onder andere, en zuurvleesquote:Op zondag 5 mei 2013 22:15 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Waar moet ik jaloers op zijn, jullie heuvels?
volgens mij heet dat in holland stoofvlees ofzoietsquote:Op zondag 5 mei 2013 22:16 schreef TienVingers het volgende:
[..]
Zuurvlees? Nog nooit van gehoord en maar blij ook. Zure vlees
aangemeld op 5 mei 2013, 21:51..quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef LimburgFTW het volgende:
Mensen die haten op Limburg![]()
Limburgers hebben tenminste niet zo'n pauper accent als Hollanders, plus wij hebben heuvels![]()
En zodra Holland overstroomt komen alle Hollanders huilend naar Limburg
nee, oude account is kapotquote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef appelen het volgende:
[..]
aangemeld op 5 mei 2013, 21:51..
heb je je echt aangemeld om dit te melden
Eten jullie ook friet met stoofvleessaus?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:17 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
volgens mij heet dat in holland stoofvlees ofzoiets
Friet zuurvleesquote:Op zondag 5 mei 2013 22:19 schreef Voszje het volgende:
[..]
Eten jullie ook friet met stoofvleessaus?
Kan er niet jaloers op zijn.quote:
Is dit een grap ofzo? Limburg is duidelijk de afvoerput van Nederland. De Limburger is standaard het pispaaltje bij familiefeestjes. Degene die je uitgenodigd hebt uit medelijden maar waar je achteraf spijt van hebt. Dat is Limburg.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:18 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
dat vindt de rest van de wereld van jullie
Ik heb het één keer gehad, en dat is genoeg. Ik hou gewoon niet van stoofvlees, laat staan met patat.quote:
quote:Op zondag 5 mei 2013 22:14 schreef HetCollectief het volgende:
Limburger zijn bij voorbaat paupers.
Limburg is zelfs bijna erger dan Friesland. Moet je nagaan.
Limburgers in holland is ook klachtwaardigquote:Op zondag 5 mei 2013 22:20 schreef HetCollectief het volgende:
[..]
Is dit een grap ofzo? Limburg is duidelijk de afvoerput van Nederland. De Limburger is standaard het pispaaltje bij familiefeestjes. Degene die je uitgenodigd hebt uit medelijden maar waar je achteraf spijt van hebt. Dat is Limburg.
Ken ik ook nietquote:Op zondag 5 mei 2013 22:17 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
volgens mij heet dat in holland stoofvlees ofzoiets
de hele wereld zegt friet(fries, frites), komen de hollanders; patatquote:Op zondag 5 mei 2013 22:21 schreef o.us2.0 het volgende:
Friet. Dat is het woord voor patat voor inferieure ezels.
Maar Overijssel, Gelderland, Friesland enzo, dat is niet Holland. Wat vind je van die provincies?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:21 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
Limburgers in holland is ook klachtwaardig
Limburgers an sich zijn klachtwaardig.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:21 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
Limburgers in holland is ook klachtwaardig
alles boven de rivieren ben ik niet erg fan van, de rest kan nog welquote:Op zondag 5 mei 2013 22:23 schreef TienVingers het volgende:
[..]
Maar Overijssel, Gelderland, Friesland enzo, dat is niet Holland. Wat vind je van die provincies?
Stel dat ik in Rotterdam-Zuid woon, dan mag je me wel en als ik in Rotterdam-Centrum woon, ben ik een vervelende Hollander?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
alles boven de rivieren ben ik niet erg fan van, de rest kan nog wel
dat is holland, mag ik nietquote:Op zondag 5 mei 2013 22:25 schreef TienVingers het volgende:
[..]
Stel dat ik in Rotterdam-Zuid woon, dan mag je me wel en als ik in Rotterdam-Centrum woon, ben ik een vervelende Hollander?
weilanden hebben we in limburg ook, maar dan met heuvels dus beterquote:Op zondag 5 mei 2013 22:35 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Pauper die je bent, friesland is een mooi stukje landschap, vooral west-friesland.
deze man weetquote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef appelen het volgende:
Limburg mag best wel naar Duitsland,economie etc. draait daar beter.. Of onafhankelijk natuurlijk
Wat heb jij met heuvels, daar moet je alleen maar tegenop fietsen, wordt je alleen maar moe van, is het om te compenseren voor iets ofzo? Iets wat vrouwen in jouw buurt aan de voorkant missen mischien?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
weilanden hebben we in limburg ook, maar dan met heuvels dus beter
landschap is net als vrouwen, als het plat is, is het niet mooiquote:Op zondag 5 mei 2013 22:39 schreef M0cr1nat0r het volgende:
[..]
Wat heb jij met heuvels, daar moet je alleen maar tegenop fietsen, wordt je alleen maar moe van, is het om te compenseren voor iets ofzo? Iets wat vrouwen in jouw buurt aan de voorkant missen mischien?
Nu je het zo zegt, zo op de kaart ziet dat er wel een stuk beter uitquote:Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef appelen het volgende:
Limburg mag best wel naar Duitsland,economie etc. draait daar beter.. Of onafhankelijk natuurlijk
Paint a.u.bquote:Op zondag 5 mei 2013 22:42 schreef TienVingers het volgende:
[..]
Nu je het zo zegt, zo op de kaart ziet dat er wel een stuk beter uit
Lembargquote:Op zondag 5 mei 2013 22:44 schreef fratsman het volgende:
LIMBURG!![]()
![]()
Vanaf nu is dit het Limburg adoratie topic!
En handhaaft 077 wederom!quote:Op zondag 5 mei 2013 22:48 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Lembarg046 reprezent volgend seizoen Fortuna in de eredivisie
Duits of onafhankelijk samen met Belgisch Limburgquote:Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef appelen het volgende:
[..]
mooi, en word limburg dan half belgisch/half duits of onafhankelijk
Ik zou zeggen, op naar Den Haag, misschien zegt Markie jaquote:Op zondag 5 mei 2013 23:05 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
Duits of onafhankelijk samen met Belgisch Limburg
Eckte Limburgers kunnen Duits.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:08 schreef TienVingers het volgende:
Als je Limburg met Duitsland gaat samenvoegen dan krijg je wel allemaal Limburgers die te lui zijn om de Duitse taal een beetje te leren beheersen en dan maar naar Nederland verhuizen.
vlaai, geen taartenquote:Op zondag 5 mei 2013 23:43 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Drenthe jeweettoch! Het enige goede uit limburg zijn die taarten die daar wegkomen.
Alles aan zuid limburg is goed.quote:
Excuus! (Maar het is allebei lekker)quote:
Drenthequote:
Ijs in epenquote:Op zondag 5 mei 2013 23:48 schreef AF_ het volgende:
[..]
Alles aan zuid limburg is goed.
Heuvels
Sjors peter
Ijs in epen![]()
Tanken in belgie/dld
Vlaai
quote:Op maandag 6 mei 2013 00:02 schreef AF_ het volgende:
En volgend jaar 2 zuidlimburgse clubs op het hoogste niveau. ( roda en mvv)
Sjengen FTWquote:Op maandag 6 mei 2013 00:02 schreef AF_ het volgende:
En volgend jaar 2 zuidlimburgse clubs op het hoogste niveau. ( roda en mvv)
Hollanders hebben wel een accent. Ze hebben heen dialect.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:54 schreef Karelnoord het volgende:
Hollanders hebben geen accent. Limburgers hebben dat.
Holland stroomt niet onder.
Onterechte klacht dus.
Hollanders hebben het minst een accent/taalgebrek van heel Nederland.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hollanders hebben wel een accent. Ze hebben heen dialect.
Tja spreek je in Rotterdam een of andere havenarbeider aan dat krijg je toch een heel ander soort stem te horen dan dat je in de Amsterdamse Jordaan een ouwe kroegtijger vraagt om zijn mening.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:56 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Hollanders hebben het minst een accent/taalgebrek van heel Nederland.
Op een deel van de buitenlandse gemeenschap na dan natuurlijk.
Nog steeds onterechte klacht.
Goeeeeeedemorgenquote:
Toch haat ik Limburgquote:Op zondag 5 mei 2013 22:15 schreef ntm het volgende:
Terechte klacht. Rapper Sjors komt ook uit Limburg.
Het is patatquote:
Boven hoeveel rivieren mag dat zijn?quote:Op zondag 5 mei 2013 22:24 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
alles boven de rivieren ben ik niet erg fan van, de rest kan nog wel
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leiden... allemaal totaal geen accent/dialect hoor!quote:Op maandag 6 mei 2013 11:56 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Hollanders hebben het minst een accent/taalgebrek van heel Nederland.
Op een deel van de buitenlandse gemeenschap na dan natuurlijk.
Nog steeds onterechte klacht.
Jullie erkennen taart als woord niet in Limburg, maar een vlaai is toch gewoon een soort taart net als slagroomtaart of mokkataart? Of kennen jullie alleen maar vlaaien en zijn er in Limburg geen andere soorten taarten te krijgen?quote:
Vlaai is iets anders dan taart, we hebben hier ook taart maar vlaai is doorgaans een stuk platterquote:Op maandag 6 mei 2013 12:27 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Jullie erkennen taart als woord niet in Limburg, maar een vlaai is toch gewoon een soort taart net als slagroomtaart of mokkataart? Of kennen jullie alleen maar vlaaien en zijn er in Limburg geen andere soorten taarten te krijgen?
Ik denk dat alleen de bodem het verschil maakt. Vlaai heeft namelijk een standaard bodem en daarna kun je er op knallen wat je wil. Bij taart heb je niet de typische vlaai-bodem. Dat zal het wel zijn denk ik. Maar eigenlijk is het gewoon allemaal taartquote:Op maandag 6 mei 2013 12:29 schreef Nikmans het volgende:
Vlaai is iets anders dan taart, we hebben hier ook taart maar vlaai is doorgaans een stuk platterIk weet ook niet precies wat het verschil is, bijv appeltaart zou je prima vlaai kunnen noemen maar dat heet hier ook gewoon taart.
Vlaai:
[ afbeelding ]
Taart:
[ afbeelding ]
Duidelijker kan ik het ook niet maken helaas
Je weet dat je in een Limburg-adoratietopic post hequote:Op maandag 6 mei 2013 12:32 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen de bodem het verschil maakt. Vlaai heeft namelijk een standaard bodem en daarna kun je er op knallen wat je wil. Bij taart heb je niet de typische vlaai-bodem. Dat zal het wel zijn denk ik. Maar eigenlijk is het gewoon allemaal taart
Ja, ik zeg ook frietjesquote:Op maandag 6 mei 2013 12:35 schreef Nikmans het volgende:
Je weet dat je in een Limburg-adoratietopic post he
Kijk zo kan het ookquote:Op maandag 6 mei 2013 12:47 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ja, ik zeg ook frietjesIk haal ze alleen bij de snackbar en niet bij de friture. Verder noem ik vlaai ook vlaai uit respect, maar is het gewoon taart en wonen er ook in Limburg leuke mensen.
Het landschap in Limburg is prachtig en voel ik me er een beetje verbonden mee omdat wij ook heuveltjes hebben hier. Het enige wat ik echt niet aan kan wennen van Limburg is mensen die zingen met een rare klemtoon ipv normaal praten, maar dat heeft betrekking op dialect en carnaval en dan met name die gekke prins carnaval en alles daarom heen. Niks mis met lol maken en zuipen op rare muziek, maar alles daarbuiten wat met carnaval te maken heeft vind ik verschrikkelijk (maar dat is niet alleen aan Limburg voorbehouden).
En ik heb het idee dat veel Limburgers nooit verder komen dan Limburg en dat vind ik jammer. Ze zijn zo op zichzelf gericht en ze staan ook niet echt openen voor anderen waardoor ze minder openminded overkomen. Dit zijn natuurlijk generalisaties en ik weet dat niet elke Limburger zo is
http://nl.wiktionary.org/wiki/minstquote:Op maandag 6 mei 2013 12:22 schreef najazeg het volgende:
[..]
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leiden... allemaal totaal geen accent/dialect hoor!
We hebben wel een accent MAAR MINDER DAN JULLIEquote:Op maandag 6 mei 2013 12:51 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
http://nl.wiktionary.org/wiki/minst
Slaap lekker.
Wat bedoel je met die link te zeggen, want ik snap 'm niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:51 schreef Karelnoord het volgende:
http://nl.wiktionary.org/wiki/minst
Slaap lekker.
Dat ze 'minder' met een accent spreken dan Limbo's, want dan is het natuurlijk ook minder 'erg'.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die link te zeggen, want ik snap 'm niet.
quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die link te zeggen, want ik snap 'm niet.
Ik vond dit plaatje:quote:Op maandag 6 mei 2013 12:55 schreef Nikmans het volgende:
Dat ze 'minder' met een accent spreken dan Limbo's, want dan is het natuurlijk ook minder 'erg'.
Terwijl ze het ABN net zo hard vernaggelen als hier
Flevoland is lekker wegquote:Op maandag 6 mei 2013 13:05 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik vond dit plaatje:
[ afbeelding ]
Maar ik ben het er niet mee eens. Je hoort direct als iemand uit Amsterdam komt of Rotterdam of Den Haag of één van die andere pauperdorpen daar. Eigenlijk kan ik bijna bij iedereen wel zeggen waar ze vandaan komen, dus bijna niemand is accentloos.
Ik spreek niet in we en in jullie.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef Nikmans het volgende:
[..]
We hebben wel een accent MAAR MINDER DAN JULLIE
Ja, die horen sowieso niet op de kaart tochquote:Op maandag 6 mei 2013 13:10 schreef appelen het volgende:
Flevoland is lekker wegmet hun paupersteden Almere en Lelystad
Weltrusten? Ben jij zo'n pauper uitkeringstrekker die overdag slaapt?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:13 schreef Karelnoord het volgende:
Ik spreek niet in we en in jullie.
Weltrusten
ABN is gebaseerd op het Hollands. Omdat Holland het beste en het belangrijkste is. Face it. Limburgs ligt ver van het Hollands af. Dus hebben die vergeleken met het ABN (wat dus hollands is) een grotere afwijking dan bv. mensen uit Rotterdam of Amsterdam. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat ze 'minder' met een accent spreken dan Limbo's, want dan is het natuurlijk ook minder 'erg'.
Dus er wordt nergens volledig ABN gesproken. Nice.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:05 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik vond dit plaatje:
[ afbeelding ]
Maar ik ben het er niet mee eens. Je hoort direct als iemand uit Amsterdam komt of Rotterdam of Den Haag of één van die andere pauperdorpen daar. Eigenlijk kan ik bijna bij iedereen wel zeggen waar ze vandaan komen, dus bijna niemand is accentloos.
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Weltrusten? Ben jij zo'n pauper uitkeringstrekker die overdag slaapt?
Oh godquote:Op maandag 6 mei 2013 13:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dat is een juiste constatering, dus daarom is die hele discussie ook zinloos.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:16 schreef Karelnoord het volgende:
Dus er wordt nergens volledig ABN gesproken. Nice.
Je verwart hem met mijquote:Op maandag 6 mei 2013 13:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Jij zegt tenminste niet op dit tijdstip weltrusten. Je wenst ons hooguit op maandag al een fijn weekend, maar dat is wat andersquote:
Een juiste constatering is ook dat Hollanders het meest ABN spreken van heel dit land.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:17 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dat is een juiste constatering, dus daarom is die hele discussie ook zinloos.
Als jij dat vindtquote:Op maandag 6 mei 2013 13:18 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Een juiste constatering is ook dat Hollanders het meest ABN spreken van heel dit land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O wacht, voor ik het vergeet:
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
idd. Dan vind ik Limburgs haast nog mooier dan hoe ze in de randstad praten. Die accenten van de grote steden staan mijlenver van ABN af. Sowieso de randstadquote:Op maandag 6 mei 2013 12:55 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Dat is mooi voor je knulquote:Op maandag 6 mei 2013 13:20 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Het is feitelijk vast gesteld, dus ja dat vind ik.
gr gr.
Nee, het ligt het minst ver af van het ABN. Wil dus niet zeggen dat zij het het meest correct spreken. Misschien wonen er in Limburg wel meer mensen die het correct spreken of in Drenthe. Neemt niet weg dat Hollanders dus net zo goed een accent hebben.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:18 schreef Karelnoord het volgende:
Een juiste constatering is ook dat Hollanders het meest ABN spreken van heel dit land.
Wat jij vind is niet relevant.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:20 schreef najazeg het volgende:
[..]
idd. Dan vind ik Limburgs haast nog mooier dan hoe ze in de randstad praten. Die accenten van de grote steden staan mijlenver van ABN af. Sowieso de randstad
Wel eens in de 'grote' steden geweest? Amsterdam is een groot dialect, Rotterdam net zo erg, Utrecht is nog veel erger en in Den Haag spreken ze 'achtur duh duineh'.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:18 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Het is reuze. Niet reuzen. Dat weten wij zelfs hier in Limburg.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:21 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant.
En nee, dat valt reuzen mee, zoals te zien valt in het eerder geposte kaartje.
Wij posten in dezelfde seconde!quote:
In Amsterdam hoor je nauwelijks nog iets wat op Nederlands lijkt met die 175 nationaliteiten daarquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wel eens in de 'grote' steden geweest? Amsterdam is een groot dialect, Rotterdam net zo erg, Utrecht is nog veel erger en in Den Haag spreken ze 'achtur duh duineh'.
Het enige ABN dat ik heb gehoord wordt gesproken in Haarlem, wat daar ook om bekend staat.
Dit dus. En wat zal het überhaupt boeien dat iemand die ik niet ken mij zou hatenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bah dat provinciaal nationalisme. Hier in Twente kunnen ze er ook wat van. Dat gezeur over de Randstad en dat "die Hollanders" hun (Limburgers, Friezen, Tukkers etc.) niet zouden mogen of zelfs haten. Bijna geen enkele randstedeling haat Limburgers, Tukkers, Friezen. Niet zo drammerig doen. Je moet je eigen provincie niet belangrijker maken dat wat die is..
Ja die eerste zin zei ik dus in wat andere woorden. En die tweede zin is dus wel weer zo. Je derde zin slaat dan weer gewoon op poep, want er is net dus juist aangetoond dat dat niet zo is. En je laatste zin is waar, maar ondanks dat hebben Limburgers vergeleken met een ABN meer een accent dan dat Rotterdammers hebben.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:21 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nee, het ligt het minst ver af van het ABN. Wil dus niet zeggen dat zij het het meest correct spreken. Misschien wonen er in Limburg wel meer mensen die het correct spreken of in Drenthe. Neemt niet weg dat Hollanders dus net zo goed een accent hebben.
seriously? Misschien in plaatsen buiten Amsterdam en Den Haag, maar dat echte amsterdams en haags ABN noemen is hetzelfde als Fries en Limburgs met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:21 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Wat jij vind is niet relevant.
En nee, dat valt reuzen mee, zoals te zien valt in het eerder geposte kaartje.
Klopt, maar ga dan ook niet lopen afgeven op Limburg, of welke provincie dan ook.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bah dat provinciaal nationalisme. Hier in Twente kunnen ze er ook wat van. Dat gezeur over de Randstad en dat "die Hollanders" hun (Limburgers, Friezen, Tukkers etc.) niet zouden mogen of zelfs haten. Bijna geen enkele randstedeling haat Limburgers, Tukkers, Friezen. Niet zo drammerig doen. Je moet je eigen provincie niet belangrijker maken dat wat die is..
Ik twijfelde daarover en durfde het niet te posten. Dadelijk sloeg ik een flater en maakte ik zogenaamd mijn provincie belachelijkquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is reuze. Niet reuzen. Dat weten wij zelfs hier in Limburg.
Vraag me af of je er zelf ooit wel eens bent geweest. Jij denkt zeker ook dat iedereen in Rotterdam over een bakkie pleur spreekt wanneer men koffie bedoelt?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wel eens in de 'grote' steden geweest? Amsterdam is een groot dialect, Rotterdam net zo erg, Utrecht is nog veel erger en in Den Haag spreken ze 'achtur duh duineh'.
Het enige ABN dat ik heb gehoord wordt gesproken in Haarlem, wat daar ook om bekend staat.
Utrecht ja: Wottervaaste Maaskohroh (betekenis: Watervaste Mascara)quote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Abominabel.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is reuze. Niet reuzen. Dat weten wij zelfs hier in Limburg.
Dank je, ik kom er regelmatig en ben een van de weinigen die wel bijna accentloos ABN spreekt.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:24 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Vraag me af of je er zelf ooit wel eens bent geweest. Jij denkt zeker ook dat iedereen in Rotterdam over een bakkie pleur spreekt wanneer men koffie bedoelt?
Er wordt nergens volledig ABN gesproken hebben we net geconstateerd, gozert.
Haten mss niet nee, maar heb iemand uit Voorburg meegemaakt die alles buiten de randstad boerenland noemtquote:Op maandag 6 mei 2013 13:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bijna geen enkele randstedeling haat Limburgers, Tukkers, Friezen. Niet zo drammerig doen. Je moet je eigen provincie niet belangrijker maken dat wat die is..
Je trekt verkeerde conclusies. Er is nergens aangetoond dat in een bepaalde provincie de meeste mensen wonen die correct ABN spreken.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:23 schreef Karelnoord het volgende:
Ja die eerste zin zei ik dus in wat andere woorden. En die tweede zin is dus wel weer zo. Je derde zin slaat dan weer gewoon op poep, want er is net dus juist aangetoond dat dat niet zo is. En je laatste zin is waar, maar ondanks dat hebben Limburgers vergeleken met een ABN meer een accent dan dat Rotterdammers hebben.
Alles onder Diemen is België voor sommige mensen he..quote:Op maandag 6 mei 2013 13:26 schreef najazeg het volgende:
[..]
Haten mss niet nee, maar heb iemand uit Voorburg meegemaakt die alles buiten de randstad boerenland noemtDat slaat ook nergens op en is bovendien ook denigrerend.
Waren we allemaal maar Duitsers onder Hitler geweest, dan was er geen economische crisis geweest.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:25 schreef Jachtgeweer het volgende:
Trots zijn op je bestaan als reserve Duitser
Ik noem het niet ABN. Maar het lijkt er wel een stuk meer op dan limburgs. Dat was mijn ervaring al. In Amsterdam hebben ze wel vaak een andere uitspraak of klemtoon op een woord maar verzinnen ze zelden hele woorden of zinsconstructies/grammaticale afwijkingen zoals ze bv in Groningen doen.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:23 schreef najazeg het volgende:
[..]
seriously? Misschien in plaatsen buiten Amsterdam en Den Haag, maar dat echte amsterdams en haags ABN noemen is hetzelfde als Fries en Limburgs met elkaar vergelijken.
Moet je mensen uit Amsterdam eens horen over alles wat niet Amsterdam isquote:Op maandag 6 mei 2013 13:26 schreef najazeg het volgende:
Haten mss niet nee, maar heb iemand uit Voorburg meegemaakt die alles buiten de randstad boerenland noemtDat slaat ook nergens op en is bovendien ook denigrerend.
wat boeit het accent jou? En in welke mate is het hebben van een accent van invloed op het al dan niet correct kunnen spreken van ABN?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:23 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Ja die eerste zin zei ik dus in wat andere woorden. En die tweede zin is dus wel weer zo. Je derde zin slaat dan weer gewoon op poep, want er is net dus juist aangetoond dat dat niet zo is. En je laatste zin is waar, maar ondanks dat hebben Limburgers vergeleken met een ABN meer een accent dan dat Rotterdammers hebben.
Vrouwenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:26 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Je trekt verkeerde conclusies. Er is nergens aangetoond dat in een bepaalde provincie de meeste mensen wonen die correct ABN spreken.
'Germanen'quote:Op maandag 6 mei 2013 13:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waren we allemaal maar Duitsers onder Hitler geweest, dan was er geen economische crisis geweest.
Vrij weinig. Doch ben ik in deze discussie verzeild geraakt. Blijkbaar veel gezien het eerder gepost kaartje. En nee.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat boeit het accent jou? En in welke mate is het hebben van een accent van invloed op het al dan niet correct kunnen spreken van ABN?
Vind je het heel gek dat mensen die ergens anders vandaan komen (als in... een andere provincie misschien) de taal iets anders uitspreken?
Net alsof je Limburgs 1 dialect kunt noemenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:27 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Ik noem het niet ABN. Maar het lijkt er wel een stuk meer op dan limburgs. Dat was mijn ervaring al. In Amsterdam hebben ze wel vaak een andere uitspraak of klemtoon op een woord maar verzinnen ze zelden hele woorden of zinsconstructies/grammaticale afwijkingen zoals ze bv in Groningen doen.
Nogmaals. ABN is gebaseerd op het Hollandse dialect. En dus spreken Hollanders het meer dan Limburgers.
Nee, waarschijnlijk niet. Heb ik ook niet beweert. En ja, daar heb je helemaal gelijk.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Net alsof je Limburgs 1 dialect kunt noemenHet feit dat je 'een beetje' dialect spreekt of niet boeit niet, het is ABN of het is het niet. Ik denk dat ongeveel 95% van Nederland geen ABN spreekt. Waaruit die drang om dat als norm te accepteren dan voortkomt is mij onbekend.
Sta daar dan boven. Niks mis met boerenland. Niks mis met de boeren. Ook niks mis met de Randstad. Overal zijn aardige en minder aardige mensen, en domme en slimme mensen.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:26 schreef najazeg het volgende:
[..]
Haha je zei 'trekken'quote:Op maandag 6 mei 2013 13:26 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Je trekt verkeerde conclusies. Er is nergens aangetoond dat in een bepaalde provincie de meeste mensen wonen die correct ABN spreken.
'Provincialen aller landen, geeft elkaar de poot, dan heb je een verzameling, gek en idioot'quote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Sta daar dan boven. Niks mis met boerenland. Niks mis met de boeren. Ook niks mis met de Randstad. Overal zijn aardige en minder aardige mensen, en domme en slimme mensen.
das inderdaad ook zo.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Sta daar dan boven. Niks mis met boerenland. Niks mis met de boeren. Ook niks mis met de Randstad. Overal zijn aardige en minder aardige mensen, en domme en slimme mensen.
duwen. Dat is typisch Limburgs overigens, echt een typische Limburgse uitspraak!quote:Op maandag 6 mei 2013 13:34 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dat is correct Nederlands. Wat wil je anders met conclusies doen?
Wat zeg je dan? Welke conclusie kun je daar uit duwen?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:38 schreef Michielos het volgende:
duwen. Dat is typisch Limburgs overigens, echt een typische Limburgse uitspraak!
yeahquote:Op maandag 6 mei 2013 13:38 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Wat zeg je dan? Welke conclusie kun je daar uit duwen?
Ze insmeren met slagroom op aardbeien en samen lekker opslurpen?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:34 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dat is correct Nederlands. Wat wil je anders met conclusies doen?
ik moet iets gemist hebben de laatste tijdquote:Op maandag 6 mei 2013 13:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ze insmeren met slagroom op aardbeien en samen lekker opslurpen?
Je trapte er met beide ellebogen in i.i.g.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:41 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ja, jullie zeggen wel meer gekke dingen daar, dus alles is mogelijk
Dat doe ik regelmatig met getrokken conclusies, insmeren met iets lekkers en dan lekker opsmikkelen.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik moet iets gemist hebben de laatste tijd![]()
Hier heb je ook het zonnetje hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 15:21 schreef tong_poh het volgende:
Ik lees dit topic, terwijl ik lekker in het zonnetje zit op een terrasje in het geweldige zuid limburgse landschap. Op dit soort momenten prijs ik mij echt gelukkig, dat ik niet in het lelijke noorden woon.
Ik vind (als Tukker) de Limburgers die ik ken ook aardig en sympathiek.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:23 schreef Ellatjuh het volgende:
zuid Limburg is mooi:D
bufkes en dan een lekker broodje limburger.
of het blotenvoetenpark in Brunssum, ook zo n mooie plek
dit topic serieus nemenquote:Op maandag 6 mei 2013 23:39 schreef Piye het volgende:
Het kan soms best leuk zijn om mensen uit andere provincies af te kraken. Als je echter oprecht een hekel hebt aan mensen die 100 km verder wonen, puur omdat ze 100 km verder wonen ben je echt heel simpel.
Mijn reactie moet je meer zien als een algemene stelling dan een reactie op jou persoonlijk.quote:
Nee. De docenten worden daar mwe bekogeld. Conclusie: Limburgers kunnen niet lezen.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:55 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
jij wordt bekogeld met rotte eieren dus jij moet je mond houden
"Dus. Alle eindexamenpipo's mogen bij ons leerlingen en docenten morgen gaan bekogelen met vieze shit. Denk aan meel, haarverfspuitbussen en lijmpistolen die zijn opgevoerd en op waterpistolen beginnen te lijken."quote:Op maandag 6 mei 2013 23:58 schreef KingLeonidas het volgende:
[..]
Nee. De docenten worden daar mwe bekogeld. Conclusie: Limburgers kunnen niet lezen.
Ik heb later gementioned dat rotte eieren alleen werden gegooid op docenten. En dat ik er nooit ben. Dus payback limburgert.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:00 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
"Dus. Alle eindexamenpipo's mogen bij ons leerlingen en docenten morgen gaan bekogelen met vieze shit. Denk aan meel, haarverfspuitbussen en lijmpistolen die zijn opgevoerd en op waterpistolen beginnen te lijken."
wie kan niet lezen
ok dan jij wordt bekogeld met meel en shit danquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:04 schreef KingLeonidas het volgende:
[..]
Ik heb later gementioned dat rotte eieren alleen werden gegooid op docenten. En dat ik er nooit ben. Dus payback limburgert.
LEES NOU EENS GOED -.-quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:05 schreef LimburgFTW het volgende:
[..]
ok dan jij wordt bekogeld met meel en shit dan
Maar wel vaak duits bereik hebbenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:06 schreef CAT988h het volgende:
Enige voordeel is vlak bij de grens zitten. Goedkoop tanken en sigaretten halen!
quote:
Ik haat Limburg.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef LimburgFTW het volgende:
Mensen die haten op Limburg![]()
Limburgers hebben tenminste niet zo'n pauper accent als Hollanders, plus wij hebben heuvels![]()
En zodra Holland overstroomt komen alle Hollanders huilend naar Limburg
katholieken doen alles wat god verboden heeft en gaan daarna lekker biechten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:36 schreef AF_ het volgende:
Nou Limburgse dames zijn wel katholiek opgevoed. Merk dat als je in het noorden komt de dames een stuk vrijer zijn.
En toch is alles taboe hierzo. Moet jij als sjeng toch wel wetenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:45 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
katholieken doen alles wat god verboden heeft en gaan daarna lekker biechten.
die protestanten in het noorden, daar moet je pas voor uitkijken
Bron?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:55 schreef BzP het volgende:
De Nederlansche taal wordt over de hele wereld beschouwd als een van de lelijkste talen op aarde, dit komt door de harde G.
Hij heeft wel gelijk. De hele wereld kotst van de Nederlandse harde G.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:20 schreef HetCollectief het volgende:
[..]
Is dit een grap ofzo? Limburg is duidelijk de afvoerput van Nederland. De Limburger is standaard het pispaaltje bij familiefeestjes. Degene die je uitgenodigd hebt uit medelijden maar waar je achteraf spijt van hebt. Dat is Limburg.
Neemt niet weg dat Limburg en Friesland de enige stukjes Nederland zijn waar Kim Jong-Un van mij met alle plezier zijn ding mag doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:20 schreef Nicson het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. De hele wereld kotst van de Nederlandse harde G.
Gelijk heeft men dan ook , want wie wil nu dat zijn g klinkt alsof je in je eigen braaksel aan het stikken bent: CHRCHHCHRH.
Zachte g.
Ervaring met mensen over de hele wereld.quote:
Dit is zo zieligquote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:28 schreef HetCollectief het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Limburg en Friesland de enige stukjes Nederland zijn waar Kim Jong-Un van mij met alle plezier zijn ding mag doen.
IMPORTsjeng he, dat wil ik wel even benadrukken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:04 schreef AF_ het volgende:
[..]
En toch is alles taboe hierzo. Moet jij als sjeng toch wel weten
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:00 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
IMPORTsjeng he, dat wil ik wel even benadrukken.
I knowquote:
Vandaarquote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:00 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
IMPORTsjeng he, dat wil ik wel even benadrukken.
Aanwezig, omdat het in de buurt isquote:
Staat heel landgraaf weer vast. Komt er niet in of uit ( sommige delen dan)quote:
Remunj..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:36 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat had ik al door, maar waar in Limburg?
Heerlen is nog ergerquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:40 schreef o.us2.0 het volgende:
RoermondEcht, waarom moet Limburg ten noorden van Zuid-Limburg zo kut en lelijk zijn? Ik ging heen voor de outlet. Liep er via de binnenstad heen. Op het kerkplein na was alles lelijk en troosteloos en wilde ik echt zsm weg zijn.
Beter dan Venlo nog altijdquote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:40 schreef o.us2.0 het volgende:
RoermondEcht, waarom moet Limburg ten noorden van Zuid-Limburg zo kut en lelijk zijn? Ik ging heen voor de outlet. Liep er via de binnenstad heen. Op het kerkplein na was alles lelijk en troosteloos en wilde ik er echt zsm weg zijn.
Dan heb je echt niet goed gekeken..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:40 schreef o.us2.0 het volgende:
RoermondEcht, waarom moet Limburg ten noorden van Zuid-Limburg zo kut en lelijk zijn? Ik ging heen voor de outlet. Liep er via de binnenstad heen. Op het kerkplein na was alles lelijk en troosteloos en wilde ik er echt zsm weg zijn.
Als ik een stad bezoek, dan bekijk ik ook even de stad. Met jouw redenatie komt niemand bij een stadsbezoek een stad bewonderen, als ze ook voor iets anders komen. Maar vertel eens, waarom zou ik niet goed gekeken hebben?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:43 schreef Tism het volgende:
[..]
Dan heb je echt niet goed gekeken..
Ergens wel begrijpelijk, want mensen die voor het outlet komen, komen hier idd niet om de stad te bewonderen..![]()
Kom een keer terug en laat het mij dan ff weten, gaan we samen ff een stukje lopen, en dan mijden wij de mainstream winkelstraten..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:52 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als ik een stad bezoek, dan bekijk ik ook even de stad. Met jouw redenatie komt niemand bij een stadsbezoek een stad bewonderen, als ze ook voor iets anders komen. Maar vertel eens, waarom zou ik niet goed gekeken hebben?
Haten op heerlenquote:
Als geboren heerlenaar moet ik je daar gelijk in gevenquote:
Waar woon je nu dan?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:11 schreef AF_ het volgende:
[..]
Als geboren heerlenaar moet ik je daar gelijk in geven
Wat zijn dan de hipsterwinkelstraten?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:59 schreef Tism het volgende:
[..]
Kom een keer terug en laat het mij dan ff weten, gaan we samen ff een stukje lopen, en dan mijden wij de mainstream winkelstraten..
Fixed that for you.quote:Op zondag 5 mei 2013 22:12 schreef LimburgFTW het volgende:
♫♬♪ Mensen die haten op Limburg ♫♬♪![]()
♫♬♪ Limburgers hebben tenminste niet zo'n pauper accent als Hollanders, plus wij hebben heuvels ♫♬♪![]()
♫♬♪ En zodra Holland overstroomt komen alle Hollanders huilend naar Limburg ♫♬♪
Landgraafquote:
En wat is de beste zaal?quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:22 schreef Nikmans het volgende:
Heerlen is geen mooie stad maar het is er prima uitgaan en de mensen zijn er doorgaans wat gekker, dat is wel coolVerder ligt er (op Nox te Maastricht na, maar daar gebeurt amper iets) de beste zaal van Limburg en is er gewoon van alles te doen
Pfjoeew ik dacht dat je peppermill ging zeggenquote:
quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:28 schreef AF_ het volgende:
[..]
Pfjoeew ik dacht dat je peppermill ging zeggen![]()
![]()
Schrok alquote:
En terecht, de pepquote:
Sittard is ook waardeloos. Valkenburg is ook goed. Of de grens over naar starfishquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:31 schreef Nikmans het volgende:
[..]
En terecht, de pep
Maar qua uitgaan is Heerlen serieus wel primaBeter dan Sittard imo en vlak achter Maasje
Valkenburg is niet zoveel aan man. Starfisch daarentegen wel altijd chill.quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:33 schreef AF_ het volgende:
[..]
Sittard is ook waardeloos. Valkenburg is ook goed. Of de grens over naar starfish
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 25 april 2013 00:30 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
TS _O_
Op 03-05-2013 13:30 schreef 2NutZ
Ik keek al tegen je op maar je bent nu zo goed als mijn god :)
Valkenburg in de zomer. Allemaal touristen die wel willen. In de winter kom ik er ook nietquote:Op woensdag 8 mei 2013 00:34 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Valkenburg is niet zoveel aan man. Starfisch daarentegen wel altijd chill.
Sittard is tof man, Ernesto's, Bloem, Buren (quote:Op woensdag 8 mei 2013 00:33 schreef AF_ het volgende:
[..]
Sittard is ook waardeloos. Valkenburg is ook goed. Of de grens over naar starfish
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |