abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126093509
Een crosspost uit muziek maar de enige want ik ga niet rondspammen.

Maar omdat het na "gistermiddag 3 uur" geplaatst te zijn op vimeo, nu al op 50.000 plays (meer dan 1000 plays per half uur) staat leek het me wel van toepassing om hier ook een kleine notitie te maken :) want dit evenaren we waarschijnlijk niet weer. Het is 'de' viral film van de afgelopen dagen in turkije en het land is groot dus we hebben nog even te gaan. En dat zonder veel actieve promotie.

http://vimeo.com/65452432#

Het had een volle zaal met applaus bij de vertoning op de opening van het Eskisehir International film festival, (voornamelijk Aziatisch-Europees) en gaat sinds gistermiddag 3 uur via de social media door het hele land vanaf een enkele startpost op facebook.

Het is een project van Semih Ipek die dit als bedankje wilde geven aan de stad, hij is op het einde te zien als vertegenwoordiger van de "gemiddelde student" die na zijn / haar studie vertrekt, met alle herinneringen aan de stad achter zich.

Ik heb de Muziek geproduceerd (volledig) en met t team deels meegewerkt aan het concept de geluidsmontage en de videomontage.

Het project is uitgegroeid van iets wat vrij basic was naar iets waar we veel mensen en sponsoren enthousiast voor konden krijgen. Eskisehir is een zeer populaire stad in Turkije en de charismatische burgemeester staat landelijk bekend als een tweede Ataturk. Een politieke carrière op landelijk niveau heeft hij altijd geweigerd voor de opbouw van z'n eigen stad die hij in z'n loopbaan volledig omgevormd heeft van een vrij levenloze grijze stad naar een kosmopolitische stad met alle moderne voorzieningen. Hij speelt soms spontaan even saxofoon op een terras in de straat met kroegen en is een liefhebber van Amsterdam en Nederland (zoals ook uit de beelden blijkt, allemaal zijn verdiensten). Hij heeft tegen het einde ook een klein rolletje in de film.

We schijnen ons te moeten voorbereiden op de landelijke pers, TV e.a. media want met het aantal hits en views en de grote blogs die het gisteren al vroeg oppikten valt er wat te verwachten :) Hoewel er wat lokale sponsors aanhangen is het door ons eigenlijk volledig belangenloos gemaakt met een resultaat boven verwachting.

Er werd gehuild tijdens de opening en we krijgen vrij emotionele reacties vanuit heel turkije wat eigenlijk stukken mooier is nog dan applaus :) hier in Nederland zal t gewoon een van de vele feel good filmpjes zijn maar het leek me toch wel t delen waard.
pi_126093597
Kijk 't later wel, denk ik.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_126093730
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:36 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Kijk 't later wel, denk ik.
Vergeten te vermelden; de speelduur is te doen.. slechts 5 minuten. :)
pi_126093745
Dikke TVP.

Ga 'm zo bekijken!
pi_126093761
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Oh. :D.

*opent nu.
pi_126093774
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Muziek staat aan. Geen zin om uit te zetten nu (moet ik opstaan), maar ik zal em vandaag zeker nog even bekijken.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_126094014
Leuk gefilmd! De teksten zijn ook leuk gekozen, zo moest ik glimlachen om de tekst bij het kopje koffie.

Ben benieuwd of ik' m op het Turkse nieuws voorbij zal zien komen. :s).
  zondag 5 mei 2013 @ 15:52:49 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126094100
ziet er tof uit, maar zonder kennis van het Turks kan ik er niet zoveel mee :)

geinig hoe hard dat bootje gaat op 1:08 _O-
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126094104
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:49 schreef zarGon het volgende:
Leuk gefilmd! De teksten zijn ook leuk gekozen, zo moest ik glimlachen om de tekst bij het kopje koffie.
Je bent / kent Turks :)?

promo poster komt door de stad te hangen..

quote:
Ben benieuwd of ik' m op het Turkse nieuws voorbij zal zien komen. :s).
Ik ben ook benieuwd, het nieuws is tegenwoordig wel vrij conservatief aan het worden dus die scene met de pot bier zullen ze wel niet laten zien.. maar dat kopje koffie kan prima :P
pi_126094586
Eskisehir is de mooiste stad in Turkije ^O^

[ Bericht 27% gewijzigd door xminator op 05-05-2013 16:51:22 ]
pi_126098500
Leuk filmpje met mooie muziek, maar ik begrijp er niets van -O-
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
pi_126100476
quote:
14s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:17 schreef Pietepietje het volgende:
Leuk filmpje met mooie muziek, maar ik begrijp er niets van -O-
We werken aan een goede vertaling, internationale versie komt deze week :)
pi_126100540
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tof 14.gif
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
  Admin zondag 5 mei 2013 @ 19:23:12 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_126100812
quote:

[..]

Tof gedaan, lekkere muziek ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_126102376
Het is blijkbaar een soort ode aan Eskisehir, een stad die niet echt gericht is op buitenlandse toeristen, dus ik snap niet zo goed waarom je het hier deelt. Had ook in het Turken-topic gekund. Ik vind de teksten in de clip overigens vrij ongeïnspireerd, moet ik zeggen.
pi_126108963
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Het is blijkbaar een soort ode aan Eskisehir, een stad die niet echt gericht is op buitenlandse toeristen, dus ik snap niet zo goed waarom je het hier deelt. Had ook in het Turken-topic gekund.
Toeristen aantrekken was niet de insteek van 't topic of het project maar ik denk ook niet dat we er hier erg vies van zijn als ze komen, er stopt geregeld een bus..

quote:
Ik vind de teksten in de clip overigens vrij ongeïnspireerd, moet ik zeggen.
Voel je vrij om iets beters te maken en het te delen :)

quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tof gedaan, lekkere muziek ^O^
erg bedankt :)

volgens de laatste berichten zitten we met de plaatsen die we kunnen overzien op 106.000 unieke views, dat is best aardig.. morgenavond een feestje. w/

[ Bericht 13% gewijzigd door Beathoven op 05-05-2013 22:03:35 ]
pi_126120673
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:52 schreef Flurry het volgende:

geinig hoe hard dat bootje gaat op 1:08 _O-
We zaten zelf ook op een bootje.

Cameraman - "ja zo is t shot mooi, kun je m stil houden :)"

Schipper: ?.. "We zitten op t water"
  maandag 6 mei 2013 @ 12:47:28 #18
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126124775
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

We zaten zelf ook op een bootje.

Cameraman - "ja zo is t shot mooi, kun je m stil houden :)"

Schipper: ?.. "We zitten op t water"
:D
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126125240
Wel handig als je Turks kan.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_126160868
Update: Over twee weken zitten we 'mogelijk' in de beyaz show, de bekendste talkshow van t land. Kansje van +_70% oid. De eerste contacten zijn al gelegd maar ik hou een slag om de arm of het in hun straatje past ivm t ontbreken van een live performance in ons product. Aan de andere kant: Met bijna 200.000+ views kunnen ze er eigenlijk niet omheen. We wachten af , vind t allang mooi geweest zo.
pi_126160952
Woah, da's wel nice!
pi_126203651
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vind de teksten in de clip overigens vrij ongeïnspireerd, moet ik zeggen.
Hier moet ik me bij aansluiten. Door de trage opeenvolging van teksten en het rustige muziekje verwacht je toch wat diepere boodschappen dan 'leer met elkaar delen' en 'je zult wat drinken met je vrienden'. De storyline roept ook vraagtekens op, de reeks adviezen wordt abrupt opgevolgd door de burgemeester van Eskisehir en een of andere jongen met een koffer. :? Als die jongen aan het begin van het filmpje zijn opwachting had gemaakt, als een nieuwe student die moedeloos verdwaalt in de overweldigende stad, maar dankzij de adviezen langzaam wegwijs raakt, van de stad begint te houden en uiteindelijk met het schouderklopje van de burgemeester vertrekt, was het allemaal wat logischer geweest.

Wel leuk geprobeerd though, symathiek gebaar.
pi_126203754
Dat met de twee heren op het eind plotseling is wel vreemd, ja. Dat had zoals jij zegt beter verwerkt kunnen worden.

En tja, de teksten zijn inderdaad niet, maar kun je dat überhaupt wel kwijt op deze manier? En, soms voldoen 'simpele' teksten ook. De tekst was prima voor als afscheid, niet? Vond ze gewoon straightforward en leuk verwerkt in de film.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 01:40:22 ]
pi_126203997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 01:40 schreef zarGon het volgende:
Dat met de twee heren op het eind plotseling is wel vreemd, ja. Dat had zoals jij zegt beter verwerkt kunnen worden.

En tja, de teksten zijn inderdaad niet, maar kun je dat überhaupt wel kwijt op deze manier? En, soms voldoen 'simpele' teksten ook. De tekst was prima voor als afscheid, niet? Vond ze gewoon straightforward en leuk verwerkt in de film.
Omdat TheMagnificent Eskisehirli is en ik daar veel familie heb hebben we misschien te hoge verwachtingen. :P Maar ik denk dat je simpele teksten beter snel en flashy kunt presenteren. Ook miste ik bij sommige tekstjes een verband tussen tekst en achtergrond. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal. :@
pi_126204026
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Omdat TheMagnificent Eskisehirli is en ik daar veel familie heb hebben we misschien te hoge verwachtingen. :P Maar ik denk dat je simpele teksten beter snel en flashy kunt presenteren. Ook miste ik bij sommige tekstjes een verband tussen tekst en achtergrond. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal. :@
Vooral dat, denk ik. Commentaar is snel geleverd, maar zie het maar eens te verbeteren en het ook nog eens te filmen.

De interesse uit Turkije zegt op zich ook genoeg. Leuke beelden, goede muziek, en een beetje tekst erbij. Vijf minuten prima vermaak.
pi_126204070
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Vooral dat, denk ik. Commentaar is snel geleverd, maar zie het maar eens te verbeteren en het ook nog eens te filmen.

De interesse uit Turkije zegt op zich ook genoeg. Leuke beelden, goede muziek, en een beetje tekst erbij. Vijf minuten prima vermaak.
Als interesse/populariteit iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Çikita muz het beste Turkse lied zijn. :')

Mijn kritiek is opbouwend bedoeld, ik vermoed dat TS dat ook snapt en juist waardeert dat er zo serieus wordt meegedacht.
pi_126204098
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als interesse iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Cikitamuz het beste Turkse lied zijn. :')
_O-.

quote:
Mijn kritiek is opbouwend bedoeld, ik vermoed dat TS dat ook snapt en juist waardeert dat er zo serieus wordt meegedacht.
Oh, ik bedoel heus niet dat je niet op zo'n manier commentaar mag geven of zo, alles prima wat mij betreft. Was slechts ter discussie.
pi_126205030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:07 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het begon allemaal als een aardigheidje. Het was nooit bedoeld om een groot publiek te halen. Dat laatste was puur toeval. Als we van te voren geweten hadden dat t zo zou lopen hadden we misschien tekstschrijvers e.d. eropgezet (of bv een beroemde dichter als je t nog wat beter wilt) Maar ja.. geld. En perfectie moet geen doel zijn want dan komt zoiets nooit af. Als t allemaal vrijwillig moet en perfect dan kun je er beter nog een jaar aan vastplakken.

Bij bedrijven is t allemaal een gepland proces waar men full-time gericht aan kan werken met ervaren mensen die er voor betaald krijgen. Dan bedenkt er een bedrijf t concept, schiet het andere bedrijf de beelden, stuurt t vervolgens naar post productie (muziek en beeld apart) en is het voor de vorige twee gedaan. Wij deden t er onbetaald naast en deden alles met een kleine groep van 4-6 die wisselend inzetbaar was en daarbuiten gewoon hun eigen werk / studie hadden. Dan blijft er in details altijd wel wat liggen. Tegen t einde deed ik de montage van de beelden en t geluid erbij terwijl we tegen n deadline werkten en ik wist dat er nog wat details in de muziek beter moesten omdat de tijdsduur van de film deels veranderde met nieuwe scenes. En ik had mn eigen werk er gewoon naast.

De editor (student kunstacademie) die we hebben is goed in design, montage, after effects en in kleurcorrectie... dingen waar ik nog wat van kan leren. Op muziekritme monteren had ie nog nooit gedaan dus daar was t ook te zien dat er daar een gat viel en dat vroeg om wel wat verbeterwerk. Het is lastig om dat even uit te leggen (het is iets dat je kunt leren maar ook moet ontwikkelen door veel te doen wil je de lol er van begrijpen).

Ik heb t allemaal nog eens met m gemonteerd zodat t wat aansloot op t ritme maar dan weet je dat er in je eigen taak ook nog wat ligt te wachten. Het is allemaal voor de grootste lijnen en details gelukt, maar het was wel doorploegen. Dat maakt het een berg werk voor een kleine groep maar we hebben t verzet en iedereen heeft wat van elkaar kunnen leren, daar ging t om.

We hebben al uit verschillende hoeken aanbiedingen gekregen van bedrijven en uit de politiek voor campagnes (er lag al een scenario klaar waar we tegen elk gewenst bedrag zo aan konden beginnen) maar dat zou qua politieke kleur een spijkerman actie worden (idealen opgeven voor geld) zoiets moet leuk blijven.. tot nu toe zijn we nog nergens op ingegaan. We houden het daar waarvoor t bedoeld was.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 08-05-2013 09:11:41 ]
pi_126205766
^O^.
pi_126206165
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 02:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Als interesse/populariteit iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Çikita muz het beste Turkse lied zijn. :')

Dat waardeer ik inderdaad. :) Het beste resultaat krijg je door kritiek en als iedereen meedenkt. Zonder kritiek komt er nooit verbetering. :)
pi_126207284
Ik wil nog iets delen: we kregen deze blogpost getipt, ik heb t oorspronkeljke Turks even door google translate gehaald die niet alles correct vertaald waardoor het hier en daar beroerd Engels lijkt en wat betekenissen verdwijnen die wel in 't turks werken. Voor degenen die turks kunnen lezen.. klik P.s. dat tiny town gedeelte (+/- 650.000 inwoners ;) ) En de unofficial sponsor is geen unoffical sponsor maar het is leuk om te lezen :)

A tiny town ...
Is the home of emotions.
What's inside fit all ...

Even though I have not read I went there several times and each time with a close friend in a city other than love has a beautiful ... Eskişehir ...

Children being the biggest stop on the way to be great for all of us in this city.
It was right after high school dönemlerimizden to artistlik off the top of gömleğimizi acquainted pantolonumuzun.
Hani photos bakarsınızda "Oh, man youth!" about either.
He photographs the unofficial sponsor of the Eskişehir background.

Then there was the money that we're pullada.
Home rental, rail and non-allowance ...
Lavasa has enough sauce döner bird couple, happy that format.

Most guests do not dare go later.
I have stayed in every street of love.
Brings you to the heart of different perfumes every cafe.
Stimulates people to walk inside of the islands (een district naam heet "de eilanden' hier).

It's not like it is now there is our national drink ayran.
All monopolies are open until dawn.
Include when the happy misery.

're Out in the dead of night time drink a lot.
I do not look out the other side of the cold one.
Eskişehir cold ...
Alimallah Ayazında man falls ears.
Warms the body, but the happiness of being there.

There is background music, thinking of Eskisehir,
Ears echoes the sounds of the train.

As soon as you go once admired in Eskişehir.

Here is a film that young people who have prepared.
Thanks to everybody who.

Impermeabilized without mentioning the name of a great people there,
Yilmaz Büyükerşen ...
He is the reason for so many people in Eskisehir nice you ...
Film prepared on the subject have already emphasized the friends.

I would like to thank friends in preparing the film :)

..

en onze taart eergisteren als cadeau van een van de sponsors :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 08-05-2013 10:32:17 ]
pi_126228663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat waardeer ik inderdaad. :) Het beste resultaat krijg je door kritiek en als iedereen meedenkt. Zonder kritiek komt er nooit verbetering. :)
pi_126246899
Het is nu overgeslagen op de landelijke media. Gisterochtend heeft het de turkse editie van t Fox! Ontbijtnieuws gehaald, met een positieve notitie voor zowel de korte film als de muziek :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 00:27:10 #34
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_126247227
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:34 schreef Beathoven het volgende:
Een crosspost uit muziek maar de enige want ik ga niet rondspammen.

Maar omdat het na "gistermiddag 3 uur" geplaatst te zijn op vimeo, nu al op 50.000 plays (meer dan 1000 plays per half uur) staat leek het me wel van toepassing om hier ook een kleine notitie te maken :) want dit evenaren we waarschijnlijk niet weer. Het is 'de' viral film van de afgelopen dagen in turkije en het land is groot dus we hebben nog even te gaan. En dat zonder veel actieve promotie.

http://vimeo.com/65452432#

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het had een volle zaal met applaus bij de vertoning op de opening van het Eskisehir International film festival, (voornamelijk Aziatisch-Europees) en gaat sinds gistermiddag 3 uur via de social media door het hele land vanaf een enkele startpost op facebook.

Het is een project van Semih Ipek die dit als bedankje wilde geven aan de stad, hij is op het einde te zien als vertegenwoordiger van de "gemiddelde student" die na zijn / haar studie vertrekt, met alle herinneringen aan de stad achter zich.

Ik heb de Muziek geproduceerd (volledig) en met t team deels meegewerkt aan het concept de geluidsmontage en de videomontage.

Het project is uitgegroeid van iets wat vrij basic was naar iets waar we veel mensen en sponsoren enthousiast voor konden krijgen. Eskisehir is een zeer populaire stad in Turkije en de charismatische burgemeester staat landelijk bekend als een tweede Ataturk. Een politieke carrière op landelijk niveau heeft hij altijd geweigerd voor de opbouw van z'n eigen stad die hij in z'n loopbaan volledig omgevormd heeft van een vrij levenloze grijze stad naar een kosmopolitische stad met alle moderne voorzieningen. Hij speelt soms spontaan even saxofoon op een terras in de straat met kroegen en is een liefhebber van Amsterdam en Nederland (zoals ook uit de beelden blijkt, allemaal zijn verdiensten). Hij heeft tegen het einde ook een klein rolletje in de film.

We schijnen ons te moeten voorbereiden op de landelijke pers, TV e.a. media want met het aantal hits en views en de grote blogs die het gisteren al vroeg oppikten valt er wat te verwachten :) Hoewel er wat lokale sponsors aanhangen is het door ons eigenlijk volledig belangenloos gemaakt met een resultaat boven verwachting.

Er werd gehuild tijdens de opening en we krijgen vrij emotionele reacties vanuit heel turkije wat eigenlijk stukken mooier is nog dan applaus :) hier in Nederland zal t gewoon een van de vele feel good filmpjes zijn maar het leek me toch wel t delen waard.
Linkdumpen is niet toegestaan op dit forum geloof ik? Ik zou de link in ieder geval weg halen en even toestemming vragen aan de crew. :)
pi_126248050
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:27 schreef borbit het volgende:

[..]

Linkdumpen is niet toegestaan op dit forum geloof ik? Ik zou de link in ieder geval weg halen en even toestemming vragen aan de crew. :)
Als jij dat wilt doen, ga je gang. :) als je t topic had doorgelezen had je dit niet gepost.
  Admin vrijdag 10 mei 2013 @ 14:37:48 #36
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_126305072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 00:27 schreef borbit het volgende:

[..]

Dit is geen linkdump, lees het topic.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin vrijdag 10 mei 2013 @ 14:39:10 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_126305117
quote:

[..]

Ik ben te ongeduldig zeker als ik naar de vertaling vraag? :)

Ik vind dit enorm leuk om te volgen, zeker nu het zoveel bekendheid al krijgt in TR.

pi_126308115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik vind dit enorm leuk om te volgen, zeker nu het zoveel bekendheid al krijgt in TR.
Doen we :) We kregen ook t verzoek van de rector om een Engelse versie te maken als stukje showcase naar buiten toe. Stond al in de planning maar we kwamen er tot nu toe niet aan toe.

De vertaling is vandaag op papier gemaakt door een ervaren vertaler zodat t minste aan gevoel in de tekst verloren gaat (sommige uitdrukkingen waren haast niet te doen maar t lijkt ok nu) we verwerken t vanavond in de edit met een klein beetje extra toelichting.
pi_126497954
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:52 schreef Flurry het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Te?ekkürler Eski?ehir (English version) door Te?ekkürler Eski?ehir

De Engelse versie staat online :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 14-05-2013 21:16:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')