ach, een beetje soepen moet kunnenquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:41 schreef Duvel het volgende:
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt.
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenquote:
of je moet over een klepperende brievenbus dromenquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagenDus eindelijk eens GEEN nachtmerries hopelijk
![]()
Die was godzijdank niet mee, jij welquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of je moet over een klepperende brievenbus dromen
quote:
gelukkig nietquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]jij bent niks gewend. Maar goed, laat het ook maar zo
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over hadquote:Op dinsdag 30 april 2013 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die was godzijdank niet mee, jij wel
Ik heb vannacht al deadlock zijn kostbaarheden kundig verpakt toen hij allang niet meer op zijn benen kon staan. Ga met mij op reis en het komt goed.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had
quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php
Ja, ergens in noordoost-groenland moest ook een Eskimo niezen. verder was er geen vuiltje aan de luchtquote:Op woensdag 1 mei 2013 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.quote:Op dinsdag 30 april 2013 08:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen.
NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal"
"Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel."
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte...quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:23 schreef greavy het volgende:
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig
En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister
Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit.
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoorquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:40 schreef greavy het volgende:
Vanaf Knokke met de trein verder![]()
Of in de zomer met de bus naar Breskens
Mooie tabelletjesquote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.quote:Op woensdag 1 mei 2013 08:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor
[ afbeelding ]
Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke
En dan
[ afbeelding ]
Ofzo
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komenquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten.
Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks
En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af.
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen![]()
Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien
Ah, een lijn met de karakterstieken van de Hoekse Lijn, met het venijn van de RER A, das dubbele thuiswedstrijd voor mijquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch."
foute topic!quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan.
Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen.
Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid.
[ afbeelding ]
Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram.
Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden.
[ afbeelding ]
Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken.
Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst.
[ afbeelding ]
Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan.
Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt.
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:46 schreef dennistd het volgende:
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html
Ja, want de huidige route met minste overstappen is geen omweg (via Zwolle)quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg.
Minst aantal overstappen is 1: Coevorden - Zwolle, Zwolle - Hengelo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 12:38 schreef MTL het volgende:
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo:
http://www.ns.nl/reisplan(...)=-2070336437&index=3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |