quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Deze is er vandaag uit gegaan en ik moet eerlijk zeggen: een zeer goede tandarts! Bijzonder vriendelijk personeel, iedereen deed zijn best om me gerust te stellen etc etc. Verdoving begint nu uit te werken. Ze zijn ook aardig genoeg om je te vertellen hoe alles eruit ziet en ze overleggen voor ze met de behandeling beginnen.
Hoe dan ook: Oasis Dental Care in Northampton ben ik zeer over te spreken, geen idee hoe ze zijn in andere steden natuurlijk, maar zeker de moeite om de reviews te bekijken op de NHS site.
18GBP voor het consult, 31 GBP voor schoonmaken (tandsteen verwijderen en polijsten) en trekken van mijn verstandskies.
Please and thanQquote:
Leuke uitdrukking, had ik nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 2 mei 2013 11:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Please and thanQ
Goede manieren, net taalgebruik etc.
Wat is er met Aruba gebeurd?quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:50 schreef DUTCHKO het volgende:
England, Wales, Scotland....mooie landen, leuke mensen... zou er graag willem wonen..
Niets. Heb orienterend onderzoek gedaan en het is haast onmogelijk om daar binnen te komen met allerlei idiote regels.quote:
Behalve als je wetenschapper of arts bent, maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar ook Engeland heeft zijn depressie ben ik bang en onze diploma's zijn niet geldig daar. (wat weer vreemd is want de UK heeft dezelfde opleidingen en regels als Canada.)
Tja wij hebben geinformeerd naar de mogelijkheden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Behalve als je wetenschapper of arts bent, maakt het niet zoveel uit.
Mijn buurvrouw is tandarts en werkt in een tandtechnisch lab omdat ze geen Engelse accreditatie had (nu wel trouwens, haar 3e land als tandarts). Buurman is university lecturer en het lijkt me logisch dat ze het daar ook voor vragen.
Papiertjes zijn hier lang niet zo belangrijk als 'on the continent' en zelfs bedrijven die voorheen alleen 'graduates' aannamen stappen daar vanaf. Afgezien van medisch arts of bepaalde wetenschappers heeft het lang niet altijd waarde. Er zijn goede en slechte werknemers of dat nu met of zonder diploma is. Ik heb 2 van de zwaarste 'security clearance' trajecten gedaan en ben geen graduate.
Kan je lang wachten. De meerderheid van de Schotten wil helemaal niet onafhankelijk zijn. Salmond's praatjes zijn vooral populistisch. Er staat dan geen Nederlander meer aan het roer van Britain die de unificatie in gang zette, maar toch. Als ze willen mag het hoor; iedereen een stem.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:34 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik zou graag naar GB gaan maar dit houd ons toch wel tegen.....misschien als Scotland onafhankelijk word??
quote:the British Empire and its Commonwealth last for a thousand years
Ah op die manier.quote:Op woensdag 8 mei 2013 18:50 schreef Bajskorv het volgende:
Alles omtrent het apothekers beroep kun je in de UK vergeten. Zelfs UK opgeleide apothekers komen niet aan de bak. Heeft te maken met grote ketens als Boots, die inmiddels nog maar een enkele apotheker in dienst hoeven te hebben per x vestigingen.
Ik had juist de impressie dat de Schotten juist heel graag zelfstandig wensten te worden....quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Kan je lang wachten. De meerderheid van de Schotten wil helemaal niet onafhankelijk zijn. Salmond's praatjes zijn vooral populistisch. Er staat dan geen Nederlander meer aan het roer van Britain die de unificatie in gang zette, maar toch. Als ze willen mag het hoor; iedereen een stem.
[..]
quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik had juist de impressie dat de Schotten juist heel graag zelfstandig wensten te worden....
Ongetwijfeld deels, maar punt blijft dat alles veel efficienter is gemaakt door de Boots. Dit ten koste van de nodige jobs in de hele sector.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Dan vraag ik mij af of de technician de taken van de apotheker deels heeft overgenomen in de UK.
Hier in Canada is dat eigenlijk het hele idee achter de "upgrading" van de assistenten.
Ga dat eens ff bekijken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld deels, maar punt blijft dat alles veel efficienter is gemaakt door de Boots. Dit ten koste van de nodige jobs in de hele sector.
Heb het gevonden wat er precies gebeurt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ongetwijfeld deels, maar punt blijft dat alles veel efficienter is gemaakt door de Boots. Dit ten koste van de nodige jobs in de hele sector.
Dat is nieuwer, de markt is al veel langer verziekt voor apothekers hier.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb het gevonden wat er precies gebeurt.
http://articles.marketwat(...)isation-supply-chain
Wat ze implementeren is een volautomatisch order picking system en ik vermoed ook een automatisch checking system.
Waarschijnlijk komen deze machines uit de USA want hier gebruiken wij ze al.
Dat is het zogenaamde productie werk om snel en efficient te kunnen leveren aan grote zorginstellingen.
Goudgeld word daar in verdiend!
Mijn vrouw heeft zo'n machine bediend maar de orders zullen nog steeds handmatig ingevoerd moeten worden en dat is het "zwakke" punt immers een foutje is zo gemaakt.
Vandaar day Pharmacists alles HANDMATIG nakijken voordat het de deur uitgaat en dat is erg kostbaar.
Dus hebben ze daar weer een automatische check machine voor uitgevonden.
Boots is zeer groot, ben er een paar jaar terug daar een paar keer geweest.quote:Op zondag 12 mei 2013 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Heb het gevonden wat er precies gebeurt.
http://articles.marketwat(...)isation-supply-chain
Wat ze implementeren is een volautomatisch order picking system en ik vermoed ook een automatisch checking system.
Waarschijnlijk komen deze machines uit de USA want hier gebruiken wij ze al.
Dat is het zogenaamde productie werk om snel en efficient te kunnen leveren aan grote zorginstellingen.
Goudgeld word daar in verdiend!
Mijn vrouw heeft zo'n machine bediend maar de orders zullen nog steeds handmatig ingevoerd moeten worden en dat is het "zwakke" punt immers een foutje is zo gemaakt.
Vandaar day Pharmacists alles HANDMATIG nakijken voordat het de deur uitgaat en dat is erg kostbaar.
Dus hebben ze daar weer een automatische check machine voor uitgevonden.
quote:
Was het geen pub crawl?quote:Op maandag 13 mei 2013 18:29 schreef Yurithemaster het volgende:
Was er zaterdag avond/nacht een of ander loop evenement in london? zag allemaal mensen met iets roze aan lopen
Race for Life, georganiseerd door Cancer Research UK.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:29 schreef Yurithemaster het volgende:
Was er zaterdag avond/nacht een of ander loop evenement in london? zag allemaal mensen met iets roze aan lopen
Dat had ik ook niet doorquote:Op maandag 13 mei 2013 08:51 schreef SeLang het volgende:
Ik had nieteens door dat het een reclame filmpje is. Het doet allemaal zo normaal en vertrouwd aan...
Dat dacht ik eigenlijk ook? Misschien is dit voor digitale televisie? Maar dan nog vreemd dat er geen BBC zou zijn eigenlijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:55 schreef Individual het volgende:
Had NL kabel al lang geen BBC? Kan me nog herinneren dat we ruim 20 jaar geleden al BBC hadden in NL.
ligt volgens mij aan je regio maar zolang ik me kan herinneren hadden wij BBC1 en 2 op de kabel ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:55 schreef Individual het volgende:
Had NL kabel al lang geen BBC? Kan me nog herinneren dat we ruim 20 jaar geleden al BBC hadden in NL.
Misschien nooit opgelet, maar in Nederland heb je ook gewoon alle vormen mandarijnen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:39 schreef Operc het volgende:
Even een voedselvraag: Ik zoek in de supermarkt soms naar mandarijnen, maar ze lijken hier in de UK allerlei soorten te hebben. Wat is nu de soort die het dichtste in de buurt komt van wat wij in Nederland mandarijnen noemen?
Ook niet eerder gezien, maar als je nu op hun site prijzen checked heb je opeens cheapo tickets zonder ruimbagage. Misschien proberen ze weer beetje te concurreren met de lowcost jongens op de korte vluchtjes? Enfin, alleen maar prima, betaal je tenminste niet voor ruimbagage. Heb je toch niet nodig op zo'n vluchtje.quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:18 schreef Individual het volgende:
Ik vloog begin deze maand nog met BA. Geen surcharges voor bagage.. Vanaf wanneer is dat dan?
Mijn favoriete airline heeft helemaal geen bagagelimiet, vaste prijzen voor vluchten (zelfde prijs een dag van tevoren als een jaar van tevoren) en altijd een plaatsje in de lounge.
50/50 denk ik.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ga de schuilkelders maar weer in met de opkomende rellen. Of niet.
Je woonde toch ergens in de noordelijke wildernis toch?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:02 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ga de schuilkelders mijnen maar weer in met de opkomende rellen. Of niet.
Hier rellen ze niet joh. We hebben hier sowieso voor de jeugd al een avondklok van 9pm in Barnsleyquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:11 schreef Individual het volgende:
[..]
Je woonde toch ergens in de noordelijke wildernis toch?
Barnsley?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier rellen ze niet joh. We hebben hier sowieso voor de jeugd al een avondklok van 9pm in Barnsley_!
Echt? Nooit geweten.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:45 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Misschien nooit opgelet, maar in Nederland heb je ook gewoon alle vormen mandarijnen.
Satsuma's zijn de enigzins platte, veelal pitloze variant. Vaak wat dunner van schil en makkelijk te pellen en lichter van kleur. Een clementine is ook veelal pitloos, iets ronder en donkerder van kleur. En dan heb je nog de tangerine, weer iets kleiner dan de clementine.
Ik weet niet wat jij "mandarijn" noemt in Nederland...
ik zit precies tussen Barnsley en Goldthorpe inquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:52 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Barnsley?
Mijn manager is van Barnsley/goldthorp.
Waarom zouden ze hier voor gaan rellen?quote:
Ben op reis, maar pm me even. Laatste een kleine broker geprobeerd en dat scheelde fors. Geen transactie kosten en een spread of de koers van ongeveer 30-40bps. Ivm met een spread van bijna 150bps bij HSBC "Premier" op een grote transactie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:55 schreef drWho het volgende:
Iemand hier toevallig ervaring met het overhevelen van een forse hoeveelheid geld van de UK naar Nederland? Wij gaan uiteindelijk terug en hebben aardig wat geld overgehouden aan de verkoop van onze flat. Ik kan met voorstellen dat een gewone bank overschrijving niet het handigst is?
Ik verwacht inderdaad geen verhaal als ik iemand begroet met 'hey, how are you'quote:
Ik vind het nog steeds zo loos...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:04 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik verwacht inderdaad geen verhaal als ik iemand begroet met 'hey, how are you'![]()
Toen ik hier net woonde vond ik het vrij moeilijk in te schatten hoe ik er op moest reageren, nu sta ik er bijna raar van te kijken als iemand een stilte laat vallen om op mijn antwoord te wachten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds zo loos...! Maar m'n vrienden vinden het grof als je alleen 'hoi' zegt in het voorbijgaan..
Dat mooie weer dit weekend was een foutje geloof ik. De Engelsen hebben het al weer hersteld als ik zo naar buiten kijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Hè, gelukkig, weer thuis. En regen, natuurlijk. Hele weekend was 't hier heerlijk en zaten we in NL,en we zijn weer terug en 't komt met bakken uit de hemel![]()
En nu is het in nederland weer lekker weerquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Hè, gelukkig, weer thuis. En regen, natuurlijk. Hele weekend was 't hier heerlijk en zaten we in NL,en we zijn weer terug en 't komt met bakken uit de hemel![]()
Hahahahahhaha.....dat heb je in Canada ook.quote:
Hier schijnt de zon nu ookquote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
Is het bij jullie ook zulk heerlijk weer?Net even voor 't eerst Barnsley verkend, is precies als elke andere stad. Met precies dezelfde winkels. Nou ja, handig voor als je eens wat nodig hebt.
Wh00p.
Ik heb een collega van 50 die voor haar twintigste nooit koffie geprobeerd had! wtf!quote:Op zaterdag 1 juni 2013 15:09 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
Geen idee meer waar het is, maar net na de emigratie een essay geschreven over theecultuur in Engeland. Koffie was toen nog veel minder ingeburgerd dan nu.
Leffe en Hoegaarden godzijdank bij Asda te verkrijgen. Ik mis een goeie Chouffe en Chimay Blonde.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:01 schreef motorbloempje het volgende:
En dan kom je niet even een Belgisch Biertje halen
Mazzelquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:04 schreef Bajskorv het volgende:
Gisteren Peak District gedaan in de stralende zon, vandaag en morgen Lake District. Hoeveel mazzel kan je hebben? Ik had mijn regenkleding al meegenomen...
Wat heb je gedaan in de Peaks trouwens? Hopelijk Luds Church gezien?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:04 schreef Bajskorv het volgende:
Gisteren Peak District gedaan in de stralende zon, vandaag en morgen Lake District. Hoeveel mazzel kan je hebben? Ik had mijn regenkleding al meegenomen...
wij zorgen dat er regelmatig aangevuld wordt hier. Koelkast in de garage is goed gevuld met brand, Westmalle, la trappe, leffe, hertog jan , etc.quote:Op zondag 2 juni 2013 00:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Leffe en Hoegaarden godzijdank bij Asda te verkrijgen. Ik mis een goeie Chouffe en Chimay Blonde.
Maar goed, dat is over een week opgelost want dan ga ik naar familie in Nederland en dan naar vrienden in Brussel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |