abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126200552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:28 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ook als de religie verdwenen is gaat de ellende gewoon door...
Ik bedoel dan ook niet de machtsstrijd, maar de ellende die religie voorschrijft.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:00:09 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_126200675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:13 schreef man1986 het volgende:

[..]

Eerder werd al door SpecialK op aangewezen dat er degelijk sprake is van promotie.
Net zoals iedereen in de wereld zijn/haar ideeën "promote". Denk jij dat niet-gelovigen het een schaamplekje achten dat ook zij soms claims maken over (in dit geval) de bijbel?

Je lijkt aan te willen sturen op een soort beschuldiging van hypocrisie. Of in ieder geval lijk je op een soort "jullie zijn even fout als gelovigen op filosofisch vlak" punt aan te willen sturen.

Ik hoop oprecht dat je wat beters kan verzinnen dan dat eigenlijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:00:20 #53
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126200682
Geweldig niveau bereikt tot dusver in dit topic, op een paar welgemeende pogingen na van diverse deelnemers.

De haat jegens religie zit kennelijk zo diep dat ik me werkelijk begin af te vragen of er niet her en der misbruikte koorknaapjes tussen zitten.
pi_126200874
quote:
15s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:00 schreef Jappie het volgende:
Geweldig niveau bereikt tot dusver in dit topic, op een paar welgemeende pogingen na van diverse deelnemers.

De haat jegens religie zit kennelijk zo diep dat ik me werkelijk begin af te vragen of er niet her en der misbruikte koorknaapjes tussen zitten.
je zou bijna denken dat je dat misbruik goedkeurt.

Ben jij ook zo bang dat je in de hel komt, en ben je er van overtuigd dat ik in de hel kom?

Wie God verlaat hoeft niets te vrezen, behalve de wraak van geloofsgenoten in sommige delen van de wereld.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_126201092
quote:

Mwoah, in een neonazitopic zou het er denk ik stukken ongenuanceerder aan toe gaan, maar die topics mogen hier niet, want daar komt geen god bij kijken.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:10:10 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126201251
quote:

Critici afdoen als misbruikte koorknaapjes. Classy hoor. :')
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:22:07 #57
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126201790
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Critici afdoen als misbruikte koorknaapjes. Classy hoor. :')
Er is een dunne scheidslijn tussen kritiek leveren en ongenuanceerd om je heen schoppen. Welnu u bent van het laatste soort en het tekent je grote mate van onbekendheid met het begrip nuance dat uitgerekend jij nu een post over klasse durft neer te plempen.
pi_126202002
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Er is een dunne scheidslijn tussen kritiek leveren en ongenuanceerd om je heen schoppen. Welnu u bent van het laatste soort en het tekent je grote mate van onbekendheid met het begrip nuance dat uitgerekend jij nu een post over klasse durft neer te plempen.
De Bijbel propageert genocide, maar dat is goed. Keur je dat af, in welke bewoordingen dan ook, dan is dat slecht.

Dat snap ik dus niet van gelovigen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:28:33 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126202041
quote:
10s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:22 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik probeer hier niet de moraalridder uit te hangen. Jij, aan de andere kant... Eerst klagen dat mensen onbeleefd zijn, en dan zelf zulke posts plaatsen. :')

Met zulke grote hoeveelheden hypocrisie moét je wel een gelovige zijn.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:29:25 #60
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126202079
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De Bijbel propageert genocide, maar dat is goed. Keur je dat af, in welke bewoordingen dan ook, dan is dat slecht.

Dat snap ik dus niet van gelovigen.
Ik ook niet...op het bold gemaakte na uiteraard. :)
pi_126202152
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:29 schreef Jappie het volgende:

[..]

Beetje respect voor de genocideaanbidders blijft essentieel?
pi_126202198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:29 schreef Jappie het volgende:

[..]

kom nou, van een gelovige weet je nooit wat hij gelooft. Twee gelovigen is een kerk en drie een kerkscheuring.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:35:43 #63
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126202311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik probeer hier niet de moraalridder uit te hangen. Jij, aan de andere kant... Eerst klagen dat mensen onbeleefd zijn, en dan zelf zulke posts plaatsen. :')

Met zulke grote hoeveelheden hypocrisie moét je wel een gelovige zijn.
Je snapt er werkelijk waar helemaal geen ene malle rotmoer van he ?
Het enige waar je op uit bent is gelovigen zich of slecht laten voelen of bekeren. Ik ben nog niet een post van je tegengekomen die respect toont voor een ander. Moet je vooral zelf weten al den ik dat het wellicht handig voor je is om de Fok policy nog eens na te lezen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:39:57 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126202439
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:35 schreef Jappie het volgende:

[..]

Je snapt er werkelijk waar helemaal geen ene malle rotmoer van he ?
Het enige waar je op uit bent is gelovigen zich of slecht laten voelen of bekeren. Ik ben nog niet een post van je tegengekomen die respect toont voor een ander. Moet je vooral zelf weten al den ik dat het wellicht handig voor je is om de Fok policy nog eens na te lezen.
Beter zoeken, dan zul je zulke posts best vinden.

Maar goed, ik heb inderdaad geen respect voor religieuzen. Mensen die zulke zooi geloven, verdienen ook geen respect.

Anyhow, heb je inhoudelijk nog iets te vertellen, of blijf je doorgaan met mij persoonlijk aan te vallen?
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:45:38 #65
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126202600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje respect voor de genocideaanbidders blijft essentieel?
God zoeken in religie of meer persoonlijk via spirituele beleving is voornamelijk op zoek zijn naar een hogere betekenis of bewustzijn. Indien het zoeken van God leidt tot allerlei wantoestanden dan kun je er donder op zeggen dat het niet deze zoektocht betreft maar dat er diverse politieke of (on)macht gerelateerde motieven achter schuil gaan.

De bijbel is niet het letterlijke woord van God voor een groot deel van de moderne gelovige. Wel staan er nog steeds bewijzen in van de oorspronkelijke zoektocht. Alle gelovigen over een kam scheren is als zeggen Atheïsten zijn een geloofsbeweging. Wanneer je als atheist teksten letterlijk uit een bijbel gaat halen en deze vervolgens voorleggen als discussiepunt om daarmee je gelijk te halen dan ben je m.i. niet bezig met wat je eigenlijk wil.

Wantoestanden oplossen is hetgeen je eigenlijk zou moeten willen en als dat is wat je beoogt dan kan ik je verzekeren dat de methode die je op dit moment gebruikt niet het gewenste effect gaat hebben. Mocht het je echter gewoon te doen zijn om op dinsdagavond een paar gelovigen te bashen dan moet je vooral voorts gaan op de ingeslagen weg.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:47:10 #66
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126202642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beter zoeken, dan zul je zulke posts best vinden.

Maar goed, ik heb inderdaad geen respect voor religieuzen. Mensen die zulke zooi geloven, verdienen ook geen respect.

Anyhow, heb je inhoudelijk nog iets te vertellen, of blijf je doorgaan met mij persoonlijk aan te vallen?
Ach..ik voel geen intrinsieke behoefte om te dreigen dat ik mijn sexueel gefrustreerde buurman op je kinderen los zal laten dus nee hoor ik heb mijn punt gemaakt en je kunt weer gewoon verder baggeren. :)
pi_126202658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:45 schreef Jappie het volgende:

[..]

God zoeken in religie of meer persoonlijk via spirituele beleving is voornamelijk op zoek zijn naar een hogere betekenis of bewustzijn. Indien het zoeken van God leidt tot allerlei wantoestanden dan kun je er donder op zeggen dat het niet deze zoektocht betreft maar dat er diverse politieke of (on)macht gerelateerde motieven achter schuil gaan.

De bijbel is niet het letterlijke woord van God voor een groot deel van de moderne gelovige. Wel staan er nog steeds bewijzen in van de oorspronkelijke zoektocht. Alle gelovigen over een kam scheren is als zeggen Atheïsten zijn een geloofsbeweging. Wanneer je als atheist teksten letterlijk uit een bijbel gaat halen en deze vervolgens voorleggen als discussiepunt om daarmee je gelijk te halen dan ben je m.i. niet bezig met wat je eigenlijk wil.

Wantoestanden oplossen is hetgeen je eigenlijk zou moeten willen en als dat is wat je beoogt dan kan ik je verzekeren dat de methode die je op dit moment gebruikt niet het gewenste effect gaat hebben. Mocht het je echter gewoon te doen zijn om op dinsdagavond een paar gelovigen te bashen dan moet je vooral voorts gaan op de ingeslagen weg.
Touche. Ik had 'georganiseerde religie' moeten zeggen. Bij dezen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:49:25 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126202710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:47 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ach..ik voel geen intrinsieke behoefte om te dreigen dat ik mijn sexueel gefrustreerde buurman op je kinderen los zal laten dus nee hoor ik heb mijn punt gemaakt en je kunt weer gewoon verder baggeren. :)
Als je denkt dat dat een dreigement was, heb je echt het hele punt niet begrepen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:02:35 #69
16305 Jappie
parttime reverend
pi_126203048
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je denkt dat dat een dreigement was, heb je echt het hele punt niet begrepen.
Er viel ook niets te begrijpen aan een vergelijk waarbij enerzijds vanuit een goede gedachte een verkeerde handeling (het bloedzuigen) werd vergeleken met anderzijds een sexueel georienteerde en begrepen handeling. Dat jij ondanks een poging tot correctie toch wilde vasthouden aan dit vergelijk toont aan dat je geen punt wilde maken maar gewoon wat om je heen wilde schoppen.

:)
pi_126203159
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:02 schreef Jappie het volgende:

[..]

Er viel ook niets te begrijpen aan een vergelijk waarbij enerzijds vanuit een goede gedachte een verkeerde handeling (het bloedzuigen) werd vergeleken met anderzijds een sexueel georienteerde en begrepen handeling. Dat jij ondanks een poging tot correctie toch wilde vasthouden aan dit vergelijk toont aan dat je geen punt wilde maken maar gewoon wat om je heen wilde schoppen.

Nou ja, om het geheel enigszins te nuanceren: het afknippen van een deel van de penis van een pasgeboren kind om er daarna aan te zuigen mag dan niet helemaal gedekt worden door het begrip 'pijpen', maar er kan toch geen twijfel over bestaan dat zoiets op zijn minst extreem ziek mag heten.
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:10:13 #71
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126203222
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:02 schreef Jappie het volgende:

[..]

Als je aan de penis van een pasgeboren kind zuigt, ben je gewoon een pedo. Roepen dat je het echt uit religieuze overtuigingen doet, heus waar, maakt daar geen verschil voor. Als Robert M. of Benno L. zich op religie hadden beroepen, waren ze vierkant uitgelachen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:11:46 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126203252
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 00:00 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Net zoals iedereen in de wereld zijn/haar ideeën "promote". Denk jij dat niet-gelovigen het een schaamplekje achten dat ook zij soms claims maken over (in dit geval) de bijbel?

Je lijkt aan te willen sturen op een soort beschuldiging van hypocrisie. Of in ieder geval lijk je op een soort "jullie zijn even fout als gelovigen op filosofisch vlak" punt aan te willen sturen.

Ik hoop oprecht dat je wat beters kan verzinnen dan dat eigenlijk.
Hé SpecialK, jij bent wel goed in discussies hé. Jij hebt vast al verschillende mensen overtuigd van wat agnosticisme is? Tenminste dat heb ik altijd gedacht...
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:13:12 #73
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_126203276
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hé SpecialK, jij bent wel goed in discussies hé. Jij hebt vast al verschillende mensen overtuigd van wat agnosticisme is? Tenminste dat heb ik altijd gedacht...
Ga naar huus. Je bent dronk'n.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 8 mei 2013 @ 01:14:17 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_126203298
quote:
7s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ga naar huus. Je bent dronk'n.
Was het maar. :'(
pi_126204290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je aan de penis van een pasgeboren kind zuigt, ben je gewoon een pedo. Roepen dat je het echt uit religieuze overtuigingen doet, heus waar, maakt daar geen verschil voor.
Vandaar het joods gezegde : Die kan er een puntje aan zuigen. 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')