abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125842172
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
pi_125842227
Bedoel dus gezeur op MaJo. Maar ze is denk ik even wat anders doen.
Worry is a misuse of imagination
pi_125842237
Lang geleden dat er eens goed gereld is hier Doet me aan moblo denken, waar is die?
  zondag 28 april 2013 @ 21:28:28 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125842276
In Wales geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_125842280
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Lang geleden dat er eens goed gereld is hier Doet me aan moblo denken, waar is die?
hear, hear! :Y)
  Vis een optie? zondag 28 april 2013 @ 21:28:58 #6
70532 loveli
N
pi_125842313
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:25 schreef Probability het volgende:

[..]

Die reken ik ook tot de incrowd. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

Is het bijna volle maan oid?
Noop, dat was een paar dagen geleden.
crap in = crap out
  zondag 28 april 2013 @ 21:29:07 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125842323
We hadden gister nog wel ene lexie, maar die koos ook het hazenpad ;(.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_125842331
Verdommese flamoesgetroes, kutgeflut, afscheidingsgedeining, PMS-gebes, bootflabgesap...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_125842338
@vlindertje: klinkt goed! *O*

En dat heb ik dus ook, met kleren ^O^ , zonder kleren -O-

:') :@
compact en kleverig.
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 21:29:20 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_125842340
Dit is mijn laatste post hier. Ik voel me hier gewoon onbegrepen en niet welkom. De zoveelste aanval op mij is gewoon de druppel. Denk voortaan eens wat beter na voordat je veilig achter je laptop allemaal stront uitstort over een ander. Het ga jullie goed :W

Overigens ga ik een paar users wel missen hier. Jullie weten wie jullie zijn :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_125842363
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
ik word soms ook wel bang van moblo :@
compact en kleverig.
  Vis een optie? zondag 28 april 2013 @ 21:30:09 #12
70532 loveli
N
pi_125842388
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:27 schreef Probability het volgende:
Bedoel dus gezeur op MaJo. Maar ze is denk ik even wat anders doen.
MaJo is geen newbie.
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die kwam alleen om te trollen. Eerste post meteen foto's erin en aandacht vragen :')
crap in = crap out
pi_125842402
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:29 schreef MaJo het volgende:
Dit is mijn laatste post hier. Ik voel me hier gewoon onbegrepen en niet welkom. De zoveelste aanval op mij is gewoon de druppel. Denk voortaan eens wat beter na voordat je veilig achter je laptop allemaal stront uitstort over een ander. Het ga jullie goed :W

-O-

Ik heb denk ik een hoop gemist dan...
compact en kleverig.
  Vis een optie? zondag 28 april 2013 @ 21:31:09 #14
70532 loveli
N
pi_125842452
quote:

:')
Aanval? Stront?
crap in = crap out
pi_125842471
Ik wist geen tt btw, dank jullie wel voor het niets erover zeggen :*

Dit is mijn aandachtshoerenpost btw ^O^
compact en kleverig.
pi_125842563
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wist geen tt btw, dank jullie wel voor het niets erover zeggen :*

Dit is mijn aandachtshoerenpost btw ^O^
Ik vind het een briljante titel! :D
Be someone that makes you happy
  zondag 28 april 2013 @ 21:33:13 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125842579
quote:

Bietje overdreven, imho. Alleen Tink zei wat, wat ze later nog nuanceerde en nu valt iedereen je aan?
pi_125842612
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:32 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dank je!
compact en kleverig.
  zondag 28 april 2013 @ 21:35:54 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125842765
quote:

[..]

Ik ook.

En verder, jammer dat je weggaat majo. Ik haat je niet, ik vind je niet dom, maar was alleen verwonderd, wat ik ook uitsprak. Jammer dat je het opvat als een aanval , want zo was het niet bedoeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? zondag 28 april 2013 @ 21:36:16 #20
70532 loveli
N
pi_125842782
quote:

[..]

^^
crap in = crap out
pi_125842949
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dank je!
Had je nu al antwoord op je sport-gewicht vraag?

Sporten betekent spiervezels trainen en als je spierpijn krijgt, zijn de vezels ook een beetje gescheurd. Je spieren houden dan ook meer vocht vast, dus ben je zwaarder.

En is 'de rel' al voorbij :D Jammer dat je weg gaat MaJo. Iedereen krijgt hier wel eens kritiek ;)
pi_125843077
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 21:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Had je nu al antwoord op je sport-gewicht vraag?

Sporten betekent spiervezels trainen en als je spierpijn krijgt, zijn de vezels ook een beetje gescheurd. Je spieren houden dan ook meer vocht vast, dus ben je zwaarder.

En is 'de rel' al voorbij :D Jammer dat je weg gaat MaJo. Iedereen krijgt hier wel eens kritiek ;)
nee, nog niet, dank je! Klinkt wel logisch :Y
compact en kleverig.
  zondag 28 april 2013 @ 21:41:46 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_125843094
God, wat is het irritant dat je op een iPad geen urls van plaatjes kan kopiëren en plakken :(.
pi_125843112
Cola :')

Haii Slankies :W
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_125843117
[Zwitserland]

Ach, ik kan het me van majo wel voorstellen. Dit is al de zoveelste keer dat er een boel mensen tegelijk over haar vallen.

Aan de andere kant, ik snap ook waar tink en aurum op doelen. Majo komt niet altijd even snugger/bereid te leren over.

Gelukkig is het internet een semi vrije wereld, en mag iedereen meestal zeggen wat hij/zij wil...

[/Zwitserland]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')