Het verschil zit erin dat H&M niet afneemt waar de omstandigheden kut zijn en Primark wel. Dat laat onverlet dat ze ook uit dezelfde fabriek dingen kunnen betrekken.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:54 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij komen bepaalde kledingstukken van H&M uit dezelfde fabriek. Heb laatst bij H&M precies dezelfde beha zien hangen als ik bij Primark heb gekocht, maar dan 2x zo duur.
Heb je misschien een link voor mij? Ben wel benieuwd nu kan ik wel op H&M site kijken .quote:Op vrijdag 22 november 2013 19:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het verschil zit erin dat H&M niet afneemt waar de omstandigheden kut zijn en Primark wel. Dat laat onverlet dat ze ook uit dezelfde fabriek dingen kunnen betrekken.
Een link van wat?quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:20 schreef MarkBroflovski het volgende:
Heb je misschien een link voor mij? Ben wel benieuwd nu kan ik wel op H&M site kijken .
Dat zou raar zijn. Als H&M niet zelf ontwerpt zou het mij logisch lijken dat zij ontwerprechten kopen juist om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 18:54 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Volgens mij komen bepaalde kledingstukken van H&M uit dezelfde fabriek. Heb laatst bij H&M precies dezelfde beha zien hangen als ik bij Primark heb gekocht, maar dan 2x zo duur.
Volgens mij knelt jouw string dat je zo idioot reageert op een normale vraag. En nee, ik heb niet zo een link, maar als je gaat googlen vind je websites die je daar bij kunnen helpen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 04:54 schreef MarkBroflovski het volgende:
wat voor maat strings jij draagt nou goed
over dat H&M kinderarbeid
Serieus??quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is sowieso bijna altijd wel druk in de Primark. Maar echt, die rij gisteren in EindhovenOm naar binnen te mogen... Tweemaal de lengte van het hele pand en dan nog de hoek om, middels dranghekken.
Ik zou 2 maanden wachten. Of naar Essen gaan in Duitsland dat is ong 45 min rijden, als je dat niet te lang vindt. Die is best groot en sochtends rustig.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:35 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben nog nooit bij een Primark geweest, nu is hij lekker dichtbij in Eindhoven, dus ik heb erg zin om daar binnenkort een keer heen te gaan!
Maar is het zo dat het bij Primark ALTIJD druk is?
Ook gewoon op een doordeweekse dag?
Ohw is hij pas een paar dagen openquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou, ik gok dat het feit dat ie pas een paar dagen open was en het vrijdagmiddag was er wel iets mee te maken had
Ik was er rond... 15u dacht ik. Of ja, ik liep er langs. Geen haar in mn hoofd die eraan dacht om in die rij te gaan staan.
Is Essen zo dichtbij, dat wist ik niet. Eindhoven is voor mij ook ong. 45, ik zie dat Essen ook ong. 45 min. is, kan ik inderdaad nu nog beter daar heen gaan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:39 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik zou 2 maanden wachten. Of naar Essen gaan in Duitsland dat is ong 45 min rijden, als je dat niet te lang vindt. Die is best groot en sochtends rustig.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ah, damn it. Je hebt mn fout gequote voor het nageslacht!
Kunnen ze die mensen niet meteen op de Boschdijk afleveren?quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is sowieso bijna altijd wel druk in de Primark. Maar echt, die rij gisteren in EindhovenOm naar binnen te mogen... Tweemaal de lengte van het hele pand en dan nog de hoek om, middels dranghekken.
Nou ja, die rij bestond voor 90% uit scholieren en wat ik nog van mezelf en mijn middelbareschoolvriendinnen kan herinneren is dat een hype dan tof is om aan mee te doen, en je gewoon met je vriendinnen in een rij gaat staan ook al is die langquote:Op zaterdag 23 november 2013 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kunnen ze die mensen niet meteen op de Boschdijk afleveren?
Nou, ik zal het positief bekijken: beter dat de jeugd tegenwoordig dan wat meer bezig is met kleding die ze kunnen betalen ipv kleding die veel te duur voor ze is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 10:50 schreef Spees_Eend het volgende:
Nou ja, die rij bestond voor 90% uit scholieren en wat ik nog van mezelf en mijn middelbareschoolvriendinnen kan herinneren is dat een hype dan tof is om aan mee te doen, en je gewoon met je vriendinnen in een rij gaat staan ook al is die lang
Het lijkt me inderdaad lastig om goed te controleren of het nu wel of niet gebeurt. Maar ik denk wel dat ervan uitgaand dat Primark werkelijk uitvoert wat ze allemaal aangeven op hun website en ze daarop gekeurd worden door die EMI organisatie dat de bewering dat Primark meewerkt aan kinderarbeid nogal overtrokken is. Zeker ook omdat die organisatie zelf aangeeft dat Primark kartrekker is wat ethisch handelen betreft op hun vakgebied.quote:Op vrijdag 22 november 2013 21:42 schreef megamandy het volgende:
Dat kun je nergens vinden. Vaak is het zelfs ook zo dat een bedrijf een contract aangaat met een fabriek in zo'n land maar dat die fabriek het werk ook weer uitgeeft aan een andere goedkopere fabriek waarvan je niet weet hoe de omstandigheden daar zijn. Dat is gewoon niet te controleren voor iemand zoals ons.
De productie in landen zoals China begint alweer te duur te worden dus ze halen Afrikanen er heen om het werk op te knappen zodat het wel weer goedkoper is. Zelfde met onderdelen van de iPhones.
Anders: Volkskrant...quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:02 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Het lijkt me inderdaad lastig om goed te controleren of het nu wel of niet gebeurt. Maar ik denk wel dat ervan uitgaand dat Primark werkelijk uitvoert wat ze allemaal aangeven op hun website en ze daarop gekeurd worden door die EMI organisatie dat de bewering dat Primark meewerkt aan kinderarbeid nogal overtrokken is. Zeker ook omdat die organisatie zelf aangeeft dat Primark kartrekker is wat ethisch handelen betreft op hun vakgebied.
Natuurlijk kan Primark grotendeels de prijzen laag houden omdat ze het in lage lonen landen laten maken. Maar wat zij ook anders doen dan de grote ketens is dat zij geen reclame maken, en dat scheelt heel behoorlijk in de kosten. Dat is waarom ze een stuk goedkoper zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders: Volkskrant...
http://www.volkskrant.nl/(...)C-A-en-Primark.dhtml
Staat overigens ook H&M bij.
Volgens het volgende bericht is kinderarbeid met hele kleine kinderen voor de export wel voorbij (ook vanwege de berichtgeving natuurlijk). Maar het geeft wel een beeld van wat mijn bezwaar is tegen dit soort ketens. Want ook al zijn de kleinste kinderen weg... uitbuiting geeft mij een vieze smaak in de mond.
http://www.huffingtonpost(...)adesh_n_3201576.html
En nog wat meer...
http://www.independent.co(...)-labour-1833843.html
Natuurlijk, het zijn maar artikelen en er zal vast op sommige punten wat af te dingen zijn, maar feit is en blijft dat de prijzen die Primark hanteert garant staan voor uitbuiting. Dat kan gewoon niet anders. Ze zijn zo belangrijk voor die fabrieken dat die voor een veel te laag bedrag gaan produceren en daarom niet meer toekomen aan fatsoenlijke werkomstandigheden en een fatsoenlijke compensatie.
En waarvoor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Coolcat: Minister Ploumen roept maar watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien wat of topic hier, aan de andere kant mag het ook wel eens duidelijk worden hoe het zit.
[ Bericht 25% gewijzigd door Marrije op 25-11-2013 11:59:12 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |