Die 2500mAh lijkt in de praktijk wel te kloppen hoor, vond het zelf eerst ook een beetje verdacht dat ze er 2 accu's bijstoppen, maar de accuduur is bij allebei de accu's prima in orde.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef shiznuts het volgende:
Star S5.
1. Star is een C-merk en de S5 is een knock-off
2. 1GB RAM
3. Op 5.0" vind ik 720P een beetje underwhelming (720P < 5" =/< 1080P)
4. 2500mAh. Yeah right.Dat ze je er meteen een tweede accu bijgeven zegt mij al genoeg
Zou ik persoonlijk niet halen, maar moet je natuurlijk zelf weten.
Helaas moet je nog een maand (of twee) geduld hebben voor iets dat ultiem bang-for-buck is.
Nu zitten er niet echte gamechangers tussen.
1080p vind ik onnodig veel eigenlijk, 720p op een 5 inch scherm is prima.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef shiznuts het volgende:
Star S5.
2. 1GB RAM
4. 2500mAh. Yeah right.Dat ze je er meteen een tweede accu bijgeven zegt mij al genoeg
Helaas moet je nog een maand (of twee) geduld hebben voor iets dat ultiem bang-for-buck is.
1. C-merk, nou en?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:15 schreef shiznuts het volgende:
Star S5.
2. 1GB RAM
Dit is een forum. Ik gaf alleen m'n mening.quote:Zou ik persoonlijk niet halen, maar moet je natuurlijk zelf weten.
Ik krijg morgen als het goed is mijn iOcean X7 binnen die voor $215 te bestellen is. Dat is weer een klasse hoger als de Star S5 voor dezelfde prijs.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:06 schreef Peter1.2 het volgende:
Voor wat voor eentje zou jij dan gaan in die prijsklasse? Op de Neo N003 na, want die moet nog uitkomen..
Is inderdaad ook een leuk beestje. Al sprak het design me niet aan.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik krijg morgen als het goed is mijn iOcean X7 binnen die voor $215 te bestellen is. Dat is weer een klasse hoger als de Star S5 voor dezelfde prijs.
Die heeft wel slechts 2000mAh batterij voor een FHD scherm, dat vind ik weer een nadeel aan dat toestel. Vraag me af hoelang die batterij dan meegaat..quote:Op maandag 13 mei 2013 19:08 schreef IceCreamSandwich het volgende:
[..]
Ik krijg morgen als het goed is mijn iOcean X7 binnen die voor $215 te bestellen is. Dat is weer een klasse hoger als de Star S5 voor dezelfde prijs.
Als je gaat kijken naar de HTC One X, daar zit een 1800mAh batterij in die niet (moeilijk) vervangbaar is. Moet je je eens voorstellen hoeveel capaciteit daar nog van over is na een jaar zwaar gebruik.quote:Op maandag 13 mei 2013 19:09 schreef Peter1.2 het volgende:
[..]
Die heeft wel slechts 2000mAh batterij voor een FHD scherm, dat vind ik weer een nadeel aan dat toestel. Vraag me af hoelang die batterij dan meegaat..
@Shiznuts zat al te wachten op zo'n opmerkingquote:Op maandag 13 mei 2013 18:30 schreef shiznuts het volgende:
Koop een camera dan. Het is niet waarschijnlijk dat camera's in Chinese phone snel heel veel beter worden inderdaad.
Ik gebruik m'n phone's camera alleen om foto's van dingen te maken als geheugensteuntjes, niet als fotocamera.
mmm das vele malen beter dan die van mij ik probeer ff een foto up te loadenquote:Op maandag 13 mei 2013 19:59 schreef shiznuts het volgende:
Groene lucht? Dat doet mijn N002 niet hoor!
[ afbeelding ]
T.o.v. de Jiayu G3 vind ik dat de camera teveel scherpte-effect toevoegt.
Maar verder, echt webcamkwaliteit, dat zou ik nou ook weer niet zeggen, 't is best bruikbaar.
Bruikbaar voor het web bedoel ik dan ook. Zei ik eerder al eens met betrekking tot A-merk smartphones...quote:Op maandag 13 mei 2013 20:02 schreef RobertNL het volgende:
Heb je ook een volledige versie (''high ress'')?
Dan kan je pas goed zien wat de compressie etc doet
Zulke foto's als 1920x1080 wallpaper gebruiken zou ik ook niet graag doen. But then again, ik denk dat ik dat met haast geen enkele foto uit een smartphonecamera zou willen doen. Nou ja, misschien de Nokia 808 Pureview. Die heeft geloof ik zo'n beetje de beste camera die we ooit in een smartphone hebben gezien.quote:Op zondag 12 mei 2013 19:41 schreef shiznuts het volgende:
Als je 's avonds in de bar een foto maakt gaat 'ie beter zijn, want meer lichtval per pixel. Dus minder last van bewegingsonscherpte, ruis en dergelijke. 13MP is een beetje overkill sowieso imho, maar 8MP zou wel erg fijn zijn, 4MP is inderdaad wat aan de karige kant, al begrijp ik de redenering erachter. Overdag haal je dan gewoon relaxtere foto's uit zo'n andere phone, omdat er overdag genoeg licht is om die pixels tevreden te stellen en je dan gewoon meer detail vastlegt. Maar als je gewoon van te voren je foto framed en je dus geen delen gaat croppen om dat als plaatje te gebruiken en je foto's alleen op Facebook mikt ofzo, waarom dan niet voor de HTC One gaan?Zou mijn keuze zijn i.i.g. ook. Mooi dingetje. Alleen ben ik al van de Chinese dualSIM smartphones die goedkoper zijn.
Interessante post. Hoe zien anderen dit?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:01 schreef eleganza het volgende:
[..]
[..]
Als jullie er beiden écht op vooruit willen gaan, wacht dan even. Er zijn ZAT telefoons aangekondigd/al op de markt (n003, G4, Find5, en meerdere foons zoals hier besproken) met een flinke batterij en een veel betere camera. Qua kwaliteit maken de G3 en de N002 vrij weinig verschil. Je komt met batterijduur wel beter uit bij de G3, met 2750mah. Als dat je enige concern is, dan zou ik ook een G3 halen. Ik zie echter zoveel meer potentie in de nieuwe toestellen dat ik nog even zou wachten. Gooi er eventueel nog even 5$ tegenaan voor een nieuwe accu, dat zal altijd wat schelen. Wil je er voor het komend jaar weer klaar voor zijn, wacht dan even een maandje (of 2) tot de G4 en N003 uit zijn, dan heb je ook geen spijt dat je niet gewacht hebt.
Ik merk bij mijn N002 dat de batterij heel erg wispelturig is, ik denk dat een wipe battery stats in CWM wel eens zou kunnen helpen. Soms is ie na een paar uur leeg, en soms zit ik de hele dag tot een uur of 11 s' avonds er mee te kloten en heb ik nog 42%...![]()
De reden dat ik nog even wacht met overstappen, is dat zowel NEO als Jiayu hebben er een handje van hebben dat de eerste batch een beetje brak is. Dus ik wacht op de initiele reviews van medefokkers en satedroid/xda, en dan nog een paar week. Zo lang mijn foon kan internetten en bellen (mijn GPS heeft het nooit gedaan) huppelt deze dame vrolijk rond met haar N002.
Ennneeehhh, mag zeker voor mij wel een 5 inch scherm worden. Ik kom er vrolijk voor uit, 4,5" vind ik af en toe nog wel eens wat magertjesWe wachten de boel af!
quote:Op maandag 13 mei 2013 20:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessante post. Hoe zien anderen dit?
Nog even wachten voor 1-2 maanden?
quote:Op maandag 13 mei 2013 19:09 schreef shiznuts het volgende:
Ik zou nergens voor gaan op dit moment. En daarom wacht ik geduldig tot iets op de markt komt dat me wel overtuigt van kwaliteit/prijs en goed bij m'n wensen past.
[..]
[ img ] linkje [ /img ] offequote:
, hosten op bijv. http://imgur.comDat zou optimaal zijn... bevalt me perfect qua design, specs en prijs.quote:
Kan zijn dat je bijdraait natuurlijk als je de reviews van de full black G4 zietquote:
Die UI die ik voorbij zag komen is in ieder geval.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:20 schreef eleganza het volgende:
[..]
Kan zijn dat je bijdraait natuurlijk als je de reviews van de full black G4 ziet
Whatteh. Holy crapgh!1!!!quote:Op maandag 13 mei 2013 20:28 schreef Zorbathagreek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Et Voila
hahah wat de fuck is dit dan, dit heeft niks met een neo te maken die slechte fotos maakt..quote:Op maandag 13 mei 2013 20:28 schreef Zorbathagreek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Et Voila
dat bedoel ik dus staat allemaal op standaard zou het door de etotalk mod rom komen of een defect ergens anders in?quote:Op maandag 13 mei 2013 20:29 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Whatteh. Holy crapgh!1!!!![]()
Da's nie goed nie.
Ik heb over alle fotos een rode gloed, maar niet zo extreem als bij jouquote:Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef Zorbathagreek het volgende:
deze is van binnen ook een groene zweem maar dat kan dan ook weer door tl licht komen
[ afbeelding ]
Zou dan eerder voor de Neo N003 gaan als de Jiayu G4, beide schelen elkaar weinig alleen heeft de N003 een FHD scherm tegenover een HD van de Jiayu..quote:Op maandag 13 mei 2013 20:17 schreef shiznuts het volgende:
Dat zou optimaal zijn... bevalt me perfect qua design, specs en prijs.
Maar ik weet niet of dat gaat lukken in 1 á 2 maanden.
Zijn er niet wat RGB waarden aangepast?quote:Op maandag 13 mei 2013 21:23 schreef Zorbathagreek het volgende:
deze is van binnen ook een groene zweem maar dat kan dan ook weer door tl licht komen
[ afbeelding ]
Ik had een kleurprobleem met de Taiwan101 ROM icm met de 4.2 camera.quote:Op maandag 13 mei 2013 20:33 schreef Zorbathagreek het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus staat allemaal op standaard zou het door de etotalk mod rom komen of een defect ergens anders in?
Probeer eens bij de camera instellingen "standaard waarden herstellen".quote:Op maandag 13 mei 2013 20:28 schreef Zorbathagreek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Et Voila
Ziet er zeer goed uit, maar kost al snel 350-400 euro, wat ik weer vrij prijzig vind voor een chinese smartphone.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 01:45 schreef Skillstorm het volgende:
Valt deze er ook onder? Blijkt erg goed te zijn.
EDIT: Zie het al, is dus bekend in dit topic.
Klopt, maar het is weinig vergeleken met de S4/HTC One.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ziet er zeer goed uit, maar kost al snel 350-400 euro, wat ik weer vrij prijzig vind voor een chinese smartphone.
Dat misschien wel, maar hoeveel ga je er voor terug krijgen ivm met de S4 of HTC one..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:31 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Klopt, maar het is weinig vergeleken met de S4/HTC One.
Nou, volgens die video heel veel.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:18 schreef Downstar het volgende:
[..]
Dat misschien wel, maar hoeveel ga je er voor terug krijgen ivm met de S4 of HTC one..
dat is een afweging die je moet maken
Voor mij valt zon telefoon al snel buiten het bang for buck gehalte... en dat is nou juist de reden voor mij op chinese telefoons te bemachtigen
Hahah ja die Oppo Find 5 is zeker een toppertje, maar toch, zou ik alleen al voor de garantie claims endergelijke er geen uit die prijs klasse te halen.. In Nederland trouwens ook niet hoor..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:21 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nou, volgens die video heel veel.
Vandaag haal ik wel een HTC One. (Als T-mobile het toelaat en niet systeem onderhoud heeft.)
Ik weet het niet, 1080p zal toch echt een tijdje de limiet blijven voor smartphones neem ik aan.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:29 schreef Downstar het volgende:
[..]
Hahah ja die Oppo Find 5 is zeker een toppertje, maar toch, zou ik alleen al voor de garantie claims endergelijke er geen uit die prijs klasse te halen.. In Nederland trouwens ook niet hoor..
500 a 600 neertellen voor een smartphone die een half jaar later ruimschoots verouderd is![]()
![]()
Ik zit meer in de 100-200 euro klasse, das nog eens leuk. dat kun je na verloop van tijd gewoon weer eens kijken naar een nieuwere versie in China, zonder dat het je klauwen vol geld gaat kosten.. en loop je dus weer wat beter mee met de tijd qua technieken en specificaties
Dat zijn dus voor mij al de verbeteringen, om een goedkopere smartphone te halen..quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:33 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik weet het niet, 1080p zal toch echt een tijdje de limiet blijven voor smartphones neem ik aan.
(4K is al net nieuw op monitoren en dat kost al onwijs veel veel geld.) wellicht dat ze nog even naar 1440p gaan met smartphones maar reken er maar niet op.
Processoren en batterij kunnen ze wel verbeteren. RAM ook.
Onwijs veel beter dan Gorilla Glass 2 gaat er binnenkort niet komen neem ik aan.
Tja, maar dat zijn 1,2 Ghz processoren he.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 07:45 schreef Downstar het volgende:
[..]
Dat zijn dus voor mij al de verbeteringen, om een goedkopere smartphone te halen..
om die dan later eens te vervangen, Kijkend bijvoorbeeld naar de Neo n002.
QHD(960x540), MTK6577(1ghz dualcore) en 1 GB ram + 1850 mah batterij
koste +- 130-150 euro ofzo toen wij hem aanschafte, nu is de IPS versie voor +-110 euro verkrijgbaar op lightake zonder coupons..
als we nu dan( > 6maanden tot een jaar) zijn opvolger gaan bekijken (Neo N003)
Basic:
FHD(1080p), MTK6589(1,2 Ghz quadcore) 1 GB ram + 3000 mah batterij + 32 GB
(+ Betere camera wss (sony module), gorilla glass)
voor +-140 euro (zonder coupons en preorder prijs)
Advanced:
FHD(1080p), MTK6589(1,2 Ghz quadcore) 2 GB ram + 3000 mah batterij + 32 GB
(+ Betere camera wss (sony module), gorilla glass)
voor +-200 euro (zonder coupons en preorder prijs)
dan zijn dat toch hele leuke upgrades alweer, voor relatief weinig extra geld
Dan nog, ik heb het niet over de vergelijking met de OPPO FIND 5 hequote:Op dinsdag 14 mei 2013 08:56 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Tja, maar dat zijn 1,2 Ghz processoren he.
Die telefoon is dan ook een stuk minder dan de S4/One. Lees de review op Tweakers maar eens, 350/400 euro is echt geen prijsdoorbraak voor die telefoon. Hij is ook niet te duur, maar ook maar net iets onder de Xperia Z geprijsd, die dan weer wel een stukje beter is.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 03:31 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Klopt, maar het is weinig vergeleken met de S4/HTC One.
He he hou je is in over de UMI X2quote:[b]
En hoe je het dan went of keert, zo'n Star S5/X920 of Goophone 7 kunnen zoiets niet aanbieden atm. Daarmee is die X7 toch wel pretty tempting (en het verzamelde fijnstof onder het scherm van mijn ZTE Blade hoopt zich inmiddels toch wel storend op) oftewel.. het is kiezen of delen. Die 2GB ram komt vanzelf zodra Neo en Jiayu net zoals Umi kiezen voor de MTK6589T SoC die makkelijker met zoveel ram uit te leveren valt aldus de geruchten. (check Gizchina voor de Umi X2 maar) Maar die Umi X2 is wat mij betreft zo lelijk als de nacht en het oog wil ook wat
Die 'karige' camera module is dezelfde als in de S4 en Xperia Z.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:24 schreef Joosie200 het volgende:
De Oppo Find 5 blijkt een flink beter scherm te hebben, ten koste van de accu, ten koste van een karige camera-module.
maar er is nergens bekend gemaakt nog of die Neo n003 advanced, de Turbo editie heeft ofwel?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:10 schreef RedVultures het volgende:
[..]
He he hou je is in over de UMI X2. Heb hem al een paar weken (youth van antelife) maar is wel een pracht van een telefoon. Ben wel van mening dat je de MTK6589T voor 1080p schermen nodig heb, want de gewone is niet altijd even snappy hier.
Over de batterij kan ik niet heel veel zeggen, heb hem ook niet altijd bij me want heb nog geen hoesje.
Er staat een poll op hum forum volgens mij. Gebruik Nova Launcher en met de optie in geheugen houden werkt die gewoon snel, al zorgt de Currents widget soms wel voor enige vertraging. Gamen gaat over het algemeen goed, alleen de zwaardere games zoals Modern Combat is niet echt een plezier om te spelen door de lagere fps. Ik denk dus zelf dat de Turbo versie een must is voor 1080p schermen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:39 schreef Downstar het volgende:
[..]
maar er is nergens bekend gemaakt nog of die Neo n003 advanced, de Turbo editie heeft ofwel?
ik hoor inderdaad meerklachten dat de GPU van de MTK6589 niet even lekker loopt op 1080..
(al moet standaard lauchen enzo toch prima gaan lijkt me, gamen kan ik voorstellen dat t misschien wat minder is..)
Vind het best tegenvallen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:41 schreef tankstar het volgende:
Hierbij de specs van de fairphone die ik eerder postte:
buy-a-phone-start-a-movement.fairphone.com/specs
Voor de geïnteresseerden
Deze zal qua snelheid hetzelfde of zelfs minder zijn dan de goedkopere chinese smartphones als ik het zo bekijk.quote:For the even more budget minded consumer, MediaTek will be releasing the MTK6589M as well. The MTK6589M contains a significantly reduced SGX544 GPU and reduced MP support for cameras from 13mp down to 8mp. The SGX544 MHz will be ramped down to 156Mhz from 286 in the standard MTK6589. Gizbeat recommends gamers stay away from this one in 720p devices, though units with 960*540 LCDs should be fine. This will be a great budget option for those not wanting an HD LCD.
+1quote:Op dinsdag 14 mei 2013 22:00 schreef fissure het volgende:
Zit er over te denken om deze te kopen. http://www.fastcardtech.com/VOWNEY-V5 Wou eerst voor de xiaocai g6 gaan maar die heb ik nog niet in het zwart gevonden,op wat verkopers zonder feedback op aliexpres na. Wel minder mp dan de xiaocai maar ook weer goedkoper, en 1080p hoeft van mij niet.
Ik geloof er vrij weinig van.quote:Op woensdag 15 mei 2013 10:17 schreef Peter1.2 het volgende:
Umi X2 Turbo versie schijnt 20 Mei uit te komen..
http://www.chinapadmall.c(...)t-phone#.UZNEJKLJRns
Ja, m'n oma.quote:>>>>it will be released on 10th-20th May.. (Posted on 5/7/13)
Ik zou googlen naar de specs van de telefoon. Dan kom je erachter dat die beter is, maar dat ga je ook in de prijs zien. Zijn namelijk telefoons van 2 verschillende prijsklasses die je nu noemt.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:07 schreef Feyen18 het volgende:
Ik heb een JiaYu G4 besteld, maar helaas is die uitgesteld.
Dus nu is het wachten opeens wel heel vervelend geworden.
Nu zit ik te twijfelen om een XiaoMi m2s te kopen.
Is dit een goede keuze?
Is dit toestel beter dan de JiaYu G4?
Ik vind hem alleen wat minder mooi, en het formaat is wat kleiner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |