abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:53:47 #251
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125965598
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
Ook leuk als je geen eigen oprit hebt en je auto straks 3 maanden per jaar niet de weg op mag, moet je 'm ergens stallen.

En stallen zal wel lekker duur worden, aangezien iedereen in dezelfde 3 maanden van de weg moet.
Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.

Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
pi_125965675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:52 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt 'm ook gewoon weg doen als het je niet bevalt. En motorisch is één en ander vast wel af te stellen dat die weer fatsoenlijk op benzine rijdt. Ik vind het wat overdreven om te stellen dat deze auto niet meer fatsoenlijk op benzine zal kunnen rijden.
De carburateur is een Pierburg 2-traps carburateur die niet meer gemaakt wordt en waar amper onderdelen voor te krijgen zijn. Ik zou 'm kunnen laten ombouwen naar een Weber maar dat kost minimaal 800 Euro, excl. montage.

Op LPG loopt hij perfect, afgezien van een relais dat defect is (dacht dat het iets duurs was, viel mee).
Samen met de andere punten die er aan moeten gebeuren wordt het te kostbaar.
pi_125965677
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hij hoeft er helemaal niet uit gesloopt te worden. De hele reden dat die dingen niet meer belastingvrij zijn is omdat ze zo vervuilend zijn en omdat mensen ze grotendeels rijden zodat ze lekker goedkoop uit zijn.
Dat er dan een paar liefhebbers mee gepakt worden is jammer, maar dat is gewoon niet uit te sluiten als het merendeel het om hele andere redenen in dat soort auto's rijdt.
Vervuilend. Right. Dat interesseert Weekers c.s. ook echt.
pi_125965738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.

Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
Maar kom op, mensen opleggen wanneer ze niet in hun auto mogen rijden. Dat is toch ridicuul.
pi_125965750
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.

Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
:')
Ik denk dat je niet half weet hoeveel tijd ik op het volvo700vereniging.nl forum rondhang om me in te lezen, problemen op te lossen, techniek in orde te houden, etc.
En wat het kost weet ik al jaren.

Het wordt echter ieder jaar een stukje minder leuk in Nederland.
Dat jij het heerlijk vindt om achterlangs genomen te worden door Den Haag moet je zelf weten, ook jij komt nog wel aan de beurt (als je niet al gepakt bent door dat tuig dat zich "politici" noemt).
  woensdag 1 mei 2013 @ 23:58:17 #256
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_125965784
De manier waarop jullie reageren zegt al genoeg. Gewoon een beetje goedkoop willen rijden, maar als je geld uit moet geven aan je auto dan doe je het niet.

Ik ben klaar met jullie, kom maar terug wanneer je normaal kunt reageren. Jullie zijn duidelijk geen liefhebbers.
pi_125965858
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:58 schreef AdoraBelle het volgende:
De manier waarop jullie reageren zegt al genoeg. Gewoon een beetje goedkoop willen rijden, maar als je geld uit moet geven aan je auto dan doe je het niet.

Ik ben klaar met jullie, kom maar terug wanneer je normaal kunt reageren. Jullie zijn duidelijk geen liefhebbers.
Ik ben geen liefhebber van jou, idd.
  donderdag 2 mei 2013 @ 00:01:41 #258
347415 r8v2
Relbie.
pi_125965930
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.

Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
Whehe, vrouwen met een mening over oldtimers :'). Hop, vort, terug naar de keuken jij.
pi_125965945
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:01 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Whehe, vrouwen met een mening over oldtimers :'). Hop, vort, terug naar de keuken jij.
Ze heeft een belastingvrije Aygo met nog 5 jaar fabrieksgarantie.
pi_125966003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:58 schreef AdoraBelle het volgende:
De manier waarop jullie reageren zegt al genoeg. Gewoon een beetje goedkoop willen rijden, maar als je geld uit moet geven aan je auto dan doe je het niet.

Ik ben klaar met jullie, kom maar terug wanneer je normaal kunt reageren. Jullie zijn duidelijk geen liefhebbers.
Mij geen liefhebber van auto's noemen? :{
Overigens heb ik zelf helemaal geen last van de regeling zoals die er nu ligt. Dus ik zeg dit allemaal niet omdat ik opeens moet gaan betalen oid. Maar omdat ik het niet eens ben met acties waarin de overheid mensen op een ietwat Stalinistische manier dingen gaat opleggen.

Reageer zelf normaal en trek niet meteen je kortzichtige conclusies over mensen hier. Ik heb mijn auto helemaal niet om het goedkope rijden maar uit liefhebberij en liefde voor het merk. En ik geef ook gewoon geld uit aan onderhoud e.d. En investeer tijd om dingen te leren over het model en de techniek.
pi_125966033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ze heeft een belastingvrije Aygo met nog 5 jaar fabrieksgarantie.
3 jaar en die is ook hard nodig, kantelende zuigers, loslatende rubbers, lekkages.
pi_125966067
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

3 jaar en die is ook hard nodig, kantelende zuigers, loslatende rubbers, lekkages.
Geen toekomstige oldtimer, da's duidelijk.
pi_125966186
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Geen toekomstige oldtimer, da's duidelijk.
Ik ben het in zoverre met de regering eens dat het begrip "oldtimer" wel flink uitgehold is door grootschalige import.
De grens is discutabel, persoonlijk lijkt me 33 jaar oud wel ok om met te beginnen en dan steeds opschuiven.
pi_125966816
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De carburateur is een Pierburg 2-traps carburateur die niet meer gemaakt wordt en waar amper onderdelen voor te krijgen zijn. Ik zou 'm kunnen laten ombouwen naar een Weber maar dat kost minimaal 800 Euro, excl. montage.

Op LPG loopt hij perfect, afgezien van een relais dat defect is (dacht dat het iets duurs was, viel mee).
Samen met de andere punten die er aan moeten gebeuren wordt het te kostbaar.
Om eerlijk te zijn: zo'n Pierburg is best betrouwbaar en redelijk eenvoudig te fixen. Begin maar eerst met het nalopen van de (vele) vacuümslangen: als 1 ervan uitgedroogd is, dan loopt die carburateur niet meer lekker. :P Goed onderhoud voorkomt dat soort zaken en die Pierburgs werden t/m 1988 gebruikt. Dus je kan er ook eentje opzetten van een sloper als je het niet vertrouwt. ;)

En stallingen zijn er genoeg te vinden voor een appel en een ei. Ik betaal voor mijn stalling iets meer dan 100 Euro per jaar. Als je niet in de randstad woont moet dat elders in het land ook wel lukken. ;) Je hebt toch al een andere auto als dagelijkse auto, dus die 3 maanden stalling kan geen kwaad lijkt me. :+
pi_125966906
quote:
2s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ben het in zoverre met de regering eens dat het begrip "oldtimer" wel flink uitgehold is door grootschalige import.
De grens is discutabel, persoonlijk lijkt me 33 jaar oud wel ok om met te beginnen en dan steeds opschuiven.
Dat is wel waar. Maar inderdaad was glijdend opschuiven logischer geweest. Er zijn in de fiscaliteit zovaak regelingen die enigszins doel voorbij zijn geschoten of uitgehold zijn, maar los het dan geleidelijk op. :P
pi_125969112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 00:30 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

En stallingen zijn er genoeg te vinden voor een appel en een ei. Ik betaal voor mijn stalling iets meer dan 100 Euro per jaar. Als je niet in de randstad woont moet dat elders in het land ook wel lukken. ;) Je hebt toch al een andere auto als dagelijkse auto, dus die 3 maanden stalling kan geen kwaad lijkt me. :+
Reken er op dat straks 100,000 mensen in dezelfde 3 maanden een stalling nodig hebben.
Wil nog wel eens zien of het dan goedkoop is.

Stallen is voor mij overigens geen probleem, kan 5 Volvo's naast m'n huis kwijt.

En die carburateur? Tsja... Hou er maar over op... Daar zit al zoveel tijd en werk in... Dat heb ik allang opgegeven... Er zit zelfs een vrijwel nieuw exemplaar op maar ook die is niet mooi lopend te krijgen... Ga er geen tijd in steken, op LPG liep hij perfect. Meer dan een veredelde gasklep heb je dan niet nodig ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:58:08 #267
53151 T42
Pinball Wizard
pi_125972988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.

Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
en als je er meerdere hebt en je stallingen al vol staan?
en dan zul je straks ook moeten gaan zeggen waar die staat zodat de eigenaar van de stalling ook nog eens belasting mag gaan betalen.
maar ik zit er vooral mee dat de overheid gaat bepalen wanneer ik mag rijden.. ik rij liever in de winter. zomer ben ik meestal op vakantie. (of in de herfst)
en om die 3 maanden te overbruggen als je elke dag zou rijden staan er op speurders genoeg vrakken van 200 euro met 3 maanden apk

dat geld kost weet ik maar als ik het in de auto steek heb ik er nog wat aan.
maar betalen aan den haag daar zie ik minder van terug... gaan ze niet beter van lopen..

[ Bericht 10% gewijzigd door T42 op 02-05-2013 11:03:52 ]
pi_125976513
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 07:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Reken er op dat straks 100,000 mensen in dezelfde 3 maanden een stalling nodig hebben.
Wil nog wel eens zien of het dan goedkoop is.

Stallen is voor mij overigens geen probleem, kan 5 Volvo's naast m'n huis kwijt.

En die carburateur? Tsja... Hou er maar over op... Daar zit al zoveel tijd en werk in... Dat heb ik allang opgegeven... Er zit zelfs een vrijwel nieuw exemplaar op maar ook die is niet mooi lopend te krijgen... Ga er geen tijd in steken, op LPG liep hij perfect. Meer dan een veredelde gasklep heb je dan niet nodig ;)
Gelukkig is die hoeveelheid mensen over het land heen gespreid. :P Dus ik denk dat het wel los zal lopen. :P

Heb je al gegoogeld met de 2 stelschroeven die erop zitten? :P Ik ben even zoet geweest met m'n 740 uit 1984 (heb ik vorig jaar al verkocht) en na veel geklooi en precies afstellen liep deze aanzienlijk beter. :P Dus ik vermoed dat het daar wel eens in kan zitten. ;)
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:45:58 #269
347415 r8v2
Relbie.
pi_125976616
Ik heb een Pierburg carb op mijn Golfje 2 ooit gehad. Ding liep eerst als een zonnetje, maar na een jaar of drie begon ie koudstart problemen te krijgen. Nooit echt meer verholpen gekregen. Ik ben ook meer een fan van 175CD2 carbs :P.
pi_125977239
Dat kan 'ie ook nog doen natuurlijk: de B230K ombouwen naar een B230A (wordt ook veel gedaan). Kwestie van die automatische choke/Pierburg eraf, carburateur van een B23A of B230A erop en een chokekabel naar het dash trekken: probleem opgelost en Magnet kan mooi met zijn 740 op benzine gaan rijden. :P

Als 'ie dat ding van plan is naar de sloop te brengen wil ik 'm wel overnemen. :+
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:06:51 #271
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_125977312
hij hoeft niet in een stalling, bij een boer op een weiland, of in je tuin mag ook , zolang hij maar niet op de openbare weg staat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_125978378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat kan 'ie ook nog doen natuurlijk: de B230K ombouwen naar een B230A (wordt ook veel gedaan). Kwestie van die automatische choke/Pierburg eraf, carburateur van een B23A of B230A erop en een chokekabel naar het dash trekken: probleem opgelost en Magnet kan mooi met zijn 740 op benzine gaan rijden. :P

Als 'ie dat ding van plan is naar de sloop te brengen wil ik 'm wel overnemen. :+
idem. :P

Maar dan gelijk ombouw naar LE-jet. Dat is best een prima systeem!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:54:35 #273
347415 r8v2
Relbie.
pi_125979005
LE-jet? Ik ken K-jet en LH2.x, maar geen LE :+.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:55:58 #274
347415 r8v2
Relbie.
pi_125979038
En een goedlopende K-jet is als een goedlopende B21. Niet te vinden :+.
pi_125979312
Ik heb anders best een aantal goedlopende K-jet's gezien? En zelfs gehad. :P Het leipe is dat het niet-zo-geweldig-lopen vaak veroorzaakt wordt door een supersimpel onderdeeltje: de o-ringen van de injectors die te hard zijn geworden. Kosten om die te vervangen? Slechts een paar Euro. :P M'n 244 Turbo liep behoorlijk goed moet ik zeggen. :P En dat was een B21 met K-Jetronic. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')