Je bedoelt het principe van trouwen uit liefde?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het past, overigens, ook niet echt in de middeleeuwse cultuur die GRRM gecreëerd heeft.
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik denk eerder aan het trouwen met lager geborenen/ niet edelen.
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat ik nog het meest jammer vind aan het veranderen van karakters is dat je dan meteen weet dat ze niet belangrijk zijn. Het mooie van de boekenserie is dat echt de meest marginale karakter met een epische plottwist kan komen. Dus elk karakter kan in principe in boek 6 of 7 een belangrijke rol krijgen, door ze weg te laten uit de serie of zodanig te veranderen dat het een ander karakter wordt weet je ook meteen dat ze geen belangrijke rol gaan spelen. Maakt het speculeren toch iets minder leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door _Nienna_ op 03-05-2013 22:27:43 ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat kan natuurlijk ook nog...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Welkomquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
Er wordt ook gespeculeerd dat de Jeyne die Cat ziet niet dezelfde is als de Jeyne die Jaime ziet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.
Dan was ze niet de enige. Haar broer, Raynald Westerling, wordt door de Freys gedoodquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:15 schreef Snowbells het volgende:
Er was toch ook een theorie dat de Jeyne die er later bij zit bij haar moeder/Jaime een fake is? Omdat in het begin van de boeken haar heupen worden beschreven als smal/breed en op dat moment andersom? (Even
vergeten hoe t nou precies zat)
Hier staat de theorie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:36 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:55 schreef Nic1 het volgende:
Leeftijd is niet belangrijk, zie King Tommen. Als er echt een kind is en dat kind geboren wordt, dan is Jeyne ineens extreem belangrijk in het verhaal.
Ik vraag me af of het feit dat Jeyne's volledige achtergrond in de serie is gewijzigd een hint is dat we weinig van haar gaan zien na de Red Wedding. In het boek is de Westerling familie en hun samenzwering relevant vanwege de banden met de Lannisters, en dat is er nu allemaal niet.
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.
Wat ik heel leuk vind is dat Qyburn in Harrenhal zit en dat de serievolgers die geen boeken gelezen hebben nog werkelijk niet het minste idee hebben wat een rol die kerel later gaat spelen
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorsteinquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?
Ohjah, dat was dankzij Oberyn's gifquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Dat was baas iddquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:54 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat was baas idd![]()
"Can you revive someone without a head?"
"I don't think it works that way"
Dus wel
Wacht watquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |