De vraag, nu de tournaments hun einde naderen is:
What's next?
Mijn voorstel:
Beste tv-serie
Weliswaar hebben tv-series ander publiek dan films, maar door de opkomst van de DVD komen beiden nader tot elkaar.
Andere mogelijkheden en discussie graag.
quote:Die wou ik ook noemen.
Op woensdag 11 september 2002 21:56 schreef Stranger het volgende:
-beste komedie (omdat dit genre er in de normale tournaments altijd al snel wordt uitgefilterd door de serieuze, zware nadenkfilms)
ps. Misschien kunnen we hier ook meteen bepalen wie het gaat organiseren.
quote:jij deed het goed
Op woensdag 11 september 2002 22:50 schreef Gorro het volgende:[..]
Die wou ik ook noemen.
ps. Misschien kunnen we hier ook meteen bepalen wie het gaat organiseren.
quote:thnx... Maar ik wil iemand anders ook de kans geven om het te organiseren.
Op woensdag 11 september 2002 22:50 schreef Stranger het volgende:[..]
jij deed het goed
Ik zou het niet erg vinden om het nog een keer te doen hoor...
quote:Oke, da's rond.
Op woensdag 11 september 2002 22:52 schreef Gorro het volgende:Ik zou het niet erg vinden om het nog een keer te doen hoor...
quote:ik denk dat je weinig anderen zover kunt krijgen
Op woensdag 11 september 2002 22:52 schreef Gorro het volgende:[..]
thnx... Maar ik wil iemand anders ook de kans geven om het te organiseren.
quote:Ik doe het egt goed geloof ik
Op woensdag 11 september 2002 22:53 schreef Mike het volgende:[..]
Oke, da's rond.
Maar zoals ik al zei... misschien staan er andere mensen te popelen om ook eens hun kans te grijpen...
Als dit niet het geval is, en jullie zijn het er mee eens (ik krijg de indruk van wel ) dan organiseer ik het.
quote:volgens mij willen blaatschaap en mamamiep ook wel graag eentje organiseren.. maar waarom zou je het veranderen als het zo okee gaat.. op kutlotingen na dan
Op woensdag 11 september 2002 22:56 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik doe het egt goed geloof ik
Maar zoals ik al zei... misschien staan er andere mensen te popelen om ook eens hun kans te grijpen...
Als dit niet het geval is, en jullie zijn het er mee eens (ik krijg de indruk van wel
) dan organiseer ik het.
quote:Aan die kutlotingen kon ik nix doen. Ik heb aan het begin een systeem van paren maken gekozen en dat tot het einde vol gehouden. (kutlotingen maken de rondes wel interessant)
Op woensdag 11 september 2002 22:58 schreef Stranger het volgende:[..]
volgens mij willen blaatschaap en mamamiep ook wel graag eentje organiseren.. maar waarom zou je het veranderen als het zo okee gaat.. op kutlotingen na dan
Ik zal dan niet vaak meedoen en wellicht zelfs helemaal niet meedoen, aangezien ik het niet zo op tv series heb. Zeker nu niet. Andy Kaufman in Man on the Moon verwoorde het zo mooi waarom hij "sitcoms" zo haatte. Dode mensen lachen erom, laagste vorm van vermaak, zoiets zij hij. Daar kan ik me wel een beetje in vinden.
Er zijn nog genoeg tournaments te verzinnen die ook het creeren waard zijn. Stranger noemde er al een aantal.
- beste muziek (bijv. Vanilla Sky, Gladiator)
- beste duo (bijv. Letheal Weapon of Pulp Fiction)
- beste tegenspelers van elkaar (bijv. Terminator II)
- beste filmreeks (bijv. Star Wars, Indiana Jones)
- mooiste decors (bijv. LotR)
Ik zie wel, maar ik hoop dat het iig iets met film te maken heeft en niet met een aftakking ervan zoals tv-series.
quote:
Op woensdag 11 september 2002 22:53 schreef Mike het volgende:
Oke, da's rond.
* mitt wil ook wel toernooitje organiseren hoor
quote:
Op woensdag 11 september 2002 22:14 schreef Atreidez het volgende:
Nederlands film tournament.
quote:nou er zijn genres die bij de reguliere tournaments al lang genoeg doorkomen.. maar komedies vliegen er altijd al snel uit omdat iedereen bij een tournament de zwaarder geladen films beter acht.. daarom vooral komedie
Op woensdag 11 september 2002 23:08 schreef mitt het volgende:
De beste komidiefilm is misschien wel een goede..maar misschien moet je dan allemaal toernooien maken van de bepaalde genres..western, drama, komedie, sf enz enz..
quote:Als het dat wordt, wil ik het niet organiseren
Op woensdag 11 september 2002 23:34 schreef mitt het volgende:
Romatische filmtoernooiLeuk voor de dames hier op FOK!
quote:ik gok dat er een film met hugh grant wint
Op woensdag 11 september 2002 23:34 schreef mitt het volgende:
Romatische filmtoernooiLeuk voor de dames hier op FOK!
quote:Dat lijkt me ook wel wat.
Op donderdag 12 september 2002 00:36 schreef mitt het volgende:
Ehm..kweet niet of die al es geweest..maare..
Favo-filmpersonage lijkt me misschien wel aardig..
quote:Lijkt me inderdaad ook wel wat!!!!
Op donderdag 12 september 2002 00:36 schreef mitt het volgende:
Ehm..kweet niet of die al es geweest..maare..
Favo-filmpersonage lijkt me misschien wel aardig..
beter om dat op te splitsen in man/vrouw of juist niet??
denk het wel.. anders is het helemaal moeilijk vergelijken
quote:Die is zeker ook kewl...
Op donderdag 12 september 2002 01:23 schreef Stranger het volgende:[..]
Lijkt me inderdaad ook wel wat!!!!
beter om dat op te splitsen in man/vrouw of juist niet??
denk het wel.. anders is het helemaal moeilijk vergelijken
Nederlands films, Niet-Engelstalige films, Comedies en filmpersonages zijn allemaal goede ideeen.
Beste comedy/ beste tv serie (niet alleen sitcom)/ beste soundtrack (hoewel meer voor muziek?)/ beste niet-engelstalige klinken voor mij wel goed in elk geval.
Qua organisatie blijf ik toch liever in Muziek
quote:Zijn daar ook tournament dan
Op donderdag 12 september 2002 11:31 schreef ranja het volgende:Qua organisatie blijf ik toch liever in Muziek
O ja... Was ook mijn The Beatles Tournament
quote:Ik had het jaren 80 album toernooi georganiseerd.
Op donderdag 12 september 2002 12:24 schreef Gorro het volgende:[..]
Zijn daar ook tournament dan
O ja... Was ook mijn The Beatles Tournament
Maar volgens mij wint PF dan zeker.
Ik heb enkele OST cd's, maar niet van PF. Maar die van PF is wel een die ik nog zou willen kopen. Al enkele malen in mijn handen gehad, trouwens.
quote:Hmpf, er zijn een hoop andere goede soundtracks...
Op donderdag 12 september 2002 21:37 schreef dolle_hond het volgende:
OST is een leuke combi tussen MUZ en FTRMaar volgens mij wint PF dan zeker.
al is PF publiekslievelingetje natuurlijk
* MadScientist heeft gisteren Dick Dale nog gezien!
-beste tv-serie * 3
-beste soundtrack * 4
-beste filmreeks * 1
-beste komedie * 3
-Nederlands film tournament * 4
-beste duo * 1
-beste tegenspelers van elkaar * 1
-beste filmreeks * 2
-mooiste decors * 1
-Beste comedie serie * 2
-Foreign Language Tournament * 3
-Romatische filmtoernooi * 2
-Favo-filmpersonage (en dan opsplitsen in man/vrouw) * 5
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel leuk. Al zullen de meeste mensen bij bv. beste duo idd kijken naar de film zelf en zo. En niet naar het samenspel tussen de twee personen. Dat kan je echt wel merken of ze lol hebben met elkaar of dat het geacteerd is (dus met elkaar spelen omdat het moet, maar eigenlijk wil je niet ). Maar goed, dat moeten we dan maar voor lief nemen. Ik neem aan dat de meeste hier wel eerlijk zullen stemmen, want de meeste zijn echte filmliefhebbers en kijken verder dan of de film je vermaakt heeft of niet. Daar kunnen we altijd nog over discussieren.
Over de organisatie van het toernament:
Ik wil er best eentje doen. Heb ik wel zin in. Met BlaatschaaP vind ik het ook leuk om te doen (BlaatschaaP ). Zeker zoiets als het Romatische filmtoernooi, dat zie ik geen man doen eigenlijk. Het maakt me niet zoveel uit welk toernament verder, vind het gewoon leuk om te doen.
Dit was het verhaal. Misschien wel handig dat rijtje. Als we er niet uit kunnen komen, kunnen we altijd nog stemmen. Dan wil ik eventueel het lijstje wel bijhouden. Zoals het er nu uitziet wordt het het favo filmpersonage, maar nog lang niet iedereen heeft er wat over gezegd.
Zo, en nu ga ik weer verder met mijn huiswerk (had 'even' een pauze genomen)
quote:Dan moet iedereen weer een top 10 opsturen naar Mike. Volgens mij iets minder werk, maar voor de deelnemers iets minder leuk dan een tournooi.
Op vrijdag 13 september 2002 22:18 schreef California het volgende:
Dus we gaan nu stemmen over welk toornooi gehouden gaat worden?
Ok, ik ben wel voor beste komedie, beste romantische film en beste (vooral vrouwelijke) filmpersonage
Is het heel ingewikkeld om het zo te organiseren dat er niet alleen een beste uitkomt, zoals bij Gorro's huidige toernooi, maar ook een top 10?
quote:Nou, als je acterur/actrice doet kijk je natuurlijk naar de hele carriere van de persoon. Dus Jodie Foster beoordeel je zowel op Taxi driver als Silence of the lambs als Nell. Maar als je een personage toernooi doet dan is denk ik de neiging tot het stemmen op Clarice (toch?) groter vanwege de film Silence of the lambs, en niet vanwege Jodie's acteerprestratie daar in. Dus dat heb ik tegen op een personage toernooi.
Op donderdag 12 september 2002 23:37 schreef Gorro het volgende:
Ik denk dat men ook bij personage te veel naar de film gaat kijken, dan naar het personage zelf. Ikzelf vind het ook leuker om tournaments met films te organiseren, dan met personen/personages (ben ik achtergekomen door het actrice tournament te doen, vond het wel leuk om te doen, maar met films leuker).
quote:Ik begrijp idd dat wat Mike nu doet een top 20 oplevert, maar ik bedoelde meer een stemvorm zoals bij Gorro, 1 tegen 1, maar met een resultaat als bij de lijstjes die jij maakt, eigenlijk zou je dan dus allemaal rondes moeten houden tussen de titels die verloren hebben van de winnaar of zo
Op vrijdag 13 september 2002 22:31 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Dan moet iedereen weer een top 10 opsturen naar Mike. Volgens mij iets minder werk, maar voor de deelnemers iets minder leuk dan een tournooi.
Stel je hebt bijvoorbeeld het favo comedyfilm toernament. Dan heb je in het begin een lijstje van 128 films. Dan moet je die 128 films gewoon op volgorde zetten van hoe leuk jij ze vind, te beginnen met de leukste op nummer 1. Dan heb je elke keer een stemronde, en op het eind kan je ook een redelijk tot goede top 10 maken. Van die 128 vallen gewoon de films met de minste punten af. De volgende ronde moet je de 64 overige films op rijtje zetten van leukheid. En uiteindelijk heb je een winnar, maar je weet ook welke films er ongeveer in de top 10 komen. Hieronder even de (voor zover ik zie) mogelijk voor- en nadelen:
Voordelen:
-je kan op het eind een redelijk top 10 creeren.
-je hoeft nooit te kiezen tussen 2 even goede films (zodat je jezelf niet hoeft te kwellen welke je door wilt laten gaan)
-Als 2 van de beste films tegenover elkaar staan, dan is er eentje al gelijk uitgeschakeld. Bij deze vorm van stemmen zouden ze dan alletwee doorgaan.
-...
Nadelen:
-grootste nadeel is natuurlijk dat het (denk ik) iets meer tijd kost, want je heb nooit zo een hele lijst klaar met de films op een rijtje
-de top 10 kan wel beinvloed worden door 'buitenstaanders'. Dat is niet lullig bedoeld. Er zitten hier veel mensen die altijd elke ronde meedoen, maar als er een paar mensen van buiten komen en stemmen op (wat jullie) de slechtste film vinden, dan komt die film wel hoger te staan. Dat is het nadeel als je elke rodne een nieuwe stemronde hebt, er zullen andere mensen op af komen. Bij de vorm van Mike telt iedereen maar 1 keer.
-...
Ik vind het zo wel een goede vorm eigenlijk (oh, wat ben ik creatief zo op zaterdagavond ). Je kan een top 10 creeren en toch elke ronde stemmen (wat ik een van de leukere dingen van een toernament vind, elker ronde opnieuw stemmen
). Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben of het er niet mee eens zijn, dan kun je dat altijd zeggen. Mochten jullie een nog beter iets hebben verzonnen, dan sta ik natuurlijk open voor suggesties.
van mamamiep
quote:Dat is idd wel een leuke manier. Maar wel een paar opmerkingen/suggesties van mijn kant.
Op zaterdag 14 september 2002 19:49 schreef mamamiep het volgende:
Ik heb wel een idee hoe je het ook kan organiseren. Hieronder komt het hele verhaal, ik hoop dat ik wat duidelijk ben.[..UITLEG..]
Ik vind het zo wel een goede vorm eigenlijk (oh, wat ben ik creatief zo op zaterdagavond
). Je kan een top 10 creeren en toch elke ronde stemmen (wat ik een van de leukere dingen van een toernament vind, elker ronde opnieuw stemmen
). Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben of het er niet mee eens zijn, dan kun je dat altijd zeggen. Mochten jullie een nog beter iets hebben verzonnen, dan sta ik natuurlijk open voor suggesties.
van mamamiep
Hoe wil je dat doen als je films niet gezien hebt. Die kun je dan geen punten geven ofzo
Wat doe je als je ze niet op volgorde kan/wil zetten, maar een aantal films van gelijke kwaliteit vind
Een mogelijkheid van mijn kant om deze problemen op te lossen zou als volgt kunnen zijn.
Je zou bijvoorbeeld per ronde een aantal punten beschikbaar kunnen stellen die verdeeld mogen worden. Het aantal punten wat dan beschikbaar gesteld word is dan zo gekozen dat het je precies zo kunt verdelen als wanneer je ze op volgorde zet.
Dus stel je hebt 4 films:
#1 4 punten
#2 3 punten
#3 2 punten
#4 1 punten
Dus je mag in de halve finale 10 punten verdelen.
Nu zou je bijvoorbeeld alle punten aan 1 film kunnen geven, en dat heeft heel erg veel effect, vooral in het begin van het tournament. Dit zou je kunnen voorkomen door als eis te stellen dat je minimaal een kwart of de helft van de films punten moet geven.
Misschien moet er aan deze manier nog wat geschaafd worden, maar daar is dit topic voor
quote:Hmmm... ik bedenk me nu dat het misschien beter is om, als je op de helft van de films stemt, je ook maar de helft van het aantal punten weg kunt geven.
Op zaterdag 14 september 2002 20:48 schreef Gorro het volgende:[..]
Nu zou je bijvoorbeeld alle punten aan 1 film kunnen geven, en dat heeft heel erg veel effect, vooral in het begin van het tournament. Dit zou je kunnen voorkomen door als eis te stellen dat je minimaal een kwart of de helft van de films punten moet geven.
Misschien moet er aan deze manier nog wat geschaafd worden, maar daar is dit topic voor
quote:Zou best geinig zijn, maar is erg omslachtig. Ik denk niet dat veel mensen gaan stemmen om te bepalen wat de 8e plaats wordt...
Op vrijdag 13 september 2002 22:54 schreef California het volgende:[..]
Ik begrijp idd dat wat Mike nu doet een top 20 oplevert, maar ik bedoelde meer een stemvorm zoals bij Gorro, 1 tegen 1, maar met een resultaat als bij de lijstjes die jij maakt, eigenlijk zou je dan dus allemaal rondes moeten houden tussen de titels die verloren hebben van de winnaar of zo
Wow, dat was 1 zin. Hoop ieg dat ik te begrijpen ben?
quote:Ik denk dat het best aardig is om in een lange lijst punten uit te delen. Songfestival-achtig.
Op zaterdag 14 september 2002 21:26 schreef Gorro het volgende:[..]
Hmmm... ik bedenk me nu dat het misschien beter is om, als je op de helft van de films stemt, je ook maar de helft van het aantal punten weg kunt geven.
Maar om een echte top 10 te krijgen, is er meer nodig. Het idee van mamamiep is wellicht te omslachtig. Vooral in de eerste rondes veel wikken en wegen.
Het "probleem"dat Mamamiep schetst betreffende de steeds veranderende lijst van stemmers, naast een vaste kern, zou je kunnen afvangen door een soort van inschrijving te houden. Maar druist in tegen openheid van Fok!tournooien.
Het grote voordeel van Mike's tournooi is dat er geen film afvalt en dus elke film ongeacht loting op elke plaats terecht kan komen. Dat zie je ook in de uitslag. Ongeacht de puntentelling is de top 5 duidelijk
Zoiets is heel duidelijk, maar verrassingen zijn uitgesloten.
Andere mogelijkheid die het idee van Gorro en mamamiep combineert is:
Een startlijst met x films. Iedereen nomineert 5 films voor de eindronde. In de eindronde plaatst iedereen die films in zijn favo volgorde. Maar dan heb je per user maar twee stemmomenten, dat is ook niet zo veel.
Of een poule-systeem. 128 films onderverdelen is 32 poules van 4. Per poule komen 2 films door. Volgende ronde 64 films: 16 poules van 4, per poule enz.
Iedereen zet in de poule de films in zijn favo volgorde en deelt zodoende 4, 3, 2 en 1 punt uit.
quote:Dat poule-systeem bevalt me wel... Lijkt mij tot nog toe de best opzet. Alleen wat doe je dan als een user 1 of meerdere film van die poule niet gezien heeft
Op zaterdag 14 september 2002 22:57 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Of een poule-systeem. 128 films onderverdelen is 32 poules van 4. Per poule komen 2 films door. Volgende ronde 64 films: 16 poules van 4, per poule enz.
Iedereen zet in de poule de films in zijn favo volgorde en deelt zodoende 4, 3, 2 en 1 punt uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |