abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126017562
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over vallende dreumesen en eigenwijzige bijna 2-jarigen..
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:18:12 #2
100412 mefke79
komt goed!
pi_126019109
nog effe en de mijne is heel geen dreumes meer :o En dat begin je ook te merken :P
Helaas hebben we ook longontsteking nummer drie in 6 maanden te pakken, dus vandaag is het vooral slapen, slapen en slapen. Eigenlijk ook maar saai. Maar goed, hopelijk slaat de ab snel aan en krijgen we dan ons stuiterdreumesje terug.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:42:37 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_126035851
Beterschap voor je stuiterdreumes! :D :* 3de keer al, sneu hoor. Weten ze ook hoe dat komt?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_126035981
poeh he mefke dat is vaak. Helpt het betere weer iets? beterschap voor hem.
pi_126036038
beterschap mef voor je bijna peuter :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 20:50:18 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126036260
Niet fijn, beterschap voor je bijna peuter Mefke!
pi_126039026
Kom even binnedringen een week te vroeg. maar hier spelen de kindjes wat meer in de zandbak dan in het babytopic denk. onze zandbak word telkens onder geplast door de buurtkatten zo erg dat toen ik van de week amber in de zandbak had zitten meteen een urinegeur vrij kwam kind meteen in de douche maja zand zat er pas een week in. heeeft iemand behalve een nieuw set kopen (1 kant van de schelp ontbreekt en die van de action is dus kleiner die heb ik gister gehaald) een andere goedkopere oplossing om de zandbak af te sluiten voor katten?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126039122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:51 schreef Sam1993 het volgende:
Kom even binnedringen een week te vroeg. maar hier spelen de kindjes wat meer in de zandbak dan in het babytopic denk. onze zandbak word telkens onder geplast door de buurtkindjes zo erg dat toen ik van de week amber in de zandbak had zitten meteen een urinegeur vrij kwam kind meteen in de douche maja zand zat er pas een week in. heeeft iemand behalve een nieuw set kopen (1 kant van de schelp ontbreekt en die van de action is dus kleiner die heb ik gister gehaald) een andere goedkopere oplossing om de zandbak af te sluiten voor katten?
Een plank op maat laten zagen bij bouwmarkt en die erop leggen. je hebt ook speciale netten maar weet niet of dat op een schelp past.
pi_126039130
Ach Mefke wat zielig.. Beterschap!
pi_126039150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Een plank op maat laten zagen bij bouwmarkt en die erop leggen. je hebt ook speciale netten maar weet niet of dat op een schelp past.
Dankje! dat ik daar niet opgekomen ben heb een plank boven op de schuur liggen!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126049641
Hoi!
pi_126049749
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 06:44 schreef Xanteh het volgende:
Hoi!
:W

Mefke, Beterschap voor Tienus. Wat heftig ook, een longontsteking en dat nu voor de 3e keer! Enig idee hoe dat komt?

Wij vieren vandaag eva dr verjaardag.
Paar dagen te vroeg maar het is altijd puzzelen met het onregelmatige rooster van mijn vriend.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:43:37 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_126050003
Hanteert iemand 'time-out'-pricipe bij hun dreumes? Ik merk dat ik regelmatig in een patstelling kom met ventje. Vooral slaan en met dingen gooien wil ik echt niet, maar hij blijft het maar doen. Hij tart me echt, gaat bijdehand doen (ik: nee Jurre! Hij ' magniet!' en dan gewoon lachend doorgaan). Na de zoveelste 'nee' weet ik soms echt niet meer wat te doen. Op tv zie ik welkens een 'naughty chair' voorbij komen. Kan ventje dat al snappen (nu 21,5 maand)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:45:19 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_126050013
Gefeiciteerd alvast Danic!
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:45:57 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126050019
Hoi Xanteh! :W

Aventura, geen idee. Lees hier wel vaak het "even wegzetten" of uit de situatie halen. Mijnes is natuurlijk een stuk jonger dus die zou het iig niet snappen.

Veel plezier Danic!
pi_126050056
Toevallig gisteren hier toegepast, eerst een paar keer gewaarschuwd en daarna voor 20 sec in de hoek. Heb hem maar drie keer terug moeten zetten voor hij door had dat hij moest blijven staan. Viel het gisteren wel mee met z'n boosheid, geen idee of het anders ook gelukt zou zijn.. En bied nog geen garanties voor een volgende keer natuurlijk. S middags nog wel een keer gemeld dat als hij ergens niet af zou blijven hij weer in de hoek zou moeten en dat wou hij toch niet, dus bleef er netjes van af.

Ben benieuwd of dit zo blijft gaan.. Jelle is nu 20 mnd trouwens, dus ik denk dat proberen altijd kan, je merkt dan snel genoeg of je wel of niet te vroeg bent hiermee
pi_126050225
Aventura, Bartje had het bij de gastouder nog wel eens, dat hij dramatisch ging brullen om niets. Zij zette hem dan na een paar waarschuwingen even op de gang, en dat leek daar wel te helpen. Wij hebben het thuis nog niet nodig gehad trouwens..
pi_126056295
Ean krijgt een trampoline voor haar verjaardag. We hebben hem alleen al opgezet. Nu is de tuin vol -O- en het klimrek staat nog niet eens volledig in elkaar.
Oke we hebben duidelijk een kleinere tuin dan in ons oude huis.
pi_126057126
Wij weten nog niet wat we Bartje gaan geven voor zijn verjaardag. Iets van buitenspeelgoed zou leuk zijn, maar ja, wat dan. En een keukentje lijkt ons ook wel leuk, maar zijn we ook nog niet uit....

Iemand anders nog een goed idee?
pi_126069086
Xan :W

danic geniet ervan O+

Nee, geen time out in de zin van even op een naughty spot maar ik haal haar wel weg van de situatie. Bijvoorbeeld ze wil mijn laptop uit doen. Ze weet dat het niet mag want ze kijkt me lachend aan en gaat met haar vingen op de uit en aan knop...dan pak ik haar en zet ik dr ergens anders of geef haar iets te doen.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126069285
Veel plezier Danic!

Aventura, zijn naam staat er ;) Leuke naam trouwens!
Hier nog geen naughty-spot. Als Elise echt stout is (slaan oid) dan negeer ik haar. Verder hou ik mijn poot stijf. Nee is nee, en soms leid ik haar af.
Als ze slaat dan zeg ik altijd rustig, niet slaan, maar aaien! En dan aait ze en zegt ze heel dramatisch 'Ahhh mama!' en knuffelt ze. Maar slaan is bijna weg hier!

Wanneer die naughty spot zin gaat hebben weet ik niet.. Misschien al wel, maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig zin in :P

Belangrijkste blijft dat ze niet doet wat ze niet mag. Of ermee stopt.. En daar ben ik erg consequent in. Wel neem ik altijd de tijd om even bij haar te knielen en pak ik haar handjes, dwing ik haar mij aan te kijken en zeg dan serieus en rustig dat dat niet mag. Meestal begrijpt ze het dan wel. Maar ook niet altijd hoor!

(als ze het dan alsnog doet kan ik best eens mijn geduld verliezen en boos worden.. Maar goed, dat hoort er ook bij vind ik.)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:53:19 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_126069860
Ik pak het eigenlijk ook al wel zo aan, Sannne. Vooral van slaan naar aaien - lief zijn voor mama/papa/wie dan ook. Snapt-ie wel steeds beter. Negeren en afleiden doen we ook wel, maar bij sommige dingen kan dat niet (stukken kip of groenten of yoghurt door de kamer keilen is niet iets wat ik wens te negeren, gooien met eten kan gewoon niet vind ik). Dat blijf ik dus lastig vinden.
pi_126070250
Dan pak ik het eten af en eet zelf even rustig door. Dan gaat ze huilen en wordt ze boos. Ik zeg dan 'Wil je weer eten?' 'Niet gooien dan! Anders klaar!'

Meestal gaat ze dan ook wel weer goed eten. En zo niet dan ga ik er van uit dat ze geen honger heeft (ze speelt eigenlijk pas als ze vol zit) en haal ik haar uit de stoel en laat haar het eten oprapen en weggooien.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:03:39 #24
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126070333
Aventura ik herken ik heel goed! Als hier iets niet mag en ze heft haar pet verkeerd staan, dan loopt ze naar de kast met haar speelgoed en smijt zo iets op de grond uit boosheid.
Hetzelfde doet ze ook wel eens bij haar poppenbedje, dan trekt ze alles eruit en verspreid ze het door de kamer.

Bij het een zeg ik er wel iets van bij het andere, wat niet kapot kan negeer ik het vaak. Het is hier vaak boosheid wat de trigger is.
Ik ben niet echt van op de gang zetten, maar als ze het na waarschuwen en opruimen vlak daarna nog eens doet, dan zet ik haar soms even (1 minuut ) op de gang, met de mededeling dat het niet mag en dat ze daar maar even moet nadenken. Dan komt ze vol berouw naar me toen voor een knuffel en maakt ze het goed.

Maar ik wil dat niet als gewoonte doen, want dan werkt het niet meer en ik vind het ook bijzonder onprettig om te doen. Liever leg ik uit waarom het niet mag en ruim ik het met haar op, dat wil ze vaak niet, dus als ik dat voor elkaar krijg, dan is het voor haar al 'gedoe' genoeg geweest.

Ow, en ze begrijpt alles en weet heel goed wat wel en niet mag, ik gok dat jouw mannetje het ook wel begrijpt, zeker aangezien ze heel taalvaardig zijn.
Lientje zegt ook als ze iets stouts doet 'papa/mama boos, nine tout' en als ik er dan iets van zeg 'mama hief meisje'.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:12:53 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_126070820
Haha ja, hij vult het altijd al zelf in, 'magnie!', 'Juje stout', 'nie gooie'. Het is vast ook geen boosaardigheid maar echt ook speelsheid en uitproberen. Ik vermoed dat hij het ook bijzonder interessant vindt om mij mijn stem te horen verheffen. Maar hij schrikt er niet erg van. Alleen de donkere stemmen van papa of opa maken helaas echt indruk :') En nee in de hoek zetten lijkt me ook wel echt een uiterste maatregel.
Dat bewaar ik dan wel als hij echt te ver gaat, ik denk dan aan schelden, vechten of iets heel gevaarlijks doen. Maar zulke dingen doet mijn kleine bijna-peutertje nog niet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')