Ja hij kon er toch ook weinig aan doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:02 schreef Groby het volgende:
wat willen mensen volgend jaar? hitler herdenken?
dat hij een relatie met zijn nichtje had?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja hij kon er toch ook weinig aan doen.
en waarom niet?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:04 schreef Adelante het volgende:
Duitsers mogen best herdacht worden, alleen niet op 4 mei.
Opgelost, slotje.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:04 schreef Adelante het volgende:
Duitsers mogen best herdacht worden, alleen niet op 4 mei.
Zij gaven massaal aan na de oorlog er niks van geweten te hebben. Dan moet je ze maar geloven op hun Arische ogen. Die 6 miljoen joden? No biggie man.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:06 schreef Crip het volgende:
Waarom zou je duitsers willen herdenken? Wat voor een meerwaarde heeft het?
Heeft geen zin inderdaad... ben er ook maar mee gestoptquote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:03 schreef Voszje het volgende:
Gewoon niet meer in discussie gaan, heeft geen zin.
Echt hé. Wat een onzin. Herdenken hoe die NSB'ers onschuldige mensen na de kloten hebben gebracht. No thanks.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Zij gaven massaal aan na de oorlog er niks van geweten te hebben. Dan moet je ze maar geloven op hun Arische ogen. Die 6 miljoen joden? No biggie man.
Vrij matige observatie dit; een groot deel van de bevolking was het simpelweg eens met het gedachtegoed van Hitler. Dat is een zekerheid, omdat hij anders nooit zo groot geworden was. Dat er mensen tussen zaten die het er niet mee eens waren is ook een zekerheid, maar dat spreekt het niet goed om 'de Duitsers' te herdenken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:01 schreef Nikonlover het volgende:
De mensen hadden in die tijd geen andere keuze. Of ze het nou leuk vonden of niet, ze moesten wel!
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:06 schreef Crip het volgende:
Waarom zou je duitsers willen herdenken? Wat voor een meerwaarde heeft het?
Waarom je Duitsers zou willen herdenken? Nou, omdat vele Duitse soldaten 20-jarige jongemannen waren zoals jij en ik. Het was een hele andere tijd, ze moesten wel de oorlog inquote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:08 schreef Pharkus het volgende:
Ik snap heel de discussie niet, waarom zou je Duitsers willen herdenken (die aan de kant van de bezetter stonden). Die paar mensen die daar wel behoefte aan hebben moeten dat gewoon lekker in stilte doen.
Blahblah.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:14 schreef truthortruth het volgende:
Voorstanders moeten lekker op stormfront gaan zitten bij gelijkgezinden.
En waarom was men het eens met Hitler?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:15 schreef Serene het volgende:
[..]
Vrij matige observatie dit; een groot deel van de bevolking was het simpelweg eens met het gedachtegoed van Hitler. Dat is een zekerheid, omdat hij anders nooit zo groot geworden was. Dat er mensen tussen zaten die het er niet mee eens waren is ook een zekerheid, maar dat spreekt het niet goed om 'de Duitsers' te herdenken.
Het valt mij inderdaad op dat het veelal mannen zijn. Het is wellicht niet geheel ontopic, maar zijn vrouwen niet gewoon vrediger dan mannen?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Waarom je Duitsers zou willen herdenken? Nou, omdat vele Duitse soldaten 20-jarige jongemannen waren zoals jij en ik. Het was een hele andere tijd, ze moesten wel de oorlog in
Gadverdamme.... Twente, achterhoek, etcquote:
Ik ben eerder benieuwd naar jouw uitleg daarvan.. aangezien die waarschijnlijk vrij naïef is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En waarom was men het eens met Hitler?Verdiep je eens in de geschiedenis!
Testosteron.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:16 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Het valt mij inderdaad op dat het veelal mannen zijn. Het is wellicht niet geheel ontopic, maar zijn vrouwen niet gewoon vrediger dan mannen?
Herdenken doe je als een soort respect.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:15 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom je Duitsers zou willen herdenken? Nou, omdat vele Duitse soldaten 20-jarige jongemannen waren zoals jij en ik. Het was een hele andere tijd, ze moesten wel de oorlog in
Dat is misschien wel zo, maar geen reden om ze te herdenken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:15 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
[..]
Daar herdenken ze dat ze ooit bijna de wereld hebben veroverd. Met weemoed kijken ze terug op die tijd.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:17 schreef Groby het volgende:
Mijn mening: 4 mei is voor Nederlanders en voor hun alleen. Als je Duitsers wil herdenken veel succes en pak een enkeltje Berlijn en ga daar met z'n allen een herdenkingsdag bedenken voor Duitsers.
Afsteken die provincie en in de Noordzee laten afdrijven.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:17 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gadverdamme.... Twente, achterhoek, etcIk ben een Noord-Hollander
Hetgeen erop.duidt dat je weet wat ie zeggen gaat. Dus komt u maarquote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:17 schreef Serene het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd naar jouw uitleg daarvan.. aangezien die waarschijnlijk vrij naïef is.
En wat als ik een hele uitleg plaats? Dan trap je mij met 1 woordje de grond in?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:17 schreef Serene het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd naar jouw uitleg daarvan.. aangezien die waarschijnlijk vrij naïef is.
Nou!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Afsteken die provincie en in de Noordzee laten afdrijven.
We moeten eens gaan accepteren dat veel Duitse soldaten ook helemaal geen keuze hadden en ophouden met dit hele 'die was goed en die was slecht'-spelletje. Ik herdenk vanavond iedereen die slachtoffer was van de tweede wereldoorlog, ongeacht aan welke kant ze stonden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:08 schreef Pharkus het volgende:
Ik snap heel de discussie niet, waarom zou je Duitsers willen herdenken (die aan de kant van de bezetter stonden). Die paar mensen die daar wel behoefte aan hebben moeten dat gewoon lekker in stilte doen.
Ja dat is wel ongeveer het niveau van de tegenreactie die je kan verwachtenquote:
Juist. Duitse soldaten zullen vlak voor hun dood net zo veel angst hebben gevoeld als elk ander slachtoffer in de oorlog.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:19 schreef IngloriousKnaak het volgende:
Dodenherdenking gaat toch over alle slachtoffers van de oorlog, ongeacht voor welke vlag ze vochten? Ik zie het probleem niet zo, een soldaat kan net zo goed slachtoffer zijn als een burger.
Vermoedelijk iets als dat men niet beter wist wat Hitler van plan was en dat ze in een tijd van nood op hem stemden (slechte omstandigheden in het land e.d.).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:18 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Hetgeen erop.duidt dat je weet wat ie zeggen gaat. Dus komt u maar
Eh?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En wat als ik een hele uitleg plaats? Dan trap je mij met 1 woordje de grond in?Daar ga ik mijn tijd niet in steken....
wtf man duitsvriendje, zou je Hitler ook een kusje geven bahbah NSBER!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:01 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb gereageerd op een FB discussie over het herdenken van Duitsers. Ik heb gezegd dat ik een voorstander ben van het herdenken van Duitsers. De mensen hadden in die tijd geen andere keuze. Of ze het nou leuk vonden of niet, ze moesten wel!
En nu krijg ik veel haatreacties van mensen, ze noemen mij een achterlijke NSB'er, neonazi, etc.... Waarom zou je geen Duitsers mogen herdenken?
Klacht: Mensen die je gaan haten omdat je van mening bent dat er niets mis is met het herdenken van Duitsers....
Dan begrijp je wat mij betreft de dynamiek van het geheel.niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 19:18 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar geen reden om ze te herdenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |