abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 mei 2013 @ 18:47:42 #101
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_126957475
Dat is raar inderdaad :{

Zeker een onderdeel met veel potentie, beetje als de sprint in het langlaufen, en ietwat vergelijkbaar met fietscross :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:03:58 #102
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_126967245
Wie wilde ook alweer die chainstay protector hebben? Hij ligt hier nog te wachten op m'n bureau. Ies graties, je weet!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:35:46 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_126976930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:03 schreef FHR het volgende:
Wie wilde ook alweer die chainstay protector hebben? Hij ligt hier nog te wachten op m'n bureau. Ies graties, je weet!
Volgens mij was dat Poiuytr (of zoiets).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127143670
Ah okay.. Ik ben ook handig geweesst;
Heb eergister mijn helm laten liggen opp de parkeerplaats in Sleen. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 29 mei 2013 @ 20:08:11 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127168994
Dure helm of valt het mee?
A murky, forgotten land.
pi_127169396
70,-..
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
Dure helm of valt het mee?
70,- dus midrange..
Word in juni tijdens het bike fest in Willingen maart een nieuwe kopen..

[ Bericht 7% gewijzigd door Marco001 op 29-05-2013 20:41:10 ]
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:06:07 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127172593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:14 schreef Marco001 het volgende:
70,-..

[..]

70,- dus midrange..
Ouch, dat zal best pijn gedaan hebben dan, dat foutje :X

Vandaag afscheid genomen van de auto en hopelijk kan ik morgen de scooter die ervoor in de plaats komt ophalen.
De afgelopen tijd vooral bezig geweest met gedoe met mijn auto en kijken/uitzoeken hoe en wat op het gebied van scooters en dus weinig tijd gehad om te fietsen. Hopelijk van het weekend weer.
A murky, forgotten land.
pi_127175325
quote:
Mountainbiker zwaargewond gevonden in bossen bij Dorst

Laatst gewijzigd: woensdag 29 mei 2013 - 20:37 | Auteur: Mathijs Pennings
De man is zwaargewond (Foto: Jeroen Stuve/Stuve Fotografie)
DORST - Op de Vijftig Bunderweg In de bossen bij Dorst is woensdagavond rond acht uur een zwaargewonde mountainbiker aangetroffen. Het zou om een ongeluk gaan en niet om een misdrijf.
Politie, ambulance en een traumaheli zijn ter plaatse.

De man is aanspreekbaar en wordt naar het ziekenhuis gebracht.
http://www.omroepbrabant.(...)ossen+bij+Dorst.aspx

Vanwege een zeer goede onderhoud is deze route zelfs na stevige regenval nog een echte racebaan. Liggen 0,0 plassen.

Dit maakt het dus een zeer snelle route maar dus ook met gevaarlijke punten. Zelf houd ik niet zo van deze route, juist omdat het een racebaan is en er meer de mensen komen voor de snelheid ipv fun factor

kunt wel merken weer MTB fiets wordt, afgelopen zondag was er 1 op de route van de Loonse en Drunense Duinen onderuit gegaan, hebben ze dmv een jeep ook naar een ambulance moeten brengen
http://112kaatsheuvel.nl/(...)in-de-bossen-drunen/
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:58:07 #109
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_127176127
Daarom ga ik, zeker in afdalingen, ook nooit 100%. Ik hou altijd enige reserve. Al kun je een ongeluk(je) natuurlijk nooit voorkomen.
Paar weken terug zag ik ook een mtb-er op de grond liggen. Stuiptrekkingen enzo, zag er niet best uit. Gelukkig waren de hulpdiensten al ter plekke.
A murky, forgotten land.
pi_127176469
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:46 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)ossen+bij+Dorst.aspx

Vanwege een zeer goede onderhoud is deze route zelfs na stevige regenval nog een echte racebaan. Liggen 0,0 plassen.

Dit maakt het dus een zeer snelle route maar dus ook met gevaarlijke punten. Zelf houd ik niet zo van deze route, juist omdat het een racebaan is en er meer de mensen komen voor de snelheid ipv fun factor

kunt wel merken weer MTB fiets wordt, afgelopen zondag was er 1 op de route van de Loonse en Drunense Duinen onderuit gegaan, hebben ze dmv een jeep ook naar een ambulance moeten brengen
http://112kaatsheuvel.nl/(...)in-de-bossen-drunen/
Onderhoud is wel belangrijk: Appelscha word tegenwoordig weer vrij ghoed onderhouden: dus veel minder muddy als een paar jaar geleden. Diever daarentegen.. :')

Oh en die hellm, tja tis klote. maar wel een goed excuus om een nieuwe helm te kopen. :P
pi_127202119
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Onderhoud is wel belangrijk: Appelscha word tegenwoordig weer vrij ghoed onderhouden: dus veel minder muddy als een paar jaar geleden. Diever daarentegen.. :')

Oh en die hellm, tja tis klote. maar wel een goed excuus om een nieuwe helm te kopen. :P
je hebt onderhoud en onderhoud.
Deze bosroute ligt erbij alsof je over asfalt rijd. Dat vind ik weer net te veel van het goede.

Degene die verongelukt is ben ik ook paar keer mee gaan fietsen, heeft een lefty. is bij het uitkomen van een bocht tegen een boom aan gereden. Een andere fietsmaat reed er vlak achter. Resultaat: klaplong en 2 gebroken ribben. We fietsen regelmatig met de groep toertochten in de buurt vanuit daar ken ik hem ook.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_127208089
Mijn fiets staat nu trouwens bij de lbs voor een grote onderhoudsbeurt: moet nieuwe cassete, ketting en derraileur wieletjes op.. kosten in totaal 265,- :'( (incl grote beurt)
Remmen moeten ook ontlucht en vervangen wordne, maar dat doe ik zelf wel.. kost me anders 60,- excl remblokjes)

[ Bericht 18% gewijzigd door Marco001 op 30-05-2013 17:38:59 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:07:42 #113
33800 FHR
pi_127225655
Afgelopen weekend eens even gekeken waarom het achterwiel van mijn lieftallige wederhelft niet goed meer wilde draaien. Lagers van achternaaf hebben hun beste tijd gehad en de rem liep aan. Dat wordt dus in ieder geval een nieuw achterwiel kopen (geen zin om losse naaf te kopen en over te moeten spaken enzo). Toen ik de rem wilde fixen zag ik dat de blokken bijna op waren, dus die ook vervangen en meteen maar even de hele rem ontlucht (lang leve Shimano remmen).

Toen ik de fiets weer terug wilde zetten, voelde ik dat er ook nog speling in de achtervering zat dus de hele demper en link los gehaald. De onderste PU-bus van de demper is versleten, maar wat me vooral verbaasde was dat de kogellagers van de link bijna allemaal naar hun grootje zijn. Kogellagers zijn natuurlijk ook niet echt handig om daar te gebruiken. De rotatie is best klein, dus je krijgt schavielslijtage: er komen kleine kuiltjes in de lagerschalen. Binnenkort maar 's nieuwe bussen en lagers bestellen (en ondertussen m'n eega ervan overtuigen dat ze toch echt een nieuwe fiets nodig heeft ;)).
  donderdag 30 mei 2013 @ 23:32:23 #114
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_127231365
Ik heb nog steeds geen nieuw wiel, was een 26" binnengekomen ipv. een 29".
Is ook wel moeilijk, 3 verschillende wielmaten tegenwoordig, beter was het gewoon bij 1 gebleven. :P
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:02:15 #115
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127244528
Afgelopen week geprobeerd in Oostenrijk te MTB-en, pfoeh, viel tegen hoor, zo'n Alp beklimmen. Gedeeltelijk lag het ook aan de fiets, was leenfiets van het hotel, wel met voor- én achtervering, maar de versnellingen waren beroerd afgesteld. Bij de lichtste versnelling wilde de ketting nog wel eens vastlopen, niet leuk als je net een beklimming aan het doen bent... Maar ja, wat wil je ook met Shimano SIS ( :') ) voor + shifters, en Deore XT achter... Bij de afdaling had ik ook weer niet zo'n enorm vertrouwen in de remmen. De achterrem ging heel stroef (wel schijven trouwens) en remde niet zo heel hard. Ben dus regelmatig gestopt halverwege de afdaling om de remmen te laten koelen. Met mijn eigen MTB had ik toch meer gedurfd denk ik... Maar de conditie liet ook flink wat te wensen over. Was blij dat ik én een bidon water én een flesje Aquarius bij me had voor dat redelijk korte stukje.
Don't let my username fool you...
pi_127244737
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:02 schreef Metalfreak het volgende:
Afgelopen week geprobeerd in Oostenrijk te MTB-en, pfoeh, viel tegen hoor, zo'n Alp beklimmen. Gedeeltelijk lag het ook aan de fiets, was leenfiets van het hotel, wel met voor- én achtervering, maar de versnellingen waren beroerd afgesteld. Bij de lichtste versnelling wilde de ketting nog wel eens vastlopen, niet leuk als je net een beklimming aan het doen bent... Maar ja, wat wil je ook met Shimano SIS ( :') ) voor + shifters, en Deore XT achter... Bij de afdaling had ik ook weer niet zo'n enorm vertrouwen in de remmen. De achterrem ging heel stroef (wel schijven trouwens) en remde niet zo heel hard. Ben dus regelmatig gestopt halverwege de afdaling om de remmen te laten koelen. Met mijn eigen MTB had ik toch meer gedurfd denk ik... Maar de conditie liet ook flink wat te wensen over. Was blij dat ik én een bidon water én een flesje Aquarius bij me had voor dat redelijk korte stukje.
Ohjee, en dan ga ik in juli 3* een toertocht met gids doen... :o
Volgens mij gaan ze gelukkig wel veel met skilift omhoog, dus dat scheelt, maar dan nog iets van 600-800hm over c.a. 30 km.. :o
En ik heb dus helemaal geen conditie.

Waar in Oostenrijk zat je? Bij Kirchberg/Kitzbuhel ofzo?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:10:44 #117
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127244878
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ohjee, en dan ga ik in juli 3* een toertocht met gids doen... :o
Volgens mij gaan ze gelukkig wel veel met skilift omhoog, dus dat scheelt, maar dan nog iets van 600-800hm over c.a. 30 km.. :o
En ik heb dus helemaal geen conditie.

Waar in Oostenrijk zat je? Bij Kirchberg/Kitzbuhel ofzo?
Ik zat in Seefeld, Tirol. Niet ver van Innsbruck af. Ben langs het begtreintje omhoog gefietst en wilde eigenlijk tot het eerste bergstation komen, maar gezien de ketting steeds vastliep heb ik de poging op een gegeven moment afgebroken. Volgens Runkeeper was het toch zo'n 350 hm die ik gehaald heb. Maar vergelijk 30km daar maar niet met 30km hier, dat gaat je echt tegenvallen. Vooral het klimmen is zwaar, de hellingen zijn wat langer dan hier, dus je moet het wat langer volhouden. Had echt een te hoge hartslag op een gegeven moment.
Don't let my username fool you...
pi_127244994
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik zat in Seefeld, Tirol. Niet ver van Innsbruck af. Ben langs het begtreintje omhoog gefietst en wilde eigenlijk tot het eerste bergstation komen, maar gezien de ketting steeds vastliep heb ik de poging op een gegeven moment afgebroken. Volgens Runkeeper was het toch zo'n 350 hm die ik gehaald heb. Maar vergelijk 30km daar maar niet met 30km hier, dat gaat je echt tegenvallen. Vooral het klimmen is zwaar, de hellingen zijn wat langer dan hier, dus je moet het wat langer volhouden. Had echt een te hoge hartslag op een gegeven moment.
Oh boy.. word nog wat dan..
Als de fiets terug is dan maar 2x per week gaan trainen dus. :o en misschien ook mijn fiets maar meenemen naar het bike festival Willingen, alvast wat oefenen met het klimmen e.d.
Maar mijn fiets is dan wel weer helemaal klaar(alleen nieuwe remblokjes + olie, maar dat doe i kzelf wel.) dus zou weer mooi soepel moeten rollen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:20:33 #119
164782 vogelkooi
De Patricius
pi_127257397

Ik op een geleende fiets van een vriend, best tof die sport!
Vakantie geld brand wel in mijn zak nu. Vanavond weer fietsen.
Fear is the grease of society.
pi_127308977
@FHR had je mijn PM nog ontvangen?

Vandaag nieuw record in Lemele gereden :+ ook voor het eerst dat ik daar twee rondjes heb gereden zonder te hoeven stoppen _O_ merk aan me conditie/ uithoudingsvermogen dat het steeds beter gaat het mountainbiken. Sinds ik me nieuwe mountainbike heb ook nog meer plezier op de fiets :+
pi_127313232
De ene keer gaat het gewoon niet en de andere keer wel, ik weet niet waar dat aan ligt. Gisteren ging het wel alleen mijn stuur liet los dus moest ik even de schroeven aandraaien. Heb ik nog geluk gehad dat ik op een vlak onverhard stuk reed toen dat gebeurde.
  zondag 2 juni 2013 @ 13:35:26 #122
33800 FHR
pi_127319114
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 00:23 schreef poiuytr het volgende:
@FHR had je mijn PM nog ontvangen?

Vandaag nieuw record in Lemele gereden :+ ook voor het eerst dat ik daar twee rondjes heb gereden zonder te hoeven stoppen _O_ merk aan me conditie/ uithoudingsvermogen dat het steeds beter gaat het mountainbiken. Sinds ik me nieuwe mountainbike heb ook nog meer plezier op de fiets :+
Ik zag je PM net, maar kan niet reageren: je inbox zit vol :D.
pi_127391734
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 13:35 schreef FHR het volgende:

[..]

Ik zag je PM net, maar kan niet reageren: je inbox zit vol :D.
Nu is er weer ruimte over :+
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:25:52 #124
33800 FHR
pi_127409966
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:25 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nu is er weer ruimte over :+
You've got mail!
pi_127489120
Vandaag envelop binnen gekregen met daarin een chainstay van FHR, bedankt, wat een service _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')