Mwah, bijzonder klein ? Ik weet in mijn kennisenkring badkamers aan te wijzen die nog veel kleiner zijn !Het is nu eenmaal een bestaande ruimte; die ruimte die we hebben is de ruimte waar we het mee moeten doenquote:Op zondag 12 mei 2013 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
240x180 is dan ook bijzonder klein voor een badkamer. Hoe wil je daar alles in kwijt kunnen?
Grote tegels zijn altijd mooier want je hebt minder voegen. Ideaal zou zijn om wanden en vloer zonder voegen te hebben.
Ik heb echt zo'n idee dat het bij ons zo afgrijselijk staatquote:Op zondag 12 mei 2013 19:57 schreef Geerd het volgende:
Heb ook een kleine badkamer en gewoon grote tegels niks aan de hand.
Idd daar was ik ook bang voor daarom juist wat grotere gedaan, moet je geen vierkanten nemen maar rechthoeken.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mwah, bijzonder klein ? Ik weet in mijn kennisenkring badkamers aan te wijzen die nog veel kleiner zijn !Het is nu eenmaal een bestaande ruimte; die ruimte die we hebben is de ruimte waar we het mee moeten doen.
De kans dat we in ons huishouden met meer dan één persoon tegelijk in de badkamer moeten zijn is trouwens ook erg klein.
[..]
Ik heb echt zo'n idee dat het bij ons zo afgrijselijk staat![]()
Nu zijn er natuurlijk wel de standaard sociale woningbouw tegeltjes te krijgen in het wit, creme, antraciet, zwart en grijs.. met een formaat van 10x10 of 15x15 maar dat is nu ook weer niet wat we zoeken. Dan wordt het ook zo kippenslachterij-achtig![]()
Gewoon een redelijk formaat van 30x30 o.i.d. niet van die ontzettende grote plarken aan tegels ..
Dit hebben wij ook maar dan net andersom in onze 1x2m badkamer. We hadden niet veel eisen: alleen niet helemaal wit, maar veel keuze is er niet.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef skrn het volgende:
Ik heb 30cm x 30cm op de vloer en 30cm x 45cm aan de wand. Dat vind ik een hele fijne maat voor mijn badkamer die 1.80m breed is en ongeveer 2.5m lang. Eigenlijk jouw formaat Vonkenvoer.
Ik had mijn tegels bij Jan Groen, is hier in de buurt wel bekend.
Precies wat moet je dan in de badkamer, snachts keer pissen tandenpoetsen en even onder de douche.quote:Op zondag 12 mei 2013 22:13 schreef Nico987 het volgende:
Volgens mij hadden ze bij hornbach wel 20x20 al mijn buren hebben dat formaat er kan een prima douche toilet en was tafel in..
Die enorme 'plarken' (leuk woord overigensquote:Op zondag 12 mei 2013 19:59 schreef Vonkenboer het volgende:
Nu zijn er natuurlijk wel de standaard sociale woningbouw tegeltjes te krijgen in het wit, creme, antraciet, zwart en grijs.. met een formaat van 10x10 of 15x15 maar dat is nu ook weer niet wat we zoeken. Dan wordt het ook zo kippenslachterij-achtig![]()
Gewoon een redelijk formaat van 30x30 o.i.d. niet van die ontzettende grote plarken aan tegels ..
Ga toch fietsen. 240x180 is een mooie maat. In ons vorige huis was de badkamer 80x175. Dat is klein. En die van mijn schoonzusje was 60x120.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:53 schreef Hyaenidae het volgende:
240x180 is dan ook bijzonder klein voor een badkamer. Hoe wil je daar alles in kwijt kunnen?
Grote tegels zijn altijd mooier want je hebt minder voegen. Ideaal zou zijn om wanden en vloer zonder voegen te hebben.
Ja, ik keek de verkoper ook al zo aan vanquote:
Dat vind ik ook veel redelijker formaat qua tegels; helaas zit Jan Groen niet heel erg hier in de buurt.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:07 schreef skrn het volgende:
Ik heb 30cm x 30cm op de vloer en 30cm x 45cm aan de wand. Dat vind ik een hele fijne maat voor mijn badkamer die 1.80m breed is en ongeveer 2.5m lang. Eigenlijk jouw formaat Vonkenvoer.
Ik had mijn tegels bij Jan Groen, is hier in de buurt wel bekend.
Ik had geen flauw idee wat Tadelakt was; maar het blijkt dus een soort waterafstotende stucwerk te zijn zoals je er tegenwoordig ook beton-cire bestaat.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:27 schreef liedetector het volgende:
aleens gedacht aan geen tegels? tadelakt bv?
Onze badkamer bevind zich op de begane grond; ernaast zit een aparte toilet.quote:Op zondag 12 mei 2013 20:37 schreef R2R het volgende:
Hier 45x30 aan de wand + een wildverband van tegels die 60 breed zijn met verschillende hoogtes.
45x45 op de vloer. Komen bij Jan Groen vandaan.
Die had toen iig genoeg keus, ook veel kleinere tegels in alle kleuren van de regenboog.
Ohja en de badkamer is 1,40 x 1,90 en da's groot zat voor 1 of 2 personen in huis, bad hoef ik niet en plee is apart.
Qua kleuren zijn we nog niet eens zo heel moeilijk; grijs, wit en anthraciet kunnen we best mee leven maar het probleem is meer het formaat.quote:Op maandag 13 mei 2013 10:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Die enorme 'plarken' (leuk woord overigens) zijn helaas de heersende mode nu, ik ontkwam er ook niet aan... en helaas als je iets in een andere kleur zoekt dan wit, grijs, greige, beige en anthraciet wordt het problematisch.
Tsja. Mode. Als het niet is wat je zoekt, dan heb je een probleem...
Bedankt voor de tip; maar ik denk niet dat we met al die kleuren van de regenboog wat kunnenquote:Heb eventjes gegoogled, op marktplaats heeft iemand een enorme collectie gekleurde mosa-tegels van 15 x 15 te koop, wellicht is het wat voor je? http://www.marktplaats.nl(...)sa-veel-kleuren.html
Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk met het afschot zit; je kunt met grote tegels in een kleine ruimte toch moeilijk afschot krijgen ? Zonder dat je de tegels wel heel erg af laat lopen richting de drain ?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:46 schreef DroogDok het volgende:
Met grote tegels lijkt een kleine ruimte groter heb ik me laten vertellen.
Verder tegelt het ook gewoon lekker snel natuurlijk.
Kan je dat met een foto o.i.d. onderbouwen ? Waarom dat zoveel mooier is ?quote:Op maandag 13 mei 2013 10:57 schreef Matty___ het volgende:
dan snij je de tegels toch. En idd grote tegels zijn mooi. of wil je van die spierwitte 10x10 dingen aan de muur?
Mosa heeft ook tegels van een 'normaal' formaat (15x15) in de kleuren die jullie zoeken, hoor!quote:Op maandag 13 mei 2013 21:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Qua kleuren zijn we nog niet eens zo heel moeilijk; grijs, wit en anthraciet kunnen we best mee leven maar het probleem is meer het formaat.
Ik wil gewoon een nette badkamer, zonder afgrijselijk grootte tegels wat we gewoon lelijk vinden.
Bedankt voor de tip; maar ik denk niet dat we met al die kleuren van de regenboog wat kunnen
Ja, dat is inderdaad een stuk moeilijker!quote:Ik vraag mij af hoe dat eigenlijk met het afschot zit; je kunt met grote tegels in een kleine ruimte toch moeilijk afschot krijgen ? Zonder dat je de tegels wel heel erg af laat lopen richting de drain ?
Straks moeten we klunen als we uit de douche willen stappen !
über die Grenze al gekeken bij verschillende tegelzaken?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben nog wel op zoek naar een ander adres voor tegels hier meer in het oosten van het land; iemand nog suggesties ?
Wat jij hier zegt is wel heel erg gemakkelijk gedacht.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:52 schreef Nico987 het volgende:
hoe zo kun je geen afschot maken? je kan het toch net zo schuinleggen als een kleinere tegel??
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wat jij hier zegt is wel heel erg gemakkelijk gedacht.
Als je in de badkamer van Vonk 60x60 legt, heb je welgeteld 18 tegels liggen. Dan reken ik het bad mee, die gaat er in feite nog af. Afschot wil je alleen in de douche neem ik aan, dus dan zul je heel goed je tegelverdeling op orde moeten hebben om op een fatsoenlijke plaats te kunnen beginnen met afschot.
Dat probleem heb je alleen als je een inloopdouche maakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als je in de badkamer van Vonk 60x60 legt, heb je welgeteld 18 tegels liggen. Dan reken ik het bad mee, die gaat er in feite nog af. Afschot wil je alleen in de douche neem ik aan, dus dan zul je heel goed je tegelverdeling op orde moeten hebben om op een fatsoenlijke plaats te kunnen beginnen met afschot.
De plattegrond van Vonk z'n Badezimmer al eens bekeken dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Dat probleem heb je alleen als je een inloopdouche maakt.
Maar het kan ook een nadeel zijn: als ik zie dat er hier barsten door de voegen lopen, zou bij een grotere tegel de barst door de tegel gaan.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:34 schreef Plankje55 het volgende:
Hoewel ik de bezwaren van grote tegels wel begrijp kan ik minstens één groot voordeel benoemen. Je hebt veel minder voegen. Voegen worden altijd vies en na verloop van tijd lelijk. Hoe minder hoe liever, wat mij betreft.
Dan is er wel heel belabberd betegeld. Een (grote) vloertegel gaat eerder losliggen dan dat-ie barst.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar het kan ook een nadeel zijn: als ik zie dat er hier barsten door de voegen lopen, zou bij een grotere tegel de barst door de tegel gaan.
Nope, maar je kan in de inloopdouche altijd nog afwijkende tegels pakken, dat zie je best vaak eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
De plattegrond van Vonk z'n Badezimmer al eens bekeken dan?
In Vonk zijn geval beginnen met tegelen in de douche, en dan doorwerken door de rest van de ruimte heenquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |