Een crosspost uit muziek maar de enige want ik ga niet rondspammen.
Maar omdat het na "gistermiddag 3 uur" geplaatst te zijn op vimeo, nu al op 50.000 plays (meer dan 1000 plays per half uur) staat leek het me wel van toepassing om hier ook een kleine notitie te maken

want dit evenaren we waarschijnlijk niet weer. Het is 'de' viral film van de afgelopen dagen in turkije en het land is groot dus we hebben nog even te gaan. En dat zonder veel actieve promotie.
http://vimeo.com/65452432#![33.png]()
![23.png]()
Het had een volle zaal met applaus bij de vertoning op de opening van het Eskisehir International film festival, (voornamelijk Aziatisch-Europees) en gaat sinds gistermiddag 3 uur via de social media door het hele land vanaf een enkele startpost op facebook.
Het is een project van Semih Ipek die dit als bedankje wilde geven aan de stad, hij is op het einde te zien als vertegenwoordiger van de "gemiddelde student" die na zijn / haar studie vertrekt, met alle herinneringen aan de stad achter zich.
Ik heb de Muziek geproduceerd (volledig) en met t team deels meegewerkt aan het concept de geluidsmontage en de videomontage.
Het project is uitgegroeid van iets wat vrij basic was naar iets waar we veel mensen en sponsoren enthousiast voor konden krijgen. Eskisehir is een zeer populaire stad in Turkije en de charismatische burgemeester staat landelijk bekend als een tweede Ataturk. Een politieke carrière op landelijk niveau heeft hij altijd geweigerd voor de opbouw van z'n eigen stad die hij in z'n loopbaan volledig omgevormd heeft van een vrij levenloze grijze stad naar een kosmopolitische stad met alle moderne voorzieningen. Hij speelt soms spontaan even saxofoon op een terras in de straat met kroegen en is een liefhebber van Amsterdam en Nederland (zoals ook uit de beelden blijkt, allemaal zijn verdiensten). Hij heeft tegen het einde ook een klein rolletje in de film.
We schijnen ons te moeten voorbereiden op de landelijke pers, TV e.a. media want met het aantal hits en views en de grote blogs die het gisteren al vroeg oppikten valt er wat te verwachten

Hoewel er wat lokale sponsors aanhangen is het door ons eigenlijk volledig belangenloos gemaakt met een resultaat boven verwachting.
Er werd gehuild tijdens de opening en we krijgen vrij emotionele reacties vanuit heel turkije wat eigenlijk stukken mooier is nog dan applaus

hier in Nederland zal t gewoon een van de vele feel good filmpjes zijn maar het leek me toch wel t delen waard.