Als ze die verkocht hebben bedoel je , dat duurt nog even hoor, die 2.000.000 woningen van de politiekquote:Op donderdag 25 april 2013 10:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Fijn dat elk huurhuis ook een eigenaar heeft, dat wordt dan weer een extra huurverhoging, een alternatief is er toch niet
Goedkoop op kamersquote:Op donderdag 25 april 2013 10:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zou een win-win situatie zijn. Huurder kan lekker goedkoop op kamers en de koper kan zijn hypo + belastingen blijven betalen![]()
Maar bij zo'n situatie word de spoeling wel dunner en komt er meer druk te staan op de prijs van wonen.
corporatie die maken al gauw wat winst,, gekocht voor 20.000 gulden en verkopen tegen 120.000 euro met terugkoopgarantie van een jaar en startershypotheekquote:Op donderdag 25 april 2013 11:27 schreef DroogDok het volgende:
De verkoop van huurwoningen is de pest voor de huizenmarkt, woningbouwverenigingen dumpen deze tegen lage prijzen en gunstige condities op de markt,
Precies, als particulier kan je er niet tegenopquote:Op donderdag 25 april 2013 11:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
corporatie die maken al gauw wat winst,, gekocht voor 20.000 gulden en verkopen tegen 120.000 euro met terugkoopgarantie van een jaar en startershypotheek
Ik denk dat corporaties niet de hoofdprijs hoeven te vragen omdat ze niet die huizen niet tegen de hoofdprijs in de boeken hebben staan. Dat in tegenstelling tot starters die kochten op de top van de zeepbel.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:27 schreef DroogDok het volgende:
De verkoop van huurwoningen is de pest voor de huizenmarkt, woningbouwverenigingen dumpen deze tegen lage prijzen en gunstige condities op de markt, als particulier krijg je nooit je starterswoning verkocht op deze manier.
Ja tegen zulke semi onzin die HD9 beweerd kan niemand op.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Precies, als particulier kan je er niet tegenop
Kan wel maar dan moet je eerst even aflossen. Het probleem is de overwaardering van deze woningen, overigens speelt het probleem ook in de hogere segmenten maar daar is de noodzaak tot verhuizen vaak minder evident.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DroogDok het volgende:
Tuurlijk wel, ook gewoon die prijs verlagen. Moet je eens kijken hoe snel je verkoopt. En er zijn héél veel huizenbezitters die ook hun woning 20-30-40 jaar terug hebben gekocht voor véél minder dan wat de woning nu werkelijk waard is. Maar ook die groep heeft vaak wat moeite met het zakken in prijs ten opzicht van de papieren waarde in 2005.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 april 2013 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja tegen zulke semi onzin die HD9 beweerd kan niemand op.![]()
![]()
Want startershypotheken worden niet door wbv's verstrekt, de onderbouwing van de kosten van een wbv woning daar wachter we al een paar topics op, maar krijgen geen antwoord van deze roeptoeter.
Alleen door de koopgarant korting zitten ze onder de prijs maar qau normale prijs worden de objecten van WBV's voor gangbare prijzen op de markt gezet.
Ik vraag nog wel eens een hypothecair uittreksel aan om te kijken hoe het zit met financiële situatie van een bewoner. Blijkt toch vaak dat zelfs die oudjes hun levensstijl gefinancierd hebben met 'het huis als flappentap'. Daar kwam dus leuk al dat geld vandaan dat onze economie 'stimuleerde'.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Tuurlijk wel, ook gewoon die prijs verlagen. Moet je eens kijken hoe snel je verkoopt. En er zijn héél veel huizenbezitters die ook hun woning 20-30-40 jaar terug hebben gekocht voor véél minder dan wat de woning nu werkelijk waard is. Maar ook die groep heeft vaak wat moeite met het zakken in prijs ten opzicht van de papieren waarde in 2005.
Fijn lekkere nee icoontjes neerzetten en een vaag verhaal erbij.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door.
Stef Blok zal jouw eens flink uitwonen, scheefhuurders verdienen strafquote:Op donderdag 25 april 2013 11:48 schreef Elan het volgende:
Ik woon al jaren in een sociale huurwoning voor 310 euro per maand. Niks mis mee.
Straks moet ik 4.5, 5 of 6% meer huur gaan betalen . Kom je uit op 18 euro extra in de maand in het meest ongunstige scenario poeh poeh.
Ik weerlegde gewoon jouw niet onderbouwde claim met mijn visiequote:Op donderdag 25 april 2013 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Fijn lekkere nee icoontjes neerzetten en een vaag verhaal erbij.![]()
Als je nu eens met 2huur woningen die te koop staan en 2 vergelijkbare woning aan zou komen dan zou ik het willen geloven, maar dit is weer een kennis van een kennis verhaal.
Doe je best je kunt het ik zie de linkjes zo wel verscijnen die je verhaal wat meer onderbouwen.
Oh, ik zou hier dolgraag weg willen.Echt een kutbuurt tussen de asocialen die geen baan hebben en 's nachts overlast veroorzaken.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Stef Blok zal jouw eens flink uitwonen, scheefhuurders verdienen straf![]()
En ondertussen laat Stef de leensubsidie vrijwel volledig in stand voor zijn meesters
Banken willen momenteel ook geen geld verstrekken, ABN-AMRO zit zelfs op een nullijn. Eerst moet er afgelost worden alvorens er wat verstrekt kan worden en dan kijkt de bank ook nog eens of je wel een gouden randje hebt.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh, ik zou hier dolgraag weg willen.Echt een kutbuurt tussen de asocialen die geen baan hebben en 's nachts overlast veroorzaken.
Ben nu bij verschillende banken geweest maar ze willen omdat ik vroeger WAO heb gehad en nu al twee jaar als flexwerker aan de bak ben mij geen hypotheek verstrekken.
Een gouden randje? Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken willen momenteel ook geen geld verstrekken, ABN-AMRO zit zelfs op een nullijn. Eerst moet er afgelost worden alvorens er wat verstrekt kan worden en dan kijkt de bank ook nog eens of je wel een gouden randje hebt.
Voor 310 euro zit je wel lekker goedkoop, misschien kun je een zet goeie oorpluggen kopen?
Hier in Tilburg zijn het toch echt allemaal tochtige krotten die de WBV's aanbieden hoor....quote:Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door. Vaak gaat het dan ook nog eens om compleet gerenoveerde woningen. Een kennis van mij kocht vorig jaar zo'n woning voor nog geen 140k. Perceel van 400m2, energielabel A, intern en extern volledig gerenoveerd. Goed.. je woont dan maar op 90m2 maar tegen zoiets kunnen particuliere vastgoedgiganten niet tegen op
LOL, het is net een echoput.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vraag nog wel eens een hypothecair uittreksel aan om te kijken hoe het zit met financiële situatie van een bewoner. Blijkt toch vaak dat zelfs die oudjes hun levensstijl gefinancierd hebben met 'het huis als flappentap'. Daar kwam dus leuk al dat geld vandaan dat onze economie 'stimuleerde'.
Starters zitten vaak met torenhoge schulden omdat ook zij hadden ingezet op eeuwig stijgende woningprijzen. Die moeten nu hard gaan sparen om zich te verlossen van het blok beton aan de benen.
Ik denk dat de woningcorporaties een flinke neerwaartse druk gaan creëren op de prijs van woningen. Dus Droogdok heeft wel degelijk een goed punt dat daar heel moeilijk mee te concurreren valt. Uiteraard is het geen 'oneerlijke' concurrentie, de woningcorporaties hebben een troef in handen die ze moeten uitspelen om aan de geldzucht van de overheid te kunnen voldoen.
Jammer is dat eigenlijk he. Zeker met de toename aan flexwerkers (denk aan de bouw en zorg) zouden banken juist om de economie te stimuleren hier veel beter op moeten anticiperen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Banken willen momenteel ook geen geld verstrekken, ABN-AMRO zit zelfs op een nullijn. Eerst moet er afgelost worden alvorens er wat verstrekt kan worden en dan kijkt de bank ook nog eens of je wel een gouden randje hebt.
Voor 310 euro zit je wel lekker goedkoop, misschien kun je een zet goeie oorpluggen kopen?
Waarmee maar aangetoond is dat goedkoop duurkoop is. Ga dan ook in een beetje acceptabele plek wonen. Op goede locaties heb je dat soort onzin niet, hoe zou dat nou komen? Daar komt je kennis over een tijdje ook wel achterquote:Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hier in Dronten duikt men ver onder de 'marktprijs' door. Vaak gaat het dan ook nog eens om compleet gerenoveerde woningen. Een kennis van mij kocht vorig jaar zo'n woning voor nog geen 140k. Perceel van 400m2, energielabel A, intern en extern volledig gerenoveerd. Goed.. je woont dan maar op 90m2 maar tegen zoiets kunnen particuliere vastgoedgiganten niet tegen op
Ik heb toch weinig last van tocht hier in tilburg in een ex huurkrot appartement.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier in Tilburg zijn het toch echt allemaal tochtige krotten die de WBV's aanbieden hoor....
En in de rest van het huis is het bij jou koud dan? Of wat?quote:Op donderdag 25 april 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb toch weinig last van tocht hier in tilburg in een ex huurkrot appartement.![]()
Mijn energieprestatienorm had nog beter kunnen zijn wanneer ik tijdens de verbouwing wel voor hr++ glas had gekozen, maar toen zat ik nog als huurder en zou het mij meteen flink wat meer huur gaan kosten terwijl de woonkamer die ik alleen verwarm toch al dubbel glas bevatte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |