Eigenlijk nog een beetje duurquote:Op donderdag 25 april 2013 14:46 schreef JK1982 het volgende:
Een waar dacht je van die Fazer van Yreal, lipjes? Hartstikke leuk ding voor 600 euro, beetje opknappen en ze kan er zo een tijdje mee vooruit.
"De impact-assessment van de commissie op dit punt écht géén feiten bevat dat motoren door een technische keuring veiliger worden. Dat gaat over 0,08% van de ongelukken. En laten we er wel eerlijk bij zeggen, veel motorrijders onderhouden hun motor meer dan perfect."quote:
quote:
Niet janken, geintje moet kunnen hè..quote:Op donderdag 25 april 2013 14:49 schreef BlackLining het volgende:
Het zit jou wel diep hé, met die Alpjes?
Ik jank niet, ik ben blij dat er eens iets aan gedaan wordt. Het moet maar eens afgelopen zijnquote:Op donderdag 25 april 2013 14:50 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Niet janken, geintje moet kunnen hè..
Pas maar op, straks ga jij ook.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik jank niet, ik ben blij dat er eens iets aan gedaan wordt. Het moet maar eens afgelopen zijn
Met een beetje geluk kunnen we er nog een stuk of 5 omver trappen bij de ritDe helft van de Alps in dit topic heeft de grond toch al gekust deze maand
Ook nog zijwieltjes?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:04 schreef stinkie het volgende:
Dit weeken de achterbrug verlengen en een dikkere achterband erop
Reken maar dat ik niet omval
Kom op, nog ééntje, dan hebben we er 10quote:April
Einschtein (sloot)
Yreal (vangrail)
Vinnie (snelweg, total loss)
Juicyhil (omver gedonderd)
Deka (evenwicht kwijt)
SD (teveel willen posen)
motorbloempje (iets met wind en auto)
picodealion (niet opletten)
Geerd (onder busje geparkeerd)
Geef jij het goede voorbeeld ?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:06 schreef BlackLining het volgende:
We hebben de lijst niet meer geupdate toen Geerd met het rubber naar boven ging
[..]
Kom op, nog ééntje, dan hebben we er 10
Ja, preciesquote:Op donderdag 25 april 2013 15:11 schreef lipjes het volgende:
[..]
Geef jij het goede voorbeeld ?
Vertelde vriendin even over de totale kosten voor een motorhuur.
+/- 200 huur
100km vrij, daarna 0.20 per km.
borg rond de 300.
eigen risico tussen de 750 e 1500 euro.
Dus zei al, kan je beter die motor van 250 euro kopen, weekendje rijden en daarna naar de sloop rijden
en daarom autoscout24.nlquote:Op donderdag 25 april 2013 15:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, preciesEn dan gewoon verzekeren voor zomer voorlopig, WA is zat voor zo'n ding, en lekker rijden. Ben je voor 500 euro klaar.
Wat is dat motoroccasion.nl trouwens een onmogelijke kut site zeg. Serieus een kop koffie kunnen zetten tussen het selecteren van het merk en een type. En nu heb ik die kop koffie al op, is de pagina van dat type nog niet geladen![]()
Ik ken die 400'squote:Op donderdag 25 april 2013 15:12 schreef Sounddragon het volgende:
Probleem is, dat een motor van 250¤ vaak niet echt geweldig rijdbaar is![]()
Beter iets meer uitgeven, zodat dat ritje naar de sloop uit kan blijven
Wat moet eraan gebeurenquote:Op donderdag 25 april 2013 15:13 schreef KneusTeun het volgende:
Kheb nog wel een project CB750 voor je
Accu erin, bandjes erop, vloeistof erin.quote:
Kijk thuis wel even.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:17 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Accu erin, bandjes erop, vloeistof erin.(heb net de carbs laten reinigen, want liep stationair niet lekker)
Is een '79 750k
Omdat die APK voor motoren niemand boeit, en dit is Satudarah. Dat is eng en sensatie enzulks.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:18 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kijk thuis wel even.
Tevens, waarom krijgt dit wel nieuwsaandacht, en 3000 man naar brussel niet
http://www.nu.nl/binnenla(...)toren-snelwegen.html
Whaha dat was de mijne! Maar dat had alles met mijn pa te maken en niet met de motorquote:Op donderdag 25 april 2013 14:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ken anders ook een Yamaha die flink olie heeft staan pissen op de stoep bij MickeysOok een Xj, toevallig
Dat hebben we gezien jaquote:Op donderdag 25 april 2013 15:29 schreef whY... het volgende:
[..]
Whaha dat was de mijne! Maar dat had alles met mijn pa te maken en niet met de motorMijn pa was veeeeel te enthousiast met oliebijvullen. Ik had al drie keer gezegd dat er helemaal niet zoveel in gaat. 'Nee er moet echt nog wat bij anders loopt ie droog'. Whaha nou het liep er weer uit zo door de overloop op de straat xD
Baas, met z'n "illegale pijpen Harley"quote:
Ik kan gewoon goed rijden johquote:Op donderdag 25 april 2013 15:32 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien jaDat je niet op je bek gegaan bent mag echt een wonder heten met dat achterwiel vol olie
Is het nog steeds de Satudarah die (mee-) rijdenquote:Op donderdag 25 april 2013 15:30 schreef Sounddragon het volgende:
RMS dag stelletje horken, Neerlandsche geschiedenis enzo
Lassersquote:Op donderdag 25 april 2013 15:42 schreef BlackLining het volgende:
Overigens is die uitlaat wel gelast, voor een 10tjeVan het weekend maar weer er onder hangen.
Toevallig zijn ze in april vorig jaar hier geweest, maar dat waren echt geen scootersquote:Op donderdag 25 april 2013 15:41 schreef KneusTeun het volgende:
Satudarah honk is bij mij om de hoek, en zie ze voornamelijk op scooters rijden.
Halen ze alleen bij gelegenheden van stal dusquote:Op donderdag 25 april 2013 15:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Toevallig zijn ze in april vorig jaar hier geweest, maar dat waren echt geen scooters. Wat een herrie.
Ach, hij moest een rolletje RVS draad gaat halenquote:Op donderdag 25 april 2013 15:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lassersde man die m'n rek toen heeft gedaan hoefde er niet eens wat voor terug. "Want je ben ook een Feyenoorder en tis voor mij echt een peuleschil". Ben toen alsnog een 6 pack Karakter langs wezen brengen. Topgozer
Haha valt mee joh! Beetje gastape omheen en gaan!quote:Op donderdag 25 april 2013 15:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, hij moest een rolletje RVS draad gaat halenDus materiaal vergoeden vind ik wel het minste wat je kunt doen
Ben al lang blij dat ik geen nieuwe linkpijp á ¤175,- hoef te kopenUitlaatjes zijn echt schandalig duur. Zelfs de open pijpen, dat gewoon over het paard getild metaal is in een leuk vormpje, kost je al rustig meer van ¤500 nieuw
Hoezo, schroefdraad kapot? Valt wel mee toch
Ik lurk af en toe mee, maar ik sta nu op de ANWB te wachten bij McDonald's Tilburg. Motor viel uit, accu is opeens helemaal dood, kon niet meer naar de vluchtstrook. A58 afgesloten, en naar de overkant geduwd en meegenomen met een sleepwagen.quote:Op donderdag 25 april 2013 15:06 schreef BlackLining het volgende:
We hebben de lijst niet meer geupdate toen Geerd met het rubber naar boven ging
[..]
Kom op, nog ééntje, dan hebben we er 10
Misschien tot zo dan. Geen zin om te koken, dus mcdonaldsquote:Op donderdag 25 april 2013 16:16 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik lurk af en toe mee, maar ik sta nu op de ANWB te wachten bij McDonald's Tilburg. Motor viel uit, accu is opeens helemaal dood, kon niet meer naar de vluchtstrook. A58 afgesloten, en naar de overkant geduwd en meegenomen met een sleepwagen.
Doe geen moeite, dat willen mijn buren al doen omdat mijn brommert "in de weg" staat.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik jank niet, ik ben blij dat er eens iets aan gedaan wordt. Het moet maar eens afgelopen zijn
Met een beetje geluk kunnen we er nog een stuk of 5 omver trappen bij de ritDe helft van de Alps in dit topic heeft de grond toch al gekust deze maand
Spannende momenten zijn datquote:Op donderdag 25 april 2013 16:16 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Ik lurk af en toe mee, maar ik sta nu op de ANWB te wachten bij McDonald's Tilburg. Motor viel uit, accu is opeens helemaal dood, kon niet meer naar de vluchtstrook. A58 afgesloten, en naar de overkant geduwd en meegenomen met een sleepwagen.
Zo abrupt kappen is meestal iets van een zekeringetje of draadbreuk inderdaad. Kapotte spanningsregelaar, gare accu, weigerende bobines etcetra begint eerst met kut lopen en dan pas stilvallen.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spannende momenten zijn datOok al 2 keer gehad dattie er op de linkerbaan mee uit scheed. Beide keren wel naar de vluchtstrook kunnen komen al uitrollend, maar dan ben je nog steeds niet blij
Ben benieuwd wat er mee aan de hand is; bij mij was het de laatste keer een zekering.
0:48, dat is pas klasse.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:17 schreef einschtein het volgende:
http://www.wimp.com/motorcrossbike/
@ 0:20
Had je honger?quote:Op donderdag 25 april 2013 17:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Je weet dat het gewoon een slow-mo is, he
Dat snap ik, maar het ziet er (voor de leek) niet gemakkelijk uit.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:32 schreef einschtein het volgende:
[..]
Je weet dat het gewoon een slow-mo is, he
Ik zou willen dat ik het konquote:Op donderdag 25 april 2013 17:35 schreef WhiteJoker het volgende:
Damn, let's just say: zo rij ik totaal nietDamn, die gaan haast plat door de bochten.
Ja. Een beetje allroad, een beetje tour en ietsje sport. Een fiets met een identiteitscrisis, maar dat past wel bij mij.quote:Op donderdag 25 april 2013 17:56 schreef KneusTeun het volgende:
Zelfde blok als mijn super ten ongeveer!
Wel aparte motoren, beetje van alles en toch ook weer net allemaal niet heb ik het idee.
sterker nog het 850cc blokje van de RDM kun je transplanteren naar de xtz750quote:Op donderdag 25 april 2013 17:56 schreef KneusTeun het volgende:
Zelfde blok als mijn super ten ongeveer!
Wel aparte motoren, beetje van alles en toch ook weer net allemaal niet heb ik het idee.
Jup, benieuwd hoeveel voordeel je er uit haalt.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sterker nog het 850cc blokje van de RDM kun je transplanteren naar de xtz750
ongeveer 100ccquote:Op donderdag 25 april 2013 18:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Jup, benieuwd hoeveel voordeel je er uit haalt.
Ja precies, maar denk niet dat het heel veel doet.quote:
De meeste motorbouwers hebben gewoon maar één soort V-twin, één soort eenpitter, één four in line, etc. Verschillende uitvoeringen is vaak een kwestie van groter of kleiner boren, meer niet. Ik kan ook zo'n beetje alle pre-'95 Suzuki blokken in mijn Bandit zetten. Kan zelfs nog invividuele onderdelen van de SACS blokken omzettenquote:Op donderdag 25 april 2013 17:56 schreef KneusTeun het volgende:
Zelfde blok als mijn super ten ongeveer!
Wel aparte motoren, beetje van alles en toch ook weer net allemaal niet heb ik het idee.
Mijn oom werkt bij Monuta en die heeft ook wel eens zo'n uitvaart verzorgd. Ondanks het feit dat je de overledene niet kent, krijg ik toch altijd kippenvel.quote:Op donderdag 25 april 2013 18:18 schreef Gummiebeer het volgende:
Wellicht vrij persoonlijk..maar dit wou ik toch graag delen in dit topic. Hier kan het wel denk ik, gezien dat het MC topic puur voor motorrijders is.
http://www.twentsemotorclub.nl/
Maandag wordt de stoet begeleid door haar motor en daarachter een groep motoren.
Dat heb ik nou met deze fietsquote:Op donderdag 25 april 2013 17:45 schreef Gummiebeer het volgende:
Crap.. hoe meer ik erna kijk, des te mooier wordt ie![]()
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Wellicht verkeerde voorbeeld, maar het gaat om het idee.
Vooral dat neusje, die doet het
Zo nice! ik houd ook van dat soort beesten, maar tis zo duurquote:Op donderdag 25 april 2013 18:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met deze fiets
[ afbeelding ]
Respect voor die escorte trouwens, lijkt me enorm indrukwekkend om met zoiets mee te rijden.
Even de boel omploegenquote:Op donderdag 25 april 2013 18:35 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zo nice! ik houd ook van dat soort beesten, maar tis zo duurEn anders veel bouw werk.
I came... Dude thats awesome!quote:Op donderdag 25 april 2013 18:33 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met deze fiets
[ afbeelding ]
Respect voor die escorte trouwens, lijkt me enorm indrukwekkend om met zoiets mee te rijden.
Ja die heeft echt geluk gehad. Als ie nog op zijn originele positie stond, had ie het misschien niet na kunnen vertellen.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:09 schreef whY... het volgende:
wutwut!? http://www.dumpert.nl/med(...)aar_van_vandaag.html
Fijn dat mensen in de reacties snappen dat dit soort dingen de reden is dat we niet achteraan sluiten in de file.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:09 schreef whY... het volgende:
wutwut!? http://www.dumpert.nl/med(...)aar_van_vandaag.html
Heel even objectief gezien... zou ze door hebben gereden omdat ze anders bang was dat haar paard door de hoefjes zakt van het harde remmen? Ik heb ook wel eens met een flinke (losse)vracht gereden en heb dan ook niet altijd even goed voorrang gegeven puur doordat ik weet wat ik in de wagen had.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:19 schreef lipjes het volgende:
Kon me vandaag ook bijna bij de gevallenen voegen.
Draai de rotonde op, en mee dat ik instuur om mee te draaien komt er een blonde bimbo met paardenwagen en al achter haal veel te grote auto de rotonde op sjeezen.
Claxon erbij en ze bleef strak naar voren kijken.
Gelukkig kunnen remmen, net, anders had ik mijn tanden in de zijkant van de aanhanger en daarna het paard kunnen zetten.
True, maar het is daar 1 van de drukkere rotondes, en de keren dat je daar al aankomend er direct op kan rijden is zeer zeldzaam.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:23 schreef whY... het volgende:
[..]
Heel even objectief gezien... zou ze door hebben gereden omdat ze anders bang was dat haar paard door de hoefjes zakt van het harde remmen? Ik heb ook wel eens met een flinke (losse)vracht gereden en heb dan ook niet altijd even goed voorrang gegeven puur doordat ik weet wat ik in de wagen had.
Anderszijds had jij natuurlijk gewoon voorrang, en was het wellicht voor jou heel klote om te remmen omdat je a) in een bocht zit en b) er toch een beetje op rekent voorrang te krijgen.
Je hebt dan ook volledig gelijkquote:Op donderdag 25 april 2013 19:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, maar het is daar 1 van de drukkere rotondes, en de keren dat je daar al aankomend er direct op kan rijden is zeer zeldzaam.
Sowieso was het er vandaag ook heel druk, dan ga je niet met 30-40 een rotonde op rijden als je een paard achterin hebt.
Lijkt mij dan teminnste
Waarschijnlijk de spanningsregelaar. M'n lichten stonden aan en dat heeft m'n accu helemaal leeggetrokken. Meneer van de ANWB heeft m'n accu een beetje opgeladen en met de lichten uit naar huis gereden.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spannende momenten zijn datOok al 2 keer gehad dattie er op de linkerbaan mee uit scheed. Beide keren wel naar de vluchtstrook kunnen komen al uitrollend, maar dan ben je nog steeds niet blij
Ben benieuwd wat er mee aan de hand is; bij mij was het de laatste keer een zekering.
Mooi dat het nog goed is afgelopen.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:05 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de spanningsregelaar. M'n lichten stonden aan en dat heeft m'n accu helemaal leeggetrokken. Meneer van de ANWB heeft m'n accu een beetje opgeladen en met de lichten uit naar huis gereden.
Toch maar effe goed metenquote:Op donderdag 25 april 2013 20:05 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de spanningsregelaar. M'n lichten stonden aan en dat heeft m'n accu helemaal leeggetrokken. Meneer van de ANWB heeft m'n accu een beetje opgeladen en met de lichten uit naar huis gereden.
grote pijpsleutel erop no phun intended schroevedraaier erdoorheen, stalen buis erop, en kracht zetten.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:50 schreef handboek het volgende:
Help.... Ik krijg de moer op mijn achteras niet los en nu kan ik de ketting niet spannen. Wat te doen, de vellen liggen al van mijn klauwen af...
Ik heb alleen maar steeksleutels die er steeds afschieten..quote:Op donderdag 25 april 2013 20:53 schreef lipjes het volgende:
[..]
grote pijpsleutel erop no phun intended schroevedraaier erdoorheen, stalen buis erop, en kracht zetten.
Moet je wel een rechtsdraaiende kruistorsieconverter gebruiken.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:58 schreef Salatrel het volgende:
Ik heb nog wel een ongestelde sleutel....
Koop eens goed spul; steeksleutels zijn niet om kracht mee te zetten. Je hebt óf een zeskants dop nodig, óf een ringsleutel.quote:Op donderdag 25 april 2013 20:54 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar steeksleutels die er steeds afschieten..
miss de goeie maat gebruikenquote:Op donderdag 25 april 2013 20:54 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar steeksleutels die er steeds afschieten..
Veel voorkomende fout; veel te hard aanhalen van de achteras moer. En als hij dan met een steeksleuteltje los moet draai je de boel aan bonken.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:01 schreef klawie het volgende:
[..]
miss de goeie maat gebruiken
ander stoppen want als je de moer rond draait kan je gaan hakken
2 keer de helft. en 2 weken wachttijd als je pech hebt.. is hoogseizoen daar nu qua werkplaats.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:04 schreef handboek het volgende:
Hoe duur zou het zijn om de ketting door een motorzaak te laten spannen?
kan toch niet neem aan dat je zoiets op moment vast zetquote:Op donderdag 25 april 2013 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel voorkomende fout; veel te hard aanhalen van de achteras moer. En als hij dan met een steeksleuteltje los moet draai je de boel aan bonken.
Ik niet; gewoon niet te strak aanhalen, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:04 schreef klawie het volgende:
[..]
kan toch niet neem aan dat je zoiets op moment vast zet
dus voorlopig geen nieuwe helm?quote:Op donderdag 25 april 2013 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
Kudo's voor Shoei trouwens; reclameren voor een uitneembaar en wasbaar binnenwerk, alleen pleurt het dan na 2 keer wassen uit elkaar. Op mijn vraag of dat los verkrijgbaar was kreeg ik een mailtje terug dat ze me een nieuwe toesturen
Dit is de eerste keer dat ik hem los wil draaien en ook de eerste keer dat ik de motor wil gaan spannen.. Heb zelfs op de steeksleutel staan trappen en met de hamer erop geslagen om hem los te krijgen... Kan er gewoonweg geen beweging in krijgen...quote:Op donderdag 25 april 2013 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik niet; gewoon niet te strak aanhalen, nog nooit problemen mee gehad.
draai je wel de goeie kant op???quote:Op donderdag 25 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik hem los wil draaien en ook de eerste keer dat ik de motor wil gaan spannen.. Heb zelfs op de steeksleutel staan trappen en met de hamer erop geslagen om hem los te krijgen... Kan er gewoonweg geen beweging in krijgen...
Nee, niet meer nodig nu; vanmiddag nieuw smoke vizier en nieuwe pinlock erop gezet, straks nieuw binnenwerkje, dan issie weer toppie. En die X3 haalde het stiekum toch niet bij de DS.quote:
NOKKEN! RINGsleutel, of een goede dop (geen 12 kants als het effe kan) die moeren zijn duur.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik hem los wil draaien en ook de eerste keer dat ik de motor wil gaan spannen.. Heb zelfs op de steeksleutel staan trappen en met de hamer erop geslagen om hem los te krijgen... Kan er gewoonweg geen beweging in krijgen...
Ik heb jaren aan brommers gesleuteld dus ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ik de goede kant op draai...quote:Op donderdag 25 april 2013 21:09 schreef klawie het volgende:
[..]
draai je wel de goeie kant op???
miss effe in kruipolie zetten en dat morgen weer proberen met een ring sleutel
rij morgen naar een auto garage in de buurt effe de luchttol erop zet jij hem weer vast met de hand rij je naar huis en span je zelf je ketting ben je hooguit een 10tje fooi voor de monteur kwijtquote:Op donderdag 25 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik hem los wil draaien en ook de eerste keer dat ik de motor wil gaan spannen.. Heb zelfs op de steeksleutel staan trappen en met de hamer erop geslagen om hem los te krijgen... Kan er gewoonweg geen beweging in krijgen...
Bij mij 24, bij jou ook denk ik. Steeksleutels zijn leuk als iets als los zit, maar niet voor grotere maten die vast zitten; kost je je moer, en je vingers.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:15 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik heb jaren aan brommers gesleuteld dus ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ik de goede kant op draai...
Mijn grootste ringsleutel is een 22.... die moer is 28
Ja, die postte ik vanmiddag ook al toen Juicyhil vond dat motorrijders die áltijd naar voren rijden zo neurotisch zouden zijn. Ik kijk wel uit. Mooi vooraan en als ik de eerste ben blijft ie bij achteropkomers mooi in de versnelling. Zorgen dat ik weg kan.quote:Op donderdag 25 april 2013 19:09 schreef whY... het volgende:
wutwut!? http://www.dumpert.nl/med(...)aar_van_vandaag.html
Tweehonderd?quote:Op donderdag 25 april 2013 21:32 schreef pindaplukker het volgende:
Ik kan weer posen met mijn dikke achterband, zit weer een nieuwe op![]()
200/55/17![]()
welke bout heb je naar de klote geholpen??quote:Op donderdag 25 april 2013 21:43 schreef lipjes het volgende:
Oh en onthoud altijd bij het afdraaien van bouten en moeren.
Lefty loosey, righty tighty.
Tenzij linkse draad ofzo
Ja, en dat verkeerd doen is de reden dat het schroefdraad linksvoor op mijn klepdeksel nu dol is. Toen ik doorkreeg wat ik verkeerd deed ben ik me maar in een hoekje gaan zitten schamenquote:Op donderdag 25 april 2013 21:43 schreef lipjes het volgende:
Oh en onthoud altijd bij het afdraaien van bouten en moeren.
Lefty loosey, righty tighty.
Tenzij linkse draad ofzo
Hier in de buurt zouden ze zeggen; "Joh, doen we toch zo even voor je?"quote:Op donderdag 25 april 2013 21:04 schreef handboek het volgende:
Hoe duur zou het zijn om de ketting door een motorzaak te laten spannen?
Is ook een werkje van 3 minuten.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:45 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hier in de buurt zouden ze zeggen; "Joh, doen we toch zo even voor je?"
Valt mee, is niet veel breder dan een 190 welke er standaard op zit.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tweehonderd?
Wel handig. Geen standaard meer nodig. Gewoon neerzetten.
Ik heb ondertussen gewoon bijna een autoband achter
Heb mail terug van TwistedThrottle trouwens - er zijn wat mountingonderdelen voor de tubes nog niet binnen zeggen ze, dus we moeten nog ff geduld hebbenquote:
Heb ik van Scrubsquote:Op donderdag 25 april 2013 21:43 schreef klawie het volgende:
[..]
welke bout heb je naar de klote geholpen??
Ok, is toch geen haast bij. Bij mij niet iig, alleen maar optionele zutquote:Op donderdag 25 april 2013 22:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Heb mail terug van TwistedThrottle trouwens - er zijn wat mountingonderdelen voor de tubes nog niet binnen zeggen ze, dus we moeten nog ff geduld hebben
Wil je erover praten?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:23 schreef klawie het volgende:
van een motor proberen te slijten word je echt deperesiev![]()
![]()
Wat moet dat ding kosten?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:23 schreef klawie het volgende:
van een motor proberen te slijten word je echt deperesiev![]()
![]()
Ik ga volgende week een paar bouten los proberen te krijgen op mijn twintig jaar oude wrak, dus ik ga hier ook nog last van krijgen denk ikquote:Op donderdag 25 april 2013 21:07 schreef handboek het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer dat ik hem los wil draaien en ook de eerste keer dat ik de motor wil gaan spannen.. Heb zelfs op de steeksleutel staan trappen en met de hamer erop geslagen om hem los te krijgen... Kan er gewoonweg geen beweging in krijgen...
Tjemigquote:Op donderdag 25 april 2013 21:32 schreef pindaplukker het volgende:
Ik kan weer posen met mijn dikke achterband, zit weer een nieuwe op![]()
200/55/17![]()
2000min voor hebben ik wil toch iets meer voor de looks gaan ipv makkelijk te besturenquote:Op donderdag 25 april 2013 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat moet dat ding kosten?
Lipjes zocht nog een motor. Er-5 (toch?) is ook wel een leuke beginnersfiets.
scheelt niet veel of ik ga in therapiequote:
Waddan? Wat is er zo erg? Zeikerds, of juist geen enkele reactie?quote:Op donderdag 25 april 2013 23:39 schreef klawie het volgende:
[..]
2000min voor hebben ik wil toch iets meer voor de looks gaan ipv makkelijk te besturen
[..]
scheelt niet veel of ik ga in therapie
ze mag hem inruilen hoorquote:Op donderdag 25 april 2013 23:48 schreef Sloggi het volgende:
Ik hoor veel verhalen van mensen die hun spullen moeilijk verkocht krijgen, hoewel ik nog niet zou wanhopen als je motor er pas sinds zondag op staat.
Mijn vriendin krijgt haar auto ook niet voor een fatsoenlijke prijs verkocht.
Neuh, dan krijgt ze er helemaal niks meer voor.quote:
als je me motor koopt krijg je een mooi prijsje voor je autoquote:Op donderdag 25 april 2013 23:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Neuh, dan krijg je er helemaal niks meer voor.
Ik heb al een Alpquote:Op donderdag 25 april 2013 23:53 schreef klawie het volgende:
[..]
als je me motor koopt krijg je een mooi prijsje voor je auto
Moet wel een 25kw-er zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat moet dat ding kosten?
Lipjes zocht nog een motor. Er-5 (toch?) is ook wel een leuke beginnersfiets.
25 kw op kentekenquote:Op donderdag 25 april 2013 23:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Moet wel een 25kw-er zijn.
Vriendin heeft nog het oude rijbewijs, en dan licht.
het rijdt goed wil alleen iets wat er net wat mooier uitzietquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:00 schreef Sloggi het volgende:
Leuke fiets, ik heb op de opvolger gelest.
Zoiets dus?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:05 schreef klawie het volgende:
[..]
het rijdt goed wil alleen iets wat er net wat mooier uitziet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat weet ik niet kon hem voor 150 overkopen van een klasgenootquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:03 schreef lipjes het volgende:
Toch te duur voor vriendinlief.
Maar kleine vraag, wat voor kettingsmeerset heb je erop zitten?
Want ik ken ze van 100 euro, maar ook van 400 euro
is ook gaafquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zoiets dus?
http://link.marktplaats.nl/670298014
Nee, ik heb een iets jongere, wel in dezelfde kleur. Dit is trouwens wel de mooiste kleurstelling vind ik. Een verhoogd scherm is een must bij die dingen, anders is er niet mee te rijden op de snelweg.quote:
oke ik heb ook een gefacelifte gezien die zijn ook heel mooiquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, ik heb een iets jongere, wel in dezelfde kleur. Dit is trouwens wel de mooiste kleurstelling vind ik. Een verhoogd scherm is een must bij die dingen, anders is er niet mee te rijden op de snelweg.
Weet niet of je het vanmiddag ebt meegemaakt, dat ging namelijk allemaal rond de 500 euroquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:07 schreef klawie het volgende:
[..]
dat weet ik niet kon hem voor 150 overkopen van een klasgenoot
ik ben anders nog bereid te onderhandelen als het iets is wat je zoekt doe een bod en wie weet komen we ergens
Wel een transalp hebben en geen middenbokquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, ik heb een iets jongere, wel in dezelfde kleur. Dit is trouwens wel de mooiste kleurstelling vind ik. Een verhoogd scherm is een must bij die dingen, anders is er niet mee te rijden op de snelweg.
Rechtdoor gaan ze niet zo hard, maar je kunt er aardig rap de bocht mee door in mijn beleving. De Alpjes van voor de facelist willen nog wel eens rottende velgen hebben en kapotte CDI's (voor '94 meen ik). Het blok zelf heeft de naam onverwoestbaar te zijn.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:11 schreef klawie het volgende:
[..]
oke ik heb ook een gefacelifte gezien die zijn ook heel mooi
Que?quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:12 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wel een transalp hebben en geen middenbok![]()
Hij staat daar op een steun, dus neem even aan dat deze geen middenbok heeft.quote:
aan het pompje trekken maar met de prijs gaat het hem idd niks wordenquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:11 schreef lipjes het volgende:
[..]
Weet niet of je het vanmiddag ebt meegemaakt, dat ging namelijk allemaal rond de 500 euro
Dus zal hem echt niet gaan worden denk ik zo
Maar smeert die automatisch of moet je zelf aan een pompje trekken?
Deze Alps hebben in principe geen middenbok. Offroadrijders schijnen zo'n ding ook juist niet te willen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 00:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hij staat daar op een steun, dus neem even aan dat deze geen middenbok heeft.
Je weet wel, zo een standaard in het midden
die was niet van hemquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hij staat daar op een steun, dus neem even aan dat deze geen middenbok heeft.
Je weet wel, zo een standaard in het midden
Ah oke, de goedkopere variant zegmaarquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:14 schreef klawie het volgende:
[..]
aan het pompje trekken maar met de prijs gaat het hem idd niks worden
Die Bandit moet je dan ook gewoon kopen.quote:Op donderdag 25 april 2013 23:44 schreef klawie het volgende:
staat er sinds zondag en heb nog niks gehoord
net gebeld voor inruilen met een bandit kreeg ik er ongv 400 voor terug![]()
verkopen van koekbliken gaat me echt veel beter af
Jiffy is ook een stuk makkelijker. De mijne staat nooit op de bok, alleen als de ketting gesmeerd moet worden. Of als ik op de hangplek sta en even wil liggen. Motor op de bok, kop op de tank en beentjes over de buddy stepsquote:Op vrijdag 26 april 2013 00:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hij staat daar op een steun, dus neem even aan dat deze geen middenbok heeft.
Je weet wel, zo een standaard in het midden
quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Bandit moet je dan ook gewoon kopen.
Of wil je voor inferieure zut gaan? Zoiets als een ZZR, TL, TA, AT, Hayabusa, XJ, V-Raptor, VFR, Tenere, GSX-F of iets dergelijks. Dat wil je toch nietGewoon die Bandit kopen.
Was is er met GSX-Fquote:Op vrijdag 26 april 2013 01:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Bandit moet je dan ook gewoon kopen.
Of wil je voor inferieure zut gaan? Zoiets als een ZZR, TL, TA, AT, Hayabusa, XJ, V-Raptor, VFR, Tenere, GSX-F of iets dergelijks. Dat wil je toch nietGewoon die Bandit kopen.
Je wil hem toch niet voor niks inruilen?quote:
Voorlopig blijft die nog hoorquote:Op vrijdag 26 april 2013 08:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je wil hem toch niet voor niks inruilen?
quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Bandit moet je dan ook gewoon kopen.
Of wil je voor inferieure zut gaan? Zoiets als een ZZR, TL, TA, AT, Hayabusa, XJ, V-Raptor, VFR, Tenere, GSX-F of iets dergelijks. Dat wil je toch nietGewoon die Bandit kopen.
quote:Op donderdag 25 april 2013 16:42 schreef BlackLining het volgende:
Zo maar eens spullen bestellen voor een heule grote beurt..
- Koppelingsplaten
- Uitlaatpakking
- Collectorpakking
- Bougies
- Klepdekselpakking
- Ontsteking signaal boutje
- Remleiding
- Remvloeistof
- Remblokjes voor
- Olie (nu wel synthetisch, want betere koppelingsplaten)
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Helicoil setje
En dan moet hij er weer een hele tijd tegen kunnen
Zo'n fiets met 93k op de teller moet nou eenmaal zijn onderhoud hebbenquote:
Wanneer gaat ie er overheen?quote:Op vrijdag 26 april 2013 08:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Voorlopig blijft die nog hoor
voor de 100.000 gaat die wel weg, want de teller gaat niet verder dan 99.999
Je bent zelf versletenquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:15 schreef Salatrel het volgende:
dan is dat hele hok zo te zien versleten
Gewoon een 900Div met Cardan kopen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef Mirgeam het volgende:
Blij dat m'n inferieure VFR met 90k op de teller niet zo'n belachelijke onderhoudsbeurt nodig heeft
Alleen olie en gáán toch?quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:34 schreef Mirgeam het volgende:
Blij dat m'n inferieure VFR met 90k op de teller niet zo'n belachelijke onderhoudsbeurt nodig heeft
Meh, valt opzich nog mee hoor. Zoveel zou ik voor deze fiets niet krijgen ('95, 93k km), en moet ik idioot veel bijleggen voor iets vergelijkbaars. Uberhaupt geen zin in. En niet alles van die lijst moet persé he,quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:43 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Alleen olie en gáán toch?
Ik zou me eerlijk gezegd wel eens achter mijn oren krabben voordat ik nog zoveel geld in zo'n oud hok zou pompen.. Beter inruilen voor een andere fiets en dan dat ouwe hok lekker op marktplaats dumpen..
En daarom doe ik alles zelf.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:51 schreef Joooo-pi het volgende:
ik heb mijn motor ook weer opgehaald. Grote beurt, klepspeling gecheckt en nieuwe achterband. Ook een gepeperde rekening, maar goed. Alles is weer tip top.
Vandaag op de motor naar m'n werk, natuurlijk
Lijkt me ook wel leuk om te doen, hoor, maar dit was te veel in een keer om mee te beginnen. Ik ga vanaf nu wel kijken wat ik zelf kan bijhouden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
En daarom doe ik alles zelf.
En voor de banden heb ik wel een mannetje
Buiten dat ook leuk om te doenquote:Op vrijdag 26 april 2013 09:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
En daarom doe ik alles zelf.
En voor de banden heb ik wel een mannetje
Daarom was ik aanvankelijk op zoek naar een middenbok, anders moet ik er altijd iemand bij hebben als ik de ketting wil smeren. Nu heb ik een 'liftstick' gekocht bij Louis.de, die komt vandaag binnen samen met een tanktas waarvan ik hoop dat hij een beetje fatsoenlijk op mijn vreemdvormige tank past.quote:Op vrijdag 26 april 2013 01:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jiffy is ook een stuk makkelijker. De mijne staat nooit op de bok, alleen als de ketting gesmeerd moet worden. Of als ik op de hangplek sta en even wil liggen. Motor op de bok, kop op de tank en beentjes over de buddy stepsLigt best wel oké.
Heb die van mij helaas net een grote beurt gegeven, anders kon je meekijken hoe en wat.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:55 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel leuk om te doen, hoor, maar dit was te veel in een keer om mee te beginnen. Ik ga vanaf nu wel kijken wat ik zelf kan bijhouden.
en daarom hebben wij een enorm afdak met motorbrug waar we onder kunnen staan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 09:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Buiten dat ook leuk om te doen
Baal alleen wel hard dat ik geen schuur meer heb. Was wel lekker altijd hoor. Alles aan de kant schuiven, motor naar binnen, goed licht, lekker warm, Haynes erbij, radiootje aan, kratje bier erbij en sleutelen.
Nu zit ik een beetje op de oprit te beunen. Werkt niet lekker.
Wel de juiste bougievonkjes erin gedaan?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef 1517 het volgende:
Mijn alp start niet meer
Startmotor gaat wel rond denk ik.... maar geen leven meer
Afdak heb ik ook wel, maar vind ik niet handig. Wil bijvoorbeeld geen zand wat naar binnen waait als ik het klepdeksel of de bak open heb liggenquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:34 schreef lipjes het volgende:
[..]
Heb die van mij helaas net een grote beurt gegeven, anders kon je meekijken hoe en wat.
[..]
en daarom hebben wij een enorm afdak met motorbrug waar we onder kunnen staan.
En dan nog als extra een motorkrik en motorsteunen.
en genoeg gereedschap om een volledige zombie-invasie mee af te slaan.
Inclusief een lasapparaat en compressor.
Zo snel als ze kwamen de alpjes zo snel gaan ze wegquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef 1517 het volgende:
Mijn alp start niet meer
Startmotor gaat wel rond denk ik.... maar geen leven meer
Mwa, heb het met zware wind gedaan, was prima te doen/quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Afdak heb ik ook wel, maar vind ik niet handig. Wil bijvoorbeeld geen zand wat naar binnen waait als ik het klepdeksel of de bak open heb liggen
Lijkt me ook wel lekker om de motor wat hoger te kunnen zetten. Zeker voor geneuzel met de uitlaat, kost me mijn rug nu. Maar goed, gewoon een dichte schuur zou al heel fijn zijn.
Zit wel te overwegen om eens naar zo'n doe het zelf garage te rijden met dat dingLijkt me ook wel lekker werken. Alleen een beetje kut dat je dan je kleppen niet meer kunt stellen omdat de handel warm is.
Ja klopt, maar dat sleutelen op de oprit is slecht voor mijn bloeddruk.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, heb het met zware wind gedaan, was prima te doen/
Maar ons afdak is dan ook aan 3 kanten dicht met de mogelijkheid om hem rondom dicht te maken.
Maar voor zo een doe-het-zelf garage betaal je ook geld eh
Kom je het hier doen maandagquote:Op vrijdag 26 april 2013 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat sleutelen op de oprit is slecht voor mijn bloeddruk.
Ik heb een afdak wat aan één kant dicht is, rest staan wat hoge struiken omheen maar geen muur. Oprit is overigens net opnieuw aangelegd, dus daar ligt van dat fijne zand op. Daar ga ik dus echt niet mijn kleppen staan stellen he. Één goeie windvlaag en cilinders zitten vol zand
Ik heb er niets aan, geen 25kW meukquote:Op vrijdag 26 april 2013 11:23 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Zal een beste motor worden twv ¤330 zeg
dat had mijn alp ook. Was kapotte distributiequote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef 1517 het volgende:
Mijn alp start niet meer
Startmotor gaat wel rond denk ik.... maar geen leven meer
Even nalopen met multimeter. Accu al gechecked?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef 1517 het volgende:
Mijn alp start niet meer
Startmotor gaat wel rond denk ik.... maar geen leven meer
Dénk je?quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:37 schreef 1517 het volgende:
Mijn alp start niet meer
Startmotor gaat wel rond denk ik.... maar geen leven meer
quote:Als ik voor 19 januari 2013 al een rijbewijs voor een bepaalde categorie heb, veranderen na deze datum dan de bevoegdheden en geldigheidsduur voor die categorie?
Nee, deze oude rechten blijft u behouden. Vanaf de eerstvolgende verlenging zijn de nieuwe geldigheidstermijnen van toepassing.
De enige uitzondering is de categorie A-beperkt. Met dit rijbewijs mag je vanaf 19 januari 2013 een motorfiets van maximaal 35 kW besturen.
Vriendin mag 35KW rijdenquote:Ik heb voor 19 januari 2013 bij de gemeente rijbewijs A met beperking tot A-licht aangevraagd. Welk rijbewijs krijg ik nu?
In dit geval krijgt u rijbewijs A met beperking tot A-licht. Dit rijbewijs A met beperking tot A-licht geeft met ingang van 19 januari 2013 ook de bevoegdheid tot het besturen van motoren van de categorie A1 en A2. Na twee jaar vervalt automatisch de beperking en heeft u het volwaardige rijbewijs A.
Huren gaan we echt niet doen, als ze 1 keer op haar bek gaat dan is het dokken.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:07 schreef JK1982 het volgende:
Stuk meer keuze dus, bij bijv. Silverline.
Of kopen inderdaad
Die tweede:quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Huren gaan we echt niet doen, als ze 1 keer op haar bek gaat dan is het dokken.
en voor 1000 euro kan je een mooie motor kopen
Oehw.....
http://www.autoscout24.nl(...)189510000000&asrc=st
Ophalen, oplappen, knallen
Deze is ook leuk, mag voor minder dan 500 euro weg....
http://www.autoscout24.nl(...)135350000000&asrc=st
Ja afgezien van datquote:
Ziet er toch niet slecht uit voor dat geld en voor die leeftijdquote:Op vrijdag 26 april 2013 13:16 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja afgezien van dat
Maar als ik die witte voor 100-200 euro kan kopen, kan ik hem wel in orde maken voor vriendinlief
Nee daarom, en bandje kan ik wel 2e hands scoren, km teller kabel kan ik binnen een uurtje oplappen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:20 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ziet er toch niet slecht uit voor dat geld en voor die leeftijd
Gare pakking misschien?quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:25 schreef Geerd het volgende:
Zo dan dagje ziek geweest van alle kanten kwam het eruit![]()
Ik ben echt een leek kwa motorisch sleutelen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:43 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Zo snel als ze kwamen de alpjes zo snel gaan ze weg
Maar zuur, nu kun je een heel stappen plan gaan doornemen en hopen dat het iets lulligs als bougie's is.
Hij liep vlak voordat hij het niet meer deed op 1 cilinder. Vervolgens nieuwe CDI's besteld maar nu doettie nog niks.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:35 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat had mijn alp ook. Was kapotte distributie
Ik hoor een startmotorachtig geluidquote:Op vrijdag 26 april 2013 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dénk je?![]()
Alpjes staan bekend om bobine en CDI problemen. Maar hij moet natuurlijk wel rond gaan
Spot on, ja.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:14 schreef WhiteJoker het volgende:
Why Ride a Motorcycle? Dat is een goede vraag. Dit filmpje beantwoord het voor mij in ieder geval.
Regenquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:24 schreef BlackLining het volgende:
Is het nou eens klaar met die regen zeg![]()
Er moet verdomme gereden worden
Ja, best, maar ik wil een ritje voor de lol maken. En dat is dan weer minderquote:
Pff, regen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:24 schreef BlackLining het volgende:
Is het nou eens klaar met die regen zeg![]()
Er moet verdomme gereden worden
Toch nie voor menne lol jonge!quote:
Jawel, waarom niet?quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toch nie voor menne lol jonge!
Ik moet nergens heen, dan had ik het wel gedaan, maar ik wil gewoon een stukje rijden
Spanningsregelaar kan ook kadoek zijn, gebeurd vaker met Alpjes.quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:41 schreef 1517 het volgende:
Dank voor jullie reacties.
Ik heb wel een multimeter liggen ergens maar hoe meet ik precies door?
- moet ik met de multimter meten of met die spanningschecker?
Moet ik tijdens dat ik elektrisch start doormeten of is sleutel op contact genoeg?
Hoe check ik een bobine?
Vaak zit er een consumptie bij, of dat deze keer is weet ik niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 14:38 schreef Salatrel het volgende:
betalen om een rit te rijden?je betaald toch ook niet om te parkeren. of zit er een bbq bij ofzo?
quote:Voor het inschrijfbedrag van ¤ 6,50 ontvang je de route en een stempelboekje met algemene
informatie. De route is digitaal verkrijgbaar voor Garmin of Tomtom, of als routebeschrijving
op A4 formaat. Zoals altijd mogen de duo- en zijspanpassagiers bij Speedy gratis mee.
Alle betalende deelnemers die zich na de rit afmelden op de finishplaats kunnen deelnemen
aan onze tombola. De prijzen daarvoor zijn voor een deel geschonken door Motorhuis Seppe
en Ad van Gils Motors.
Voor de vereniging met de meeste deelnemers is er een mooie herinneringstrofee. Maar je
hoeft geen lid te zijn van een motorclub om aan dit evenement deel te nemen. Het is juist een
mooie gelegenheid om (weer) eens vrijblijvend van het georganiseerd motorrijden te proeven
Dat kan bij onze ritten ookquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:05 schreef BlackLining het volgende:
"Proeven van georganiseerd motorrijden"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 2,5 week Fok ritquote:
quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:38 schreef pindaplukker het volgende:
ik kreeg zomaar een stijve plassert![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 april 2013 15:38 schreef pindaplukker het volgende:
ik kreeg zomaar een stijve plassert![]()
[ afbeelding ]
Ja wat gaan we nou krijgenquote:
Welke dag was hetquote:Op vrijdag 26 april 2013 15:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja wat gaan we nou krijgenJe gaat maar gewoon.
Als ik mee ga rijd ik wel met jou mee deka.quote:
quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:03 schreef lipjes het volgende:
Als ik mee ga rijd ik wel met jou mee deka.
Ben dan waarschijnlijk toch in de drechtsteden
Omgeving Nijmegen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:09 schreef KneusTeun het volgende:
Zie ik nou nergens een begin punt staan?
de route is nog in de maak maar omgeving nijmegenquote:Op vrijdag 26 april 2013 16:09 schreef KneusTeun het volgende:
Zie ik nou nergens een begin punt staan?
Die eerste ziet er geloof ik wel ok uit toch? Leuker dan die witte, lijkt me..quote:Op vrijdag 26 april 2013 13:09 schreef lipjes het volgende:
[..]
Huren gaan we echt niet doen, als ze 1 keer op haar bek gaat dan is het dokken.
en voor 1000 euro kan je een mooie motor kopen
Oehw.....
http://www.autoscout24.nl(...)189510000000&asrc=st
Ophalen, oplappen, knallen
Deze is ook leuk, mag voor minder dan 500 euro weg....
http://www.autoscout24.nl(...)135350000000&asrc=st
Ja maar staat al 2 jaar stil........quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:24 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Die eerste ziet er geloof ik wel ok uit toch? Leuker dan die witte, lijkt me..
Ja en mag je alles meteen nalopen... moet je ook net zin en tijd voor hebben.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja maar staat al 2 jaar stil........
Iets met vastgekoekte olie
Zin en tijd wel.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:26 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja en mag je alles meteen nalopen... moet je ook net zin en tijd voor hebben.
Hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zin en tijd wel.
Maar om het blok open te maken heb ik weinig zin in.
Ah joh... niet laten draaien, oude olie eruit laten lopen, goedkope olie erin, warm laten draaien, nogmaals olie eruit laten lopen en dan verse en goede olie erin. Dan ben je de oude troep toch wel kwijt?quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja maar staat al 2 jaar stil........
Iets met vastgekoekte olie
Ik had dat met de nieuwe balhoofdlagers. Je snapt pas watvoor verschil het maakt als ze vervangen zijn.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Sjezus, wat een verschil met die nieuwe band achter. Bochten nemen gaat zoveel soepeler. En dan doe ik ook nog rustig aan met dat nieuwe rubber.
Heerlijk is dat heaquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:17 schreef Joooo-pi het volgende:
Sjezus, wat een verschil met die nieuwe band achter. Bochten nemen gaat zoveel soepeler. En dan doe ik ook nog rustig aan met dat nieuwe rubber.
Ik had zelfde met CB, alles is nu oke.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:43 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zin en tijd wel.
Maar om het blok open te maken heb ik weinig zin in.
Vloeistoffen zijn wel van een wat andere orde dan pakkingen e.d.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik had zelfde met CB, alles is nu oke.
Maar heb eigenlijk geen zin en tijd om vloeistoffen etc te gaan doen.
Daarom gaat ie waarschijnlijk wel MP op. Het is een hoop tijd waar je niks voor krijgt, maarja.
Ja ik heb de carbs opnieuw opgebouwd, een hoop electra opnieuw gedaan.quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vloeistoffen zijn wel van een wat andere orde dan pakkingen e.d.
God wat háát ik dat; filetuffen over een doorgetrokken streep. noodstop of hard moeten remmen is 75% zeker liggen.quote:
Nu kan je nog een leuk lampje maken van je neue chainguardquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:45 schreef Salatrel het volgende:
originele chainguard er maar weer opgezet. meegeleverde schroefjes waren te dik () en met de stock schroefjes krijg je hem niet lekker vast..... heb ik het schroefdraadje nog half gesloopt ook dus ik hoop dat het blijft zitten en ik het schroefje niet kwijtraak anders gebruik ik wel een tiewrappie ofzo dakar stylo
quote:17:19:34 26-04-13 Melding : PRIO 2 6133 NIEUWE KADIJK BREDA VERVUILD WEGDEK (INC: 04)
Regio : 20 : [MWB] Midden- en West-Brabant
Urgentie : O O O : MIDDEL
Eenheden : 1201999 : Monitorcode Brandweer Midden- en West-Brabant
: 1201301 : Kazernealarm 1e Uitruk Breda
: 1201925 : Lichtkrant Kazerne Breda
: 1200198 : Beroepsgroep Breda
: 1201300 : Kazernetechniek Breda
: 1200191 : Bevelvoerder van Dienst Breda
Zat er echt ineens zoveel speling in?quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
Voorbandje ligt er op, eindelijkOp de heenweg voelde de twin een beetje eng aan, op de eerste rotonde hier lag ik bijna op mijn smoel (zo voelde het); rustig aan een stukje verder gereden, bij de volgende bocht wéér eng.. aan de kant gegooid; band hartstikke zacht
5 minuten verder bij schoonpaps aangeland, lucht erin, bakkie gedaan, bleef goed hard. Schoonpa effe op de koffer laten hangen, voorwiel check.... lagers aan stront
![]()
Koop toch gewoon een nieuwe motor ja. Dat gebeun de hele tijdquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:45 schreef Salatrel het volgende:
originele chainguard er maar weer opgezet. meegeleverde schroefjes waren te dik () en met de stock schroefjes krijg je hem niet lekker vast..... heb ik het schroefdraadje nog half gesloopt ook dus ik hoop dat het blijft zitten en ik het schroefje niet kwijtraak anders gebruik ik wel een tiewrappie ofzo dakar stylo
quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Koop toch gewoon een nieuwe motor ja. Dat gebeun de hele tijd
Mwah, mm of 2 zeker. Ik had een tijdje geleden wel opgemerkt dat ik bij uitrollen een tik hoorde vanaf het voorwiel, maar gaf een slepend remmetje de schuld, verder niet echt meer op gelet. Nu was het ineens best wel redelijk ernstig, zéker toen we ze eruit hadden, de linkse was écht aan strontquote:Op vrijdag 26 april 2013 17:51 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zat er echt ineens zoveel speling in?
TwistedThrottle overigens even gevraagd wanneer de missende zooi binnen is - volgende week zeggen ze
Don't go therequote:Op vrijdag 26 april 2013 17:26 schreef Salatrel het volgende:
kijk maar uit. voor je het weet lig je in de sloot met je nieuwe achterband
moet dan wel een redelijke prijs krijgenquote:Op vrijdag 26 april 2013 01:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Bandit moet je dan ook gewoon kopen.
Of wil je voor inferieure zut gaan? Zoiets als een ZZR, TL, TA, AT, Hayabusa, XJ, V-Raptor, VFR, Tenere, GSX-F of iets dergelijks. Dat wil je toch nietGewoon die Bandit kopen.
Lekker KM-vretenquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:15 schreef WhiteJoker het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik het komende half jaar elke dag per motor van Apeldoorn naar het centrum van Nijmegen mag.
Dat dus.. Don't go met je motorcycle in the slootquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
goed advies voor iedere motorrijder
Jeej! Door de file die voor het centrum van Nijmegen staat rijdenquote:
Nope! Er zijn zoveel wegen die je kunt nemen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:17 schreef Salatrel het volgende:
zou dat gaan vervelen via de veluwe naar huis?
beetje jaloers ben ik wel dart zijn ww verkeer zo saai is.quote:Op vrijdag 26 april 2013 18:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Nope! Er zijn zoveel wegen die je kunt nemen.
Ik ben al bijna 1,5 uur onderweg om op m'n werk in Arnhem te komenquote:Op vrijdag 26 april 2013 18:19 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Jeej! Door de file die voor het centrum van Nijmegen staat rijdenOpenbaar Vervoer is sowieso een nogo, want dan ben ik anderhalf uur onderweg, en dat doe ik gewoon niet voor dat kleine stukje.
Heerlijk!quote:[..]
Nope! Er zijn zoveel wegen die je kunt nemen.
Wat jammer dat ze moeten kappenquote:Op vrijdag 26 april 2013 19:27 schreef BlackLining het volgende:
Blik op de weg Motorspecial
Wel een ouwe, maar ja
Ook echt zo lekker doorzichtig dat dat puur en alleen komt dat Koos Spee het niet uit kan staan dat Leo hem ooit eens ongelofelijk voor lul gezet heeft met dat alcoholbeleid van hem.quote:
Met het OV bedoel je? Ja da's kut, ik moet gelukkig bij Nijmegen CS zijn. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat m'n werktijden worden. Ik gok dat ik om 9 uur start.quote:Op vrijdag 26 april 2013 19:17 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik ben al bijna 1,5 uur onderweg om op m'n werk in Arnhem te komen
Morgen motor ophalenHoe laat ga jij 's morgens weg, wie weet kom ik je wel tegen?
[..]
Heerlijk!
Ik boek 'm wel eens over Hoenderloo naar huis, natuurlijk even een ijsje meepakken
Of via Posbank en dan richting Dieren.
Met het OV jaquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Met het OV bedoel je? Ja da's kut, ik moet gelukkig bij Nijmegen CS zijn. Ik heb eigenlijk nog geen idee wat m'n werktijden worden. Ik gok dat ik om 9 uur start.
Die ritjes zijn lekker ja! Moet nog wel ff een kevlar broek scoren. Vind het niet prettig om me om te kleden op kantoor. Het is een vrij groot en lelijk bedrijfsverzamelgebouw.
Als ik er niet op kan wachten kunnen ze mijn kont kussen met hun bandjequote:Op vrijdag 26 april 2013 20:33 schreef picodealion het volgende:
Motor bij de garage (nieuw bandje), moet ik met de trein naar huis. Dat heb ik niet gemist zeg.
En dan ga je niet naar een andere zaak? Is nog geen half uur werkquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:40 schreef picodealion het volgende:
Vent zat eigenlijk tot over 3 weken volgepland, maar wilde er wel even tijd voor vrijmaken morgen. Mag er eigenlijk echt niet meer mee rijden, dus ik was allang blij dat het op zulke korte termijn kon. Mijn idee was 's ochtends brengen, 's avonds halen maar dat zat er dus even niet in volgens hem.
Ik wist overigens niet dat dat zó'n snel klusje kon zijn, volgende keer zal ik zo'n constructie voorstellen.
quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:05 schreef BlackLining het volgende:
Lekker weggetje hebben die gevonden zeg
Edit: Niet alleen een lekker weggetje trouwens
Wat een accentquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:50 schreef JK1982 het volgende:
Motorbende bij Flikken Maastricht..![]()
Je zou d'r haast chopper van gaan rijden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |