abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:15:27 #226
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126016753
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef 99.999 het volgende:

:D, gaat stiekem al veel meer die kant op. Met lekker lui thuis zitten komen ze steeds minder weg. Moderne dwangarbeid is het motto.
Moderne dwangarbeid was toch voor een laag inkomen aan de bak om je hoge schulden af te lossen?
Economische slavernij heeft als kern dat de slaaf zichzelf van onderdak en voedsel moet voorzien maar slechts kan werken binnen het kader dat de meester voor hem heeft afgebakend.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_126016958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Moderne dwangarbeid was toch voor een laag inkomen aan de bak om je hoge schulden af te lossen?
Economische slavernij heeft als kern dat de slaaf zichzelf van onderdak en voedsel moet voorzien maar slechts kan werken binnen het kader dat de meester voor hem heeft afgebakend.
Neuh, gewoon uitkeringstrekkers aan het werk zetten willen ze hun uitkering behouden.
pi_126017451
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Juist! precies zoals men in het bilderberghotel heeft afgesproken :7

[ Bericht 0% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 03-05-2013 12:46:57 ]
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_126018210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Op dit moment word het bezitten van meerdere koopwoningen gekocht met geleend geld anders nog behoorlijk 'gestimuleerd' -O-
Zouden ze daar mee stoppen dan werden er absoluut meer woningen verkocht :P
Als.... als mijn zuster een man was, was het mijn broer.

quote:
Remco heeft het bij het juiste eind als hij beweert dat het aantal starters in verhouding minder gedaald is dan het aantal doorstromers.

Is alleen zijn gekleurde conclusie niet. Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

quote:
Maar als je vrijheid vs. prijs als hoofdafweging neemt dan komt daar een heel andere conclusie uit *O*

In een tijd van dalende huizenprijzen en financiele onzekerheid is vrijheid van groter belang dan kwaliteit van wonen imo. Tenzij je het risico om schuldslaaf te worden acceptabel vind om je 'eigenaar' te mogen noemen, dan moet je gewoon lekker kopen. Is wel je geld over de schutting gooien maar dat is ieder voor zich ;)
Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf' :O

Welke vrijheid bedoel je exact? Jaarlijks te mogen constateren dat je huur omhoog gaat, terwijl je ook je woonkosten had kunnen fixeren?. Voor elke scheet die je aan je woning wil veranderen toestemming aan de huurbaas te mogen vragen? De vrijheid dat als je naar een andere woning wil verhuren je fijn de 'beter wonen' en 'rotsvast' mag afstruinen voor een onevenredig dure vrije sector woning? Of is het de vrijheid dat je je spaargeld nagenoeg nihil ziet renderen, terwijl je wel een percent of 4 huur betaalt - en ook de netto hypotheeklasten veel lager dan dat zouden zijn? Welke van deze vrijheden bedoel je exact?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:22:09 #230
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Is alleen zijn gekleurde conclusie niet. Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

De helft minder doorstromers, dit terwijl de starters nog steeds op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Huurders die uit huur naar kopen stappen zijn een kwart afgenomen.. Feitelijk komt het er dus op neer dat de meeste starters of nieuwbouw kopen of huizen van mensen die de pijp aan Maarten hebben gegeven? Of zouden die mensen de grens over gegaan zijn zoals MM altijd roept? Of zouden ze misschien zijn gaan huren? KOPEN deden ze in ieder geval niet meer.

quote:
Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf' :O
Een druppel? Is dat de nieuwe strategie? Doen alsof een hypotheekschuld weinig tot niets voorstelt? En dat in een tijd van significant dalend vastgoed... gedurfd hoor :)

quote:
Welke vrijheid bedoel je exact? Jaarlijks te mogen constateren dat je huur omhoog gaat, terwijl je ook je woonkosten had kunnen fixeren?. Voor elke scheet die je aan je woning wil veranderen toestemming aan de huurbaas te mogen vragen? De vrijheid dat als je naar een andere woning wil verhuren je fijn de 'beter wonen' en 'rotsvast' mag afstruinen voor een onevenredig dure vrije sector woning? Of is het de vrijheid dat je je spaargeld nagenoeg nihil ziet renderen, terwijl je wel een percent of 4 huur betaalt - en ook de netto hypotheeklasten veel lager dan dat zouden zijn? Welke van deze vrijheden bedoel je exact?
De vrijheid om niet 20 jaar vast te zitten aan een beslissing die je nu neemt. De vrijheid om dan alsnog te kunnen kiezen om je woonlasten vast te leggen. Ik voorzie namelijk een lange periode van dalende woningprijzen, nu je kosten vastleggen is niet langer een voordeel, dat is enkel een voordeel als prijzen ieder jaar bizar stijgen.
Over de huurmarkt kunnen we zeggen dat nu de prijzen nog bizar stijgen, dit als gevolg van de prijzen op zeepbel niveau. Vroeg of laat bereiken we het break even point en dan zal de vaart er rap uitraken. Of denk je werkelijk dat de economische wetmatigheden een zeepbel in huurprijzen toe zal laten? Als dat gebeurt gaan er bepaalde mensen gewoon weer kopen (maar wel tegen een lager prijsniveau :Y) ).

Op een ander niet nader te noemen website is dit de strategie die veel mensen voor ogen hebben, ondanks de lage rente op spaargeld is het nog altijd beter dan nu een huis te kopen waarvan de waarde aan forse deflatie onderhevig is. Die paar lullige procentjes op je spaargeld worden dan volledig gecompenseerde door die 1500 euro per maand dat de waarde van een woning daalt.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:26:47 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:32 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

Juist! precies zoals men in het bilderberghotel heeft afgesproken :7
De bilderbergers, de illuminatie en natuurlijk de grijze aliens ;)

In mijn ogen is een hypotheek gewoon een hele betrouwbare molensteen om controle te houden over de populatie. Het gevolg van deze levenslange gevangenisstraf is dat je netjes volgens de regels van het framework gaat leven zonder het zelf door te hebben. Precies zoals de elite het graag ziet.

Keep calm and slave on.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:34:40 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126021990
Oud nieuws misschien maar toch het vermelden waard

krimp Nederlandse economie sterker dan gedacht

M.a.w. stijgende woonlasten zijn zelfs onwenselijk want geld dat je uitgeeft aan extra rentelasten, verhuurdersheffingen en andere zaken die niet resulteren in een hogere consumptie, die doen de economie verder krimpen.

Dat begrijpen ze in Den Haag ook wel maar Den Haag kan geen maatregelen treffen die op korte termijn de economie weer doen groeien. Hun tekorten wil rupsje-nooit-genoeg dus direct afromen van de burger. Het gevolg is een neerwaartse spiraal waarvan het einde voorlopig niet in zicht is.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 14:48:53 #233
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126022483
Mark: "Koopt die auto, koopt dat huis!"

CC: "Goed idee Mark.... maar kan ik dan ook betalen met briefjes WC papier of bitcoins? Want ik zou niet weten met welk euro's ik dat zou moeten doen... de laatste centjes heb jij en jouw collega's zojuist door de loopjongens van de belastingdienst laten incasseren".

Mark: "Kopen of anders moet ik volgend jaar nog meer laten ophalen door de BD".

CC: wtf :? :? :?

Dat zijn dus onze verlichte leiders, kennen maar 1 methode om het land te leiden (richting afgrond).
pi_126022513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mark: "Koopt die auto, koopt dat huis!"

CC: "Goed idee Mark.... maar kan ik dan ook betalen met briefjes WC papier of bitcoins? Want ik zou niet weten met welk euro's ik dat zou moeten doen... de laatste centjes heb jij en jouw collega's zojuist door de loopjongens van de belastingdienst laten incasseren".

Mark: "Kopen of anders moet ik volgend jaar nog meer laten ophalen door de BD".

CC: wtf :? :? :?

Dat zijn dus onze verlichte leiders, kennen maar 1 methode om het land te leiden (richting afgrond).
Je zit in een traject waarin je juist volop geld krijgt van alle kanten. Wat zit je te zeuren?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:10:39 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126023367
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zit in een traject waarin je juist volop geld krijgt van alle kanten. Wat zit je te zeuren?
Ik leef mij gewoon even in JanMo. Neemt niet weg dat de kern van mijn relaas gewoon overeind blijft :)

De overheid weigert in te krimpen ten koste van de rest van de economie, ik snap werkelijk niet dat juist de VVD niet het mes zet in de overheid. Je zou verwachten dat Mark et al. direct de jacht op een kleinere overheid geopend zouden hebben. Maar wat blijkt? Die ambtenaren hebben nota bene een baangarantie gekregen 8)7

Al jarenlang belooft de overheid 'minder regels' om het bedrijfsleven te ontzien. Echter jaar op jaar zie ik het aantal regels en bemoeienissen alleen maar verder groeien. Geen wonder dat veel producenten hier i.c.m. de hoge loonkosten de stekker eruit trekken :W

Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie. Ooh wee als je wat werkelijke welvaart creëert, dat moet bestraft worden o|O
pi_126023495
quote:

Zijn conclusie is dat als eigenaren niet doorstromen ze wel in een huurhuis zullen zitten. Nope, er zijn gewoon minder transacties, en dus ook minder doorstomers, meer blijkt er niet uit.

Er is zeker een gedeelte dat gedwongen doorstroomt naar huur vanwege scheiding, werkeloosheid bijvoorbeeld.
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 15:29:26 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_126024112
Ah, Xeno mag blijkbaar weer als een kip zonder kop ranten over slaafjes en dit en dat? :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_126024396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ah, Xeno mag blijkbaar weer als een kip zonder kop ranten over slaafjes en dit en dat? :')
Zo te zien issie zijn postachterstand aan het inhalen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 16:04:55 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126025630
Ik probeer enkel wat interessante invalshoeken in de discussie te brengen, het zou leuk zijn als mensen daar eens inhoudelijk op zouden reageren :Y
pi_126026566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik probeer enkel wat interessante invalshoeken in de discussie te brengen, het zou leuk zijn als mensen daar eens inhoudelijk op zouden reageren :Y
Ik kom er op terug, maar ga eerst de verzamelde werken van Franz Kafka lezen om me een beetje beter in te leven in de posts ;)
pi_126026641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom zouden we op zulke hersenfarts serieus moeten reageren. :D

De loonkosten zijn het hoogst in belgie, ambtenaren met een baangarantie, goh ik heb vorige week nog gelezen dat de gemeente nijmegen 200 ambtenaren er de komnde 4 jaar uit gaat gooien. En hier moeten we dan nog serieus over discusieren. _O-
pi_126027218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik kom er op terug, maar ga eerst de verzamelde werken van Franz Kafka lezen om me een beetje beter in te leven in de posts ;)
Er is ook een mooie stripuitgave van "het proces" ^O^

http://www.tzum.info/2010(...)het-proces-de-strip/
pi_126028528
quote:

[..]

Ach, daar hebben we onze kleuterturbo taal weer. Want iedereen die een druppel leent is een 'slaaf'
The statistics make for some worrisome reading: no nation in the euro zone is as deeply in debt as the Netherlands, where banks have a total of about ¤650 billion in mortgage loans on their books; consumer debt amounts to about 250% of available income - by comparison, in 2011 even the Spaniards only reached a debt ratio of 125%; unemployment is on the rise; consumption is down; and growth has come to a standstill.

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-02/holland-economy-brink
pi_126029347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik leef mij gewoon even in JanMo. Neemt niet weg dat de kern van mijn relaas gewoon overeind blijft :)

De overheid weigert in te krimpen ten koste van de rest van de economie, ik snap werkelijk niet dat juist de VVD niet het mes zet in de overheid. Je zou verwachten dat Mark et al. direct de jacht op een kleinere overheid geopend zouden hebben. Maar wat blijkt? Die ambtenaren hebben nota bene een baangarantie gekregen 8)7

Al jarenlang belooft de overheid 'minder regels' om het bedrijfsleven te ontzien. Echter jaar op jaar zie ik het aantal regels en bemoeienissen alleen maar verder groeien. Geen wonder dat veel producenten hier i.c.m. de hoge loonkosten de stekker eruit trekken :W

Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie. Ooh wee als je wat werkelijke welvaart creëert, dat moet bestraft worden o|O
Het is een beetje ongenuanceerd neergezet, maar grosso modo heb je wel gelijk. Ik heb ook veel te maken gehad met wet- en regelgeving voor de procesindustrie en ik heb het alleen maar erger en duurder zien worden. Vroeger was toezicht gratis, nu moeten bedrijven betalen voor contrôles: "bijdragebesluit".

Iets met touw en knopen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126036866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:10 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Nederland gaat ten onder aan parasitaire sectoren zoals de overheid en de financiële industrie.
Aldus de uitkeringtrekkende.

Verder, om terug te komen op het verhaal van nieuwbouw vs verbouw van kantoren; nieuwbouw is meestal iets duurder, de kosten bij renovatie wegen voor de meeste bedrijven niet op tegen het nieuwbouwen van een pand dat geheel op maat gemaakt is, waardoor er sneller voor nieuwbouw gekozen wordt.
pi_126037875
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:01 schreef krapula het volgende:

[..]

Aldus de uitkeringtrekkende.

Wacht even, je doet onze helderziende wel te kort. Het is daarnaast een failissementsfraudeur Ere wie ere toekomt ;) Jongens van De Wit, opgepast ;)
  vrijdag 3 mei 2013 @ 21:28:28 #247
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_126037979
De kans dat CC eckt al jaren een uitkering trekt is natuurlijk aanwezig maar die acht ik niet zo groot, het zou mij niks verbazen als hij een hypotheker of makelaar is in het dagelijks leven.
pi_126038300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:28 schreef WammesWaggel het volgende:
De kans dat CC eckt al jaren een uitkering trekt is natuurlijk aanwezig maar die acht ik niet zo groot, het zou mij niks verbazen als hij een hypotheker of makelaar is in het dagelijks leven.
may he be struck by lightning! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-05-2013 23:41:23 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:40:37 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_126044600
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

may he be stuck struck by lightning! ;)
tsja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_126044732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tsja
waar zannik je over,heb je nog iets inhoudelijks toe te voegen aan dit juweel aan topic?

En heb je al foto;s met een krant vanaf je virtuele Magyary gevangenis. zodat jullie ook maar een flintertje geloofwaardigheid overhouden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')