http://www.nrc.nl/nieuws/(...)bij-moederdagparade/quote:Schietpartij in New Orleans bij Moederdagparade
BUITENLAND Bij een schietpartij tijdens een Moederdagparade in New Orleans zijn een nog onbekend aantal gewonden gevallen. Volgens WWLTV.com zijn er twaalf mensen geraakt, acht mensen zouden schotwonden hebben en drie zouden in kritieke toestand verkeren.
Volgens de berichten gebeurde het incident om twee uur lokale tijd. Er deden ruim honderd mensen mee aan de parade toen er ineens schoten klonken

twitter:NewsBreaker twitterde op zondag 12-05-2013 om 22:47:05NEW PHOTO: 3 to 4 people in surgery, 12 people shot at NOLA Mother's Day parade; 3 suspects on the loose - @NOLAnews http://t.co/wngiuOBoA5 reageer retweet

Iedereen moet een wapen hebben zodat dit niet gebeurt.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Eigenlijk is dit geen nieuws. Amerika wil dit.

En ze moeten zo veel mogelijk vrijheid inleveren.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Iedereen moet een wapen hebben zodat dit niet gebeurt.

Ja, laten we ook maar softdrugs verbieden dan omdat er een stel idioten zijn die er misbruik van maken.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Het is geen kwestie van alles toestaan of niets toestaan. Zelfs het Amerikaanse volk staat massaal achter bijvoorbeeld 'background checks' of het het dichten van de 'gun show'-maas in de wet. Het door de wapenlobby opgekochte Congres stemt daar echter structureel tegen.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:19 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja, laten we ook maar softdrugs verbieden dan omdat er een stel idioten zijn die er misbruik van maken.
Kortzichtigheid ,,,

Nee. Hippies en andere minderheidsgroepen claimen dat het volk massaal achter zoiets staat door allerlei onderzoeken waarin de steekproefgrootte niet groot genoeg is. Al onderzoek je 60% van de populatie, die 40% is erg belangrijk om een verhouding te kunnen wijzigen.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van alles toestaan of niets toestaan. Zelfs het Amerikaanse volk staat massaal achter bijvoorbeeld 'background checks' of het het dichten van de 'gun show'-maas in de wet. Het door de wapenlobby opgekochte Congres stemt daar echter structureel tegen.

quote:Op zondag 12 mei 2013 23:09 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Er zijn zat gerespecteerde polls die aantonen dat het om ongeveer 90% van de bevolking gaat.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:27 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee. Hippies en andere minderheidsgroepen claimen dat het volk massaal achter zoiets staat door allerlei onderzoeken waarin de steekproefgrootte niet groot genoeg is. Al onderzoek je 60% van de populatie, die 40% is erg belangrijk om een verhouding te kunnen wijzigen.

Toon aan dan? Die wil ik wel eens zien.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:30 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Er zijn zat gerespecteerde polls die aantonen dat het om ongeveer 90% van de bevolking gaat.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9160LW20130207quote:Op zondag 12 mei 2013 23:30 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Toon aan dan? Die wil ik wel eens zien.

quote:
Dit representatief noemen voor een bevolkingsgroep van miljoenenquote:The poll surveyed 1,772 registered voters

maar nu ga je muggenziften want al dit soort onderzoeken zijn onder kleinere aantallen dan de totale inwoners.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Dit representatief noemen voor een bevolkingsgroep van miljoenen

Daarom zeg ik ook, ik vind het onzinnig om dergelijke uitspraken te doen op basis van zulke steekproefgrootten tov de populatie.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
maar nu ga je muggenziften want al dit soort onderzoeken zijn onder kleinere aantallen dan de totale inwoners.

"...and had a margin of error of plus or minus 2.3 percentage points"quote:Op zondag 12 mei 2013 23:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
[..]
Dit representatief noemen voor een bevolkingsgroep van miljoenen

Ik weet denk ik beter hoe statistiek werkt dan jij. Het probleem van statistiek op basis van steekproefgrootte is, is dat het geen rekening houdt met persoonlijke factoren en alleen uitgaat van nummers. Het is een deel van wiskunde.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:40 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
"...and had a margin of error of plus or minus 2.3 percentage points"
Selectief quoten.
Als je geen verstand hebt van statistiek, dan pleur je maar een eind o.
Ik ben niet diegene die een stelling verdedigt dat 90% v/d bevolking zoiets vindt. Ik sta gerust open voor zulke stellingen en neem ze ook aan, maar niet als ze gebaseerd worden op een aantal duizend mensen tov tientallen miljoenen.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:40 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Daarnaast: als je iets beters hebt dan
- de New York Times
- CBS
- Reuters
- Quinnipiac University
dan ben je welkom om niet op te pleuren, maar hier te blijven om betere bronnen te delen.

Nee, lieverd.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik weet denk ik beter hoe statistiek werkt dan jij.

Geen enkele survey of poll zal jou dus ooit overtuigen.quote:Ik ben niet diegene die een stelling verdedigt dat 90% v/d bevolking zoiets vindt. Ik sta gerust open voor zulke stellingen en neem ze ook aan, maar niet als ze gebaseerd worden op een aantal duizend mensen tov tientallen miljoenen.

Jawel. Ik werk zelf graag met surveys als onderbouwing. Ik vind dit gewoon onzinnig.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Geen enkele survey of poll zal jou dus ooit overtuigen.

Les gehad van Lilian Helder, zeker.quote:Op zondag 12 mei 2013 23:42 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik weet denk ik beter hoe statistiek werkt dan jij.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |