Oh.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden; de speelduur is te doen.. slechts 5 minuten.
Muziek staat aan. Geen zin om uit te zetten nu (moet ik opstaan), maar ik zal em vandaag zeker nog even bekijken.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden; de speelduur is te doen.. slechts 5 minuten.
Je bent / kent Turksquote:Op zondag 5 mei 2013 15:49 schreef zarGon het volgende:
Leuk gefilmd! De teksten zijn ook leuk gekozen, zo moest ik glimlachen om de tekst bij het kopje koffie.
Ik ben ook benieuwd, het nieuws is tegenwoordig wel vrij conservatief aan het worden dus die scene met de pot bier zullen ze wel niet laten zien.. maar dat kopje koffie kan primaquote:Ben benieuwd of ik' m op het Turkse nieuws voorbij zal zien komen..
We werken aan een goede vertaling, internationale versie komt deze weekquote:Op zondag 5 mei 2013 18:17 schreef Pietepietje het volgende:
Leuk filmpje met mooie muziek, maar ik begrijp er niets van
Tofquote:Op zondag 5 mei 2013 19:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We werken aan een goede vertaling, internationale versie komt deze week
Tof gedaan, lekkere muziekquote:Op zondag 5 mei 2013 19:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Toeristen aantrekken was niet de insteek van 't topic of het project maar ik denk ook niet dat we er hier erg vies van zijn als ze komen, er stopt geregeld een bus..quote:Op zondag 5 mei 2013 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Het is blijkbaar een soort ode aan Eskisehir, een stad die niet echt gericht is op buitenlandse toeristen, dus ik snap niet zo goed waarom je het hier deelt. Had ook in het Turken-topic gekund.
Voel je vrij om iets beters te maken en het te delenquote:Ik vind de teksten in de clip overigens vrij ongeïnspireerd, moet ik zeggen.
erg bedanktquote:
We zaten zelf ook op een bootje.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:52 schreef Flurry het volgende:
ziet er tof uit, maar zonder kennis van het Turks kan ik er niet zoveel mee
geinig hoe hard dat bootje gaat op 1:08
quote:Op maandag 6 mei 2013 10:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We zaten zelf ook op een bootje.
Cameraman - "ja zo is t shot mooi, kun je m stil houden"
Schipper: ?.. "We zitten op t water"
Hier moet ik me bij aansluiten. Door de trage opeenvolging van teksten en het rustige muziekje verwacht je toch wat diepere boodschappen dan 'leer met elkaar delen' en 'je zult wat drinken met je vrienden'. De storyline roept ook vraagtekens op, de reeks adviezen wordt abrupt opgevolgd door de burgemeester van Eskisehir en een of andere jongen met een koffer.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vind de teksten in de clip overigens vrij ongeïnspireerd, moet ik zeggen.
Omdat TheMagnificent Eskisehirli is en ik daar veel familie heb hebben we misschien te hoge verwachtingen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 01:40 schreef zarGon het volgende:
Dat met de twee heren op het eind plotseling is wel vreemd, ja. Dat had zoals jij zegt beter verwerkt kunnen worden.
En tja, de teksten zijn inderdaad niet, maar kun je dat überhaupt wel kwijt op deze manier? En, soms voldoen 'simpele' teksten ook. De tekst was prima voor als afscheid, niet? Vond ze gewoon straightforward en leuk verwerkt in de film.
Vooral dat, denk ik. Commentaar is snel geleverd, maar zie het maar eens te verbeteren en het ook nog eens te filmen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:03 schreef Bilge het volgende:
[..]
Omdat TheMagnificent Eskisehirli is en ik daar veel familie heb hebben we misschien te hoge verwachtingen.Maar ik denk dat je simpele teksten beter snel en flashy kunt presenteren. Ook miste ik bij sommige tekstjes een verband tussen tekst en achtergrond. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal.
Als interesse/populariteit iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Çikita muz het beste Turkse lied zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vooral dat, denk ik. Commentaar is snel geleverd, maar zie het maar eens te verbeteren en het ook nog eens te filmen.
De interesse uit Turkije zegt op zich ook genoeg. Leuke beelden, goede muziek, en een beetje tekst erbij. Vijf minuten prima vermaak.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als interesse iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Cikitamuz het beste Turkse lied zijn.![]()
Oh, ik bedoel heus niet dat je niet op zo'n manier commentaar mag geven of zo, alles prima wat mij betreft. Was slechts ter discussie.quote:Mijn kritiek is opbouwend bedoeld, ik vermoed dat TS dat ook snapt en juist waardeert dat er zo serieus wordt meegedacht.
Het begon allemaal als een aardigheidje. Het was nooit bedoeld om een groot publiek te halen. Dat laatste was puur toeval. Als we van te voren geweten hadden dat t zo zou lopen hadden we misschien tekstschrijvers e.d. eropgezet (of bv een beroemde dichter als je t nog wat beter wilt) Maar ja.. geld. En perfectie moet geen doel zijn want dan komt zoiets nooit af. Als t allemaal vrijwillig moet en perfect dan kun je er beter nog een jaar aan vastplakken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vooral dat, denk ik. Commentaar is snel geleverd, maar zie het maar eens te verbeteren en het ook nog eens te filmen.
De interesse uit Turkije zegt op zich ook genoeg. Leuke beelden, goede muziek, en een beetje tekst erbij. Vijf minuten prima vermaak.
Dat waardeer ik inderdaad.quote:Op woensdag 8 mei 2013 02:11 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als interesse/populariteit iets over kwaliteit zou zeggen, zou Ajdar met Çikita muz het beste Turkse lied zijn.![]()
Mijn kritiek is opbouwend bedoeld, ik vermoed dat TS dat ook snapt en juist waardeert dat er zo serieus wordt meegedacht.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat waardeer ik inderdaad.Het beste resultaat krijg je door kritiek en als iedereen meedenkt. Zonder kritiek komt er nooit verbetering.
Linkdumpen is niet toegestaan op dit forum geloof ik? Ik zou de link in ieder geval weg halen en even toestemming vragen aan de crew.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:34 schreef Beathoven het volgende:
Een crosspost uit muziek maar de enige want ik ga niet rondspammen.
Maar omdat het na "gistermiddag 3 uur" geplaatst te zijn op vimeo, nu al op 50.000 plays (meer dan 1000 plays per half uur) staat leek het me wel van toepassing om hier ook een kleine notitie te makenwant dit evenaren we waarschijnlijk niet weer. Het is 'de' viral film van de afgelopen dagen in turkije en het land is groot dus we hebben nog even te gaan. En dat zonder veel actieve promotie.
http://vimeo.com/65452432#
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het had een volle zaal met applaus bij de vertoning op de opening van het Eskisehir International film festival, (voornamelijk Aziatisch-Europees) en gaat sinds gistermiddag 3 uur via de social media door het hele land vanaf een enkele startpost op facebook.
Het is een project van Semih Ipek die dit als bedankje wilde geven aan de stad, hij is op het einde te zien als vertegenwoordiger van de "gemiddelde student" die na zijn / haar studie vertrekt, met alle herinneringen aan de stad achter zich.
Ik heb de Muziek geproduceerd (volledig) en met t team deels meegewerkt aan het concept de geluidsmontage en de videomontage.
Het project is uitgegroeid van iets wat vrij basic was naar iets waar we veel mensen en sponsoren enthousiast voor konden krijgen. Eskisehir is een zeer populaire stad in Turkije en de charismatische burgemeester staat landelijk bekend als een tweede Ataturk. Een politieke carrière op landelijk niveau heeft hij altijd geweigerd voor de opbouw van z'n eigen stad die hij in z'n loopbaan volledig omgevormd heeft van een vrij levenloze grijze stad naar een kosmopolitische stad met alle moderne voorzieningen. Hij speelt soms spontaan even saxofoon op een terras in de straat met kroegen en is een liefhebber van Amsterdam en Nederland (zoals ook uit de beelden blijkt, allemaal zijn verdiensten). Hij heeft tegen het einde ook een klein rolletje in de film.
We schijnen ons te moeten voorbereiden op de landelijke pers, TV e.a. media want met het aantal hits en views en de grote blogs die het gisteren al vroeg oppikten valt er wat te verwachtenHoewel er wat lokale sponsors aanhangen is het door ons eigenlijk volledig belangenloos gemaakt met een resultaat boven verwachting.
Er werd gehuild tijdens de opening en we krijgen vrij emotionele reacties vanuit heel turkije wat eigenlijk stukken mooier is nog dan applaushier in Nederland zal t gewoon een van de vele feel good filmpjes zijn maar het leek me toch wel t delen waard.
Als jij dat wilt doen, ga je gang.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:27 schreef borbit het volgende:
[..]
Linkdumpen is niet toegestaan op dit forum geloof ik? Ik zou de link in ieder geval weg halen en even toestemming vragen aan de crew.
Dit is geen linkdump, lees het topic.quote:Op donderdag 9 mei 2013 00:27 schreef borbit het volgende:
[..]
Linkdumpen is niet toegestaan op dit forum geloof ik? Ik zou de link in ieder geval weg halen en even toestemming vragen aan de crew.
Ik ben te ongeduldig zeker als ik naar de vertaling vraag?quote:Op zondag 5 mei 2013 19:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Doen wequote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben te ongeduldig zeker als ik naar de vertaling vraag?
Ik vind dit enorm leuk om te volgen, zeker nu het zoveel bekendheid al krijgt in TR.
quote:Op zondag 5 mei 2013 15:52 schreef Flurry het volgende:
ziet er tof uit, maar zonder kennis van het Turks kan ik er niet zoveel mee
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben te ongeduldig zeker als ik naar de vertaling vraag?
Ik vind dit enorm leuk om te volgen, zeker nu het zoveel bekendheid al krijgt in TR.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |