Geen regelgeving?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er is geen regelgeving qua ruimte etc. Wij vermoeden dat stedin ze onder elkaar wilt hebben qua doorlussen.
ziet er wel strak uit! paar jaar geleden ook gesolliciteerd op een vacature kasten bedraden maar helaas niet gewordenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:51 schreef ioynerien het volgende:
Momenteel is mijn vader bezig mijn kast te kableren. Dit is voor een nieuwbouw tussenwoning.
[ afbeelding ]
Nou dat scheelt de aannemer flink wat geld. Voorlopig lijk ik er niets van te merkenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is juist zeer strakke regelgeving. En dat doorlussen dat klopt. Dat scheelt jou uiteindelijk ook weer in de centjes. Maar dat is geen reden om die deur op een bepaalde kant te zetten.
Natuurlijk merk jij dat wel, anders betaal je toch meer voor je keet.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:14 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou dat scheelt de aannemer flink wat geld. Voorlopig lijk ik er niets van te merken
Geen domotica?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:51 schreef ioynerien het volgende:
Momenteel is mijn vader bezig mijn kast te kableren. Dit is voor een nieuwbouw tussenwoning.
[ afbeelding ]
Als ik de woning helemaal opnieuw zou mogen bouwen zou ik eerder voor een kilometer buis gaan, een vracht relais en regelaars in de kast en een aquino met een beagleboard in de kast voor optimale vrijheid. Kan nog wel goedkoper zijn ook dan al die domotica onderdelen, en je brengt de storingsgevoeligheid ook omlaag.quote:
Precies.. elke schakelaar als laagspannings pulsdrukker, en eigen leiding naar de kast idem voorquote:Op zondag 24 januari 2016 10:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ik de woning helemaal opnieuw zou mogen bouwen zou ik eerder voor een kilometer buis gaan, een vracht relais en regelaars in de kast en een aquino met een beagleboard in de kast voor optimale vrijheid. Kan nog wel goedkoper zijn ook dan al die domotica onderdelen, en je brengt de storingsgevoeligheid ook omlaag.
Daarbij zie ik duidelijk 2 stuks MW DR-60-24 dat is toch duidelijk automatisering.
En her en der een led paneel, want met die Aquino's en beagleboard heb je een overschot aan kanalen, en op elk kanaal kun je 512 Full color led's besturenquote:Op zondag 24 januari 2016 13:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Precies.. elke schakelaar als laagspannings pulsdrukker, en eigen leiding naar de kast idem voor
elk stopcontact en elk lichtpunt..
en een bult papierwerk
gewoon panelen maken met WS2811/12squote:Op zondag 24 januari 2016 14:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
En her en der een led paneel, want met die Aquino's en beagleboard heb je een overschot aan kanalen, en op elk kanaal kun je 512 Full color led's besturen
Net voor een bedrijf een plafond opgeleverd met 10.800 van die dingen op 12x3mtr meterquote:Op zondag 24 januari 2016 14:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon panelen maken met WS2811/12s
je kan er letterlijk alles mee.. gezien je elke LED afzonderlijk via een 1 wire bus kan besturenquote:Op zondag 24 januari 2016 14:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net voor een bedrijf een plafond opgeleverd met 10.800 van die dingen op 12x3mtr meter
Geweldig wat je daarmee kunt. Ik wil daar later thuis wel een plafond vol mee hebben.
Maar voordat je de timing voor animatie bij al die dingen goed hebt.. zucht... Gelukkig doen ze dat deze keer zelf (softwarebedrijf met een paar honderd developers)quote:Op zondag 24 januari 2016 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan er letterlijk alles mee.. gezien je elke LED afzonderlijk via een 1 wire bus kan besturen
Zo dan !! Als dat hier gebeurt fikt meteen het hele blok af met die houten huisjes hier uit 1900 en ouderquote:Op zondag 24 januari 2016 15:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Een brand in de meterkast van een kantoor aan de Couwenbergstraat in Nijmegen dwong medewerkers woensdagochtend het pand te verlaten. De brand zorgde voor flink wat rookvorming. De brandweer zorgde dat het vuur snel uit was.
De schade bleef volgens een brandweerwoordvoerder beperkt doordat er snel kon worden ingegrepen. De oorzaak van de brand is niet duidelijk. Liander is ingeschakeld om de stroomvoorziening te controleren. Het bedrijf Solvage kwam langs om de rook- en roetschade te onderzoeken.
De medewerkers van het kantoor konden korte tijd later weer aan het werk.
http://www.gelderlander.n(...)r-ontruimd-1.3988723
Even topic opleuken met foto als het mis gaat![]()
Meestal moet een TR (technische ruimte) bekleed zijn met moeilijk brandbaar materiaal (dus gipsplaten plafond/wanden op zijn minst).quote:Op zondag 24 januari 2016 16:28 schreef Geerd het volgende:
Zo dan !! Als dat hier gebeurt fikt meteen het hele blok af met die houten huisjes hier uit 1900 en ouder
Wees blij dat het geen kunststofgasleiding isquote:Op zondag 24 januari 2016 23:15 schreef naaa het volgende:
Meestal moet een TR (technische ruimte) bekleed zijn met moeilijk brandbaar materiaal (dus gipsplaten plafond/wanden op zijn minst).
Also, als je die foto kijkt, loopt er rechts een gasleiding.
Gevalletje dat kon erger
Oja, haha.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ik de woning helemaal opnieuw zou mogen bouwen zou ik eerder voor een kilometer buis gaan, een vracht relais en regelaars in de kast en een aquino met een beagleboard in de kast voor optimale vrijheid. Kan nog wel goedkoper zijn ook dan al die domotica onderdelen, en je brengt de storingsgevoeligheid ook omlaag.
Daarbij zie ik duidelijk 2 stuks MW DR-60-24 dat is toch duidelijk automatisering.
Inderdaad, Belgistan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:25 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Je woont niet in Nederland, denk ik.
We gaan met drukknoppen (teleruptors) werken in combinatie met wat tijdfuncties, fotocellen en dag/nacht sensoren om de verlichting deels te automatiseren.quote:
Ik heb het eens nagevraagd en deze 2 voedingen gaan gebruikt worden voor de fotocellen, alsook voor de ledverlichting die we in de trap gaan inbouwen.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2016 06:49:13 ]
Pcies, levensgevaarlijk zulke constructies.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:28 schreef densmee het volgende:
Toepasselijke naam suicide shower, ik zou zo snel mogelijk dat ding weg gooien en een elektrisch boilertje ophangen
quote:Op zondag 31 januari 2016 06:24 schreef ZetaOS het volgende:
Mannen elke keer als ik even ga douchen krijg ik zeer lichte schokjes, zeer vervelend als ik net mijn gezicht aan het onder douchen ben, in de ogen is dat dan zeer pijnlijk.
Het is een 5500 Watt ducha lorenzetti douche kop. Als ik de douche aanzet zie ik een conformatie vonk in de kop, volgens de handleidings- is dat normaal
Moet ik niet (wellicht) de afvoer put, of de douche gordijn rails aarden of iets anders?
[ afbeelding ]Daar zou ik niet met een gerust hart onder gaan staan. Zeker niet nu je af en toe een schok krijgt. Gooi hem weg nu je dat zelf nog kunt. Als je een houten jasje draagt is het te laat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zondag 31 januari 2016 06:24 schreef ZetaOS het volgende:
Mannen elke keer als ik even ga douchen krijg ik zeer lichte schokjes, zeer vervelend als ik net mijn gezicht aan het onder douchen ben, in de ogen is dat dan zeer pijnlijk.
Het is een 5500 Watt ducha lorenzetti douche kop. Als ik de douche aanzet zie ik een conformatie vonk in de kop, volgens de handleidings- is dat normaal
Moet ik niet (wellicht) de afvoer put, of de douche gordijn rails aarden of iets anders?
[ afbeelding ]WTF! Daar zou ik ook zeker niet onder gaan staan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |