Als hij in die tijd de kinderen heeft begraven/gedumpt gaat daar toch weer tijd van af.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:15 schreef Leandra het volgende:
Dit is waar hij maximaal geweest kan zijn als hij om 22.45 uit Neerbeek vertrok en om 01.40 op de Rijnbrug was....
[ afbeelding ]
Indien het een voorbereide actie was kan hij die kinderen dus in een enorm gebied achtergelaten hebben
Als je wat plavuizen in de rugzakjes van hen doet dan heb je kans dat ze nooit meer boven water komen. Het kan ook dat lijken in het water ergens achter blijven haken, en ze drijven vaak heel ver afquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:22 schreef Lindstr�m. het volgende:
quote:
Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waterlijken komen altijd weer boven
Wat als ze verzwaard het water in zijn gegooid.
Ja, maar zou iemand die in een opwelling iemand vermoordt, daaraan denken? Moet je al een zak bij je hebben enzo, en dat maakt het allemaal weer voorbedachte rade.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:22 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ja, 1x.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Waterlijken komen altijd weer boven
Dan nog. Lijk gaat ontbinden. Tenzij ze in plastic verpakt zijn of zo, maar dat is imho echt te doordachtquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:22 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar dit stuk door Whiskers hier gepost (niet geschreven) was wel behoorlijk interessant:quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:15 schreef blanket het volgende:
[..]
Hij kan ze ook gedrogeerd hebben en in het water gegooid. Te erg dat ik hier over na denk...pff
Daardoor heb ik inmiddels het idee dat hij de zaak heel goed voorbereid heeft, en mogelijk al een graf gegraven had voor hij met de jongens wegging, en ze wellicht zelfs "liefdevol" toegedekt heeft in hun graf.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
I apologize for writing in English, I'm from the US. I'm following this case closely as I research filicide for my PhD thesis. Filicide is the murder of a child by a parent.
I of course most certainly hope these lovely boys will be found alive.
With help of google translate, I understand there is debate about what makes a parent do such a thing. Fortunately, filicide is very uncommon. Please allow me to briefly explain the motives.
The most common reason parents kill their children is altruism, they think it is best for their child, of the child is severely ill. In the US euthanasia is not an option, while I understand it is in the Netherlands. Suicide is not associated with altruistic killing generally.
Second most common reason for filicide is child abuse or accidental killing. Not generally associated with suicide either.
When mothers kill their children, it is usually under the age of 2 years. Contributing factors are mental illness (psychosis most often) and lack of support network. The mother is at the end of her rope. There is about a 33% rate of suicide following the murders.
When father's kill their children the most common reason is 'revenge on a spouse'. The majority of these happen post divorce, but also commonly happen during the divorce proceedings. Children are often older (but younger then 12) and the father less likely has psychosis, but more likely to have a personality disorder. The narcissistic injury is too great. If I can't have the kids, you can't have the kids. Suicide rate is high amongst fathers who kill their children for revenge. Often they burn the house down, drive the car of the cliff in a remote area or into a remote lake. The murders are very calculated and to inflict as much pain as possible. They either arrange it such that the mother is the one who finds them, or that they never would be found.
The problem in society is (and I'm speaking for the US, I have no knowledge of the Netherlands) that we don't recognize personality disorders. These (wo-)men are charming, friendly and generally outgoing. They are often (superficially) liked by many. Family and friends I interviewed often exclaim 'there is no way he could have done this'.
There are lots of fathers who get treated unfairly in the court system (apparently the Netherlands is no different then the US), these father's despair, but don't kill their children. They do not have mental illness or personality disorders, the killing of a child by a parent is solely based on the internal dynamics of that parent.
I sincerely hope these boys will be found, I even hope more they will be found alive.
Kind regards,
============
I should absolutely clarify!
Before a parent can actually kill their own child, a threshold has to be passed. With altruistic motives, the parents (this is often a joint decision) often do not have mental illness or personality disorders.
When it comes to just 1 parent unilaterally ending the life of their own child, you do have mental illness (bipolar is an example) or personality disorder (impulse control is a characteristic of PD's) playing a huge role. The internal dynamics of that parent drive the killings, externalization of blame (characteristic of PD's) to the other parent hold no foot.
In fraternal filicide we see a shift to PD's, whereas in maternal filicide we see a shift to psychosis.
What I wanted to say was that there are plenty of emotionally and psychologically healthy father's who get mistreated by the justice system, often in a terrible manner, and do not kill their children. Their inner works drive them not to do so.
I hope I was a little more clear. Very much appreciate your contribution!
=========
I should add, personality disorders do not change over time, neurotic tendencies can express differently at different times, but those don't kill their children, the threshold is too high.
====================
Mothers stay close to the children after murdering them, the fathers not necessarily do. It is more common for fathers to actually create a physical distance between their children and themselves, to disassociate.
===============
Again, I do not know much about your society, my point of reference is the US. I'm a forensic profiler, and work with custody cases, but my recommendations are based on a lot of tests and data.
Children who grow up with a parent with a personality disorder don't fair well later in life. If there is domestic violence, you should absolutely leave.
Seek a therapist or seek some sort of help to evaluate the situation and plan ahead. Empower yourself.
Filicide is very uncommon, there are a lot of things that come into play, not just a personality disorder. There is a fairly specific set of circumstances that come into play.
Ja, maar ik heb ook vanaf iedere via locatie tijd over, daarbij weet je niet of hij daar heel veel tijd voor nodig heeft gehad of het goed voorbereid had, of ze bijvoorbeeld in het water gegooid heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:23 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Als hij in die tijd de kinderen heeft begraven/gedumpt gaat daar toch weer tijd van af.
Dan kan hij ook veel verder Duitsland in zijn gereden en de kortste route weer terug.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:15 schreef Leandra het volgende:
Dit is waar hij maximaal geweest kan zijn als hij om 22.45 uit Neerbeek vertrok en om 01.40 op de Rijnbrug was....
[ afbeelding ]
Indien het een voorbereide actie was kan hij die kinderen dus in een enorm gebied achtergelaten hebben
Nee, heel veel verder kan niet, want dan zou hij niet om 01.40 op de Rijnbrug kunnen zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan kan hij ook veel verder Duitsland in zijn gereden en de kortste route weer terug.
Ik moet gewoon slikken bij het idee alquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
Daardoor heb ik inmiddels het idee dat hij de zaak heel goed voorbereid heeft, en mogelijk al een graf gegraven had voor hij met de jongens wegging, en ze wellicht zelfs "liefdevol" toegedekt heeft in hun graf.
Teken je route dan eens verder richting zuiden (Eiffel) en dan over de A61/A73 weer terugquote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, heel veel verder kan niet, want dan zou hij niet om 01.40 op de Rijnbrug kunnen zijn.
Ja, maar als hij het niet gepland heeft dan is het wel heel bijzonder dat ze nog niet gevonden zijn, want dan heeft hij in blinde paniek kennelijk wel een hele onvindbare verstopplek gevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:30 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik moet gewoon slikken bij het idee al
Die oproep kwam toch pas nadat de politie zo enorm traag reageerde?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:50 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ik kopieer een tekst
Wat ik heel erg verdacht vind (als het niet verdacht is, dan is het wel verwerpelijk), is het Facebookgedrag van de moeder. Als mijn kinderen vermist zijn heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd dan mijn Facebookstatus aan te passen en te vragen waar "me mannetjes" zijn.
Vader onvruchtbaar, kinderen bestaan helemaal niet. Blijken 2 kind-acteurs te zijn die ze van hot naar her meezeulde omdat de man depressief was en toch kinderen wilde...quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:21 schreef timmmmm het volgende:
Enig idee waarom de vader er en eind aan maakte?
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die oproep kwam toch pas nadat de politie zo enorm traag reageerde?
En het is 2013, dus ja, ik zou ook meteen gebruik maken van alle beschikbare social media, en het is maar goed dat ze het gedaan heeft amders lag de politie nu nog te slapen.
Mwah, ik heb zelf het vermoeden dat de kinderen in Duitsland liggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar als hij het niet gepland heeft dan is het wel heel bijzonder dat ze nog niet gevonden zijn, want dan heeft hij in blinde paniek kennelijk wel een hele onvindbare verstopplek gevonden.
Je hebt gelijk, ik heb het ook geprobeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, heel veel verder kan niet, want dan zou hij niet om 01.40 op de Rijnbrug kunnen zijn.
Ik heb iedere locatie gewoon als van Neerbeek naar de Rijnbrug gedaan en dan via plaats X of Y.
Dat valt wel tegen want Luxemburg of Koblenz haal je niet binnen het tijdsbestk, daar kom je behoorlijk wat tijd voor tekort.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Teken je route dan eens verder richting zuiden (Eiffel) en dan over de A61/A73 weer terug
ja stop maar mensen ! dat is de oplossing ; die 2 broers zijn ritueel geofferd.quote:
Denk ook dat het zoiets is, en de plek iets met vroeger te maken heeft. De Kempen liggen erg dichtbij met een bosgebied. Teruggereden en vervolgens durft hij niet naar huis, blijft steken bij Leersum ergens en zal heel zijn leven en zijn laatste daad 100 keer door zijn hoofd zien flitsen, wil iemand bellen (telefoon eerst uitgezet om niet gestoord te worden) maar besluit het laatste deel van het plan uit te voeren en naar huis te gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar dit stuk door Whiskers hier gepost (niet geschreven) was wel behoorlijk interessant:
[..]
Daardoor heb ik inmiddels het idee dat hij de zaak heel goed voorbereid heeft, en mogelijk al een graf gegraven had voor hij met de jongens wegging, en ze wellicht zelfs "liefdevol" toegedekt heeft in hun graf.
Juist omdat vaders vaak zoveel mogelijk fysieke afstand creëren tussen hun door hem vermoordde kinderen en henzelf zou het me al niet eens mee verbazen als ze ergens in de Ardennen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |