Wij hadden ook een best wel grote groep maar ik heb nog nooit gehoord dat een collega het erg vond geen paranimf te zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:07 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat is bij ons niet gebruikelijk. Omdat we zo veel collega's hebben worden collega's vaak niet als paranimf gevraagd: je stoot altijd wel 1 of 2 mensen tegen de schenen door de een wel te vragen en de ander niet. Iedereen kiest hier voor familieleden, partners, vrienden. Als gevolg daarvan ben ik zelf nog geen paranimf geweest, ben namelijk de eerste in mijn directe omgeving die promoveert (los van mijn vader, en overigens niet de laatste, dus mogelijk in de toekomst).
Het is vaak een dominospel: omdat 1 iemand collega's heeft als paranimfen wordt deze wederdienst teruggedaan (voor wat hoort wat). Zo onstaat een traditie. Ik zie in ieder geval heel duidelijk dat er afdelingen zijn waar iedereen altijd collega's kiest, en afdelingen waar dit juist nooit gedaan wordt. Maar misschien heb ik het mis, het is niet echt een quantitatief onderzoekquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij hadden ook een best wel grote groep maar ik heb nog nooit gehoord dat een collega het erg vond geen paranimf te zijn
Ik had een collega en een goede vriend omdat we ergens aan het begin van onze AIOschappen we een keer dronken naar elkaar gebrult hadden "en we worden elkaars paranimf" en zo geschiedde.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het is vaak een dominospel: omdat 1 iemand collega's heeft als paranimfen wordt deze wederdienst teruggedaan (voor wat hoort wat). Zo onstaat een traditie. Ik zie in ieder geval heel duidelijk dat er afdelingen zijn waar iedereen altijd collega's kiest, en afdelingen waar dit juist nooit gedaan wordt. Maar misschien heb ik het mis, het is niet echt een quantitatief onderzoek
Er zijn ook buitenpromovendi die het promoveren helemaal los doen van hun werkgever... ik denk dat Ewelina het daar over heeft...quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:25 schreef Grumpey het volgende:
Maar als je het goed weet te regelen, is het vaak idealer lijkt me: het sluit dichter aan bij de maatschappij, je inkomsten zijn hoger, en je ervaring in het veld blijft op peil.
Succes morgenquote:Op maandag 17 juni 2013 10:07 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb morgen mijn verdediging, en start in september mijn opleiding tot arts: tel ik ook mee dan?
Hoe ging het? Het is trouwens wel grappig om te ontdekken dat ik al een paar jaar op dezelfde afdeling rondloopquote:
Wat leuk June. Hoelang ben je al arts? welke afdeling denk je te gaan promoveren? tegenwoordig is het een must om eerst gepromoveerd te zijn he.quote:Op maandag 17 juni 2013 09:58 schreef June. het volgende:
Ik ben arts en denk er over na om te gaan promoveren indien zich er een interessant onderwerp zich aandoet. Eerst maar eens een opleidingsplek regelen
Nog niet zo langquote:Op woensdag 19 juni 2013 00:43 schreef Rayen23 het volgende:
[..]
Wat leuk June. Hoelang ben je al arts? welke afdeling denk je te gaan promoveren? tegenwoordig is het een must om eerst gepromoveerd te zijn he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |