sligerende body in 10 jaar (3 sets Mavic wielen). vind ik niet zo heel erg en heb ik geen fabrieksgarantie voor nodig. Die spaak is keurig netjes vervangen door een Mavic dealer en die slingerende body heb ik zelf gerepareerd door er een neiuwe nylon lagerring in te zetten. Daarnaast doe ik nooit wat aan die wielen, geen afstellen geen vet er in. Het blijft allemaal even soepel lopen. Dat was vroegah met die hele mooie Campa Chorus naven wel anders. Die moesten om de paar duizend km uit elkaar, schoonmaken, nieuwe kogels en nieuw vet er in en regelmatif afstellen. Dan liepen ze ook wel heel mooi hoor.quote:Op maandag 13 mei 2013 23:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het klopt dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar op fiets.nl forum staan ontzettend veel klachten over de naven van Mavic en ze geven zelf niet thuis als het om service gaat. Voor mij genoeg reden om ze niet te nemen.
Hé bah, met een gebruikt zweetbandje van een ander rondrijden. Lijkt me heel speciaal...quote:Op maandag 13 mei 2013 23:54 schreef Oksel het volgende:
Morgen dus m'n Edge 800 ophalen, met heul veel kaart materiaal, inc. speciale ATB topo kaarten van Duitsland. Da's dan wel weer leuk. Inc. hartslagmeter / cadansmeter.
Kan ik mooi D1 ritjes gaan maken!
Makkelijk schoon te maken hoor. Metertje klik je zo van het bandje en het bandje mik je in de wasmachinequote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hé bah, met een gebruikt zweetbandje van een ander rondrijden. Lijkt me heel speciaal...
Helemaal correct!quote:Op maandag 13 mei 2013 23:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eigenlijk best mazzel dat je bijna dood bent gereden. Nu heb je graties nieuwe fiets en geen dranghek met te korte stuurpen.. geluk zit in klein hoekje
Voor iemand die veel reist en ook in minder hygiënische landen komt ben je wel erg klinisch ingesteld buzzquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hé bah, met een gebruikt zweetbandje van een ander rondrijden. Lijkt me heel speciaal...
Nederlands merk geloof ik. Supra en quasar velgen zouden zelfs uit dezelfde Taiwanese fabriek komen.quote:
* forty-two aait Patroon over z'n bolletjequote:Op maandag 13 mei 2013 23:40 schreef Patroon het volgende:
Ik ben altijd wel in voor een mop forty-two
Ja okkie ga je mee? Wij rijden zwart.
Ziet er mooi uit!quote:Op maandag 13 mei 2013 23:07 schreef firewirecable het volgende:
Yeah! Morgen de Di2 batterij opladen, de laatste dingen monteren en een testritje maken.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Correct: Ultegra Di2.quote:
Quasar is van tuyl geloof ik, supra is van sensa.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nederlands merk geloof ik. Supra en quasar velgen zouden zelfs uit dezelfde Taiwanese fabriek komen.
http://quasarwheels.com/about_usquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Quasar is van tuyl geloof ik, supra is van sensa.
Ik vind deze erg subtiel, de modellen met witte belettering vind ik juist heel erg schreeuwerig omdat het logo zo vaak op het frame staat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:04 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Correct: Ultegra Di2.
Ik moet nu enkel nog de batterij opladen nu ik weet via waar dat met en nog het een en ander klein grut installeren voor ik kan fietsen.
Vandaar dat ik ook iets meer heb betaald voor een stealth en dan een Di2 (ook omdat de advocaat een budget bevestigd heeft), die witte stickets doen het ook niet voor mij hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:33 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik vind deze erg subtiel, de modellen met witte belettering vind ik juist heel erg schreeuwerig omdat het logo zo vaak op het frame staat.
Goede keuze iig
Dat kan ja.quote:Op maandag 13 mei 2013 21:51 schreef eentwee het volgende:
Kun je met die Teasi ook routes naar Strava krijgen?
Ultimate CF SLX 7.0 Di2 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
Welke heb je dan nu precies? Als ik google kom ik op mtb's uit.
Dat is een dure!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:01 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ultimate CF SLX 7.0 Di2 om precies te zijn.
@ Kaas: Ik ook, alleen ziet het er naar uit dat het gaat regenen hier deze middag.... daar gaat mijn testritje om alles af te stellen (dat doe ik liever niet in de regen.
[ afbeelding ]
Sowieso moet je bij zo'n fiets eigenlijk wel een setje cosmic carbons SL hebben he.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
Schitterende fiets firewirecable. Have fun
Laat je die wielen er onder zitten of heb je zelf nog anderen liggen?
Ja dan maar wat langzamer naar boven.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:07 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sowieso moet je bij zo'n fiets eigenlijk wel een setje cosmic carbons SL hebben he.
In Nederland zijn dat enkel de viaductenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dan maar wat langzamer naar boven.
pff of je fiets nou 7.7kg weegt of 8kg.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:52 schreef firewirecable het volgende:
[..]
In Nederland zijn dat enkel de viaducten
Nee hoor, van een zwaardere fiets krijg je sterkere benen! en als je dan op een lichte fiets gaat zitten ga je als de bliksem!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
pff of je fiets nou 7.7kg weegt of 8kg.Voor trainen maakt dat toch geen klap uit ofwa?
En nou niet weer op de straat gaan legge met dat ding hé die achterderrie is niet te betale los glimmende kant bove houwequote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:59 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Nee hoor, van een zwaardere fiets krijg je sterkere benen! en als je dan op een lichte fiets gaat zitten ga je als de bliksem!
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://app.strava.com/act(...)IxOTE%253D#980876350
Officieel nu een Strava segment
Dit wil je je schoonouders niet echt aandoen toch?quote:
Ik zou dan wel even een circulaire in de buurt rondbrengen waarin je de buren verzoekt de kinderen binnen te houden.quote:
Dat was ook mijn idee, en om nu meteen 100% high-end te gaan fietsen is een beetje een "dream killer".quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:39 schreef Tommeke het volgende:
@firewirecable: Knap fietsje!
Ksyrium Elite zijn prima wielen. M'n chick heeft die ook in haar fiets. Best licht en sterk zat.
Ik heb nog een setje Cosmic Elite liggen. Compleet uitgeremd, maar de naven zijn na 8 jaar nog prima.
Hehe, kut is dat he.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef firewirecable het volgende:
Mooi irritant, het regent hier nog steeds, dus wellicht een testje op de rollers vanmiddag....
Sowieso.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:04 schreef firewirecable het volgende:
wellicht het meest irritante was er is denk ik. Iets krijgen na lang wachten en dan nog moeten wachten....
Hier een Polar, die maken prima hartslagmeters. Wat vind je duur? De mijne kostte 100¤, en daarmee kan ik nog niet eens interval trainen. Reken dus op minstens 120-150¤ voor een serieus apparaat om mee te trainen. Polar is wel vanouds een specialist in hartslag meters, dus een goede keus.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:32 schreef nickhguitar het volgende:
Welke hartslagband gebruiken jullie (als je er 1 gebruikt uiteraard). Ik heb er nu 1 van 2 tientjes, maar dat is te zien ook. Blijft vaak haperen en af en toe geen hartslag. Wat is een leuk model voor niet al te veel geld?
En welke rit hebben jullie het over als ik vragen mag voor aankomende zondag?
garmin band hier die doet het primaquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:32 schreef nickhguitar het volgende:
Welke hartslagband gebruiken jullie (als je er 1 gebruikt uiteraard). Ik heb er nu 1 van 2 tientjes, maar dat is te zien ook. Blijft vaak haperen en af en toe geen hartslag. Wat is een leuk model voor niet al te veel geld?
En welke rit hebben jullie het over als ik vragen mag voor aankomende zondag?
Wat bedoel je met geen interval trainingen? Je kunt op een 'goedkoop' apparaat toch gewoon de grenzen instellen, dat het apparaat piept als je deze over gaat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hier een Polar, die maken prima hartslagmeters. Wat vind je duur? De mijne kostte 100¤, en daarmee kan ik nog niet eens interval trainen. Reken dus op minstens 120-150¤ voor een serieus apparaat om mee te trainen. Polar is wel vanouds een specialist in hartslag meters, dus een goede keus.
Niet zondag, maar 2e pinksterdag: dan rijden we de elfstedentocht, 235 km.
nee want ik moet trainenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, er is een toffe meet in rotterdam, kom je ook ff ESF Kijken?
gezellig toch? Anders fiets je ff langs?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
ff ESF kijken, ik hoef geen oorkanker.
Nee joh, Vader en zoon, eigenlijk zoon Alan, en Gijs helpt daar zgn maar een beetje, hebben de zaak in Bruchem. Die zaak in Zaltbommel is van een zwager van Gijs, die ooit de merknaam Van Tuyl van Gijs heeft overgenomen. Maar tegenwoordig zijn ze niet meer on speaking terms.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:00 schreef dop het volgende:
[..]
http://quasarwheels.com/about_us
yep
maar volgens mij is het niet dezelfde als van het fietsen merk gezien de een in brunchem een winkel heeft en de ander in zaltbommel
broers misschien ?
edit: vader en zoon
http://www.cc5311.nl/de-winkel.html
Wat vraag jij veel zeg. Ga anders eerst even het verschil tussen bijvoorbeeld de cs200 en de cs400 van Polar bekijken, scheelt je weer vragen moeten stellenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:51 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat bedoel je met geen interval trainingen? Je kunt op een 'goedkoop' apparaat toch gewoon de grenzen instellen, dat het apparaat piept als je deze over gaat?
Klopt en volgens Gijs van Tuyl hebben ze samen een deal gesloten van de een de fietsen met Supra wielen, en de ander zet Apex en Quasar in de markt. Die beide merken wielen komen in dezelfde container uit Taiwan. Ik neem dus maar aan dat het wielen uit dezelfde fabriek zijn. Welke weet ik (nog) niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Quasar is van tuyl geloof ik, supra is van sensa.
Jij hebt altijd van die FM weetjes. Vrienden in die business?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Klopt en volgens Gijs van Tuyl hebben ze samen een deal gesloten van de een de fietsen met Supra wielen, en de ander zet Apex en Quasar in de markt. Die beide merken wielen komen in dezelfde container uit Taiwan. Ik neem dus maar aan dat het wielen uit dezelfde fabriek zijn. Welke weet ik (nog) niet.
Ik veroordeel niet, ik constateer alleen maar. En de kennis die ik heb wil ik best delenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:17 schreef Patroon het volgende:
Rustig blijven Grip, anders komt meester Superweber weer langs...
Laat ik zeggen dat het kennis uit de eerste hand is. Ik beschouw ze niet als vrienden, maar wel als goede bekenden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Jij hebt altijd van die FM weetjes. Vrienden in die business?
ESF ? google doet het niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
Kaas, er is een toffe meet in rotterdam, kom je ook ff ESF Kijken?
heb ze zelf ook... prima wielen om mee te toeren. Af en toe keer naspannen.. Gewicht valt mee, lopen lekker, betaalbaar.. Zou er geen wedstrijden mee rijden, maar verder heerlijke wieltjes..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:14 schreef boskje het volgende:
Een kennis van mij heeft net No-Name 60mm Carbon clinchers uit China via E-bay gekocht.
Deze wielen zien er kwalitatief goed uit en het smoelt ook fantastisch.
Hij heeft er nog maar 1 keer mee gereden dus over duurzaamheid is nog niet veel te zeggen natuurlijk.
Incl. Invoerrechten hebben de wielen ¤465,- gekost. Niet zo'n gekke prijs toch?
Voor een teller op het stuur is die CS500+ nu de onderkant van de markt bij Polar. Die CS100, 200 en 400 zitten niet meer in de collectie. Alle goedkopere zijn horloge modellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat vraag jij veel zeg. Ga anders eerst even het verschil tussen bijvoorbeeld de cs200 en de cs400 van Polar bekijken, scheelt je weer vragen moeten stellen![]()
Dat vond Grip ook, totdat hij ze probeerde te monteren. Maar gelijk heb je. Ze zien er niet alleen retro fantastisch uit, maar rollen ook nog geweldig. Wel een beetje kwaliteits biba monteren denk ik. Want met minimaal 8 bar, mag gerust wat meer zijn bij deze soepele bandjes, komt er toch wat spanning op die biba's te staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
tip: http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-sc-2013 de mooiste bandjes voor full carbon wheels
Wat is eigenlijk jullie ervaring met de Conti GP4000s en dan bijvoorbeeld t.o.v. de Vittoria's qua rolweerstand en grip?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat vond Grip ook, totdat hij ze probeerde te monteren. Maar gelijk heb je. Ze zien er niet alleen retro fantastisch uit, maar rollen ook nog geweldig. Wel een beetje kwaliteits biba monteren denk ik. Want met minimaal 8 bar, mag gerust wat meer zijn bij deze soepele bandjes, komt er toch wat spanning op die biba's te staan.
Ik denk dat die conti's beter lek bestendig en duurzamer zijn. Maar heb je het over looks, dan wordt het een ander verhaal want de halve wereld rijdt natuurlijk al op die Conti GP 4000s banden. Vittoria's zijn wat soepeler, en lopen voor het gevoel ook wel wat lichter, al zal dat wel een idefix van mij zijn. Maar het is net als een placebo, geloof je er in dan werkt het.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:00 schreef boskje het volgende:
Wat is eigenlijk jullie ervaring met de Conti GP4000s en dan bijvoorbeeld t.o.v. de Vittoria's qua rolweerstand en grip?
Zelf rijd ik eigenlijk alleen maar met de 4000s 23mm Grip (nadat ze ingereden) zijn is perfect, nagenoeg nooit lek en ze monteren ook makkelijk. Ik ben dan zo'n boer die daardoor niet zo snel overstapt naar iets anders
Ik heb zonder problemen zo'n 8k km gereden met conti's, misschien 1-2x lek per band in die tijd. Heb nu Vredestein Fortezza's om de wielen liggen en ben daar ook zeer over te spreken, ze voelen wat soepeler aan maar zijn beide 120tpi. De Fortezza's liggen om de Fulcrum R3 en daar zitten ook lichtere biba's in. Die combinatie zal er wel voor zorgen dat ik de Fortezza's wat lekkerder vind bollen, want die minuscule verschillen zijn te klein om die te voelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:00 schreef boskje het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk jullie ervaring met de Conti GP4000s en dan bijvoorbeeld t.o.v. de Vittoria's qua rolweerstand en grip?
Zelf rijd ik eigenlijk alleen maar met de 4000s 23mm. Grip (nadat ze ingereden) zijn is perfect, nagenoeg nooit lek en ze monteren ook makkelijk. Ik ben dan zo'n boer die daardoor niet zo snel overstapt naar iets anders
De evo's zitten er nu lekker om hoor! En ik vind ze echt soepeler, ondanks een keiharde 8,5 bar in de banden. Das meer dan met m'n conti's, daarmee reed ik op 7 of 7,5 max. De test gedaan op de burg Vd bosweg in leersum, langs de begraafplaats. Aan het (minder hard dan normaal) geklapper van m'n velgen kon ik prima horen dat de evo's echt soepeler rollenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat die conti's beter lek bestendig en duurzamer zijn. Maar heb je het over looks, dan wordt het een ander verhaal want de halve wereld rijdt natuurlijk al op die Conti GP 4000s banden. Vittoria's zijn wat soepeler, en lopen voor het gevoel ook wel wat lichter, al zal dat wel een idefix van mij zijn. Maar het is net als een placebo, geloof je er in dan werkt het.
Volgens mij voelt de Fortezza's soepeler aan dan een Conti 4000s en zijn ook lichter.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
t.o.v. wat voor vittoria's?
Conti 4000S is toch meer een trainings/tourband?
Fortezza vind ik een goede allrounder. En ze zijn voor minder te vinden.
tov Open Corsa Evo SC dus. Geen Rubino's of dat soort geneuzel. En Fortezza's smoelen op de een of andere manier ook beter dan die Conti's. Ik denk omdat ze minder rond zijn en wat platter dan die Conti's. Fortezza's hebben meer het model van Veloflex, terwijl die Vittoria's meer een tube model hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
t.o.v. wat voor vittoria's?
Conti 4000S is toch meer een trainings/tourband?
Fortezza vind ik een goede allrounder. En ze zijn voor minder te vinden.
Klopt, ik heb met Fortezzas meer ruimte tussen band en frame dan bij conti's. Ga dit jaar er achter komen of Fortezzas even lekbestendig zijn maar wel wat fijner bollen en bochten rijden.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
tov Open Corsa Evo SC dus. Geen Rubino's of dat soort geneuzel. En Fortezza's smoelen op de een of andere manier ook beter dan die Conti's. Ik denk omdat ze minder rond zijn en wat platter dan die Conti's. Fortezza's hebben meer het model van Veloflex, terwijl die Vittoria's meer een tube model hebben.
Jup ik monteer ze ook met bandenknecht.. maar eenmaal erop, rollen ze lekker. Latex biba erin en rijd dan heerlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat vond Grip ook, totdat hij ze probeerde te monteren. Maar gelijk heb je. Ze zien er niet alleen retro fantastisch uit, maar rollen ook nog geweldig. Wel een beetje kwaliteits biba monteren denk ik. Want met minimaal 8 bar, mag gerust wat meer zijn bij deze soepele bandjes, komt er toch wat spanning op die biba's te staan.
Als de conti's nieuw zijn dan vind ik de afmetingen van de band wel in orde.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, ik heb met Fortezzas meer ruimte tussen band en frame dan bij conti's. Ga dit jaar er achter komen of Fortezzas even lekbestendig zijn maar wel wat fijner bollen en bochten rijden.
Ok dat zal wel zijn, maar de conti's zijn wel de banden waarmee ik net wat harder door de bocht kan/durf dan anderen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:14 schreef boskje het volgende:
[..]
Als de conti's nieuw zijn dan vind ik de afmetingen van de band wel in orde.
Maar als ze constant op minimaal 8bar staan dan veranderen ze al snel in formaat ballonband.
Zit tussen je oren denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ok dat zal wel zijn, maar de conti's zijn wel de banden waarmee ik net wat harder door de bocht kan/durf dan anderen.
Spreek ik niet tegen. Nog geen ervaring met Fortezzas, wel met conti's. Die voelen gewoon goed aan. Zie wel eens mensen slippen/ beetje wegspringen in bocht waar ik dan op dat moment met die snelheid nog grip heb.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zit tussen je oren denk ik.
Ik daal met Fortezzas even hard door een bocht dan met conti's. Misschien voelen de Fortezzas nog wel vertrouwder.
Allebei gehad, beiden prima banden. Zowel in droog weer als nat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zit tussen je oren denk ik.
Ik daal met Fortezzas even hard door een bocht dan met conti's. Misschien voelen de Fortezzas nog wel vertrouwder.
Daar doe ik dan toch bijna een heel seizoen mee. En omdat ik er ieder seizoen toch een nieuw setje omgooi, blijven de kosten toch ook gelijk.... Zoiets als altijd voor vijf tientjes tanken en je merkt de prijsverhoging niet....quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:45 schreef Patroon het volgende:
Hehe, hou er wel rekening mee dat die vitorria corsa evo sc banden volgens mij na 2k km op zijn, niet echt een trainingsband dus.
Gelukkig heb je nog altijd wel zelfspot buzzquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar doe ik dan toch bijna een heel seizoen mee.
Maaruh, is die 2k km nu uit ervaring of slechts van horen zeggen?
Is ook van wat ik van gebruikers hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar doe ik dan toch bijna een heel seizoen mee. En omdat ik er ieder seizoen toch een nieuw setje omgooi, blijven de kosten toch ook gelijk.... Zoiets als altijd voor vijf tientjes tanken en je merkt de prijsverhoging niet....
Maaruh, is die 2k km nu uit ervaring of slechts van horen zeggen?
Groot gelijk. Die Fortezza's zijn een prima alternatief. Ik vind ze er veel beter uit zien dan die Conti's. Conti's vind ik een beetje te plastic achtig terwijl die Fortezza's een veel meer racy uiterlijk hebben. En ik denk dat ze een betere grip hebben. Als je een beetje zoekt, kom je ze nog wel eens voor 20 euro per stuk tegen op een of andere kerstshow.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is ook van wat ik van gebruikers hoor. Zelf niet het geld voorover om op zo'n band te trainen. Misschien straks als ik afgestudeerd ben en een baan heb voor op mijn zomer wielen. Maar de 20 euro bandjes die ik nu heb bevallen ook goed. Ik weet nu niet wat ik mis
Draad of vouw, ken het verschil eigenlijk niet eens. Fortezza's ogen wel mooi inderdaad, mooi ronde look. Gingen ook aardig lang mee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Groot gelijk. Die Fortezza's zijn een prima alternatief. Ik vind ze er veel beter uit zien dan die Conti's. Conti's vind ik een beetje te plastic achtig terwijl die Fortezza's een veel meer racy uiterlijk hebben. En ik denk dat ze een betere grip hebben. Als je een beetje zoekt, kom je ze nog wel eens voor 20 euro per stuk tegen op een of andere kerstshow.
Ik reed vroeger ook op banden van 3 knaken hoor. Pariba's, en dat waren geeneens vouwbanden, maar had toen wel het geluk dat Hopmans in BoZ erg dichtbij was. Goedkoper kon je het toen echt nergens in NL krijgen.
Ben ff benieuwd, wat is er mis met Rubino's?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
tov Open Corsa Evo SC dus. Geen Rubino's of dat soort geneuzel. [...]
Klopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Die conti's zijn ook groter volgens mij. Ze lijken meer 24/25mm dan 23mm wat er op staat.
Ik juist niet. Vorig jaar in het voorseizoen een paar keer goed op m'n plaat gegaan met Conti's, vooral op nat wegdek. Na 1000km die eraf gegooid en vervangen door m'n gebruikelijke Panaracers. Daarna niet meer gevallen én veel harder door de bocht gegaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:23 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ok dat zal wel zijn, maar de conti's zijn wel de banden waarmee ik net wat harder door de bocht kan/durf dan anderen.
anders gewoon ff tegen de stoep aanraggenquote:Op woensdag 15 mei 2013 08:13 schreef eentwee het volgende:
Hm, daarvoor zitten ze te laag? Of ik ga nooit hard door een bocht, want bij mij zitten ze er na 5000km allemaal nog op. Misschien omdat ik ze vooral in de winter/regen gebruik en dan dus sowieso niet hard door bochten ga
Oeps, sorry! Op zich niets mis mee. Het rolt ook en in vele kleurtjes verkrijgbaar. Maar het is in mijn ogen wel een toeristen / toerders band, die waarschijnlijk heel lang mee gaat maar behoorlijk stug is.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:57 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ben ff benieuwd, wat is er mis met Rubino's?
Die gietpuntjes snij je er na montage natuurlijk met een Stanley mes stuk voor stu eerst af voordat je Fortezza's het buitenlicht ook maar mogen aanschouwen. Ik probeerde het een keer met een schuurpapiertje maar dat was geen succes. Dus toen maar een paar honderd van die puntjes afsnijden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:13 schreef eentwee het volgende:
Hm, daarvoor zitten ze te laag? Of ik ga nooit hard door een bocht, want bij mij zitten ze er na 5000km allemaal nog op. Misschien omdat ik ze vooral in de winter/regen gebruik en dan dus sowieso niet hard door bochten ga
Krijg je ze nooit helemaal mee weg en blijven er alleen maar kortere puntjes van over omdat een nagelknipper op het snijvlak nu eenmaal taps toeloopt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:57 schreef Patroon het volgende:
Ik knip die stukjes eraf met een nagelknipper.
Zoals ik zei is een nagelknipper veel makkelijker dan afsnijden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die gietpuntjes snij je er na montage natuurlijk met een Stanley mes stuk voor stu eerst af voordat je Fortezza's het buitenlicht ook maar mogen aanschouwen. Ik probeerde het een keer met een schuurpapiertje maar dat was geen succes. Dus toen maar een paar honderd van die puntjes afsnijden.
Je moet dus ook alleen met het puntje knippen hequote:Op woensdag 15 mei 2013 12:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Krijg je ze nooit helemaal mee weg en blijven er alleen maar kortere puntjes van over omdat een nagelknipper op het snijvlak nu eenmaal taps toeloopt.
das juist goed. Je hebt ze toch niet gekocht om de 4daagse te lopen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:48 schreef heywoodu het volgende:
2 fietsbroeken zijn bezorgd, de Bioracer zit prima, de Sportful op zich ook wel, maar die kost echt veel moeite om aan te trekken
Ik vraag me nog af hoe strak die "bretels" horen te zitten? Die van de Sportful zijn zo strak dat ze me echt krom trekken als ik rechtop wil staan, dat lijkt me niet de bedoeling? Domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee hoe dat "hoort"
Prima, want op de fiets zit je voorover gebogen, dus de broek moet in fietshouding lekker zitten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:48 schreef heywoodu het volgende:
Ik vraag me nog af hoe strak die "bretels" horen te zitten? Die van de Sportful zijn zo strak dat ze me echt krom trekken als ik rechtop wil staan, dat lijkt me niet de bedoeling? Domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee hoe dat "hoort"
Ja toen ik hem aan had dacht ik eraan dat het misschien wel zo hoort zodat het je meer in een fietshouding "drukt"quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
das juist goed. Je hebt ze toch niet gekocht om de 4daagse te lopen?Welke van Bioracer heb je genomen met zo'n Smooth zeem wat lijkt op een golfbal structuur?
hij hoeft je niet in fietshouding drukken , het mag strak zitten als je recht op staat , maar als je op de fiets zit moeten gewoon prettig zitten, en niet trekkenquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja toen ik hem aan had dacht ik eraan dat het misschien wel zo hoort zodat het je meer in een fietshouding "drukt"
Of het een Smooth zeem is weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik zie wel van die golfbalputjes erin ja.
Het is deze: http://www.bioracer.com/e(...)chnology/bioracer-3dquote:Op woensdag 15 mei 2013 14:55 schreef heywoodu het volgende:
Die van Bioracer is de Merano trouwens
[ afbeelding ]
Vind ik wel mooi
Ik zie dat de doelgroep van die bovenste oa bestaat uit trips tot 120km, en die onderste voor 120+. Aangezien ik voorlopig als doel nog heb om überhaupt de 100 te halen heb ik hier nog wel even genoeg aan dan denk ik.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is deze: http://www.bioracer.com/e(...)chnology/bioracer-3d
Ook zeker niet een slecht zeem!
Smooth: http://www.bioracer.com/e(...)rt-technology/smooth
Welke heb je van Sportful? Die van mij zitten ook wel een beetje strak, maar heb al maat groter dan bij andere merken.quote:Op woensdag 15 mei 2013 14:48 schreef heywoodu het volgende:
2 fietsbroeken zijn bezorgd, de Bioracer zit prima, de Sportful op zich ook wel, maar die kost echt veel moeite om aan te trekken
Ik vraag me nog af hoe strak die "bretels" horen te zitten? Die van de Sportful zijn zo strak dat ze me echt krom trekken als ik rechtop wil staan, dat lijkt me niet de bedoeling? Domme vraag misschien, maar ik heb echt geen idee hoe dat "hoort"
Bodyfit Pro Classic, met de Bodyfit Pro zeem:quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Welke heb je van Sportful? Die van mij zitten ook wel een beetje strak, maar heb al maat groter dan bij andere merken.
Iets nieuwer model dan wat ik heb, maar heb je maatje groter dan normaal genomen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bodyfit Pro Classic, met de Bodyfit Pro zeem:
http://www.sportful.it/eng/tecnologia/pads.php
Nou ja, "normaal" is voor mij een uitgelubberd ding van de AH of Aldi, dat is net zoals de Sportful een Lquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Iets nieuwer model dan wat ik heb, maar heb je maatje groter dan normaal genomen?
Haha,quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, "normaal" is voor mij een uitgelubberd ding van de AH of Aldi, dat is net zoals de Sportful een L
Dat ben ik nietquote:Op woensdag 15 mei 2013 16:36 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Haha,
Ik heb ook een L van Sportful..dus als je niet groter ben dan 1.87 dan zou het moeten kunnen.
Ik zou naar de club gaan. Vanavond is het tenslotte droog!quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit al de hele middag te twijfelen of ik naar de club ga voor een koersje of de Lorini wegbreng voor nieuwe lagers in de bracket.
Vorige week 650km gedaan dus ik kan het missen.
Dat ritje van zondag (die je voor het gemak even niet meerekende) heeft je waarschijnlijk meer energie gekost dan je denkt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou naar de club gaan. Vanavond is het tenslotte droog!
Ik heb er na een paar dagen lamballen wel weer zin in, dus ik ga vanavond even een rondje doen met klimmetjes. Heb na de klimclassic vorige week donderdag niks fatsoenlijks gereden (dat rondje zondag met hongerklop ook niet meegeteld) dus de benen zullen nu wel weer eens uitgerust zijn.
Dat weet ik wel zeker ja. Slordig gegeten de 2 dagen ervoor waardoor ik eigenlijk met een leeg tankje op pad ging, had eigenlijk geen zin, en dan ook nog die hongerklop. Heb heel de zondagmiddag zitten bibberen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat ritje van zondag (die je voor het gemak even niet meerekende) heeft je waarschijnlijk meer energie gekost dan je denkt.
Fiets jij daar nu zonder helm?!?!quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:42 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe fout het doekje ook is, ik wil deze zomer (14 jaar later) een zelfde foto maken
Stugge banden slijten vaak vierkant waardoor het gedrag juist verandert. Dat valt bij de Fortezza's goed mee, zelfs na 5000km. Conti's worden wel allemaal vierkant, GP4000S ook al na 1500km ofzo. De slijtageindicatoren bleef ik ook na 6000km nog zien maar agv zompig door elke bocht en dat gerafel van de zijkanten was het echt tijd voor de vuilbak.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:59 schreef dop het volgende:
ik heb na lange tijd weer eens een fortezza om mijn voorwiel liggen, (lekke band en mijn vrouw had een fortezza bij haar fiets gekregen als reserve).
moet zeggen dat het prima rolt als ze nieuw zijn , is ook mijn ervaring van vroeger , maar als ze wat slijten vond ik ze vroeger snel heel veel minder worden.
leuk als je na 2000 km weer nieuwe bandjes koopt , maar ik wil een band gewoon op kunnen rijden.
denk dat daar bij ook zal tellen dat de zwaarder piloten onder ons sneller banden verslijten als de vlieg gewichtjes
voor mij dus liever een wat stugere band die gedurende zijn levensduur de zelfde karakteristiek houd
conti in het algemeen heb ik altijd goede ervaringen mee als het daar om gaat
rubino's zeker minder in de regen maar voor zijn geld mag je dat niet vergelijken met banden die meestal het dubbele kosten, prima om mee door de polder te crossen, op een set trainings wieltjes
Ha, heb het wel eens andersom gehad. Opnieuw proberen? Handmatig uploaden?quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:59 schreef the_critic het volgende:
probeer mijn tocht van vandaag te uploaden op Strava maar geeft een foutmelding. Op garmin connect kan ik hem wel uitlezen. Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn?!
Al opgelost.. ze hadden wat problemen vandaag met sitequote:Op woensdag 15 mei 2013 19:59 schreef the_critic het volgende:
probeer mijn tocht van vandaag te uploaden op Strava maar geeft een foutmelding. Op garmin connect kan ik hem wel uitlezen. Iemand enig idee wat er zou kunnen zijn?!
Niet doen! Noob! Dat is voor het afvoeren van water!quote:Op woensdag 15 mei 2013 08:57 schreef Patroon het volgende:
Ik knip die stukjes eraf met een nagelknipper.
Netjes! Rijdt je in een ploeg Oksel, Zo ja bij welke vereniging?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:00 schreef Oksel het volgende:
Vandaag Hel van Twente half gereden. Na 100km doorweekt, en veel kopwerk gedaan dus pijnlijke poten. Had er 33,5 opstaan de na 100km, dus aardig doorgejakkert.
En met hartslagmeter gereden.. gemiddelde hartslag 163, max 189. Geen idee of dat normaal is.
http://app.strava.com/activities/54309976
Nee, dit was gewoon met wat gasten van de club. Waarvan 1 te hard reedt, en de rest al kapot was van wedstrijden, of niet hard wilden gaan vanwege aankomende wedstrijden. Stelletje lamballen vandaag.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:05 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Netjes! Rijdt je in een ploeg Oksel, Zo ja bij welke vereniging?
Lolquote:Op woensdag 15 mei 2013 20:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Niet doen! Noob! Dat is voor het afvoeren van water!
Bij welke club rijd je dan?quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, dit was gewoon met wat gasten van de club. Waarvan 1 te hard reedt, en de rest al kapot was van wedstrijden, of niet hard wilden gaan vanwege aankomende wedstrijden. Stelletje lamballen vandaag.
In Almelo is dat toch (uit mijn hoofd)?quote:
Ik heb een rugzakje, al vinden de meesten dat hier 'niet soigné'. Is het ook niet, maar wel handig. Maar voor die afstand red ik 't wel op 2 reepjes en een banaantje. Eventueel stroopwafels o.i.d. mee en voldoende drinken, dat is 't belangrijkste.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:40 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
In Almelo is dat toch (uit mijn hoofd)?
Nog een vraagje. Ik ga zondag m'n eerste langere afstand rijden. (125 Km) Wat nemen jullie mee wat eten/drinken betreft voor onderweg? En hoe neem je dit mee? Hebben jullie een rugzakje o.i.d.?
Geef eens link die dat onderbouwd. Kan me nauwelijks voorstellen, aangezien het water er door het draaien wel af gaat. Maw geloof je niet tot tegendeel is bewezen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 21:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Echt!
Die dingen 'zuigen' als 't ware het water van je band..
Hé dat gemiddelde heb ik net ook gereden over 100 kmquote:Op woensdag 15 mei 2013 21:00 schreef Oksel het volgende:
Had er 33,5 opstaan de na 100km, dus aardig doorgejakkert.
Heb jij eigenlijk nog gekoerst? of heb je dat bij die ene keer gelaten?quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou naar de club gaan. Vanavond is het tenslotte droog!
Ik heb er na een paar dagen lamballen wel weer zin in, dus ik ga vanavond even een rondje doen met klimmetjes. Heb na de klimclassic vorige week donderdag niks fatsoenlijks gereden (dat rondje zondag met hongerklop ook niet meegeteld) dus de benen zullen nu wel weer eens uitgerust zijn.
Haal die buitenband er maar eens af, dan weet je hetquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:25 schreef Brandwacht het volgende:
En dan heb ik nog een vraag, weet iemand of in de banden van mijn fiets een binnenband zit ? en zo ja welk type ?
Hieronder nog een foto van de aanduiding op mijn banden:
[ afbeelding ]
Je kan niet een nieuwe stuurpen in een vorkbuis plaatsen. Eenmaal afgezaagd vorkbuis kan je niet meer verhogen. Net als met haar, dat knip je er ook niet bijquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:32 schreef Brandwacht het volgende:
Dus het stuur kan alleen omhoog door er een nieuwe stuurpen in te laten zetten ?
Als het wat moeilijker wordt om het hoger te zetten dan ben ik inderdaad wel van plan om dat te laten doen, maar voor iets heel simpels heb ik geen zin om naar de fietsenwinkel te gaan.
Bang voor maandag? Ik doe het kopwerk welquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:14 schreef Patroon het volgende:
Zijn Gripperachtige gemiddeldes de nieuwe norm?
*kijk mij eens hard gaan.
Dus dat betekent dat de enigste oplossing een hele nieuwe voorvork is ?quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan niet een nieuwe stuurpen in een vorkbuis plaatsen. Eenmaal afgezaagd vorkbuis kan je niet meer verhogen. Net als met haar, dat knip je er ook niet bij
Dit.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:43 schreef Yankee het volgende:
Waarom moet dat stuur nog hoger? Had je niet beter een andere fiets kunnen kopen?
Je fietsenmaker.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:47 schreef Brandwacht het volgende:
Kan iemand me misschien dan vertellen hoe ik de fiets juist afstel voor gebruik ?
Misschien een stomme vraag, maar stop je dan of rijd je gewoon in 1x door? En als ik een aantal bananen+een reep+drinken mee heb dan heb ik toch wel een rugzak nodig lijkt me?quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:00 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ik heb een rugzakje, al vinden de meesten dat hier 'niet soigné'. Is het ook niet, maar wel handig. Maar voor die afstand red ik 't wel op 2 reepjes en een banaantje. Eventueel stroopwafels o.i.d. mee en voldoende drinken, dat is 't belangrijkste.
Ik eet meestal elk uur/ elke vijf kwartier iets. Ook eten als je geen trek of honger hebt, hongerklop is vervelend. Succes!
wat liefquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:28 schreef Patroon het volgende:
Dat stuur kan niet verder omhoog. De vorkbuid kan je niet uitrekken ofzo. Laat dit aub door een ervaren knutselaar doen, straks lig je met stuur en al op straat.
En ja daar zitten biba's in. Wat voor is nu niet te zien.
Ja stop alleen bij verkeerslichten of bij zon bord met knooppunten als ik het even niet meer weet. En er past meer in die 3 zakjes op je rug dan je denktquote:Op woensdag 15 mei 2013 22:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar stop je dan of rijd je gewoon in 1x door? En als ik een aantal bananen+een reep+drinken mee heb dan heb ik toch wel een rugzak nodig lijkt me?
In principe rijdt je gewoon door en draagt de repen, bananen etc. in je achterzakjes die op je shirt/Jack zitten en die eet je dan tijdens het fietsen op. Zelf eet ik ongeveer 1x per 1,5 uur (maar dit is geen regel)quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar stop je dan of rijd je gewoon in 1x door? En als ik een aantal bananen+een reep+drinken mee heb dan heb ik toch wel een rugzak nodig lijkt me?
Die frikandel mag je pas wanneer je weer thuis bent --> de herstel-frikandelquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:02 schreef boskje het volgende:
[..]
In principe rijdt je gewoon door en draagt de repen, bananen etc. in je achterzakjes die op je shirt/Jack zitten en die eet je dan tijdens het fietsen op. Zelf eet ik ongeveer 1x per 1,5 uur (maar dit is geen regel)
Maar je kunt ook gewoon onderweg stoppen en een frikandel speciaal kopen
Stop alleen voor stoplichten en als ik moet pissen. Eten gewoon tijdens het rijden inderdaad.quote:Op woensdag 15 mei 2013 22:57 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar stop je dan of rijd je gewoon in 1x door? En als ik een aantal bananen+een reep+drinken mee heb dan heb ik toch wel een rugzak nodig lijkt me?
bètaquote:
Herstelfrikadellenquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die frikandel mag je pas wanneer je weer thuis bent --> de herstel-frikandel
tie een kettingwiel. Geen tandwiel.quote:
Niks dodelijker als verkeerd schakelen op een knoetersteile helling.quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:25 schreef peleetje het volgende:
Ik rijd nog steeds rond met een klein briefje op m'n stuurpen waarop staat hoe ik moet schakelen. Dat vergat ik in het begin nog weleens.
Idd... rijd je net als je maten eruit, schakel je verkeerd!quote:Op donderdag 16 mei 2013 00:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Niks dodelijker als verkeerd schakelen op een knoetersteile helling.
Jullie bedoelen die langwerpige dunne fliebertjes... Dat zijn de gietkanalen, overblijfselen van het productieproces. Heeft geen drol met afwatering te maken...quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Niet doen! Noob! Dat is voor het afvoeren van water!
psst, 42, volgens mij was dat een grapje van Okselquote:Op donderdag 16 mei 2013 00:36 schreef forty-two het volgende:
[..]
Jullie bedoelen die langwerpige dunne fliebertjes... Dat zijn de gietkanalen, overblijfselen van het productieproces. Heeft geen drol met afwatering te maken...
Dat was ik, ik doe elke donderdag mee op de wielerbaan met een setje zipp404 op mijn carbon fietsquote:Op woensdag 15 mei 2013 23:23 schreef Tommeke het volgende:
Beginners zijn wel schattig
Van de week was er ook iemand bij me in de winkel. Ook hele stoere verhalen over carbon fietsen en hoge velgen. Volgens hem telde je met wedstrijden niet mee en had je niets te zoeken als je geen hoge velgen in je fiets had
Toen ik liet vallen dat ik soms een wedstrijdje rij en dat ik voornamelijk op goedkope wielen koers zoals een groot deel van het peloton omdat het toch kapot gaat zei hij niet zoveel meer
Geen 808 hebbenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat was ik, ik doe elke donderdag mee op de wielerbaan met een setje zipp404 op mijn carbon fiets...
Ik wilde eigenlijk lightweights, maar die kan ik niet betalenquote:Op donderdag 16 mei 2013 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen 808 hebbenzuinige groninger dat je d'r bent!
Gemiddelde is toch totaal niet boeiend? En niet te vergelijken. 100 km doe ik rustiger dan 20 km.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik moet weer flink gaan trainen na mijn blessures. Gemiddelde was gisteren slechts 28 km/h, waar ik normaal boven de 30 zit...
Sinds ik niet meer op mijn gemiddelde snelheid let, maar meer op me hartslag train ik een stuk lekkerderquote:Op donderdag 16 mei 2013 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gemiddelde is toch totaal niet boeiend? En niet te vergelijken. 100 km doe ik rustiger dan 20 km.
Dan zit ik nog niet eens in D1quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
Probeer tegenwoordig idd ook wat meer naar mijn hartslag te kijken. Geen idee wat mijn zone's zijn, maar hou mijn hartslag tussen 120-140.
Knal een keer anderhalf uur op je max. Je gemiddelde hartslag ligt dan dichtbij je omslagpunt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
Probeer tegenwoordig idd ook wat meer naar mijn hartslag te kijken. Geen idee wat mijn zone's zijn, maar hou mijn hartslag tussen 120-140.
Omslagpunt vind ik lastig... Ik gebruik die Karvonen, (m'n max is redelijk te bepalen op het kopjequote:Op donderdag 16 mei 2013 11:43 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Knal een keer anderhalf uur op je max. Je gemiddelde hartslag ligt dan dichtbij je omslagpunt.
Of rijd een half uurtje warm en fiets vervolgens blokjes van 5 minuten waarbij je je hartslag steeds 5 slagen hoger hebt. Begin uiteraard op iets wat je makkelijk volhoudt (150?). Het laatste blokje wat je uit kunt fietsen ligt dichtbij je omslagpunt.
Oh, zo benieuwd ben ik er eigenlijk niet naar. Blijf een simpel toerdertje.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:43 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Knal een keer anderhalf uur op je max. Je gemiddelde hartslag ligt dan dichtbij je omslagpunt.
Of rijd een half uurtje warm en fiets vervolgens blokjes van 5 minuten waarbij je je hartslag steeds 5 slagen hoger hebt. Begin uiteraard op iets wat je makkelijk volhoudt (150?). Het laatste blokje wat je uit kunt fietsen ligt dichtbij je omslagpunt.
Daar woon ik 1 kilometer vandaan!quote:Op woensdag 15 mei 2013 23:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of in je stinkende snelpak de MacDonalds in Joure onveilig maken
Wel als het om mijn vaste korte trainingsroute (37 km) gaat.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gemiddelde is toch totaal niet boeiend? En niet te vergelijken. 100 km doe ik rustiger dan 20 km.
Ook niet relevant. Tempratuur, stoplicht tegen ja of nee, even moeten wachten op fietsers ofzo en de wind hebben veel invloed.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wel als het om mijn vaste korte trainingsroute gaat.
Jij bent toch die gozer die altijd met dicht achterwiel meedoet?quote:Op donderdag 16 mei 2013 10:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat was ik, ik doe elke donderdag mee op de wielerbaan met een setje zipp404 op mijn carbon fiets...
Zeker zo'n neppert van plastic platen met ty-raps?quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij bent toch die gozer die altijd met dicht achterwiel meedoet?
Klopt allemaal. Maar voordat ik geblesseerd was had dat allemaal geen invloed om onder de 30 te komen. Ik rijd dat rondje altijd solo overigens. Gewoon weer even hard werken, en rustig aan doen tijdens Limburgs Mooiste.quote:Op donderdag 16 mei 2013 11:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook niet relevant. Tempratuur, stoplicht tegen ja of nee, even moeten wachten op fietsers ofzo en de wind hebben veel invloed.
Jep en tijdrithelm niet te vergeten, scheelt zeker een fietslengte in de eindsprintquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jij bent toch die gozer die altijd met dicht achterwiel meedoet?
En natuurlijk al je lagers ceramisch. Ja, ook de derailleur wieltjes!!quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Jep en tijdrithelm niet te vergeten, scheelt zeker een fietslengte in de eindsprint
Gewoon geen derailleur en een vast 53x11 verzet, je rijd toch 50+.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
En natuurlijk al je lagers ceramisch. Ja, ook de derailleur wieltjes!!
Natuurlijk en mijn Fok!Radioshack tenue aan om het helemaal af te makenquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
En natuurlijk al je lagers ceramisch. Ja, ook de derailleur wieltjes!!
Nêh, het is geen baanfietsquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon geen derailleur en een vast 53x11 verzet, je rijd toch 50+.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |