Den Helder is wel cult.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Zoetermeer, Alphen aan de Rijn, Hoofddorp, Purmerend, Drachten, Emmen, Emmeloord, Den Helder, Kerkrade...
Wallonische en in sommige gevallen ook Vlaamse steden zijn ook bijna allemaal erg grauw en lelijk, met Charleroi en Luik als uitblinkersquote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:38 schreef SEMTEX het volgende:
Luik. Vooral in de verpauperde delen. Ik geloof dat Charleroi van hetzelfde kaliber is.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=579034&page=5
Ik denk dat we na bovenstaand linkje een winnaar hebben.
Als ik daar langsrij snap ik überhaupt al niet dat er mensen zijn die daar kunnen wonen trouwens.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:38 schreef SEMTEX het volgende:
Luik. Vooral in de verpauperde delen. Ben daar voor een schoolproject eens de 'mindere' buurten ingedoken. Schimmige sexclubjes, vertiefte huizen met bergen vuil en kranten, leegstaande panden die gewoon staan te verkrotten, gebouwen die men in Nederland allang al gesloopt had. Straatjes waar je liever 's avonds niet komt, achterafterreintjes met alleen maar zooi. Ik geloof dat Charleroi van hetzelfde kaliber is.
Ik denk dat we na bovenstaand linkje een winnaar hebben. Uit die regio kwam Dutroux ook.
En iedereen neemt de auto, alles ligt mijlenver uit elkaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jup, en al die blocks maken een stad zo saai. Geen centrum inderdaad, aangezien alles is gebouwd langs zo'n lelijke boulevard zonder uitstraling. Verder mist het vaak historie natuurlijk.
Volgens mij word je vanzelf gek wanneer je in een dergelijke omgeving woont.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:38 schreef SEMTEX het volgende:
Luik. Vooral in de verpauperde delen. Ben daar voor een schoolproject eens de 'mindere' buurten ingedoken. Schimmige sexclubjes, vertiefte huizen met bergen vuil en kranten, leegstaande panden die gewoon staan te verkrotten, gebouwen die men in Nederland allang al gesloopt had. Straatjes waar je liever 's avonds niet komt, achterafterreintjes met alleen maar zooi. Ik geloof dat Charleroi van hetzelfde kaliber is.
Ik denk dat we na bovenstaand linkje een winnaar hebben. Uit die regio kwam Dutroux ook.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Oh ja helemaal vergeten: Cumbernauld. Zijn daar even gestopt onderweg naar Glasgow. We wisten niet hoe snel we weer in de auto moesten springen. Ziet er uit alsof het compleet gemaakt is van Nazi-beton. Van die bunkers. Die de nazi's overal bouwden.
Ja dat daar linksbovenin hebben wij ook nog gezien. Wat een trieste pauperbende daar. Waar heb je die pica vandaan?quote:
Google afbeeldingen - Cumbernauld uglyquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat daar linksbovenin hebben wij ook nog gezien. Wat een trieste pauperbende daar. Waar heb je die pica vandaan?
Ja net gedaan. Zou nog liever in Tsjernobyl wonen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:03 schreef TienVingers het volgende:
[..]
Google afbeeldingen - Cumbernauld ugly
Ik denk dat menige stad in Syberië er ook zo uitziet: als het ergens permanent gruwelijk koud is, heb je ook geen zin om buiten te zijn. Novosibirsk (grootste stad van Syberië) lijkt wel mee te vallen, als ik het zo bekijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:57 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Volgens mij word je vanzelf gek wanneer je in een dergelijke omgeving woont.
Eens zag ik in een museum een film over een of andere Sovjetstad waar je ellenlange wegen had waarlangs alleen maar dezelfde vuige, grijze flatgebouwen stonden.
Dat was ook een behoorlijk deprimerend stekje.
Sloughquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:03 schreef TienVingers het volgende:
Ik vind sowieso Britse steden niet echt heel veel gezelligheid uitstralen, maar deze slaat echt alles
Ff opgezocht, maar het centrum daar heeft best een flinke upgrade gekregenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Slough
http://www.nytimes.com/2008/03/21/world/europe/21slough.html?_r=0
Berlijn is geweldigquote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:08 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ach ja, ik denk dat elke stad die in de 2e wereldoorlog gebombardeerd is of daarna gebouwd is wel op de nominatielijst kan staan. Die steden hebben niks, geen uitstraling, overduidelijk geen historie (meer) enz..
Nou ja, dat Dutroux uit die regio kwam zegt niet zoveel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 18:38 schreef SEMTEX het volgende:
Is eigenlijk al, alle bewoners zijn vertrokken.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:44 schreef DarkAccountant het volgende:
Doel is geen stad, het is een dorp dat door de haven van Antwerpen opgeslokt wordt.
In 2011 waren er nog 191.. Zijn ze nu allemaal compleet weg?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 20:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Is eigenlijk al, alle bewoners zijn vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |