abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125985603
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_125985617
Kunt ze in de kliko bewaren :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_125985625
origineel he? :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_125985669
Is het btw heel erg als je bij Jillian een dagje over moet slaan en dan een dag later verdergaat?
compact en kleverig.
pi_125985703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:55 schreef _aurum_ het volgende:
origineel he? :')
prima, wie weet komen er K&Wers met een tip ;)
compact en kleverig.
pi_125985713
Je mag ze niet zien omdat ik het rommelig vind, en ik ze graag opgeborgen wil hebben zodat ik die ook niet nog eens moet gaan verstoppen als we kijkavonden hebben of bezichtigingen. Wel heb ik een kast in de gang waar eventueel 2 manden in kunnen daar zouden mijn slipper in kunnen, dan nog 1 bak in de kast voor mijn laarzen.. Dan kom ik een heel eind denk ik!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_125985718
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Is het btw heel erg als je bij Jillian een dagje over moet slaan en dan een dag later verdergaat?
Ja, dan ga je dood.
Ja doei.
pi_125985748
Pfff ik ben moe!!!

Weten jullie of ze bij de H&M sportbroekjes/kleding hebben? Mijn fitnessregime wordt opgeschroefd en ik kan niet 2x in dezelfde outfit fitnessen (don't ask). Dus ik moet ff 2 broekjes en 2 shirtjes erbij. Enig idee waar ik dan kan hachelen voor weinig?
pi_125985764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dan ga je dood.
Hey mo, hoe is het?
pi_125985767
Nu ik aan mijn opbergprobleem denk, denk ik in ieder geval niet aan chocola en chips!
pi_125985817
Oh en nog een vraag. Ik ga mijn eetkamertfael(tje) en stoeltjes verven/opknappen. En zit te denken de stoeltjes lichtgrijs te verven, mat. En dan moet er bekleding. Wat is leuk voor stoeltjes bij lichtgrijs? Ik wil het liefst iets met een dessin, streepje ofzo. En dan dat dessin op de eoa manier terug llaten komen. Of juist iets heeeel kleurrijks!!
pi_125985820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:58 schreef Perruche het volgende:
Pfff ik ben moe!!!

Weten jullie of ze bij de H&M sportbroekjes/kleding hebben? Mijn fitnessregime wordt opgeschroefd en ik kan niet 2x in dezelfde outfit fitnessen (don't ask). Dus ik moet ff 2 broekjes en 2 shirtjes erbij. Enig idee waar ik dan kan hachelen voor weinig?
H&M heeft hier een hele sportafdeling. Heb ik mijn broeken en shirtjes ook vandaan. Ik met een grote maat had weining keuze dat wel.. Maar voor de standaard maten (s/m/l) hebben ze genoeg verschillende dingen hangen!
pi_125985857
Mijn schoenen zouden echt nooit in de meterkast passen, maar dat is meer omdat die meterkast zo klein/smal is! :D Al zou vriendlief iets anders beweren, maar goed (8>

Ik hoop dat mijn enkel de rest van de dag en nacht nog wat meer herstelt, want ik heb geen idee hoe ik anders op mijn werk moet komen morgen. Hoe triest :') .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_125985869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:54 schreef Probability het volgende:

[..]

Zo iets:

Worry is a misuse of imagination
pi_125985879
quote:
Pfff ik ben moe!!!

Jup, leuk spul ook wel! :Y
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_125985882
Wat voor kleur word de tafel? Een felle kleur is leuk maar dan zou ik de tafel in de zelfde kleur houden als de stoelen.. Als je met een dessin ga werken zou je de kleur die in het dessing kunnen gebruiken als kleur voor de tafel.
pi_125985901
quote:

[..]

Hey mo, hoe is het?
Hoi! Goed! Druk! Zonnig!

En volgens mij heeft de H&M wel sportzooi, maar niet heel uitgebreid. Is Perrysport geen optie? Die hebben ook wel goedkope maar prima spullen.
Ja doei.
pi_125985920
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben aan het kijken als ik dat ergens kan hangen zou dat ook wel schelen als heb ik dan 3 van die rekjes nodig voor heel mijn collectie ;)
pi_125985923
Ik heb net 'nieuwe' band ontdekt, en ik kwam erachter dat ik al best wat nummers kende. Is volgens mij best bekend: M83. Werd ook gebruikt in the art of flight dacht ik. Vooral intro, outro en reunion zijn mooie nummers. Ik varag me dan af hoe het kan dat ik zo weinig nieuwe bands ken..
pi_125985956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat voor kleur word de tafel? Een felle kleur is leuk maar dan zou ik de tafel in de zelfde kleur houden als de stoelen.. Als je met een dessin ga werken zou je de kleur die in het dessing kunnen gebruiken als kleur voor de tafel.
Dat is afhankelijk van de stoelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoi! Goed! Druk! Zonnig!

En volgens mij heeft de H&M wel sportzooi, maar niet heel uitgebreid. Is Perrysport geen optie? Die hebben ook wel goedkope maar prima spullen.
Perry is vet duur sinds ze geen huismerk meer hehen :(
pi_125985962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:02 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik ben aan het kijken als ik dat ergens kan hangen zou dat ook wel schelen als heb ik dan 3 van die rekjes nodig voor heel mijn collectie ;)
Zou je speciale schoenen in een mand gooien en je dagelijkse aan zo'n rekje.
pi_125986044
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:57 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dan ga je dood.
das wel héél ernstig :o

Dan maar extra extra vroeg opstaan morgen ^O^
compact en kleverig.
pi_125986075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de stoelen.

[..]

Perry is vet duur sinds ze geen huismerk meer hehen :(
INQ is toch hun 'huismerk'? Daar heb ik in december ofzo nog een hardlooptight van gekocht in elk geval!
Ja doei.
pi_125986098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:59 schreef Perruche het volgende:
Oh en nog een vraag. Ik ga mijn eetkamertfael(tje) en stoeltjes verven/opknappen. En zit te denken de stoeltjes lichtgrijs te verven, mat. En dan moet er bekleding. Wat is leuk voor stoeltjes bij lichtgrijs? Ik wil het liefst iets met een dessin, streepje ofzo. En dan dat dessin op de eoa manier terug llaten komen. Of juist iets heeeel kleurrijks!!
appeltjesgroen en roze bloemetjes *O*
compact en kleverig.
pi_125986105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:02 schreef Probability het volgende:

[..]

Zou je speciale schoenen in een mand gooien en je dagelijkse aan zo'n rekje.
mijn dagelijkste schoenen staan al op een rek bij de kapstok.. Denk dat ik zaterdag 2 manden voor in de kast ga halen bij ikea en een grote opbergbak voor in de kast :)
pi_125986112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

INQ is toch hun 'huismerk'? Daar heb ik in december ofzo nog een hardlooptight van gekocht in elk geval!
Toen ik er was zeiden ze dat ze dat niet meer hebben, de goedkoopste die ik vond was 37 euro van Puma :'). Maar ik ga wel ff naar de H&M straks, kan ik gelijk nog ff andere dingen shoppen O-)
pi_125986113
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:59 schreef Perruche het volgende:
Bij grijs denk ik aan (oker- in ieder geval vergrijsd)geel. Vergrijsd groen of blauw is ook mooi.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_125986134
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

appeltjesgroen en roze bloemetjes *O*
Mijn vriend woont ook in mijn huis :P alhoewel ik mosgroen wel leuk vind! Of juist heel felle, "mexicaanse" kleurtjes.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bij grijs denk ik aan (oker- in ieder geval vergrijsd)geel. Vergrijsd groen of blauw is ook mooi.
ja dat groenig (zoals op jouw muur) vind ik ook mooi.
pi_125986151
Ligt aan welke kleur grijs maar iets van paars kan er ook wel mooi bij staan..
pi_125986166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:05 schreef Perruche het volgende:

[..]

Toen ik er was zeiden ze dat ze dat niet meer hebben, de goedkoopste die ik vond was 37 euro van Puma :'). Maar ik ga wel ff naar de H&M straks, kan ik gelijk nog ff andere dingen shoppen O-)
Oh, da's stom. Jammer ook wel, was prima merk. Nu ja.

Door met de scriptie maar weer! O+ *O*
Ja doei.
pi_125986180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:06 schreef Perruche het volgende:

[..]

Mijn vriend woont ook in mijn huis :P alhoewel ik mosgroen wel leuk vind! Of juist heel felle, "mexicaanse" kleurtjes.

[..]

Bij mexicaanse kleurtjes zou ik voor bruine meubels gaan..
pi_125986210
quote:

[..]

[..]

http://www.apartmenttherapy.com/search?q=grey

Kijk hier eens tussen?
pi_125986237
quote:
Ha, de eerste hit: yellow and grey!
pi_125986255
Roze is sowieso mooi bij lichtgrijs :Y

Ik heb Bataviastad hier vlakbij, dus ik heb daar mn sportoutfit vandaan.
En ik heb een ontzettend oude trainingsbroek (jaartje of 10/12 denk ik) die ik nog steeds draag :@ ding is eigenlijk niet meer mooi, verwassen en de bovenrand is versleten, maar hij zit zoooo lekker :@
compact en kleverig.
pi_125986260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Bij mexicaanse kleurtjes zou ik voor bruine meubels gaan..
ja doei bruin weetje hoe lelijk! Misschien houd ik ze ook wel houtkleur, is ook minder werk. Maar dan wel ff mooi opschuren en een blank lakje erover. Alleen dan zit ik weer met die tafel. Pffrt. Nou ja, het goede is, die stoelen & tafel zijn nu ZO lelijk dat het nauwelijks lelijker kan :D
pi_125986281
quote:
10s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ha, de eerste hit: yellow and grey!
Haha :P

Ja je kan ook op andere termen dan alleen grey zoeken :Y

Dit is ook wel vrolijk:
http://www.apartmentthera(...)color-contest-179159
pi_125986315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

ja doei bruin weetje hoe lelijk! Misschien houd ik ze ook wel houtkleur, is ook minder werk. Maar dan wel ff mooi opschuren en een blank lakje erover. Alleen dan zit ik weer met die tafel. Pffrt. Nou ja, het goede is, die stoelen & tafel zijn nu ZO lelijk dat het nauwelijks lelijker kan :D
Ik bedoel ook houtkleur ;) Dus inderdaad schuren en een blank lakje of een beits.. Hoe zien de meubels er nu uit? Foto?
pi_125986316
quote:

[..]

[..]

schop hem eruit dan :{w

Nee, hier zou ik dat ook niet voor elkaar krijgen, maar we hebben nu wel wat paars en groen in huis, eerst was alles bruin en grijs :')
compact en kleverig.
pi_125986337
pi_125986647
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70167124/#/60163174 dit is de grote mand van de kleine mandjes die ik nu in de gang heb..
Zou wel super staan maar of vriendlief er blij mee is??
pi_125986718
Ik zag zo'n leuk kastje met koninginnedag!

Alleen koop ik dat dan niet omdat ik
a) niet weet waar ik t moet laten
b) er al opvoorhand vanuit ga dat Ado het niks vindt. Die is veel strakker en alles-moet-bij-elkaar-passen achtiger dan ik.

Ik wil heel graag nog een keer zoiets

O+
compact en kleverig.
pi_125986852
Het oude dressoir van mijn opa staat nog bij mijn vader in de schuur, met oud snijwerk en alles.. Lijkt me gaaf op op te pimpen maar ik weet zeker dat Leo het niet in huis wil hebben..
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:22:04 #43
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125986884
Ik heb vet goed gesport net! *O* raaaahhhh!
Kwak
pi_125986889
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:16 schreef J0ycie88 het volgende:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70167124/#/60163174 dit is de grote mand van de kleine mandjes die ik nu in de gang heb..
Zou wel super staan maar of vriendlief er blij mee is??
overleg t met hem, je moet ze toch érgens kwijt.

Oze buurvrouw is gisteren verhuisd (jammer voor jongste dochter, die speelde vrij veel met de kinderen) omdat ze haar huurcontract steeds maar met drie mnd kon verlengen, er binnen een week uit gegooid kon worden en ze heeft er nieuwe vloeren in gelegd en die mocht ze niet meenemen, :? kennelijk is het motortje van het zonnescherm kapot en nu krijgt ze haar borg ook nog eens niet terug... }:|
Ik snap dat ze weggaat iig. Belachelijk geregeld.
compact en kleverig.
pi_125986904
Gewoon doen. En dan iets zeggen van, "Ja, maar jij hebt *insert tv-meubel o.i.d.* al! :Y "
pi_125986976
Heb al gezegd tegen hem dat we sowieso nog iets moeten halen bij ikea voor mijn schoenen.. en dan laat ik heb wel sneaky die mand zien.. en dan staat die misschien zaterdag wel heel perfect gecombineerd naast het meubel in de gang :p
pi_125987007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Het oude dressoir van mijn opa staat nog bij mijn vader in de schuur, met oud snijwerk en alles.. Lijkt me gaaf op op te pimpen maar ik weet zeker dat Leo het niet in huis wil hebben..
nou, dat is hier dus ook het probleem :') het zou nu ook niet staan, omdat alles bij elkaar past (in de woonkamer t tv kastje, de salontafel, de kast in de keuken en de eettafel, allemaal zelfde soort spul, in de gang hebben we een dressoir en kapstok die bij elkaar horen en de slaapkamer is ook een set :+ ) maar ik wil het echt ooit een keer :')
E ik vind de meubeltjes van de xenos ook vaak heel erg leuk. Ze hebben nu echt een sieradenkastje, met spiegel en hangdingen enzo. Ik wil die allemaal mn dochter aansmeren :')
compact en kleverig.
  Vis een optie? donderdag 2 mei 2013 @ 17:26:00 #48
70532 loveli
N
pi_125987050
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 16:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ligt eraan hoe bang je voor Jillian bent.
crap in = crap out
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:26:03 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125987053
Het is ook mijn keus grotendeels om ons huis op een halve kinderkamer te doen lijken :+

Oe, ik mag morgen 'iets' uitzoeken als aandenken aan oma. Zus had het al o.a. over het foeilelijke paddenbeeldje wat altijd op tafel stond en waar we mee speelden toen we klein waren :D O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_125987092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 17:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Heb al gezegd tegen hem dat we sowieso nog iets moeten halen bij ikea voor mijn schoenen.. en dan laat ik heb wel sneaky die mand zien.. en dan staat die misschien zaterdag wel heel perfect gecombineerd naast het meubel in de gang :p
Of je zegt gewoon: "Hey, ik heb een leuke mand gezien bij IKEA om al m'n schoenen in op te bergen, dus die haal ik morgen even, ok?"

Of is dat raar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')