Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:52 schreef MaGNeT het volgende:
Ook leuk als je geen eigen oprit hebt en je auto straks 3 maanden per jaar niet de weg op mag, moet je 'm ergens stallen.
En stallen zal wel lekker duur worden, aangezien iedereen in dezelfde 3 maanden van de weg moet.
De carburateur is een Pierburg 2-traps carburateur die niet meer gemaakt wordt en waar amper onderdelen voor te krijgen zijn. Ik zou 'm kunnen laten ombouwen naar een Weber maar dat kost minimaal 800 Euro, excl. montage.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:52 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt 'm ook gewoon weg doen als het je niet bevalt. En motorisch is één en ander vast wel af te stellen dat die weer fatsoenlijk op benzine rijdt. Ik vind het wat overdreven om te stellen dat deze auto niet meer fatsoenlijk op benzine zal kunnen rijden.
Vervuilend. Right. Dat interesseert Weekers c.s. ook echt.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hij hoeft er helemaal niet uit gesloopt te worden. De hele reden dat die dingen niet meer belastingvrij zijn is omdat ze zo vervuilend zijn en omdat mensen ze grotendeels rijden zodat ze lekker goedkoop uit zijn.
Dat er dan een paar liefhebbers mee gepakt worden is jammer, maar dat is gewoon niet uit te sluiten als het merendeel het om hele andere redenen in dat soort auto's rijdt.
Maar kom op, mensen opleggen wanneer ze niet in hun auto mogen rijden. Dat is toch ridicuul.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.
Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.
Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
Ik ben geen liefhebber van jou, idd.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:58 schreef AdoraBelle het volgende:
De manier waarop jullie reageren zegt al genoeg. Gewoon een beetje goedkoop willen rijden, maar als je geld uit moet geven aan je auto dan doe je het niet.
Ik ben klaar met jullie, kom maar terug wanneer je normaal kunt reageren. Jullie zijn duidelijk geen liefhebbers.
Whehe, vrouwen met een mening over oldtimersquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.
Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
Ze heeft een belastingvrije Aygo met nog 5 jaar fabrieksgarantie.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:01 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Whehe, vrouwen met een mening over oldtimers. Hop, vort, terug naar de keuken jij.
Mij geen liefhebber van auto's noemen?quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:58 schreef AdoraBelle het volgende:
De manier waarop jullie reageren zegt al genoeg. Gewoon een beetje goedkoop willen rijden, maar als je geld uit moet geven aan je auto dan doe je het niet.
Ik ben klaar met jullie, kom maar terug wanneer je normaal kunt reageren. Jullie zijn duidelijk geen liefhebbers.
3 jaar en die is ook hard nodig, kantelende zuigers, loslatende rubbers, lekkages.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze heeft een belastingvrije Aygo met nog 5 jaar fabrieksgarantie.
Geen toekomstige oldtimer, da's duidelijk.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
3 jaar en die is ook hard nodig, kantelende zuigers, loslatende rubbers, lekkages.
Ik ben het in zoverre met de regering eens dat het begrip "oldtimer" wel flink uitgehold is door grootschalige import.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen toekomstige oldtimer, da's duidelijk.
Om eerlijk te zijn: zo'n Pierburg is best betrouwbaar en redelijk eenvoudig te fixen. Begin maar eerst met het nalopen van de (vele) vacuümslangen: als 1 ervan uitgedroogd is, dan loopt die carburateur niet meer lekker.quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De carburateur is een Pierburg 2-traps carburateur die niet meer gemaakt wordt en waar amper onderdelen voor te krijgen zijn. Ik zou 'm kunnen laten ombouwen naar een Weber maar dat kost minimaal 800 Euro, excl. montage.
Op LPG loopt hij perfect, afgezien van een relais dat defect is (dacht dat het iets duurs was, viel mee).
Samen met de andere punten die er aan moeten gebeuren wordt het te kostbaar.
Dat is wel waar. Maar inderdaad was glijdend opschuiven logischer geweest. Er zijn in de fiscaliteit zovaak regelingen die enigszins doel voorbij zijn geschoten of uitgehold zijn, maar los het dan geleidelijk op.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben het in zoverre met de regering eens dat het begrip "oldtimer" wel flink uitgehold is door grootschalige import.
De grens is discutabel, persoonlijk lijkt me 33 jaar oud wel ok om met te beginnen en dan steeds opschuiven.
Reken er op dat straks 100,000 mensen in dezelfde 3 maanden een stalling nodig hebben.quote:Op donderdag 2 mei 2013 00:30 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
En stallingen zijn er genoeg te vinden voor een appel en een ei. Ik betaal voor mijn stalling iets meer dan 100 Euro per jaar. Als je niet in de randstad woont moet dat elders in het land ook wel lukken.Je hebt toch al een andere auto als dagelijkse auto, dus die 3 maanden stalling kan geen kwaad lijkt me.
en als je er meerdere hebt en je stallingen al vol staan?quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een auto kost nou eenmaal geld. En een oldtimer nog meer geld. Als jij je auto niet 3 maanden per jaar van de weg kunt halen dan betaal je gewoon belasting of je doet 'm weg.
Niemand heeft gezegd dat een oldtimer hebben goedkoop zou zijn. Je doet nu net alsof je er net achter komt dat een oldtimer hebben en onderhouden geld kost.
Gelukkig is die hoeveelheid mensen over het land heen gespreid.quote:Op donderdag 2 mei 2013 07:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Reken er op dat straks 100,000 mensen in dezelfde 3 maanden een stalling nodig hebben.
Wil nog wel eens zien of het dan goedkoop is.
Stallen is voor mij overigens geen probleem, kan 5 Volvo's naast m'n huis kwijt.
En die carburateur? Tsja... Hou er maar over op... Daar zit al zoveel tijd en werk in... Dat heb ik allang opgegeven... Er zit zelfs een vrijwel nieuw exemplaar op maar ook die is niet mooi lopend te krijgen... Ga er geen tijd in steken, op LPG liep hij perfect. Meer dan een veredelde gasklep heb je dan niet nodig
idem.quote:Op donderdag 2 mei 2013 13:05 schreef Bart-Willem het volgende:
Dat kan 'ie ook nog doen natuurlijk: de B230K ombouwen naar een B230A (wordt ook veel gedaan). Kwestie van die automatische choke/Pierburg eraf, carburateur van een B23A of B230A erop en een chokekabel naar het dash trekken: probleem opgelost en Magnet kan mooi met zijn 740 op benzine gaan rijden.
Als 'ie dat ding van plan is naar de sloop te brengen wil ik 'm wel overnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |