abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126378884
Geen idee of ik hier goed zit met me vraag.

Ik ben op zoek naar zo'n knop die je op campings vaak tegenkomt. Je drukt hem in en je krijgt voor een bepaalde tijd water.

Ik kan echter niet op de naam komen en hem zodoende dus ook niet vinden via google.

Dus wie weet hoe zo knop heet en/of waar te krijgen.

alvast bedankt.
  zondag 12 mei 2013 @ 11:43:43 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_126379228
Volgens mij gewoon een drukknop?
  Moderator zondag 12 mei 2013 @ 11:43:46 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126379231
Vaak werkt dat met een pulsdrukker in de wand die op zijn beurt een elektronische tijdklok met een relais functie start; die schakelt op zijn beurt gedurende een bepaalde ingestelde tijd een magneetventiel in die tussen de warmwaterleiding zit.

Dan heb je alleen nog een voeding en kastje nodig om het geheel in te monteren.

Maar ik denk dat het beter is om je kinderen of echtgenoot beter op te voeden dat ze geen uren per dag onder de douche staan. En anders gewoon nadat de tijd voorbij is in de meterkast de hoofdkraan dichtdraaien :W of een andere warm water kraan in huis helemaal open zetten :9
  Moderator zondag 12 mei 2013 @ 11:48:22 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126379374
Vaak kom je dan op dit soort producten uit...

http://www.recreatiewebsh(...)3njmvrkv4j02d35u3767

Aquani douchebediening met waterslot 12V AC en start/stop knop.

De SA11 is speciaal voor de Aquani muntautomaten of Camp-Card douchebediening.

Na inworp van een geldstuk in de muntautomaat (niet inbegrepen) begint het water te stromen zodra de gast de knop heeft gedrukt. Het water stopt zodra de gast nogmaals deze knop indrukt. Indien het water stroomt en de gast activeert de stop functie niet dan zal de het water automatisch gestopt worden nadat het tegoed verbruikt is.

De watertemperatuur is niet instelbaar, dus wordt elders gemengd.
De watertoevoer wordt geregeld door een elektromagnetische klep ( gestuurd via muntautomaat).

Het geheel is geconstrueerd als inbouw unit.

Leveromvang:
RVS behuizing
Magneetventiel 12V AC
Stopkraan
Start/Stop Piezo Button
pi_126379387
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Vaak werkt dat met een pulsdrukker in de wand die op zijn beurt een elektronische tijdklok met een relais functie start; die schakelt op zijn beurt gedurende een bepaalde ingestelde tijd een magneetventiel in die tussen de warmwaterleiding zit.

Dan heb je alleen nog een voeding en kastje nodig om het geheel in te monteren.

Maar ik denk dat het beter is om je kinderen of echtgenoot beter op te voeden dat ze geen uren per dag onder de douche staan. En anders gewoon nadat de tijd voorbij is in de meterkast de hoofdkraan dichtdraaien :W of een andere warm water kraan in huis helemaal open zetten :9
Is voor een projectje buiten de deur, kinderen op een speelplaats opvoeden gaat niet :D.

Bedoel een volledig mechanische knop. Je drukt hem volledig in een je ziet hem heel rustig uitveren. Kan alleen niet bedenken hoe ze heten
pi_126379549
heb een zoekterm gevonden om te gebruiken 'zelfsluitende kranen'

bedankt voor de reacties. (kwam op een site met een soortgelijke knop door op 'water drukknop' te zoeken)
pi_126382800
Zoek ook even het merk ''De Melker'', die leveren een hoop van dit spul.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126386422
Ik heb er eentje, maar die heb ik gekregen van iemand in Frankrijk. Die dingen schijnen best duur te zijn. Volgensmij heeft grohe dit soort dingen ook misschien kan je daar naar kijken. Je ziet het in Nederland niet vaak in ieder geval.
pi_126389545
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:43 schreef junkiexp het volgende:
Zoek ook even het merk ''De Melker'', die leveren een hoop van dit spul.
bedankt

eerste ook daar gevonden, maar nu hele assortiment zitten bekijken. Leuke producten, alleen stervens duur.

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:12 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb er eentje, maar die heb ik gekregen van iemand in Frankrijk. Die dingen schijnen best duur te zijn. Volgensmij heeft grohe dit soort dingen ook misschien kan je daar naar kijken. Je ziet het in Nederland niet vaak in ieder geval.
Zeg maar gerust verschrikkelijk duur, nu op zoek naar een die enigszins betaalbaar is.
  zondag 12 mei 2013 @ 17:14:33 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126392692
Altu: http://sanitairkamer.nl/k(...)an-12q-inbouw-chroom

Nog iets goedkoper:
http://www.haarmansanitai(...)chanisch-presto.html

Zelfsluitende spoelkraan, zoek daar maar eens op.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Redactie Frontpage maandag 13 mei 2013 @ 16:32:43 #11
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_126434429
Je ziet die knoppen bij heel veel kinderdagverblijven en op scholen bij het toilet :) Zodat je niet met je schone handen nog een keer aan de vieze kraan hoeft te zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126435952
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:32 schreef Troel het volgende:
Je ziet die knoppen bij heel veel kinderdagverblijven en op scholen bij het toilet :) Zodat je niet met je schone handen nog een keer aan de vieze kraan hoeft te zitten :)
en op de camping :P ( en dan leg je dr gewoon een tywrap om heen als je een grote tank water moet vullen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')