abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126178339

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

18 mei 2013
- Motorrijders newbierit!

In de planning:
- Newbierit in en rond de randstad
- Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

pi_126178404
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 16:58 schreef Bokkepootje het volgende:

[..]

Ja zeker weten! Maar nu is het geld op.

Trouwens op me koppeling en remhendel zit een draaiknopje, met een getal van 1 tot 6. De een zegt dat het voor de stugheid is en de ander voor de afstand voor je vingers... Wat is het?
Ik weet niet beter dan dat dit inderdaad de afstand van de hendel tot je handvat beďnvloedt, en niet zozeer de stugheid van de hendel. Je kunt het natuurlijk zelf ook even proberen hč, dan merk je het snel genoeg :)
pi_126178409
Gefeliciteerd Bokkepootje :) Mooi ding

Dat stelwieltje is hoogstwaarschijnlijk voor de afstand tot het stuur. Als je kleinere handen hebt kun je hem zo verstellen zodat je er goed bij kunt. Gewoon even kijken waar die nu op staat, dat onthouden, en wat mee klooien. Kun je ze altijd terug zetten.

Ik heb die ook op mijn remhendel, dat is de afstand tot het stuur in mijn geval. Wel irritant alleen dat ik hem als ik hem op 4 zet (kleinste stand) niet helemaal vol kan afremmen. Kan de hendel tegen het stuur aan trekken, maar hij zou nog verder moeten kunnen.. Ik weet alleen niet of mijn voorband me dat in dank af gaat nemen want ik zit dan al bijna op het einde van de vering.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126178456
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:01 schreef BlackLining het volgende:
Gefeliciteerd Bokkepootje :) Mooi ding

Dat stelwieltje is hoogstwaarschijnlijk voor de afstand tot het stuur. Als je kleinere handen hebt kun je hem zo verstellen zodat je er goed bij kunt. Gewoon even kijken waar die nu op staat, dat onthouden, en wat mee klooien. Kun je ze altijd terug zetten.
Dankjewel!!

Ik dacht ik vraag het even, mezelf kennende en uitproberen loopt vaak uit op slopen
pi_126179580
Mijn vriendin heeft haar pols gebroken... Dat wordt dus ieder weekend met de trein naar het midden des lands ipv met haar achterop de motor...
pi_126179831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:27 schreef handboek het volgende:
Mijn vriendin heeft haar pols gebroken... Dat wordt dus ieder weekend met de trein naar het midden des lands ipv met haar achterop de motor...
Tja.. een koffer op de zzr600 is ook zo wat B-).
Anders kon ze daar op steunen/tegenaan leunen en had ze d'r ene pols sowieso niet nodig.
pi_126180421
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Tja.. een koffer op de zzr600 is ook zo wat B-).
Anders kon ze daar op steunen/tegenaan leunen en had ze d'r ene pols sowieso niet nodig.
ik zie het probleem niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:50:07 #8
67670 Skv
Cynist.
pi_126180480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nooes. :'(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:50:16 #9
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126180487
Een busa kan je ook moeilijk lelijker maken _O-
SPOILER
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_126180587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zie het probleem niet

SPOILER
Dan zit degene die achterop zit nog steeds niet rechtop, leunend tegen de koffer. Toch?
Tenzij zowel voorrijder als achteropzitter tonnetje rond zijn misschien.

handboek O-) ?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:54:40 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_126180611
Vandaag voor het eerst naar mijn zomerdetacheringsplek gereden. 45 km heen en 45 terug, vier dagen per week. Lekker op de motor. Nu al zin in de zomer! *O*
pi_126180640
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:54 schreef Skv het volgende:
Vandaag voor het eerst naar mijn zomerdetacheringsplek gereden. 45 km heen en 45 terug, vier dagen per week. Lekker op de motor. Nu al zin in de zomer! *O*
Echt?

Ik zweet nu al m'n pak uit!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:56:38 #13
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_126180672
Accu ligt bij de boer! Ze gaan hem vullen en laden, dan kan daarna de motor naar de boer voor de tellers en de bakken, kan ik het daarna weer zelf onderhouden :D

edit: Hoi bokkepootje :W
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_126181156
Had vanmiddag trouwens een flink insecten kerkhof gecreëerd op mijn helm en pak :')
Altijd zon schijthekel aan dat schoonmaken.
I are Baboon
pi_126181198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef pindaplukker het volgende:
Had vanmiddag trouwens een flink insecten kerkhof gecreëerd op mijn helm en pak :')
Helm = een nat stuk keukenrol even erop laten liggen, de vliegjes lekker laten weken.
Dan veeg je het er daarna zo van af.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:19:10 #16
67670 Skv
Cynist.
pi_126181348
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:55 schreef Anne het volgende:

[..]

Echt?

Ik zweet nu al m'n pak uit!
Daarom heb ik vorige week een Esquad jeans gekocht en ben ik nu aan het kijken voor sneaker-achtige motorschoenen voor er onder. :7 Vertrouwde motorjeans eerst niet helemaal maar drie motorzaken hebben onafhankelijk van elkaar aangegeven dat ze even veilig zijn als leren broeken en prima geschikt zijn voor de snelweg. :)
pi_126181358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:12 schreef pindaplukker het volgende:
Ik heb een paar van die doorwaai stukken in mijn pak, met van die gaatjes erin. Toen ik gisteren terug kwam zat in minstens de helft van die gaatjes iets van een mug of vliegje vast :D Je voelt het ook goed als je rijd, wordt continue aangevallen als je een keer langs bosrijk gebied komt
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126181401
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Daarom heb ik vorige week een Esquad jeans gekocht en ben ik nu aan het kijken voor sneaker-achtige motorschoenen voor er onder. :7 Vertrouwde motorjeans eerst niet helemaal maar drie motorzaken hebben onafhankelijk van elkaar aangegeven dat ze even veilig zijn als leren broeken en prima geschikt zijn voor de snelweg. :)
Louis is toevallig jarig (heep heep hooray *O* ) en die hebben daarom deze in de aanbieding:

http://www.louis.de/index(...)r_gr&artnr_gr=202382

Is zoiets wat je zoekt?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:23:15 #19
67670 Skv
Cynist.
pi_126181442
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Louis is toevallig jarig (heep heep hooray *O* ) en die hebben daarom deze in de aanbieding:

http://www.louis.de/index(...)r_gr&artnr_gr=202382

Is zoiets wat je zoekt?
Goeie!
Ik zat zelf te denken aan deze:
http://blog.revzilla.com/(...)stback-wp-shoes.html

Ik zie alleen niet wat het verschil is :? Ze zien er wel wat anders uit.

-edit- die waar ik naar kijk hebben wat meer bescherming (teen, enkel en verstevigde hiel). En die verkoopt Loewietje ook voor 130 zo te zien!
pi_126181514
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:23 schreef Skv het volgende:

Ik zie alleen niet wat het verschil is :?
Nou, dit dus :+

quote:
Ze zien er wel wat anders uit.

dinsdag 7 mei 2013 @ 18:27:37 #21
67670 Skv
Cynist.
pi_126181571
Eerst maar even sparen. Heb de afgelopen twee weken al voor 500 Euro aan accessoires/kleding gekocht. :@
pi_126181577
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Goeie!
Ik zat zelf te denken aan deze:
http://blog.revzilla.com/(...)stback-wp-shoes.html

Ik zie alleen niet wat het verschil is :? Ze zien er wel wat anders uit.

-edit- die waar ik naar kijk hebben wat meer bescherming (teen, enkel en verstevigde hiel). En die verkoopt Loewietje ook voor 130 zo te zien!
Die heeft inderdaad iets meer bescherming en zijn denk ik van iets betere kwaliteit (die van 99 euro hebben ook teen en enkel bescherming eh).

Tijd om een bezoekje te brengen dus 8-).
Kijken welke het lekkerst zitten en het mooiste staan onder die jeans van je.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:28:05 #23
67670 Skv
Cynist.
pi_126181587
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Die heeft inderdaad iets meer bescherming en zijn denk ik van iets betere kwaliteit (die van 99 euro hebben ook teen en enkel bescherming eh).

Tijd om een bezoekje te brengen dus 8-).
Kijken welke het lekkerst zitten en het mooiste staan onder die jeans van je.
Ik denk dat ik even bij Motozoom langsrij, dat is wat dichterbij! Bedankt voor je tip iig.
pi_126181629
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:28 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat ik even bij Motozoom langsrij, dat is wat dichterbij! Bedankt voor je tip iig. Neem ik ook direct even CE-protectors voor m'n jeans mee (die je er voor 330 Euro niet eens bij krijgt..).
^O^.

Bij Motozoom hebben ze 'm ook :Y. Voor 109,95. Dus Louis is niet eens zo goedkoop eigenlijk..
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:30:03 #25
67670 Skv
Cynist.
pi_126181655
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:29 schreef Anne het volgende:

[..]

^O^.

Bij Motozoom hebben ze 'm ook :Y. Voor 109,95. Dus Louis is niet eens zo goedkoop eigenlijk..
Fastbacks zijn weer tien Euro goedkoper bij Louis ;) Maar dan moet ik wachten enzo. Wil ze wel direct meenemen. Anyway, eerst maar eens afwachten voor mn protectors binnen zijn, anders breek ik m'n knieschijven af met die jeans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')