Nu heb ik dat nog niet opgezocht.. Ben er niet zeker van, maar dacht dat dat juist een probleem is als ze kunnen draaien. Dat ze zich dan vastdraaien in de slaapzak ofzo. En dat zou dan verstikkingsgevaar opleveren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:10 schreef Twinkle20 het volgende:
O okay Coco .. Meende dat ik dat ooit eerder als tip voorbij zag komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Goeie ja.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:10 schreef Suikertante het volgende:
Welnee, daar zou ik me echt niet druk over maken. Maar hier zou ik dan ook echt gestoord worden met vier stuks kat. Ik zou het nu wel overdoen in een hersluitbaar bakje voor de houdbaarheid.
4-katten-boks!quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:10 schreef Suikertante het volgende:
Welnee, daar zou ik me echt niet druk over maken. Maar hier zou ik dan ook echt gestoord worden met vier stuks kat. Ik zou het nu wel overdoen in een hersluitbaar bakje voor de houdbaarheid.
Ja, ben ik wel. Ik vind het zo leuk, wat hij nu allemaal kan en doet, maar toch ook wel moeilijk, dat hij vanaf morgen geen baby meer is. Al blijft hij natuurlijk altijd mijn babyquote:Op woensdag 8 mei 2013 22:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tinu, ah nee, helaas.. Iedereen vindt haar juist precies papa. Nu een paar vrienden die toch ook iets van gelijkenis met mij zien, op basis van een foto van mij vroeger.
Oh, morgen alweer een jaar voor jullie allebei! Wat vliegt de tijd toch. Ben jij er, net als sam, ook wat emotioneel onder?
En misschien al lopen aan 1 hand tot staan gaanvanuit hurkhouding klimmen op de trap en uit een beker drinken haha geniet ervan want ik ben zo emotioneel dat ze da nu allemaal kan. Ik vind het geweldig maar ik vind ook dat ze het allemaal nog niet moet kunnen haha.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:50 schreef Suikertante het volgende:
Poeh ik kan me sinds een dag of twee voorstellen dat je er emotioneel van wordt. Ik ben nog steeds langzaam in een verliefde moeder aan het transformeren. Over een jaar kan hij al staan, boehoe
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Kijk alleen ff op de bus wat ze zeggen over de houdbaarheid na openen van de bus. In mijn hoofd is dat namelijk heel kort. Ik zou met alke liefde voor je kijken, maar lig al in bed.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:07 schreef vencodark het volgende:
Zeg, weten jullie dat...we hebben een blik nutrilon laatst gehaald voor eventueel naast de borst te geven. Nu zag ik dat de katten hun tanden in dat blik hebben gezet waardoor er nu gaatjes in zitten. Dit is niet op de hoogte van waar de poeder begint maar het is nu wel open.
Denken jullie dat het nu besmet kan zijn ofzo? Het is net nieuw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:23 schreef Suikertante het volgende:
Oh maar het wordt tegelijk ook steeds leuker! 2 en 3 jaar is ook zo leuk!!
Drie weken ook hoorHier slaapt er eindelijk eentje, maar wel ingerold en op schoot.
Ach, kijk m liggen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lig tv te kijken in bed en heb mn dochter net uit haar bed geplukt en naast mij in bed gelegd. Tv kijken in bed met een slapend saartje is awesomeZe snurkt een beetje en laat scheetjes
![]()
Scheetjesquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ach, kijk m liggen!
Ik lig tv te kijken in bed en heb mn dochter net uit haar bed geplukt en naast mij in bed gelegd. Tv kijken in bed met een slapend saartje is awesomeZe snurkt een beetje en laat scheetjes
Was ze wakker geworden of heb je haar gewoon slapend gepakt omdat je het fijn vindt om haar bij je te hebben? Indien dat laatste:quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ach, kijk m liggen!
Dat laatstequote:Op donderdag 9 mei 2013 07:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Was ze wakker geworden of heb je haar gewoon slapend gepakt omdat je het fijn vindt om haar bij je te hebben? Indien dat laatste:en sowieso
![]()
Yay voor de fijne nachtquote:Op donderdag 9 mei 2013 12:57 schreef kleinzusje het volgende:
Mn meisje slaapt hier beter dan thuis![]()
Doorgeslapen vannacht, sinds maanden eindelijk![]()
Wil de hele dag staan, klimmen en aan de hand "lopen".
Het gaat helemaal goed dus !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Cocotrimonium op 09-05-2013 17:38:43 ]
Dat is nóg beter! Dan zie je de bovenbeen/heupspekjes ook zo goedquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:01 schreef kleinzusje het volgende:
Neu, geen kort broekie. Vergeten mee te nemenWel spekbeentjes in alleen een romper
Lief is dat hè!quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
Saartje kan zwaaienMin of meer dan
Ze reageert als iemand naar haar zwaait, dan steekt ze haar armpje ook de lucht in en beweegt ze die. Vingertjes spreiden en een heel goede zwaaibeweging maken, is nog wat te lastig. Maar dit vonden we al heel knapEn te grappig om te zien gewoon
Ja heerlijk lang hè! Ik had het echt perfect gepland, 2 weken kerstvakantie ervoor en 2 weken meivakantie erna.. En ik besloot natuurlijk na 1 week officieel verlof al te bevallen, dus heb extra lang van m'n ventje kunnen genietenquote:Op donderdag 9 mei 2013 22:34 schreef As1981 het volgende:
Wat ben je lekker lang thuis geweest loj, heerlijk. Zal zeker weer even wennen zijn.
Maak jij echt 165/5,5 Ik zou dan 180/6 maken en deels weggooien.
Wij hebben vanaf de avond een ritme. Overdag is het wat meer op verzoek. Meestal hebben we 5 flessen soms zes. flessen zijn hier 150/5, maar niet alle flessen gaan op. Gemiddeld zit hij op 700-750 cc.
23.00 uur / 6.30-7.30 uur / 9.30-10.30 uur / 13.30-14.00 uur / 18.00 - 18.30 uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog een aantal pagina's teruglezen!
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Mandy uiteindelijk moet je zelf weten, maar je kindje zit in een sprongetje die hij ook met KV krijgen kan. Hij is gewoon heel pienter bezig door even te regelen dat vraag en aanbod op hem is afgestemd. Juist nu op dit moment met KV bijvoeden kan wel eens betekenen dat je het compleet verstoord en je BV dadelijk in de soep loopt.
Nogmaals jou kindje , doe wat jij wil maar wilde je wel even dit zeggen
Dank je voor de link! Een geruststelling!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:32 schreef mrien het volgende:
Wat evenstar zegt, met als aanvulling dat clusteren heel normaal is (en ook best vermoeiend kan zijn) maar ook ontzettend goed is voor de productie.
http://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html
Daar ligt hij ook heel vaak Evenstar!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Het is naast regelen ook even veiligheid voelen voor zo een hompie , hij kan nu iets meer en voor zo een baby is dat heel veel dan wil hij warmte/veiligheid en zo van mama (en papa) laat hem lekker bij Djeez op zijn borst op zijn huid liggen ook .
Hoe oud is Luuk al Kaatjejannie?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:53 schreef kaatjejannie het volgende:
ja.. Luuk slaapt echt niet meer tegen me aan![]()
Hij heeft 1 keer een flesje gehad toen hij aan het clusteren was, ik had toen zelf 40 graden koorts. Maar hij kreeg toen wel gekolfde bv.
Nee dat niet, we zeiden dat D heel vaak komt vragen 's avonds, de wijkvk zei daarop dat als we wilden overstappen naar 1x fv we dat gewoon konden doen. over clusteren heeft ze het niet gehad. Dit was ook een huisbezoek van de wijkvk, eerste keer cb is 6 juni pas.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:01 schreef Sannne het volgende:
Mandy, kreeg je dat advies van het flesje van je cb?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:17 schreef Suikertante het volgende:
Jeetje dat klinkt wel vermoeiend zeg, dat clusteren! Maar ook veel knuffelen natuurlijk
Ik vind het ook altijd gek als F na een paar uur miepen en knuffelen ineens rustig in slaap valt. Dan moet ik echt weer even bedenken wat ik moet doen zonder F aan me geplakt
Ik geef geen BV maar tot nu toe ben ik best wel blij met ons consultatiebureau. Maar heb nog niet zoveel hele belangrijke vragen gesteld natuurlijk.
En eh, even een materialistische mini-update, maar na 7 mislukte pogingen om een Baby Björn wipstoel via MP te kopen hebben we nu een nieuwe besteld![]()
Oe Suiker. Mooi! By far mijn beste aankoop voor alle 4 mijn meisjes. Ga je veel plezier van hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees mee meiden. Te druk om alles te onthouden en te reageren. Mijn kleuter heeft vakantie.Met een meidenkwartet
Ik heb eventueel een dubbelzijdige elektrische kolf te koop staan. Het is de Ardo calypso. Ik vind het een heel fijne kolf, maar ik heb nu de medela swing maxi en die is compacter. Deze kolf is in augustus 2012 gekocht en ongeveer een maandje gebruikt. Je hebt garantie tot 400 kolfuren. Ik wil er graag 100 euro voor hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:14 schreef -mandy- het volgende:
Daar ga ik me vanmiddag melden!
Djeez had me al gewaarschuwd voor de wijkvken, alles afkraken ed, maar dat viel gelukkig mee. En dat advies idd, heb je weinig aan. Lang leve fok!, internet en in geval van nood een lactatiekundige.
Wel irritant dat je overal verschillende adviezen krijgt van ha, wijkvk, ...
Kolf hebben we nog niet, met een week of 5 gaan we er een halen om hem stilaan te laten wennen aan een speen voor als hij naar zijn gastouder toe gaat na de bouwvak.
Ben benieuwd! Heeft hier ook zooo lang geduurd voordat er iets kwamquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Saartje heeft heel rode wangetjes, zit non-stop op dingen te sabbelen, en kwijlt zoals ik haar nog nooit heb zien kwijlenBenieuwd of die tandjes nu eindelijk door gaan zetten
Of mijn meisje zit me weer te trollen![]()
Ja man! Die knobbels/bobbels in het tandvlees zitten er al 2 maanden ongeveer. En al die tijd kwijlt/sabbelt ze al veelquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Heeft hier ook zooo lang geduurd voordat er iets kwam. En maar kwijlen en sabbelen (en die rode wangetjes heeft E altijd
)
Moet wel zeggen dat het kwijlen nu echt zo goed als over is, nu die 2 tandjes doorzijn! Geen slab of zo'n kwijlbandana meer om de hele dag
E klapt nu de hele dag, zo lief.
Ik heb een enkelzijdige elektrische Avent kolf te koop staan. Voor 45 euro. Zie ook v&a.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:14 schreef -mandy- het volgende:
Daar ga ik me vanmiddag melden!
Djeez had me al gewaarschuwd voor de wijkvken, alles afkraken ed, maar dat viel gelukkig mee. En dat advies idd, heb je weinig aan. Lang leve fok!, internet en in geval van nood een lactatiekundige.
Wel irritant dat je overal verschillende adviezen krijgt van ha, wijkvk, ...
Kolf hebben we nog niet, met een week of 5 gaan we er een halen om hem stilaan te laten wennen aan een speen voor als hij naar zijn gastouder toe gaat na de bouwvak.
Hier met 4 mnd!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:21 schreef Suikertante het volgende:
En geen dingen vergeten Kwisted?
Dat kwijlen, wanneer begint dat zo'n beetje eigenlijk?
Oh wat fijn dat hij dan al mee mag! Redt hij de minimale intake al? Wat doet hij het dan ontzettend goed! Wanneer is je ud?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:19 schreef L-E het volgende:
Vier maar Spirit?
Ik kom me heel voorzichtig hier melden..Op 24-04 is onze zoon L. geboren na een zwangerschap van 33,5 weken dmv een spoedks ivm foetale nood en ernstige pre-eclampsie. Hij ligt nu nog op neonatologie maar hij doet het fantastisch en mag - als alles zo goed blijft gaan - aanstaande woensdag mee naar huis. Dan kom ik hopelijkhier mee posten over nachtvoedingen en darmkrampjes en al die dingen waar we nu helaas veel te weinig van mee krijgen, ik kan niet wachten!
Jazeker, minimale intake redt hij geheel zelfstandig! Deels aan de borst (gisteren 45 cc aan de borst gedronkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh wat fijn dat hij dan al mee mag! Redt hij de minimale intake al? Wat doet hij het dan ontzettend goed! Wanneer is je ud?![]()
L. had door de pre-eclampsie een fikse groeiachterstand en was 1545 gram bij de geboorte. Inmiddels gaan we al richting de 2 kilo, hoera! Is ons tweede kindje, we hebben een Kleuter van 5.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:57 schreef Kwisted het volgende:
Welkom LE! En nog gefeliciteerd met L. T zal fijn zijn als je je kereltje thuis hebt woensdag. Wat was zijn geboortegewicht? En is t jullie eerste kindje?
Ja, heel goedquote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:14 schreef Kyara het volgende:
Coco, hoe gaat het met jou nu? Ben je alweer een beetje de oude (lichamelijk en geestelijk)?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:12 schreef Mineola het volgende:
Ja hai, ik ben er weer, en mijn baby heeft in een week belachelijk veel bijgeleerd.
Hoogtepunt was wel de overgang van een week met dramatisch slapen (elke anderhalf uur wakker 's nachts) en amper meer in slaap vallen na de late voedingnaar voor het eerst alleen op een kamer en meteen doortukken zonder die hele voeding.
Categorie hadden we eerder moeten doen, zeg maar! Heerlijk zeg, weer even doorslapen (en stuwing 's ochtends, dat was lang geleden
).
Verder rolt hij meteen wanneer je hem neerlegt, kletst en gilt hij de hele dag, zijn mango en banaan favoriet, rijstewafels vreemde voorwerpen en krijgt hij elk slaapje meer haartjes erbij. Ik ben verliefdEn ook op papa die ik eindelijk zover kreeg mini in de drager te stoppen
![]()
![]()
Wederom een categorietje hadden we eerder moeten doen, zoals papa zelf constateerde. Eigenwijs...
oooh morgen al 1!! Gaat veel te hard hè?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:57 schreef Zoë23 het volgende:
Saartjewat een schatje Coco!
Bram, lekkerding
Welkom LE! Heftig allemaal, fijn dat het goed met hem gaat. Hoe gaat het met jou?
Kwisted
Wij hebben nog steeds niet gezwommen, lijkt me wel erg leuk!
En fijn dat t slapen beter gaat
Mangoidd schrikken..
Hier de laatste dag met baby
Ben al sinds m'n UD (2mei) emo en een beetje verstrooid ofzo, vergeet van alles.
Veel bm-kramp, zul je zien dat de menstruatie weer begint als S 1 is. Buik is ontzettend dik, lijk wel 25wk zwanger (toen kreeg ik echt n buikje) hoera.. Had een nieuw jurkje gekocht maar die kan ik niet aan. Achja
Morgen is het feestvanmiddag rond 15u begonnen vorig jaar mijn weeën.. Zucht
Het was van korte duurquote:
Oké, nog een paar weekjes geduld dusquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:42 schreef nytar het volgende:
Bewust lachen kan vanaf een week of 6. Bij ons was het de eerste keer met 8 weken.
Ik vind het moeilijkste zeggen. Het donkere is wel weg. Z'n uitgroei is wit en z'n babyhaartjes zijn donkerblond achtig. Rode gloed klopt wel. Maar ik denk niet dat het blijvend is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tico, Bram is ook rossig he? Of lijkt dat alleen zo op die -wederom geweldige- foto?
quote:
I know! Het gaat bizar snel, voor ik het weet kruipt ze hier door het huisquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:14 schreef L-E het volgende:
L0t, een maand?Jij bent voor mijn gevoel eergisteren pas bevallen ofzo, maar gefeliciteerd!
De rest zat onder de poep.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Spirit82 het volgende:
Als een echte vent alleen z'n sokken aan
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:22 schreef Spirit82 het volgende:
Als een echte vent alleen z'n sokken aan
quote:
Shake hands Twinkle! Hier ook niks. Wel een lekkere nacht, kind sliep van 22-6 lief in zn bedje en van 7-8.30 tussen ons in. Papa had wel ontbijt gemaakt maar dat doet hij meestal. Geen idee of kind iets op het KDV gemaakt heeft (ik zou denken van wel eigenlijk) want hij is afgelopen twee weken maar 1x een kort dagje geweest en heeft toen niks meegekregen.quote:Op zondag 12 mei 2013 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zoe gefeliciteerd!
Hier niks geen gevoel van moederdag. Ik kon er om 6.45 voor Djen uit. Na de fles hebben we lekker nog tot 9 uur in het grote bed geslapen met zijn allen. Man is nu naar de hondenclub. Maar niks geen ontbijt of cadeautjes hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kennis werkt ermee, vandaar.
Bedankt iedereen & leuk om te lezen wat jullie gekregen hebben
Foto's komen later, mevr is moe maar wil niet slapen
[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 12-05-2013 17:42:33 ]2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Hier hetzelfde cadeau van Rosaliequote:Op zondag 12 mei 2013 09:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Van Luuk mocht ik ultiem genieten van de moederdagnacht...
Hebben ze bij ons toen ook gedaan. Alleen de bezoekjes aan de arts vielen samen met meten en wegen. Dat kwam dus neer op om de afspraak. Ik mocht het wel zelf even doen toen ik wat verbolgen reageerde. Het was bij ons toen bij de 14 maanden afspraak dus we hoefden toch nog maar eens per jaar daarna dus het had op mij niet zoveel invloed meer maar ik dacht wel dat wegen en meten is het enige interessante wat ik hier kom doenquote:Op maandag 13 mei 2013 11:03 schreef As1981 het volgende:
Zo net terug van ons 3 maanden cb bezoek. 60 cm en 6250 gram. Beide iets kleiner dan zijn broer op die leeftijd. Terwijl hij met de geboorte zwaarder was.
Ze hebben hier de afspraken veranderd. Met 4 maanden is het alleen nog maar prikken. Geen consult en niet wegen en meten.
Dat laatste vind ik jammer maar dan ga ik wel naar het inloopspreekuur.
Vind het ook raar want daar hebben ze vaak genoeg niets te doen.
Hij heeft de prikjes dit keer goed doorstaan. Scheelt dat hij dit keer geen honger had.
verkeerde topicquote:Op maandag 13 mei 2013 13:04 schreef Jipster het volgende:
FR die foto, geweldig! Tot het volgende topic!
Maar gewicht en algehele lichamelijk ontwikkeling staan ook los van elkaar.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:04 schreef Kyara het volgende:
Toch gaat het al best hard hoor. J was bij de geboorte 1,5 kg lichter dan M (geboren met 40+4). Met 3 maanden scheelde dat nog maar 0,5 kg!
Bedankt.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:04 schreef Jipster het volgende:
FR die foto, geweldig! Tot het volgende topic!
Oh zo, ik dacht dat je op het gewicht doelde. Ze hebben ons iig verteld dat we wat ontwikkeling betreft tot zeker 1 a 1,5 jaar moeten corrigeren.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Maar gewicht en algehele lichamelijk ontwikkeling staan ook los van elkaar.
Als je wilt wil ik wel wat foto's van Ean opzoeken daar zie je het echt duidelijk op.
Ze had ze echt heel duidelijk ik heb heel vaak gevraagd of dat nog wegging.quote:Op maandag 13 mei 2013 13:20 schreef Kyara het volgende:
Agos, kleine EanHerkenbaar ook, dat nestje en zo in de couveuse.
Die bolle ogen vind ik ook wel meevallen eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |