Vond het eerste (gesloten want vol) topic te leuk toen ik hem net zag om na al die tijd niet eens een tweede te openen! Bedoeling lijkt me duidelijk en schroom het vooral niet te onderbouwen met een korte toelichting of een foto.

Wat ik tot nu toe (in willekeurige volgorde) tot de mooiste steden vind behoren:
Londen - Ben echt verliefd op deze stad geworden. Bijzonder mooi en daarnaast vooral ook een heerlijke sfeer!
![63950-640x360-london-icons2-640.jpg]()
Florence - Zoveel kunst en historie in één stad(je)!
![florence-italy.jpg]()
Madrid - Verwachtte er niet veel van, maar tot mijn eigen verbazing vond ik de stad mooier dan Barcelona. Heerlijk sfeervol, veel groen, altijd zon en prachtige architectuur!
![Madrid's%20city%20lights,%20Madrid%20car%20rental.jpg]()
Amsterdam - Noem me chauvinistisch, maar dankzij de historische grachtengordel en binnenstad plus het goede aanbod aan cultuur en uitgaan ben ik best een beetje verliefd op ons eigen Amsterdam.

Hong Kong - Een knettergekke stad met zowel schitterende imposante moderne architectuur als historische gebouwen uit de Britse koloniale tijd, buitengewoon indrukwekkende natuur in en rondom de stad en een werkelijk ongekende sfeer. I love it!
![hkstreet.jpeg]()
![hong-kong.jpg]()
Als het een lijstje zou zijn van 's werelds tofste steden had ik hier zeker Tokyo, Shanghai en Peking ook geplaatst, maar overdreven mooi zou ik die niet willen noemen.
Wat ik nog heel graag wil zien qua steden waarvan ik verwacht dat ik ze erg "mooi" ga vinden: Istanbul, Athene, Brugge, Valencia, Sevilla, Boedapest, Moskou, Wenen, New York, Hamburg en voor Noord-Afrika/Midden-Oosten zoek ik nog goede tips.
[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 03-05-2013 17:08:49 ]