abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:30:52 #26
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126161243
Dobbey, wat een verhaal! Wat ontzettend lief dat ze dat voor jullie zou willen doen. Aangezien ik zelf niet voor zo'n situatie sta, vind ik het wel lastig om te zeggen wat ik zou doen. Jullie nemen duidelijk alle relevante criteria in overweging. Ik moet bekennen dat ik er - van deze afstand - ook meer voordelen in zou zien dan nadelen. Het risico op eventueel een ziek kindje zou ik uiteindelijk aanvaardbaar vinden, omdat elk kindje voor mij ontzettend gewenst zou zijn. De kans om een ziek kindje te krijgen, ligt wat dat betreft ook betrekkelijk laag, maar misschien ben ik daarin ook te naïef...

Alle voordelen die je noemt, kan ik heel goed inkomen. Ik denk dat ik uiteindelijk de keuze zou maken om het wel te doen, omdat ik de risico's acceptabel zou vinden en de voordelen zwaarder wegen. Als ik ook voor deze keuze zou komen te staan, weet ik niet of ik dat ook werkelijk zou doorzetten, maar puur afgaand op mijn gevoel nu. :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:39:21 #27
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_126161373
Ik zit zelf ook niet in zo'n situatie maar vind het risico ook wel te aanvaarden. Maar zo lang je man er niet achter staat is de keuze natuurlijk gemakkelijk en ik zou ook niet proberen hem om te praten. Denk dat je daar alleen maar gezeik mee krijgt als hij er later dan toch niet volledig achter bleek te staan en er gaat wel iets mis.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 7 mei 2013 @ 12:14:48 #28
52229 Chanty
pi_126167318
Geen verandering meer tov de laatste echo ;( de situatie lijkt nu constant te blijven. We blijven wel doormonitoren om te zien wat er verder nog gebeurt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:16:03 #29
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126169332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:14 schreef Chanty het volgende:
Geen verandering meer tov de laatste echo ;( de situatie lijkt nu constant te blijven. We blijven wel doormonitoren om te zien wat er verder nog gebeurt.
He potver... ;( Dat is niet wat je gehoopt had. Maar ik begrijp dat je voorlopig nog niet opnieuw aan de medicijnen hoeft? Een dikke knuffel en :* voor jou.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:22 #30
52229 Chanty
pi_126170313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:16 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

He potver... ;( Dat is niet wat je gehoopt had. Maar ik begrijp dat je voorlopig nog niet opnieuw aan de medicijnen hoeft? Een dikke knuffel en :* voor jou.
Dat sowieso nog niet want het plan was om eerst 6 weken te monitoren en dan hebben we weer een afspraak met de behandelend arts om een plan van aanpak uit te stippelen. Maar zoals de kaarten nu lijken te liggen, wordt dat dus toch weer een behandeltraject.
pi_126170402
@chanty He, wat rot! Het is zo irritant als je ilchaam niet doet wat het hoort te doen.

@dobbey er zitten voor en nadelen aan een bekende als donor. Nadelen zijn dat iemand misschien toch niet meer wil (of niet voor een tweede), dat je je schuldig voelt over de medische onderzoeken, bijwerkingen of problemen e.d. die een bekende moet ondergaan, dat er meer druk op ligt om voldoende eicellen te hebben of dat het de band op een negatieve manier beinvloed. Voordelen zijn inderdaad wat je al genoemd hebt, plus dat je de medische historie weet, dat is fijn mochten er ooit vragen zijn.

Ik weet niet wat ik persoonlijk zou kiezen als ik in die situatie zou zitten. Als je op natuurlijke wijze een kind krijgt zijn er ook heel wat onzekerheden. Misschien zou een familielid als donor voor mij te dichtbij komen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:47:49 #32
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_126170535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat sowieso nog niet want het plan was om eerst 6 weken te monitoren en dan hebben we weer een afspraak met de behandelend arts om een plan van aanpak uit te stippelen. Maar zoals de kaarten nu lijken te liggen, wordt dat dus toch weer een behandeltraject.
Oké, dus dat zetten ze in eerste instantie nog even voort... Hopelijk is behandeling uiteindelijk toch niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat de moed je wel even in de schoenen is gezakt. :* Ik ga voor je duimen!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:52:58 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_126172967
@chanty :( potverdorrie, schiet niet op zo

@dobbey, ik zou het echt niet weten. Ergens is het idee dat de donor is iemand die je kent wel fijn, anderzijds zou ik bang zijn dat zo iemand ineens te veel in het leven komt en teveel met het kind te maken wil hebben (als je begrijpt wat ik bedoel) heel veel succes en sterkte met het maken van een keuze, het lijkt mij echt niet gemakkelijk
Be happy with the little things in life
  dinsdag 7 mei 2013 @ 15:12:05 #34
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_126173598
Dobbey... wat een lief aanbod! Wel een lastige situatie. Mijn beste vriendin is zwanger geraakt van een anonieme donor. Zij wilden allebei geen bekende als donor (en ook zeker geen familie, dat is volgens mij niet eens ter sprake gekomen bij ze). Juist omdat het het contact dat er op dat moment was behoorlijk kan beïnvloeden. Dat begreep ik wel... maar nu moesten ze dus een aantal keer naar België met alle poespas die erbij kwam.

Persoonlijk zou ik er denk ik niet zoveel moeite mee hebben. Liever een bekende dan een anonieme donor denk ik zelfs.. maar jeetje, wat zal dit voor jullie een lastige keuze zijn. :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_126181144
Ik zou juist geen bekende donor willen, juist omdat het voor mij elke keer dat ik die persoon zou zien extra bevestiging zou zijn wat voor een faalaap ik ben/mijn lichaam is. En ja, ik weet dat het geen situatie is waar iemand zelf wat aan kan doen en dat het ietwat overdreven klinkt, maar voor mij zou dat echt zo voelen. Maar als dat voor jou allemaal niet zo is, heeft het inderdaad veel voordelen. :) Wat denkt je man? Is hij er alleen tegen omdat het om een nicht van je gaat?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:50:24 #36
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182315
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:39 schreef Chanty het volgende:
Ik zit zelf ook niet in zo'n situatie maar vind het risico ook wel te aanvaarden. Maar zo lang je man er niet achter staat is de keuze natuurlijk gemakkelijk en ik zou ook niet proberen hem om te praten. Denk dat je daar alleen maar gezeik mee krijgt als hij er later dan toch niet volledig achter bleek te staan en er gaat wel iets mis.
Dit gaat sowieso niet gebeuren, we doen dit samen.... Als 1 van de 2 het ergens niet meer mee eens is of er achter staat gaat het niet door. Dat is een afspraak die we vanaf het begin hebben gehanteerd.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:11 #37
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182527
@de rest bedankt voor de reacties :*

Eigenlijk moet ik ook wel lachen.. Niemand valt er over dat het ZIJN nicht is en dat was wel het eerste waar hij aan dacht.

Omdat hij een vrij grote familie heeft zien we elkaar eigenlijk alleen op de verjaardag van oma daar buiten is er geen contact en ik ben er zeker van dat dat ook niet gaat gebeuren, daar zijn ze te nuchter voor. Zij zien het net als ik als een bouwsteen, de rest moeten we zelf doen.

@Nanuke ik heb hem net gevraagd of het puur en alleen om de gedachte gaat dat het zijn nicht is of dat er meer mee speelt. Het is voor hem echt alleen het idee dat het zijn nicht is, voor de rest eigenlijk niet.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:56:48 #38
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126182548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef Chanty het volgende:

[..]

Grmbl... Ik had zo voor je gehoopt dat het anders zou zijn :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:16:48 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_126183400
Ohw... balen Chanty.

Wij hebben vandaag de gezamenlijke afspraak/prikinstructies gehad en ik mag morgen gaan bellen (toch maar goed dat ik weer met de pil begonnen was). Hoop dat we dan voordat we eind juli op vakantie gaan nog ingepland kunnen worden.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:35:10 #40
52229 Chanty
pi_126187556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef dobbey het volgende:
@de rest bedankt voor de reacties :*

Eigenlijk moet ik ook wel lachen.. Niemand valt er over dat het ZIJN nicht is en dat was wel het eerste waar hij aan dacht.

Omdat hij een vrij grote familie heeft zien we elkaar eigenlijk alleen op de verjaardag van oma daar buiten is er geen contact en ik ben er zeker van dat dat ook niet gaat gebeuren, daar zijn ze te nuchter voor. Zij zien het net als ik als een bouwsteen, de rest moeten we zelf doen.

@Nanuke ik heb hem net gevraagd of het puur en alleen om de gedachte gaat dat het zijn nicht is of dat er meer mee speelt. Het is voor hem echt alleen het idee dat het zijn nicht is, voor de rest eigenlijk niet.
Er zullen vast mensen zijn die daarover gaan vallen maar feit is dat een nicht toch een stuk verder van je afstaat alweer. Als t nou zijn zus was dan werd t wat dubieus. Ik vind de gedachte wel mooi en fijn dat t dan toch echt in de familie blijft. Het is makkelijk om negatief te oordelen over zoiets. Uiteindelijk gaat het om wat jullie vinden en niet om wat de rest van de wereld vindt :* heb je zelf niet iemand in je familie die dit voor jullie zou willen doen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:36:06 #41
52229 Chanty
pi_126187619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Hobbesje het volgende:
Ohw... balen Chanty.

Wij hebben vandaag de gezamenlijke afspraak/prikinstructies gehad en ik mag morgen gaan bellen (toch maar goed dat ik weer met de pil begonnen was). Hoop dat we dan voordat we eind juli op vakantie gaan nog ingepland kunnen worden.
Dat is een begin *O*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:59:19 #42
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126192575
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die daarover gaan vallen maar feit is dat een nicht toch een stuk verder van je afstaat alweer. Als t nou zijn zus was dan werd t wat dubieus. Ik vind de gedachte wel mooi en fijn dat t dan toch echt in de familie blijft. Het is makkelijk om negatief te oordelen over zoiets. Uiteindelijk gaat het om wat jullie vinden en niet om wat de rest van de wereld vindt :* heb je zelf niet iemand in je familie die dit voor jullie zou willen doen?
Helaas niet... Ik heb wel een broer maar daar heb ik vorig jaar het contact mee verbroken. Verder ben ik van vaders kant de jongste, mijn nichten zijn 10 jaar ouder minimaal en van mijn moeders kant ben ik de oudste daar zijn ze 10 jaar jonger...
  dinsdag 7 mei 2013 @ 22:00:47 #43
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126192678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:16 schreef Hobbesje het volgende:
Ohw... balen Chanty.

Goed nieuws! Met welke hoeveelheden starten jullie?
pi_126194512
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 20:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik vind het aanbod heel lief en ik sta niet in jullie situatie, dan zou ik er misschien heel anders overdenken, maar ik vind het nogal wat... Dat je het in de familie wilt houden snap ik trouwens wel heel goed, dat is vertrouwd en bekend en voelt vast heel fijn, maar dat risico zou ik misschien toch te groot vinden... Het gaat om 1 op 50 dus als kans op een ziek kindje, das best veel.... Bij een combinatietest is 1 op 200 al verhoogd risico, dus dit lijkt me zeker best veel. En ziek is niet alleen down he? Kan ook veel ingrijpender zijn, wellicht zelfs niet-herenigbaar met leven...

Sorry dat ik de party-pooper ben, nogmaals ik sta niet in jullie schoenen, maar ik weet niet of ik het zou doen/aannemen.

Desalniettemin, een :* voor jullie, want volgens mij zitten jullie echt in een rollercoaster met emoties en zo de financiele kant ook nog es
pi_126194981
Hoe kom je bij die 1 op 50?

http://www.huisartsengene(...)niteit-en-kinderwens

het risico zou ik dus wel nemen.
wat een lastige keus dobbey!
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 22:41:56 #46
5428 crew  miss_sly
pi_126195498
Dobbey, is het niet zo dat je ook deze eicel van je nicht kan doneren aan de kliniek, waardoor je zelf een anonieme eicel kunt krijgen?

Ik weet niet wat ik zou doen, moet ik heel eerlijk zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_126196146
Hai,

Ik ben nieuw op het forum en weet niet of ik hier goed zit. Ik ben volledig onvruchtbaar, dit weet ik sinds een aantal jaar en heb het er afgelopen tijd vrij moeilijk mee. Is daar een speciaal topic voor of zou ik eventueel hier mijn verhaal kwijt kunnen?

Dobbey: Ik wens je veel sterkte/kracht toe met het maken van jullie beslissing.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:02:55 #48
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_126196827
Chanty wat balen!

Dobbey, weet echt niet wat ik zou doen als ik in jullie schoenen zou staan. Lijkt me ontzettend moeilijk. :*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:28:58 #49
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126198850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik vind het aanbod heel lief en ik sta niet in jullie situatie, dan zou ik er misschien heel anders overdenken, maar ik vind het nogal wat... Dat je het in de familie wilt houden snap ik trouwens wel heel goed, dat is vertrouwd en bekend en voelt vast heel fijn, maar dat risico zou ik misschien toch te groot vinden... Het gaat om 1 op 50 dus als kans op een ziek kindje, das best veel.... Bij een combinatietest is 1 op 200 al verhoogd risico, dus dit lijkt me zeker best veel. En ziek is niet alleen down he? Kan ook veel ingrijpender zijn, wellicht zelfs niet-herenigbaar met leven...

Sorry dat ik de party-pooper ben, nogmaals ik sta niet in jullie schoenen, maar ik weet niet of ik het zou doen/aannemen.

Desalniettemin, een :* voor jullie, want volgens mij zitten jullie echt in een rollercoaster met emoties en zo de financiele kant ook nog es
Euhhh 1 op 50? Mag ik vragen waar je dat weg haalt? In alle onderzoeken die ik gelezen heb, onder andere op erfelijkheid.nl komen die cijfers niet naar voren. Wel is er een zeer groot risico in bijvoorbeeld islamitische landen vanwege de gedwongen huwelijken omdat daar de lijn verder doorloopt naar ouders, grootouders etc.
In ons geval word het risico vergroot van 2,5% naar 2,5 tot 5%....

Edit: oh wacht ik snap volgens mij je redenering... Maar dat zou in houden dat een "normaal" iemand een kans heeft van 1,25 op 50 om een ziek kindje te krijgen.. Bij Ons zou dat dan gaan in het uiterste geval om 2,5 op de 50... Toch? In dat geval zou er bij een combinatietest met andere waarden worden gemeten omdat het anders niet overeenkomt..

[ Bericht 4% gewijzigd door dobbey op 07-05-2013 23:45:19 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:30:10 #50
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_126198931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:41 schreef miss_sly het volgende:
Dobbey, is het niet zo dat je ook deze eicel van je nicht kan doneren aan de kliniek, waardoor je zelf een anonieme eicel kunt krijgen?

Helaas niet. Dit hadden we ook al voorgesteld in het Geertgen omdat een vriendin van mij dit wel wilde doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')