abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125940127
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn trap gaan renoveren, vloerbedekking eraf, opschuren en lakken.
Nu twijfel ik tussen de aanschaf van een deltaschuurmachine of een multitool. Ook met het oog op toekomstige klussen in huis, aangezien ik de woning net heb aangeschaft.
Voor grote vlakken zou ik eventueel een excenter schuurmachine kunnen lenen.

Wat raden jullie aan, een multitool die later ook voor andere klussen ingezet kan worden of toch een echte schuurmachine?

Alvast bedankt voor het meedenken!
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:00:36 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_125940363
Haha nee een elektische, oscillerende multitool

Zoals onderstaande..
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:04:12 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_125940378
Ik zou de multitool nemen.
Kun je uiteindelijk veel meer mee.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_125940423
En schuurt zo'n multitool net zo goed als een deltaschuurmachine? Ik kan me voorstellen dat het iets minder effectief schuurt.
pi_125940643
Met die multitool kan je de vloerbedekking ook afsteken. Je kan er altijd nog een schuurmachine bij kopen, zo duur zijn die nou ook weer niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:40:44 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_125941730
Ik zou gewoon 'investeren' in een schuurmachine. Een van een beetje redelijk merk kost je een paar tientjes. En zo'n multitool gebruik vaak uiteindelijk nergens voor, omdat aparte apparaten het werk veel beter doen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:52:44 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125942187
Ik heb zelf zo'n delta-schuurgeval gehad en hij viel me behoorlijk tegen qua mogelijkheden. De randjes van het schuurpapier waren al afgesleten voor je goed en wel begonnen was - en die vervelende randjes en richeltjes, daar had ik het ding dus juist voor aangeschaft...
Koop een gewone vlakschuurmachine en doe de rottige randjes met de hand. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125942834
Als ik puur voor een schuurmachine ga zat ik te denken aan onderstaande van Metabo. Mogelijk dat de problemen met de randen van de schuurpads ook aan de kwaliteit van de schuurpads zelf kan liggen?

Anders zou ik gaan voor een multitool van Makita die ook op mijn 14,4V 3Ah accu's werkt. Maar dan zit je al snel op zo'n 220 euro. Nu weet ik wel dat een investering in goed gereedschap belangrijk is. Ook omdat ik er jaren mee wil kunnen doen (incl het verbouwen van de badkamer, nieuwe keuken, etc.)

Maar het advies lijkt dus te zijn om voor het schuren ook echt een schuurmachine te gebruiken (ook best logisch natuurlijk). Mocht er nog iemand anders over denken hoor ik het graag.
pi_125943132
Ik heb voor de grote stukken van onze trap een goedkoop delta-schuurmachientje van de Gamma gebruikt (30 euro oid) en de multitool voor de kleine stukjes en randjes.

Geniaal apparaat en we hebben ook de andere opzetstukjes vaak gebruikt tijdens onze verbouwing, zoals bij het losmaken van gelijmde vensterbanken, het doorzagen van een gipsplaten-muur waarvan we wisten dat er een raam achter zat, het recht afzagen van laminaat op de overloop, afzagen van spijkers, afzagen van een klein richeltje zodat de nieuwe vensterbank goed zou passen, etc. etc. :)
pi_125946326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:11 schreef dadutch het volgende:
Als ik puur voor een schuurmachine ga zat ik te denken aan onderstaande van Metabo. Mogelijk dat de problemen met de randen van de schuurpads ook aan de kwaliteit van de schuurpads zelf kan liggen?
[ afbeelding ]

Anders zou ik gaan voor een multitool van Makita die ook op mijn 14,4V 3Ah accu's werkt. Maar dan zit je al snel op zo'n 220 euro. Nu weet ik wel dat een investering in goed gereedschap belangrijk is. Ook omdat ik er jaren mee wil kunnen doen (incl het verbouwen van de badkamer, nieuwe keuken, etc.)

Maar het advies lijkt dus te zijn om voor het schuren ook echt een schuurmachine te gebruiken (ook best logisch natuurlijk). Mocht er nog iemand anders over denken hoor ik het graag.
Ik heb die multitool laatst aangeschaft en ben er meer dan tevreden mee.
pi_125946883
@Vinz0r

Welke variant heb je gekocht? Het 230V, 14,4V of 18V model? Indien een accu model, houdt deze het een beetje vol op één accu lading?

En bevalt zo'n multitool ook om wat meer schuurwerk mee te doen?
pi_125947533
Ik heb de 14,4v gekocht, ik schuur er de stukken mee weg waar een gewone schuurmachine niet bij kan komen.

Acculading durf ik je niet 1 2 3 te zeggen, gebruik m tussendoor ook voor andere klusjes.

Maar voor echt grote stukken zoals een tafelblad zou ik voor een handpalmschuurmachine gaan, want daar is de zool te klein voor.
pi_125969624
Misschien moet ik dan toch maar eens zo'n multitool aanschaffen. Als ik goed nadenk zijn er toch wel momenten geweest dat iets makkelijker ingekort kon worden m.b.v. een multitool. Zo'n apparaat is nooit weg denk ik dan.

Bedankt voor het delen van je ervaring Vinz0r! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')