abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126017108
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:18 schreef rhubarbje het volgende:
maar het feit dat overgewicht per definitie ongezond is is ook al lang achterhaald
ja ernstig overgewicht en een luie levenstijl is niet gezond
maar iemand met een bmi van 26 (wat deze dame waarschijnlijk heeft want dat is al overgewicht) met een gezonde levensstijl is niet ongezond
Nou is het natuurlijk wel zo dat met het klimmen der jaren bij de meesten er nog wel wat kilo's bij komen, dus op je 25e, of hoe oud zal deze dame zijn, een licht overgewicht is op haar 45e mogelijk geen "licht overgewicht" meer.

Dat ze er op jonge leeftijd tien kilo bij zou hebben gegeten om model te kunnen worden vind ik dan ook net zo gestoord als wanneer dames zich uithongeren om maar model te kunnen worden. Er zijn heus ook andere leuke beroepen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:23:46 #27
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_126017110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar het feit dat overgewicht per definitie ongezond is is ook al lang achterhaald
ja ernstig overgewicht en een luie levenstijl is niet gezond
maar iemand met een bmi van 26 (wat deze dame waarschijnlijk heeft want dat is al overgewicht) met een gezonde levensstijl is niet ongezond
Ja, net als dat die dunne modellen ook niet ongezond hoeven te zijn.
Maar ik heb liever iets er tussen in.
Het gaat mij er meer om, dat mensen dat als voorbeeld gaan zien. Dat we straks allerhande nieuwe ziektes krijgen omdat meiden zichzelf dik willen maken.

Als we nu modellen op de cover zetten die goed eten en overduidelijk sporten, dan is het niet zo'n kwalijke zaak als half pubermeisjesland dit gaat proberen te evenaren.
pi_126017283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:23 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om, dat mensen dat als voorbeeld gaan zien. Dat we straks allerhande nieuwe ziektes krijgen omdat meiden zichzelf dik willen maken.

Als we nu modellen op de cover zetten die goed eten en overduidelijk sporten, dan is het niet zo'n kwalijke zaak als half pubermeisjesland dit gaat proberen te evenaren.
ik ben er vrij zeker van dat dit model gezond eet en sport hoor
anders blijf je niet stabiel in je gewicht wat toch haar core business is

en als haar gewicht niet ongezond is (wat al bewezen is, een bmi van 26 is niet ongezond) dan is er toch niks mis met haar als model gebruiken?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:31:55 #29
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126017443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:23 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Is toch hun probleem dat ze zo labiel zijn dat ze met alle winden mee waaien. Wees jezelf, beweeg voldoende, eet gezond. Lekker belangrijk wat dan je BMI is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126017810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:31 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is toch hun probleem dat ze zo labiel zijn dat ze met alle winden mee waaien. Wees jezelf, beweeg voldoende, eet gezond. Lekker belangrijk wat dan je BMI is.
ja dit dus! _O_
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:46:59 #31
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_126017914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik ben er vrij zeker van dat dit model gezond eet en sport hoor
anders blijf je niet stabiel in je gewicht wat toch haar core business is

en als haar gewicht niet ongezond is (wat al bewezen is, een bmi van 26 is niet ongezond) dan is er toch niks mis met haar als model gebruiken?
Aan haar lichaam te zien is er een onbalans in het gezond eten en sporten.
Elke vrouw, ja elke, ziet er met een gezond dieet en voldoende sport doorgaans zo uit.

Echter vinden wij tegenwoordig maar 1 keer per week patat eten en 2 keer per week naar de zumba al voldoende sport en gezond eten.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:48:38 #32
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126017972
Ik ben eigenlijk best wel aangenaam verrast om nu eindelijk eens een "plus-size" model te zien dat ook daadwerkelijk een stevige maat heeft! Ik heb ooit gelezen dat "plus-size" in de modewereld al begint bij maatje 40 - volgens mij een maatje waarvan het overgrote gedeelte van de Nederlandse vrouwen van boven de, zeg 25 jaar oud, alleen nog maar van kan dromen. ;)

Deze dame is overduidelijk nog wat ruimer bedeeld dan slechts maatje 40 en ze ziet er, zeker in dat (leuke!) badpak, prima uit. Die bikini is minder, maar om heel eerlijk te zijn, ik vind dat een bikini sowieso maar weinig vrouwen flatteert. Niet dat dat belangrijk is - mensen moeten gewoon lekker aantrekken waar ze zich goed in voelen. Veel vrouwen trekken zich al sowieso te veel aan van wat "anderen" van hun vinden. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:50:53 #33
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_126018054
vind dit een goede ontwikkeling, want een superstrak figuurtje ziet er voor het oog leuk uit, ik vind het een afknapper als je gaat bedenken wat z'n persoon er dwangmatig voor moet gaan doen om z'n figuur te krijgen/behouden. moet je voorstellen dat je met zo iemand moet leven waarbij alles draait om sporten en uiterlijk
<hr>
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:51:49 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_126018087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:46 schreef Trini-Kwan het volgende:
Aan haar lichaam te zien is er een onbalans in het gezond eten en sporten.
Elke vrouw, ja elke, ziet er met een gezond dieet en voldoende sport doorgaans zo uit.
Natuurlijk, jôh. Jij bent 18, schat ik zo?

quote:
Echter vinden wij tegenwoordig maar 1 keer per week patat eten en 2 keer per week naar de zumba al voldoende sport en gezond eten.
Er zijn een heleboel vrouwen die wel wat beters te doen hebben dan in de sportschool rondhangen. En met af en toe patat eten is helemaal niks mis, als je maar op de rem gaat staan als je merkt dat je dikker wordt.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_126018146
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Er zijn een heleboel vrouwen die wel wat beters te doen hebben dan in de sportschool rondhangen.
Wat is er zo belangrijk dat het boven je gezondheid moet gaan dan?
pi_126018216
Ho wacht even, bij deze dame is dit figuur dus juist niet het gevolg van "gewoon normaal eten en bewegen" hè. Volgens de OP lag haar gewone gewicht, toen ze haar gewone levensstijl had en weigerde te dieten, tien kilo lager.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:56:04 #37
391594 Automatique
Alles gaat vanzelf.
pi_126018235
quote:

[..]

Eh, ik sport ook 3 keer per week... en eet gezond. En heb een fysiek waar je u tegen zegt.

Kwestie van discipline.
Neen.
pi_126018263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:55 schreef ShadyLane het volgende:
Ho wacht even, bij deze dame is dit figuur dus juist niet het gevolg van "gewoon normaal eten en bewegen" hè. Volgens de OP lag haar gewone gewicht, toen ze haar gewone levensstijl had en weigerde te dieten, tien kilo lager.
true
dat is een slechte ontwikkeling, dat ze alleen aan een baan kon komen in haar gekozen beroep door extra te eten
en jammer
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:57:58 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_126018310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:56 schreef Automatique het volgende:

[..]

Eh, ik sport ook 3 keer per week... en eet gezond. En heb een fysiek waar je u tegen zegt.

Kwestie van discipline.
Ik sport ook drie keer per week, lunchwandel elke dag een half uur en eet gezond met af en toe (en da's dus niet 1 keer per week, maar 1 keer per maand) een frietje of lasagne o.i.d. en ik heb een bmi van 27. :{w
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:00:53 #40
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126018403
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:53 schreef erikkll het volgende:
Wat is er zo belangrijk dat het boven je gezondheid moet gaan dan?
Alsof je perse naar de sportschool moet om aan voldoende beweging te kunnen komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:00:55 #41
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_126018405
quote:

[..]

[..]

Er zijn een heleboel vrouwen die wel wat beters te doen hebben dan in de sportschool rondhangen. En met af en toe patat eten is helemaal niks mis, als je maar op de rem gaat staan als je merkt dat je dikker wordt.
Nope. Ik ben 27, en heb een prima gezond gewicht omdat je daarvoor niet voor in de sportschool hoeft te hangen, en dit ook echt geen moeite hoeft te kosten.
Deze kennis deel ik als professional aan mijn cliënten.

Jouw denkwijze is precies de reden waarom ik zoveel cliënten heb.
pi_126018449
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Alsof je perse naar de sportschool moet om aan voldoende beweging te kunnen komen.
Nee, maar wel voldoende bewegen en dat kost hoe dan ook tijd. Of je het nu doet door fietsend naar de supermarkt te gaan ipv met de auto of door naar de sportschool te gaan, het kost altijd tijd.
pi_126018455
Er mag wel 20 kilo af
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:02:07 #44
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126018466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:00 schreef Trini-Kwan het volgende:

[..]

Nope. Ik ben 27, en heb een prima gezond gewicht omdat je daarvoor niet voor in de sportschool hoeft te hangen, en dit ook echt geen moeite hoeft te kosten.
Deze kennis deel ik als professional aan mijn cliënten.

Jouw denkwijze is precies de reden waarom ik zoveel cliënten heb.
Je bent dan diëtiste ofzo? Leuk dat je visie op je cliënten "eigen schuld" is, zullen ze blij mee zijn.
pi_126018497
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Er mag wel 20 kilo af
_O_
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:02:53 #46
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_126018499
Leuke kop, en meestal kan ik volslanke modellen wel waarderen maar het zit bij haar net allemaal op de verkeerde plekken.
BEASTMODE
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:03:03 #47
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126018502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:01 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nee, maar wel voldoende bewegen en dat kost hoe dan ook tijd. Of je het nu doet door fietsend naar de supermarkt te gaan ipv met de auto of door naar de sportschool te gaan, het kost altijd tijd.
Fietsen naar je werk, trap in plaats van de lift, gedurende de dag voldoende mogelijkheden tot matig-intensief bewegen hoor.
pi_126018520
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je bent dan diëtiste ofzo? Leuk dat je visie op je cliënten "eigen schuld" is, zullen ze blij mee zijn.
in 99% van de gevallen IS het toch ook eigen schuld. Kijk naar een programma als obese. Die mensen laten het zelf zo ver komen, bewegen véél te weinig en eten véél teveel.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:03:38 #49
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_126018523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is het ook. Wie anders? God? Je moeder? De illumnati?
pi_126018549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:03 schreef DroogDok het volgende:
Fietsen naar je werk
Duurt langer dan met de auto naar je werk. Er zijn genoeg mogelijkheden tot bewegen maar ze kosten bijna allemaal wel iets meer tijd. (behalve je voorbeeld met de lift want liften zijn tergend langzaam).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')