abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126183014
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_126183069
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:04 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wat?
https://play.google.com/s(...)m.timsu.astrid&hl=en

Eind juni een bruiloft die leuk ende gezellig moet worden *O* en ik wil een jurrekie *O* :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:11:06 #3
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126183114
@Dido: je kan echt niet zomaar een leerling naar huis sturen om wat ze aanhebben hoor! :D Tenzij het in de schoolregels staat, zoals bij een reformatorische school. Iniminibroekjes zijn hip, maar meestal zit er een zwarte :') panty onder. Ik vind leerlingen er zo vaak niet uitzien, maar ik ga ze echt niet naar huis sturen. als er minder aan zit dan een bikini zou ik wel de teamleider even inschakelen :P
Kwak
pi_126183163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:11 schreef kwakz0r het volgende:
@Dido: je kan echt niet zomaar een leerling naar huis sturen om wat ze aanhebben hoor! :D Tenzij het in de schoolregels staat, zoals bij een reformatorische school. Iniminibroekjes zijn hip, maar meestal zit er een zwarte :') panty onder. Ik vind leerlingen er zo vaak niet uitzien, maar ik ga ze echt niet naar huis sturen. als er minder aan zit dan een bikini zou ik wel de teamleider even inschakelen :P
Ik dacht precies hetzelfde :D Dat kun je toch niet doen joh! :D
pi_126183188
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Het leuke van een day zero project is dat je het nog eens ergens neerknalt en je jezelf kunt belonen voor ieder behaald doel. '
Zo weet ik dat verschillende mensen hier een day zero doel hebben met Karaoke, dus daar voorzie ik een meeting. :D
ik zou absoluut nooit iets met het woord karaoke erin als doel hebben :{w
compact en kleverig.
pi_126183227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

https://play.google.com/s(...)m.timsu.astrid&hl=en

Eind juni een bruiloft die leuk ende gezellig moet worden *O* en ik wil een jurrekie *O* :D
ik heb geen android :@

En misschien is het wel iets om voor mezelf een beetje te kijken wat ik wanneer zou willen doen. Dan heb je in elk geval dáár een beeld van.
compact en kleverig.
pi_126183272
quote:
Dat dacht ik dus ook.
pi_126183300
En nu wil ik ook Day 0 gaan doen, met SingStar :D
pi_126183602
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zou absoluut nooit iets met het woord karaoke erin als doel hebben :{w
Hehehehe, ik ga een karaoke duet zingen.
Deze bijvoorbeeld:
O+
Of deze:
:D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:26:15 #10
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126183928
quote:
:D is nog nooit gebeurd, maar zou wel moeten, vind ik ;) ik zou het iig wel bespreekbaar maken. Ik had op school ook een meisje van 13 in de brugklas met een megadecolleté. En die had verkering met jongens van 18 uit de hoogste klassen. Ja gek hè :')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:28:16 #11
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126184023
Het was dus een hypothetische situatie: als ze zo bij mij in de les zouden komen...

En nee, ze droegen geen panty. Dan was het nog enigszins acceptabel geweest.
And eternity in an hour.
pi_126184207
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:28 schreef _Dido_ het volgende:
Het was dus een hypothetische situatie: als ze zo bij mij in de les zouden komen...

En nee, ze droegen geen panty. Dan was het nog enigszins acceptabel geweest.
En in dezelfde hypothetische situatie betwijfel ik ten zeerste of je in je recht zou staan als je zo'n studente uit de klas zou sturen :P

Avondeten was aardappelen, spinazie & chipolata worstjes. Was lekker :Y Nog geen last van mijn buik... *klopt af*

Zo lekker film kijken in bed O+
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:32:46 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126184260
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

:D is nog nooit gebeurd, maar zou wel moeten, vind ik ;) ik zou het iig wel bespreekbaar maken. Ik had op school ook een meisje van 13 in de brugklas met een megadecolleté. En die had verkering met jongens van 18 uit de hoogste klassen. Ja gek hè :')
Ik vind dat je dan je taak als docent te buiten gaat. Prima om het te signaleren als dat meisje bijvoorbeeld ook grensoverschrijdend gedrag vertoont of als er een vermoeden is van problemen thuis/misbruik in een relatie, maar verder heb je als docent niet de taak om dat te bepalen voor een leerling (wat je er zelf ook van vindt).

Ik besteed in mentorlessen wel aandacht aan loverboys en seksueel grensoverschrijdend gedrag, overigens, maar de regels voor wat wel en niet kan qua kleding zijn toch echt aan de ouders... wat niet betekent dat je op een ouderavond niet tegen de ouders kunt zeggen dat het je opvalt dat een leerling zich bijvoorbeeld uitdagend kleedt, en dan te vragen of ze dat herkennen (misschien trekt ze haar coltrui op school pas uit). Als ze dan vervolgens aangeven dat ze het geen probleem vinden kun je hooguit nog zeggen dat je merkt dat oudere jongens er wel op reageren, maar je kunt nooit in zo'n gesprek doen alsof jij een betere opvoeder zou zijn - want dat doe je impliciet door te zeggen dat het kind ongepast gekleed gaat.
Kwak
pi_126184263
Oh, aanrader: Frankenweenie O+ O+ O+

Misschien heb ik die al eens genoemd, maar hij is écht tof :Y
pi_126184392
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:26 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik heb toch zo de schurft aan 'iets bespreekbaar maken'. Bespreek het gewoon!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_126184523
Ben toch echt een keer weggestuurd zelfs nog voor de les omdat m'n hoofd de leraar niet aanstond :@
Zal waarschijnlijk te maken gehad hebben met z'n burn-out waar die later mee kampte want toen ik dat vertelde tegen de afdelingshoofd moest ik maar in de aula zitten nadat hij was gaan navragen bij de leraar zelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, aanrader: Frankenweenie O+ O+ O+

[ afbeelding ]

Misschien heb ik die al eens genoemd, maar hij is écht tof :Y
Tim Burton films O+

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_126184577
Oh ja, lijst.
• 3x5 squat 30 kg, 16 x opdrukken (op tenen), 12 dips
• bak griekse yoghurt, banaan, kokosrasp, nootjes, zaden
• bakje 1: gehaktbal, spinaziericottataart
• bakje 2: spekbokking, komkommer
• bakje 3: geblenderd banaan, appel, kokosmelk
• beker: geblenderd banaan, kokosmelk (dun)
• kantoorfruit: 3 appels 3 peren denk ik
• koekjes: 10
• avondeten: gebakken makreelfilet, zuurkool, half aardappeltje

('s ochtend kan ik beter hardlopen dan 's middags, maar krachttraining beter midden overdag. Gistermiddag deed ik 2 keer een setje van 3x5 squat 50 kilo)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:43:18 #18
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126184774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:38 schreef sigme het volgende:
Oh ja, lijst.
• 3x5 squat 30 kg, 16 x opdrukken (op tenen), 12 dips
• bak griekse yoghurt, banaan, kokosrasp, nootjes, zaden
• bakje 1: gehaktbal, spinaziericottataart
• bakje 2: spekbokking, komkommer
• bakje 3: geblenderd banaan, appel, kokosmelk
• beker: geblenderd banaan, kokosmelk (dun)
• kantoorfruit: 3 appels 3 peren denk ik
• koekjes: 10
• avondeten: gebakken makreelfilet, zuurkool, half aardappeltje

('s ochtend kan ik beter hardlopen dan 's middags, maar krachttraining beter midden overdag. Gistermiddag deed ik 2 keer een setje van 3x5 squat 50 kilo)
wat zul jij veel afwas hebben :P

Jillian :W
And eternity in an hour.
pi_126184809
Haat aan dikke amandelen :(
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:45:07 #20
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126184865
@ kwak: rustig maar, ik hang vooral de internetheld uit :P Dat ik dingen zou wíllen doen en er het mijne van denk betekent niet dat ik ze ook echt doe.
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 7 mei 2013 @ 19:48:21 #21
70532 loveli
N
pi_126185016
Bij ons werd wel op kleding aangesproken, stond in het regelement ook. En als ik om me heen kijk word ik voorstander van schooluniform (als het zou werken). Sommige kinders hebben geen idee...
crap in = crap out
pi_126185053
Heb geen day-0-lijstje maar heb me wel voorgenomen een heleboel Disney-films opnieuw te kijken omdat ik ze alleen gezien heb toen ik jong was.

:') gek hoe verwend we tegenwoordig eigenlijk zijn met bandbreedte...
Keek naar m'n hengel en zag 'maar' 2,5MB/s

15jr geleden was ik blij dat ik 8kb/s had :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:49:41 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_126185088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:48 schreef loveli het volgende:
Bij ons werd wel op kleding aangesproken, stond in het regelement ook. En als ik om me heen kijk word ik voorstander van schooluniform (als het zou werken). Sommige kinders hebben geen idee...
Zelfs mijn kinderen vinden een schooluniform een goed idee. Jammer dat het niet doorgevoerd wordt
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:02:43 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_126185747
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:49 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Zelfs mijn kinderen vinden een schooluniform een goed idee. Jammer dat het niet doorgevoerd wordt
zonder schooluniform kon ik me in elk geval nog een beetje leuk kleden voor mijn formaat, in schooluniform zie je pas écht goed wie er geen standaardmaten hebben (of dat nou dik dun lang of kort is)
Kwak
pi_126186512
Pfff wat een dag, te veel te doen in te weinig tijd...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:20:04 #26
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126186777
Zo, dat was Jillian dag 7. Ik dacht bij bepaalde oefeningen wel een stapje hoger te kunnen met gewichtjes, maar 2 kg bleek toch echt even te veel. En toen ik ging wisselen, wilde 1,5 kg ook niet meer :').

Nu even douchen en dan met thee Game of Thrones en Bates Motel kijken O+.
And eternity in an hour.
pi_126186850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:48 schreef loveli het volgende:
mijn dochter wil buiktruitjes enzo aan :X
Ik droeg dat zelf vroeger ook,begrijp niet dat mn moeder dat toeliet :')

Ik vind het alleen lastig uit te leggen waarom ze dat niet mag. Ik zeg meestal dat niet iedereen er hetzelfde naar kijkt en dat ik niet wil dat mensen andere ideeen krijgen ofzo.
Alleen zie ik haar er dus wel voor aan dat ze zich straks op school om gaat kleden ofzo :X
compact en kleverig.
pi_126187047
Ohai! Kapot :')
pi_126187101
Ik kan nog steeds met afschuw terugdenken aan die ene werkelijk totaal doorschijnende witte bloes, metzonder niks eronder. En dat een van de klasgenoten me daarop wees door in de klas te roepen dat die daar geen bh aan had. M'n moeder had best mogen ingrijpen voordat ik naar school fietste :+.
pi_126187321
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:26 schreef sigme het volgende:
Ik kan nog steeds met afschuw terugdenken aan die ene werkelijk totaal doorschijnende witte bloes, metzonder niks eronder. En dat een van de klasgenoten me daarop wees door in de klas te roepen dat die daar geen bh aan had. M'n moeder had best mogen ingrijpen voordat ik naar school fietste :+.
:D

Ik heb het een soort van omgekeerd. Niet zozeer skimpy kleding, maar wel erg fout. Mijn ik-denk-er-met-afschuw-aan-terug-outfit is de geruite tuinbroek met oranje trui eronder :X Dat was halverwege de middelbare school ofzo :')

Of in de brugklas het strakke rode truitje met giletje er overheen en houten kralenketting. Ik dacht dat ik zó hip was :')
pi_126187328
Ooh sigme dat meen je! Lukkig tot de max haha.

Mijn grootste flater waren van die grote zwarte laarzen met plateauzolen gecombineerd met een extreem strakke groene leren broek en paars haar. Wel tof dat mn mam niet moeilijk deed!

[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 07-05-2013 20:36:20 ]
pi_126187418
Oh, en 6 jaar geleden ofzo, droeg ik een zwart spijkerstofachtig jurkje, zonder truitje of legging/dikke panty eronder. Vond ik sexy :Y

Jaar later ongeveer trok ik het nog eens aan en toen viel me op hoe ongelooflijk kort en diep uitgesneden dat ding was :') Zal best dat ik me er trampy sexy in voelde :+
pi_126187426
Coco sexy plexie hoor!

Ik had ook zo'n kek rond nerdbrilletje :')
pi_126187492
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:31 schreef Perruche het volgende:
Ooh sigme dat meen je! Lukkig tot de max haha.

Mijn grootste flater waren van die grote zwarte laarzen met plateauzolen gecombineerd met een extreem strakke groene leren broek en paars haar. Wel tif dat mn mam niet moeilijk deed!
NEEE! Heb je die schoenen gehad :D :D De ergste variant was die met de schoendooszool. Ik zat in 6vwo toen dat hip raakte, en wij waren net oud genoeg om in te zien hoe erg dat was :D Ik vergeet nooit meer het hele dunne brugklasmeisje waar die schoenen gewoon mee wegliepen O+
pi_126187578
Ja ik was ook nogal mager dus heeft er vast zeer sexy uitgezien :D
pi_126187749

Zoiets? :D

Maar ach, ik heb genoeg vreselijke combinaties aangehad, dus ik mag niks zeggen :P :+
pi_126187867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en 6 jaar geleden ofzo, droeg ik een zwart spijkerstofachtig jurkje, zonder truitje of legging/dikke panty eronder. Vond ik sexy :Y

Jaar later ongeveer trok ik het nog eens aan en toen viel me op hoe ongelooflijk kort en diep uitgesneden dat ding was :') Zal best dat ik me er trampy sexy in voelde :+
Oh, ik heb ook nog een tijd in 'jurkjes' gelopen die eigenlijk lange t-shirts waren. Op kantoor nota bene. En omdat ik niet wou doen alsof die dingen veels te kort waren, boog ik ook gewoon voorover enzo. Ach ja.
pi_126188139
Mwhehehehe ja zulke iets meer gothic en iets minder zool... Lekker hoor.
pi_126188402
Dit was een tijdje mijn favo outfit

Dat ging nog wel, maar ik deoeg dus heeel vaak buiktruitjes en heel hoge hakken vanaf mn veertiende ofzo :@
compact en kleverig.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:53:37 #40
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126188546

Deze had ik tien jaar geleden :Y Met fluorescerend groene veters :')

En je kon er nog wel eens lekker iemand mee schoppen :@. Ze waren loodzwaar, overigens, vgl bij normale schoenen.
And eternity in an hour.
pi_126188658
Tondeuse-kapsel, nike's, trainingspak, oorbelletje, gouden ketting, en dat zo'n 5jr lang :+
pi_126188839
:W

Raar dat ze een kerstfilm uitzenden zo in mei. Maar Die Hard O+
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:02:13 #43
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126188949
Wil ik Astrid downen, lees ik dit: http://www.telegraaf.nl/d(...)_en_stopgezet__.html
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 7 mei 2013 @ 21:43:01 #44
70532 loveli
N
pi_126191535
Heb ook kleding gehad die ik nu nog niet eens naar m'n werk zou dragen :')
crap in = crap out
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:44:46 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126191654
Mijn kleding van mijn puberjaren heb ik al vaker omschreven geloof ik, vond laatst wel foto-pareltjes van de periode ervoor, als peuter met houthakkersoverhemdje + spijkerbroek enzo, mijn ouders waren niet echt van de droppige meisjeskleding, moest bijna altijd 'stoer' :+

Even materiaal bijzoeken ter uwer vermaeck *O*

Goeie outfit ook van mevrouw Brownie! :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door MariaEtcetera op 07-05-2013 21:52:29 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? dinsdag 7 mei 2013 @ 21:46:31 #46
70532 loveli
N
pi_126191752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:53 schreef _Dido_ het volgende:
[ afbeelding ]

Deze had ik tien jaar geleden :Y Met fluorescerend groene veters :')

En je kon er nog wel eens lekker iemand mee schoppen :@. Ze waren loodzwaar, overigens, vgl bij normale schoenen.
Jij hebt je dag niet helemaal?!
crap in = crap out
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:03:32 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126192857
Haal ze zo wel weer weg maar in kader van kledingperikelen, ik leek ietwat op een jongetje :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door MariaEtcetera op 07-05-2013 23:22:14 ]
pi_126193369
Maria!! O+ O+
pi_126193729
Jij bent een van de weinigen die ik ken die gewoon wegkomt met een pinguinsjaal. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:21:31 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_126194107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
Maria!! O+ O+
Of... Mario? :7 (8>

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:16 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jij bent een van de weinigen die ik ken die gewoon wegkomt met een pinguinsjaal. :D
Ik heb er tegenwoordig een met konijntjes :D :') :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')