quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Land Positie 1 Boschker, Sander (NED) Keeper 2 Bjelland, Andreas (DEN) Verdediger 3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger 4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger 5 Schilder, Robbert (NED) Middenvelder 6 Brama, Wout (NED) Middenvelder 7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder 8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder 9 Bulykin, Dmitry (RUS) Aanvaller 10 Tadic, Dusan (SER) Aanvaller 11 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller 12 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger 13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper 14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder 15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger 16 Breukers, Tim (NED) Verdediger 17 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger 18 Boyata, Dedryck (BEL) Verdediger 19 Douglas (NED) Verdediger 20 Braafheid, Edson (NED) Verdediger 21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder 22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller 25 Fernandes, Daniel (POR) Keeper 30 Castaignos, Luc (NED) Aanvaller 34 Rendla, Andrej (SLW) Aanvaller
quote:'Juventus heeft acht miljoen euro over voor Chadli'
Juventus is bereid om acht miljoen euro op tafel te leggen voor Nacer Chadli, zo meent het Algemeen Dagblad. Die krant meldde woensdag dat de Italiaanse topclub geīnteresseerd is in de aanvaller van FC Twente, die na dit seizoen zeer waarschijnlijk vertrekt bij de club uit Enschede.
Er is door Juventus nog geen bod uitgebracht, maar dat zal binnenkort wel gaan gebeuren. Chadli bezit bij FC Twente nog een contract voor één jaar. De Tukkers zullen hem deze zomer dus willen verkopen, omdat de Belg anders transfervrij de deur uitloopt. Hij liet zelf ook al doorschemeren toe te zijn aan een stap hogerop.
Chadli gaf deze week aan dat hij zich voorlopig nog wil richten op FC Twente, waarmee hij zich via de play-offs wil plaatsen voor Europees voetbal. Vervolgens speelt hij met België een vriendschappelijke interland tegen de Verenigde Staten (30 mei) en een WK-kwalificatieduel met Servië (7 juni). Pas daarna zal Chadli een keuze maken over zijn toekomst.
Enige wat ik van herinner waren zijn ingooien wilde ik typen.Ik kwam er niet meer uit.quote:
twitter:twentefans twitterde op vrijdag 10-05-2013 om 13:26:48RT @FerrydeGoeijen: Play-offs gratis voor seizoenkaarthouders #FCTwente. reageer retweet
quote:'Stevens medisch goedgekeurd door FC Twente'
Het is slechts een kwestie van tijd dat de komst van Sonny Stevens (20) naar FC Twente officieel gemaakt wordt. De sluitpost is woensdag al medisch gekeurd in Enschede.
Dat meldt De Telegraaf vrijdag. Maandag had Stevens een eerste deel van de testen doorstaan, waarna woensdag het programma gecomplementeerd werd. De keuring vond plaats in een ziekenhuis in Almelo.
Stevens verdedigt momenteel nog het doel van FC Volendam, dat op de laatste speeldag het kampioenschap in de Eerste Divisie verspeelde. Hij gaat bij FC Twente een contract voor vijf jaar ondertekenen. In de Grolsch Veste neemt hij mogelijk de plek in van Nikolay Mihaylov, die vrijwel zeker een transfer gaat maken. Onder meer Fulham volgt de Bulgaar.
http://www.voetbalprimeur(...)keurd-door-fc-twente
Hahaha ik las de kop 'Stevens gekeurd' en ik dacht series....Waarom moet Huub een fysieke keuring krijgen?quote:
Dat heb ik ook standaard bij die achternaam, dat ik aan Huubje denkquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:44 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Hahaha ik las de kop 'Stevens gekeurd' en ik dacht series....Waarom moet Huub een fysieke keuring krijgen?
Nieuwe shirts worden morgen avond geplaatst op fctwente.nl en zondag speelt twente er in tegen PSV.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Iwanius het volgende:
Nu zie ik in de TT staan een "nieuw shirt" en ben ik hier alleen... waar is dat nieuwe uitshirt van FC Twente dan?
Gratis voor SCC houders, niet CC houders dat is wat andersquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:44 schreef tcr het volgende:
De playoffs zijn 'gratis' voor de CC-houders:
http://www.fctwente.nl/bl(...)uders-bij-play-offs/
Eens kijken wie we blij gaan maken...
quote:Op zondag 5 mei 2013 14:40 schreef Ties02 het volgende:
tjongejonge
Als die playoffs nu maar wel bij de SCC inzitten
Sjit sorry, inderdaad, foutje (bedankt), had ook niet anders verwacht, als je doelstelling de top 4 is, dan is geld vragen voor de play-offs natuurlijk niet deel daarvan.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Gratis voor SCC houders, niet CC houders dat is wat anders
En joepieeee![]()
had ook niet anders verwacht:
[..]
Commercieel zal het ook wel beter zijn, paar biertjes en een broodje ben je zo kwijt bij twente. Dus dan kun je beter iedereen die er normaal is gratis naar binnen laten en hopen dat ze wat drinken. Valt me wel tegen dat ze dit jaar nog geen Grolsch Weizen van de tap hebben maar Grolsch Lentebok.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:36 schreef tcr het volgende:
[..]
Sjit sorry, inderdaad, foutje (bedankt), had ook niet anders verwacht, als je doelstelling de top 4 is, dan is geld vragen voor de play-offs natuurlijk niet deel daarvan.
Ditquote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:24 schreef Iwanius het volgende:
Nu zie ik in de TT staan een "nieuw shirt" en ben ik hier alleen... waar is dat nieuwe uitshirt van FC Twente dan?
Ah nog ff geduld dusquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:25 schreef Stienn het volgende:
[..]
Nieuwe shirts worden morgen avond geplaatst op fctwente.nl en zondag speelt twente er in tegen PSV.
Idd, gewoon rood, met evt. een minimaal wit randje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |