abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 17:15:31 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125947100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaar :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 17:15:51 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125947109
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. :)

Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:

De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.

De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
oeps :X
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 17:51:24 #156
256146 b2py
Beton!
pi_125947960
München airport regional railway funding deal

GERMANY: Construction of a 2·3 km east-to-north link between München airport and the München – Regensburg railway is set to begin this year, after an agreement for an equal split of the ¤83m cost was signed by the federal and Bayern governments last month.

Bron en meer

NJ Transit launches smartphone ticketing pilot

NEW JERSEY Transit Corporation (NJ Transit) has launched a three-month smartphone ticketing pilot on the Pascack Valley commuter rail line, which will be used to evaluate the technology before a wider rollout across the NJ Transit rail network.

Bron en meer
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:05:49 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_125952551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren.
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:22:41 #158
256146 b2py
Beton!
pi_125953296
De trein die begin dit jaar bij Abcoude in de brand vloog is sinds een paar dagen weer verkleind in dienst gekomen. Nu een viertje in plaats van een zesje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 20:23:19 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125953316
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:33:13 #160
256146 b2py
Beton!
pi_125956947
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
  woensdag 1 mei 2013 @ 21:33:15 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125956951
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:06:34 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125959065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
en terecht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:07:10 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125959114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt?
http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html
Ziet eruit als Parijs.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:08:51 #164
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_125959229
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:10:54 #165
256146 b2py
Beton!
pi_125959359
quote:
4s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden.
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:11:59 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125959429
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:12:39 #167
256146 b2py
Beton!
pi_125959481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:11 schreef James1988 het volgende:
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is.
Maarja, dat wisten we ook al ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:13:21 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125959567
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan.
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:13:56 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125959614
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood.
Andere ramen. ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:14:12 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125959642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Maarja, dat wisten we ook al ;)
Werkelijk hallucinant!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 mei 2013 @ 22:26:14 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_125960569
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Andere ramen. ;)
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is.

Zie dat er rond 0.30 nog een stelletje mat'46 vertrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:27 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125961154
Waren zeldzaam, die vijven. Reden ook op Amsterdam - Enkhuizen tot de elektrificatie (en hun buitendienststelling). Eigenlijk een materieelserie die is ingehaald door de tijd. In 1940 was het vooruitstrevend materieel, gebouwd voor internationale diensten en ik meen dat het zelfs 160 kon halen. Helaas kwam er een oorlog tussendoor, en toen de rookwolken waren opgetrokken, kostte het jaren om de vloot weer in de benen te hebben en was het spoorse landschap zodanig gewijzigd dat ze in de stroptreindiensten terechtkwamen waar ze volkomen ongeschikt voor waren. Er is er ook geen een bewaard gebleven...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:34:31 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125961165
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Werkelijk hallucinant!
Kotsbeu!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125964592
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem

http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussen _O_
pi_125966282
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal.
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag). :|W

Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:14:30 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966320
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:

[..]
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.com :s)

Afgelopen weekend gedaan met de auto, het is easy en hartstikke goedkoop. Vanuit Duinkerken kun je ook naar Dover, daar vaart DFDS Seaways op.
pi_125966467
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:19:22 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125966473
Stena Line, only move ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:20:18 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:19 schreef Sandrvich het volgende:
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben?
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover.
pi_125966599
Wat Fles zegt: http://www.stenaline.nl/en/ferry/london Hoek van Holland - Harwich inclusief trein Harwich - Londen, ¤45 enkele reis.
pi_125966631
Ik zat er net naar te kijken inderdaad, bedankt voor de tips mensen! ^O^
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:24:15 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_125966649
Afhankelijk van waar je heen wilt is de route Zeebrugge - Hull misschien ook nog interessant.
pi_125966863
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag). :|W

Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik...
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:02:14 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125969860
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:04:52 #185
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ziet eruit als Parijs.
RER B: MI 81 uit de Rehab...
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:06:09 #186
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:13 schreef Sandrvich het volgende:
Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland?
http://www.megabus.com/
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:07:19 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125969953
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:08:12 #188
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125969974
Nog meer Budget!

pi_125970135
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug :).
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:26:09 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:17 schreef b2py het volgende:
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug :).
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje..
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:38:50 #191
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970609
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 02:42 schreef James1988 het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. :)

Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn:

De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen.

De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst.
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had...

Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk 8)7

Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp :P
pi_125970768
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:45:43 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:44 schreef b2py het volgende:
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel.
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen?
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:46:16 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125970830
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:50:45 #195
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970933
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:46 schreef Duvel het volgende:
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien.
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn ja :P
pi_125970940
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:52:48 #197
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_125970975
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
pi_125971027
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
pi_125971104
Prima dat conducteurs tegenwoordig de oorzaak van vertraging noemen, maar "we staan stil en kunnen niet verder omdat de trein op het spoor naast ons defect is" biedt nou ook niet echt duidelijkheid..
pi_125971175
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas
[ afbeelding ]
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ik ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_125971213
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:55 schreef b2py het volgende:
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was.
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:11:54 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_125971504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort:
[ afbeelding ]
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:14:00 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_125971567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:51 schreef b2py het volgende:
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ;)
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus.

Bij stations waar alle treinen stoppen is ATB-vv echter meer effectief dan een doorschietlengte of een veiligheidskopje. Dat is ook daar echter niet de voorkeursoplossing.
pi_125971574
Pics pics pics? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')