ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaarquote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
oepsquote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
en terechtquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ziet eruit als Parijs.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
Maarja, dat wisten we ook alquote:Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.quote:Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Andere ramen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is.quote:
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussenquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem
http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.comquote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:19 schreef Sandrvich het volgende:
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag).![]()
Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
http://www.megabus.com/quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland?
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje..quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug.
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...quote:Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger.
Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:
De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.
De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen?quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn jaquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
[ afbeelding ]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |