abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:53:11 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127162481
quote:
3s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Buiten roken mag nog.
verbod handhaven!
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:31:29 #127
16715 Mylene
*schatje*
pi_127206712
quote:
Opstelten geeft niets toe aan coffeeshops

Limburgse coffeeshopgemeenten hoeven weinig te verwachten van het bezoek dat minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) dit weekend aan Maastricht brengt. De door drugscriminelen geteisterde plaatsen kunnen de gemeentelijke wietteelt waar ze om vragen op hun buik schrijven, zal de boodschap van de VVD-bewindsman zijn.

Zaterdag bezoekt Opstelten Maastricht om de verzamelde Limburgse burgervaders van coffeeshopgemeenten een hart onder de riem te steken. Maar op het punt van de gereguleerde wietteelt komt de VVD-bewindsman met lege handen.

De gefrustreerde burgemeesters zien in de teelt juist een manier om drugscriminelen de wind uit de zeilen te nemen. Zij voeren het kabinetsbeleid streng uit, maar vragen op dit punt om wat ruimte.
bron
pi_127207666
Dan hoop ik dat de gemeentes ivo een dikke middel vinger geven en ook niet meer het ingezetene criterium gaan naleven. :D
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:20:49 #129
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127209026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
altijd voor om te zien hoe dicht de politiek op de realiteit staat _O-
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:30:52 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127253445
quote:
Burgemeester Hoes ontkent achterhouden misdaadcijfers

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht heeft geen gegevens over drugsgerelateerde overlast voor de raadscommissie Algemene Zaken en Middelen verborgen gehouden......
.....
De misdaadmeter gaat van cijfers van de politie uit. Maar wij gaan van cijfers uit die een onafhankelijk bureau voor ons heeft vastgesteld. Je kunt die cijfers niet met elkaar vergelijken."
....

"Ik wil niet eens weten hoeveel agenten het zijn. Want ik heb er geen verstand van of het nu 15 of 35 moeten zijn. Wat ik nodig heb, krijg ik", zegt de VVD-er.
Vooral die laatste zin wat ik nodig heb krijg ik. Het lijkt wel een junk die alles wat hij nodig heeft kan krijgen. Of dat ten koste gaat van andere gemeentes, of de totale maatschappij maakt dus niets meer uit zolang meneer hoes als marionet van opstelten maar kan doen wat hun zelf goed dunkt.

Verder wel opvallend dat hij zogenaamd nu opeens wel wat cijfers tevoorschijn kan toveren die hem beter uitkomen. :') Ik ben benieuwd welke "onafhankelijk" onderzoeks buro daarvoor ingeschakeld is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:44:29 #132
366803 AthCom
Overigens ...
pi_127253767
quote:
Interessant stuk, ik ben benieuwd wat de uitspraak van 12 juni zal zijn.

Deze afbeelding op de site vond ik ook wel grappig:

:P
Moira. is tof. :7
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:51:43 #133
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127254116
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin wat ik nodig heb krijg ik. Het lijkt wel een junk die alles wat hij nodig heeft kan krijgen. Of dat ten koste gaat van andere gemeentes, of de totale maatschappij maakt dus niets meer uit zolang meneer hoes als marionet van opstelten maar kan doen wat hun zelf goed dunkt.

Verder wel opvallend dat hij zogenaamd nu opeens wel wat cijfers tevoorschijn kan toveren die hem beter uitkomen. :') Ik ben benieuwd welke "onafhankelijk" onderzoeks buro daarvoor ingeschakeld is.
dat is toch typerend voor een oorlog tegen een onzichtbare vijand? het is geen klein gevaar, NEE deze onzichtbare vijand zal onze baby's levend opeten als wij hem niet NU stoppen, MET ALLE KRACHT _O_
  vrijdag 31 mei 2013 @ 16:55:19 #134
181126 MouzurX
Misschien?
pi_127254288
In hoeverre zijn er nou eigenlijk bewijzen dat de tweede kamer/regering in Nederland geen legalisering nastreeft doordat omringende landen/de EU dit niet wilt?

Een andere reden voor het gedrag van onze o zo geweldige politici zie ik eigenlijk niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:05:16 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_127254786
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:55 schreef MouzurX het volgende:
In hoeverre zijn er nou eigenlijk bewijzen dat de tweede kamer/regering in Nederland geen legalisering nastreeft doordat omringende landen/de EU dit niet wilt?

Een andere reden voor het gedrag van onze o zo geweldige politici zie ik eigenlijk niet.
nee dat gebruiken ze enkel als excuus om niet actief op te hoeven treden maar gewoon passief kan blijven, zo blijft alles zoals het is, lekker vertrouwd en voorspelbaar
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:58:21 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127258557
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 16:55 schreef MouzurX het volgende:

Ze worden gewoon bedreigd door de CIA.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 31 mei 2013 @ 19:50:54 #137
16715 Mylene
*schatje*
pi_127260706
quote:
Inval politie in vier coffeeshops Maastricht

De politie is vrijdag binnengevallen in vier coffeeshops in Maastricht. Het gaat om de Maxcy's, de Missouri, Club69 en Lucky Time. Dat zeggen woordvoerders van de politie en de coffeeshops.

Daarmee zijn alle 13 coffeeshops in Maastricht die naast Nederlanders ook buitenlanders binnenlieten, gesloten. De coffeeshops hadden donderdag zelf aan burgemeester Onno Hoes gevraagd om snel ingrijpen. Dan kunnen alle gesloten coffeeshops zich op korte termijn verantwoorden bij de strafrechter. Die kan dan eind juni of begin juli bepalen of het toelaten van buitenlanders mag worden verboden.

Maastricht telt 14 coffeeshops. Daarvan zijn er 13 aangesloten bij de Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht, VOCM. De politie is sinds de verkoop van wiet aan buitenlanders op 5 mei begon bij 11 coffeeshops binnengevallen. Een etablissement heeft zichzelf bij de politie aangegeven, en een andere shop is al een tijd wegens vakantie gesloten.

Volgens voorzitter Marc Josemans van de VOCM kunnen Nederlanders en buitenlanders nu feitelijk niet meer in coffeeshops in Maastricht terecht. De enige niet bij de VOCM aangesloten coffeeshop, Rasta Fari Boni, is maar heel klein.

De invallen komen een dag voor een bezoek van minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie aan Maastricht. Opstelten praat dan met de burgemeesters van de acht Limburgse coffeeshopgemeenten over de wietverkoop in Limburg. Anders dan in Maastricht hebben de burgemeesters van Roermond, Sittard-Geleen, Weert, Heerlen en Kerkrade nog geen actie ondernomen tegen coffeeshops die wiet aan buitenlanders verkopen.
bron
pi_127261245
Ze laten bij het parool wat achtergrond info achter.

quote:
www.dichtbij.nl/maastrich(...)ffeeshops-dicht.aspx

Gemeente veegt voor bezoek Opstelten Maastricht schoon: vier laatste coffeeshops dicht
REGIO | 31 mei 2013 | 15 | Door Peter Eberson, dichtbijredacteur

1 / 1
MAASTRICHT - Bij een massale politie-actie zijn vandaag opnieuw vier Maastrichtse coffeeshops gesloten. De politie, bijgestaan door ambtenaren van de gemeente, vielen binnen bij Maxcys in de Rechtstraat en de Missouri, Club 69 en de Lucky Time in de Hoogbrugstraat. De eigenaren van de coffeeshops zijn aangehouden.
Door de sluiting zijn alle 13 coffeeshops die zijn aangesloten bij de Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht gesloten. Woordvoerder Marc Josemans laat in een reactie weten dat de coffeeshophouders zelf hebben aangedrongen op handhaving door de gemeente omdat de druk op de coffeeshops die nog open waren te groot was.
Zo stonden vanmiddag bij Lucky Time lange rijen wachtenden voor de coffeeshop. De sluiting van de de coffeeshops werd met gejuich ontvangen door de Marokkaanse drugsrunners die rondom de coffeeshops zich ophielden. In de Rechtstraat riepen zij 'Onno, Onno, om de burgemeester te bedanken.

De Buitengewoon Opsporingsambtenaren (BOA's) die vandaag betrokken waren bij de bewaking van de coffeeshops droegen kogelvrije vesten. Het bleef overigens rustig. Drugstoeristen die op zoek waren naar cannabis werden opgevangen door de drugsrunners.

Morgen bezoekt minister Ivo Opstelten Maastricht om zich op de hoogte te stellen van het drugsprobleem in Maastricht. Opstelten geeft morgenmiddag een persconferentie.
Video: Nick Rompelberg
Laten we hier ook maar met de drugsrunners gaan meedoen, onno onno.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:06:43 #139
pi_127261407
En de shops zijn weer dicht Leve de straathandel *O*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_127261473
Benieuwd wat Opstelten morgen te zeggen heeft... iets met uuhm, jah, uh.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:40:33 #141
pi_127263012
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 20:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Benieuwd wat Opstelten morgen te zeggen heeft... iets met uuhm, jah, uh.
Het uh. Lijkt me duidelijk uh. Dat we verwachten dat de uh. Koffie sjops uh. Hun verantwoordelijkheid nemen uh. In het kader van de uh. Strafwet en het uh. Drugsbeleid.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 20:47:32 #142
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_127263328
Eehh uhm we eh moeten dat eeh in Nederland gewoon niet doen
O)))
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:54:44 #143
pi_127288958
quote:
Opstelten: meer agenten naar Maastricht

Maastricht krijgt de beschikking over meer agenten uit andere delen van het land. Ook wordt de komende tijd marechaussee ingezet. Dat zei minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie zaterdag na overleg met zes burgemeesters van Limburgse gemeenten met coffeeshops.

Opstelten wilde niet zeggen om hoeveel mensen het gaat. De extra agenten en marechaussee moeten onder meer optreden tegen illegale straatdealers.

Opstelten erkent de problematiek van Limburg en Maastricht, die te maken hebben met veel grensoverschrijdende criminaliteit. Dat zet het Limburgse politiekorps met 2800 voltijdsbanen erg onder druk. Het aantal misdrijven in Limburg is met 70 op 1000 inwoners ver boven het landelijk gemiddelde. Volgens burgemeester Onno Hoes van Maastricht kan het weren van buitenlanders uit coffeeshops leiden tot een verbetering van de situatie in Limburg.

Opstelten zegde toe dat de controle aan de grenzen verbeterd wordt, dat er meer blauw op straat komt en de aanpak van drugsrunners wordt versterkt. 'We zullen snel zien dat de overlast zal verminderen', zei hij.
Bron: Volkskrant
pi_127290200
quote:
Volgens burgemeester Onno Hoes van Maastricht kan het weren van buitenlanders uit coffeeshops leiden tot een verbetering van de situatie in Limburg.
Was dat nu niet net de reden dat er toename is van overlast die nu ook nog eens leidt tot grotere inzet van politie? 8)7
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:42:11 #145
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_127290331
Gaat ie nou t leger inzetten? _O-
O)))
pi_127290564
Blijkbaar. Is toch niet te geloven gewoon. De wietpas zou de overlast moeten verminderen, was het idee, maar nou moeten agenten uit heel Nederland en zelfs het leger naar Maastricht om de overlast terug naar het oude niveau te krijgen? :N

Maar ik begrijp Opstelten en Hoes wel hoor. Het is tenslotte crisis, dus als je geld van anderen aan het verspillen bent dan kun je maar beter koppig blijven plucheplakken. Als je toegeeft moet je straks nog opstappen en probeer dan nog maar eens werk te vinden. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 16:48:36 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:53:40 #147
pi_127290771
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:42 schreef arucard het volgende:
Gaat ie nou t leger inzetten? _O-
pi_127290812
Toch is het knap. Je voert de wietpas in, dat leidt tot meer overlast maar die ontken je. Vervolgens gaan de coffeeshops toch weer over tot het verkopen aan buitenlanders en dan erken je opeens wel dat er meer overlast van straathandel is. Zo is het toch mooi de schuld van de ander.
  zondag 2 juni 2013 @ 10:46:38 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_127315601
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 2 juni 2013 @ 10:49:32 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_127315657
Wat een klucht. Met net zo weinig zaken om over te lachen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')