abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125969764
Hallo allemaal

Hier weer een kattenvraag.
Mijn kitten van 10 weken oud is sindskort bij ons. We zijn vrij geweest in het begin maar moeten nu weer werken. De laatste paar dagen hebben we haar al n paar keer een paar uurtjes alleen gelaten. Gisteren was er iemand een paar uur langsgeweest om te spelen en dat ze niet meteen zoveel alleen is.
Savonds hebben mijn vriend en ik omstebeurt flink met haar gespeeld. Net voordat wij gaan slapen ligt ze lekker rustig maar dan als wij echt willen slapen gaat ze spelen. Geen probleem. Ik snap dat ze jong is en dat ze overdag niet heel veel heeft (wel heel veel speeltjes hoor, die ze geweldig vind). Maar wat wel een probleem is is dat ze telkens tussen onze kussens in haar staart probeert te pakken, waarbij mijn oog wel eens bijna wordt geraakt. Dit vind ik eng dus hoe kan ik haar goed aanleren dat ze dit op het voeteneind doet? Vanochtend vanaf 5 uur heb ik haar mandje erneergezet en haar continu daarim gezet als ze bij ons kussen kwam spelen (net als de time out voor kindjes :P) maar heeft dit nut. Het moet niet zo zijn dat ik heel de nacht haar dit probeer te leren en ik doodmoe op mn stage ben. En het niet eens werkt haha

Wij vinden het heel leuk als ze bij ons slaapt. Ze is al zo weinig bij ons nu dus gunnen we haar dit ook. Als ze rustig is mag ze ook gewoon bij onze hoofden liggen.

Ik weet dat een 2e kat de beste tip is maar dat willen we niet. Dat wordt te duur voor ons en we hebben dan geen logeerplek voor ze als we op vakantie gaan. Pension doe ik niet aan.
Mijn stage duurt tm eind juni en dan ben ik weer veel thuis. Dat we allebei zoveel werken is dus maar tijdelijk. Als ik ben afgestudeerd heb ik ook een flexibel beroep waarbij ik veel thuis werk.

Hoop dat iemand iets weet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Princess_peach op 02-05-2013 09:19:23 ]
  Redactie Frontpage donderdag 2 mei 2013 @ 09:02:06 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_125969857
Tjah, naar mijn ervaring hebben katten gewoon een eigen wil en gaan ze niet ergens liggen, tenzij ze zelf een plek uitkiezen om als vaste honk te gebruiken. Als je een af te richten dier wilt dan moet je een hond nemen :+
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:06:42 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125969944
Als het je je nachtrust kost, dan moet je haar niet op de slaapkamer laten.

Het beestje is nog erg jong om te leren dat ze niet bij jullie hoofden mag liggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_125969959
Het is nu nog leuk dat ze bij je slaapt, maar straks gaat ze je tenen ontdekken onder de dekens/dekbed. Ik kan je vertellen dat is geen fijn gevoel hoor. Lekker aan het slapen/sluimeren en een paar van die prikkers in je tenen. Wij hebben zelfs een kat gehad die het dekbedhoes (winterhoes) kapot trok met zijn grote klauwen. Sindsdien toch maar de deur dichtgehouden.
Tuurlijk is het leuk om een spinnende kat op je kussen of voeteneinde te hebben, maar het gaat wel ten koste van je nachtrust.
pi_125970087
"Niet op bed" lijkt me een makkelijker iets om aan te leren dan "alleen op het voeteneinde"
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125970104
Maar dan is ze snachts weer alleen. Dat vinden we ook zo sneu.
Mijn vriend wordt niet wakker van een nagel in zijn rug, haha. Ik wel..

De eerste paar dagen lag ze ook veel rustiger dan nu, ook omdat ze nu zich beter op haar gemak voelt bij ons en in het huis denk ik.
pi_125970122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:15 schreef Princess_peach het volgende:

De eerste paar dagen lag ze ook veel rustiger dan nu, ook omdat ze nu zich beter op haar gemak voelt bij ons en in het huis denk ik.
Sowieso een kat op je bed, lekker al die haren in je bek :r
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:18:57 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:15 schreef Princess_peach het volgende:

Dan moet je voor lief nemen dat het je wel eens je nachtrust kost.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:19:56 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125970173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Sowieso een kat op je bed, lekker al die haren in je bek :r
Wat dacht je van de nieuwsgierige blikken van zo'n beestje als je elkaar net even lekker wilt verwennen :').
KuikenGuppy
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:20:12 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125970178
Leg een zakje met catnip oid bij je voeteneind. Wellicht dat ze dan op die geur af gaat.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:21:44 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970202
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat dacht je van de nieuwsgierige blikken van zo'n beestje als je elkaar net even lekker wilt verwennen :').
Kijken is het probleem niet!
pi_125970217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Leg een zakje met catnip oid bij je voeteneind. Wellicht dat ze dan op die geur af gaat.
We hebben een speeltje met catnip erin. Nog niet gebruikt, maar dan neemt ze die waarschijnlijk mee of ze vind haar staart toch leuker en gaat daar weer mee spelen tussen ons in haha.
Als er echt geen andere oplossing is moet ik haar toch maar snachts verbannen uit de slaapkamer :P Of in ieder geval als ze zo druk is haha.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:24:36 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970265
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:22 schreef Princess_peach het volgende:

[..]

We hebben een speeltje met catnip erin. Nog niet gebruikt, maar dan neemt ze die waarschijnlijk mee of ze vind haar staart toch leuker en gaat daar weer mee spelen tussen ons in haha.
Als er echt geen andere oplossing is moet ik haar toch maar snachts verbannen uit de slaapkamer :P Of in ieder geval als ze zo druk is haha.
Heb je dan een aparte kamer voor haar waar ze kan slapen en spelen? Want anders gaat ze aan de slaapkamerdeur krabben en houdt dat je uit je slaap.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:26:08 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125970299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:22 schreef Princess_peach het volgende:

[..]

Je kan catnip ook los kopen, zakje van maken en bij je voeteneind onder je matrashoes leggen.
Speeltje aan je bed vastbinden met een touwtje oid?
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:27:04 #15
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_125970325
quote:
11s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijken is het probleem niet!
Auw.
pi_125970362
ja we hebben de gang waar haar eten en drinken staat en een speel"toestelletje" met krabgedeelte. Een kamer waar de kattenbak staat en nog een kamer die nog redelijk leeg staat waar we snachts en overdag als we weg zijn haar speeltjes inleggen. Ze kan dan lekker rennen.
Ze mag dan alleen niet in de woonkamer, want dan kunnen we niet opletten dat ze in de bank hangt of in onze andere meubels. Daar staat de grote krabpaal, maar ik denk dat we die als we weg zijn overdag ook maar in haar kamertje zetten. En dan savonds bij de bank.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:28:45 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125970364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je kan catnip ook los kopen, zakje van maken en bij je voeteneind onder je matrashoes leggen.
Mijn katten worden manisch van catnip. Misschien de hare ook wel,dus even uitproberen voordat ze het halve bed verbouwt... :P
KuikenGuppy
pi_125970365
hoi anna
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:33:13 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970459
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:28 schreef Princess_peach het volgende:
ja we hebben de gang waar haar eten en drinken staat en een speel"toestelletje" met krabgedeelte. Een kamer waar de kattenbak staat en nog een kamer die nog redelijk leeg staat waar we snachts en overdag als we weg zijn haar speeltjes inleggen. Ze kan dan lekker rennen.
Ze mag dan alleen niet in de woonkamer, want dan kunnen we niet opletten dat ze in de bank hangt of in onze andere meubels. Daar staat de grote krabpaal, maar ik denk dat we die als we weg zijn overdag ook maar in haar kamertje zetten. En dan savonds bij de bank.
Kan ze vanuit die gang bij jullie slaapkamerdeur komen?
pi_125970465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het is al een soort klein kussentje waar het inzit. Volgens mij zit er zelfs een touwtje aan, maar dan zou ik het even uit moeten pakken.
Ben alleen toch bang dat ze haar staart toch interessanter vind haha
pi_125970475
oh verkeerd gelezen ja wel bij de deur.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:35:02 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:33 schreef Princess_peach het volgende:
oh verkeerd gelezen ja wel bij de deur.
Ok, dan gaat ze dus voor je deur miauwen en/of aan de deur krabben.
pi_125970522
Waarschijnlijk wel ja haha, maar dat krijgen we nu misschien nog wel afgeleerd?
Het is alleen dat ze graag bij ons is, omdat we overdag ook al weg zijn.
Ze is heel aanhankelijk namelijk.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:39:45 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_125970646
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:35 schreef Princess_peach het volgende:
Waarschijnlijk wel ja haha, maar dat krijgen we nu misschien nog wel afgeleerd?
Het is alleen dat ze graag bij ons is, omdat we overdag ook al weg zijn.
Ze is heel aanhankelijk namelijk.
Waarom neem je dan een kat als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
KuikenGuppy
pi_125970665
Lees ff terug anders ;)
Plus mijn vriend heeft regelmatig vrije dagen doordeweeks.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:43:09 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970741
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom neem je dan een kat als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
Waarom neem je dan nu een kat terwijl je voor de opvoeding nu geen tijd hebt?
pi_125970856
Omdat dat nou eenmaal zo is. Ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Ik stel slechts een vraag over de nacht.
Ze krijgt heel veel liefde & aandacht. Plus ben denk ik niet de enige die werkt en een katje heeft genomen?
pi_125970887
natspuiten met een plantenspuit
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:49:09 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:47 schreef Princess_peach het volgende:
Omdat dat nou eenmaal zo is. Ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Ik stel slechts een vraag over de nacht.
Ze krijgt heel veel liefde & aandacht. Plus ben denk ik niet de enige die werkt en een katje heeft genomen?
Maar je hebt wel een probleem.
pi_125971265
Je hebt 2 keuzes of de kitten in de slaapkamer laten komen, maar dan zal je het moeten tolereren dat ze niet specifiek op het voeten eind gaat slapen. of je laat haar buiten de slaap kamer maar doe dan alsjeblieft alle deuren open zodat ze naar alle kamers kan gaan. dan heb je ook geen last van een mauwende kitten voor de slaapkamer deur. ;) en zorg voor genoeg plekken dat ze aan een krabpaal of krabplank kan krabben, dan zal ze ook minder snel haar klauwtjes in de bank zetten.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:10:25 #31
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_125971460
Je bent wel erg bang van oh als je het nou niet doet. Of zo doet en dit doet of toch dat doet :{w

Probeer het gewoon. Mensen geven je tips en je bent bang om ze te gebruiken. Wordt niet echt gewaardeerd hier.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_125971866
Tuurlijk ga ik het proberen! Waardeer jullie tips heel erg hoor!
pi_125971913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:04 schreef xienix2501 het volgende:
... maar doe dan alsjeblieft alle deuren open zodat ze naar alle kamers kan gaan. dan heb je ook geen last van een mauwende kitten voor de slaapkamer deur. ;) en zorg voor genoeg plekken dat ze aan een krabpaal of krabplank kan krabben, dan zal ze ook minder snel haar klauwtjes in de bank zetten.
Is ook niet altijd het geval ;)
Zelfs in ons nieuwe huis (135 m2) mauwt onze kat er nog vrolijk op los voor de slaapkamerdeur, terwijl ze gewoon door de rest van het huis kan rausen. Sommige katten willen nu eenmaal graag bij hun baasje slapen oid.

mbt slopen van de bank: je wilt dat echt zo snel mogelijk afleren. Wij namen een iets oudere kat binnen (jaar of 2/3) maar het is enorm moeilijk om uit te leggen dat de krabpaal en krabton wel mag en de bank en vloerkleed niet. Katten zullen altijd eigenwijs blijven :+
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_125972042
Haha ja! Daar heb je alsnog kans op. Lekker eigenwijs ;)
Ik ga eerst de catnip bij t voeteneind proberen vanavond. Kijken of het iets scheelt :) en net voordat we gaan slapen nog ff flink met dr spelen en eten geven.
Dankjulliewel. Hou jullie op de hoogte :)
pi_125972050
Wat feliway of catnip sprayen op de krabpaal en/of krabton doet wonderen ;)
(ligt natuurlijk ook aan het aard van het beestje, aangezien niet alle katten enthousiast worden van feliway of catnip ;) )
pi_125972173
Oja en de bank blijft ze opzich wel vanaf nu wede paal hebben verzet.
Paar keer nageltjes met spelen hou je toch maar gisteren heeft ze er niet echt bewust in gekrabt.
We hadden haar tijdens het spelen op de krabpaal laten gaan en dat werkte best goed :)
pi_125972281
Ja ik zal dat vanavond eens testen met dat catnip speeltje. En dan als het werkt koop ik wel een flesje spray :) hoop het! Haha
Merk je dan ook echt dat ze daar vaker liggen te spelen ook? :)
pi_125972313
Ik zou de kat leren niet in de slaapkamer te komen. Zo heb je ook een plek voor jezelf en zij ook.
Gewoon elke avond in haar mandje leggen als jij ook je mandje in gaat. Een volwassen kat op je bed is niet prettig want die gaat toch bewegen omdat ze nu eenmaal een ander slaapritme hebben.

Krabt ze aan de deur of gaat ze mauwen, zonder iets te zeggen in mandje leggen, even aaien en weer naar bed gaan. Zolang ze genoeg aandacht krijgt als jullie wakker zijn is dat helemaal niet zielig.

Zodra je kat ouder is en zelfstandig naar buiten kan zal ze dat liefst toch 's avonds of 's nachts doen dus dan heb je een beest dat in en uit loopt en dat kan niet de bedoeling zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125972382
Mijn kat heeft bovenstaand gedrag netjes geleerd in een weekje tijd toen hij ongeveer 5 was en er weer regelmatig een tweede mens in mijn bed sliep ipv de kat.
Nu gaat ie zelfstandig in zijn mand liggen als ons avond ritueel begint. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:45:43 #40
244933 trovey
Nachtoele
pi_125976611
Vroeger sliepen de katten wel op mijn slaapkamer maar na een paar vervelende "ongelukjes"op bed heb ik ze verbannen, vonden ze ook prima na een korte aanpassingstijd. :') Katten die de beste slaapplek bovenop je gezicht vinden. _O_ :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125977675
quote:
15s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:55 schreef Princess_peach het volgende:

Ik weet dat een 2e kat de beste tip is maar dat willen we niet. Dat wordt te duur voor ons en we hebben dan geen logeerplek voor ze als we op vakantie gaan. Pension doe ik niet aan.
Mijn stage duurt tm eind juni en dan ben ik weer veel thuis. Dat we allebei zoveel werken is dus maar tijdelijk. Als ik ben afgestudeerd heb ik ook een flexibel beroep waarbij ik veel thuis werk.

eerlijk gezegd vind ik de redenen tegen een 2e kat een beetje kul
2e kat is idd een paar euro duurder dan 1kat, maar dat is toch iets wat je van te voren bekijkt?
logeerplek voor 1 kat is er wel maar voor 2 katten niet?

eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je niet hebt gewacht tot eind juni. een kitten heeft veel aandacht nodig, zeker een kitten alleen!
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:33:27 #42
244933 trovey
Nachtoele
pi_125978277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:15 schreef loecje het volgende:

[..]

eerlijk gezegd vind ik de redenen tegen een 2e kat een beetje kul
2e kat is idd een paar euro duurder dan 1kat, maar dat is toch iets wat je van te voren bekijkt?
logeerplek voor 1 kat is er wel maar voor 2 katten niet?

eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je niet hebt gewacht tot eind juni. een kitten heeft veel aandacht nodig, zeker een kitten alleen!
Ik kan me wel wat voorstellen qua dierenartskosten...kun je uiteraard geluk mee hebben maar als je een beetje pech hebt kunnen de kosten voor een tweede kat net teveel zijn met de huidige prijzen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125978634
tja dierenarts kosten in de toekomst weet je van te voren niet. iemand met 1 kat kan veel duurder uit zijn dan iemand met 2 katten. waar je wel rekening mee kan houden is een 2e verzekering.

verder 2x zoveel voer (grotere verpakkingen zijn vaak in verhouding weer goedkoper) en iets meer kattengrit. qua speeltjes en andere benodigdheden is 1 kat net zo duur als 2 katten.

ja het is iets duurder, zelf heb ik daarom gewacht totdat ik 2 katten kon verzorgen. gelukkig krijg je voor die paar euro extra ook veel voor terug, zoals rustige nachten en een dagje weg is dan ook geen enkel probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')