Respect! Ik val ergens op een kwart van de les neer, om vervolgens ledematen te moeten rapenquote:Op woensdag 24 april 2013 11:46 schreef Maraca het volgende:
Pff.. zo'n HIIT training is echt zwaarDoe even 500 keer dit.. 500 keer dat en ach.. pauzes? Na deze les heb je pauze
Omg.. dacht dat ik doodging. Was ook als laatste klaar
Instructeur was wel trots op me, dus dat scheelt
Nu eten
Nee, dat nietquote:Op woensdag 24 april 2013 11:48 schreef V1z0R het volgende:
Ook een brandende strot? Is pas echt HIIT als je strot in de fik staat![]()
Dan moet je blijkbaar nog iets beter je best doen dusquote:Op woensdag 24 april 2013 11:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nee, dat nietHad enorme spierpijn van de body pump lessen dus ik kon me niet helemaal 100% geven omdat ik na 3 sprongen al verging van de pijn
Schema?!quote:Op woensdag 24 april 2013 11:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je blijkbaar nog iets beter je best doen dus.
Ik zou ook wel eens willen Hiiten op de crosstrainer of fiets, eens kijken of ik daarvoor een schema kan vinden. Heb nu wel een schema waarin ook zware sprintstukken zitten van 2 minuten, maar dat is zeker geen Hiit?
Ik snap het nietquote:Op woensdag 24 april 2013 11:57 schreef V1z0R het volgende:
"Why is there silverware in the pancake drawer?"
[..]
Schema?!Hop gewoon 1,5min om 0,5 doen en dat zo'n 5 tot 8x...
10min warming up - 1,5 S - 0,5R .... -10min cooling down
Maar kun je met crosstrainer wel zo snel schakelen tussen sprint en rust?
Crosstrainer werkt dus niet of je moet de rust ook op z'n zwaarst kunnen trekken...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Wat is 1,5S en 0,5R? En gaat het erom zo snel mogelijk te gaan? Of moet ik hem zo zwaar mogelijk zetten tijdens die 0,5 minuut en dan zo snel mogelijk proberen te gaan?
Het zou kunnen, maar hardlopen en fietsen is idealer. Voor je eea hebt aangepast, ben je al 10 secs verder.
Leuk hoor.. sportenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:09 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Crosstrainer werkt dus niet of je moet de rust ook op z'n zwaarst kunnen trekken...
1,5min Sprint gevolgd door 0,5min Rust
Sprint is op hoogste weerstand en zo snel als je kunt. Heb je na 4 sprints niet het gevoel dat je binnenkort dood gaat heb je geen 100% gegeven.
Pijn moet het doen! Je spieren en longen moeten in de fik staan!
Anderhalve minuut achter Kuki aanrennen gevolgd door 30 seconden rust. Je zult over een jaar of anderhalf versteld staan van je conditie.quote:
Voorlopig zal Kuki alleen maar in de wieg liggen, dus zo'n vaart zal dat ook weer niet lopenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Anderhalve minuut achter Kuki aanrennen gevolgd door 30 seconden rust. Je zult over een jaar of anderhalf versteld staan van je conditie.
Moet best kunnen toch, zo af en toe?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:18 schreef the85mc het volgende:
Ik deed wel eens intervaltraining met hardlopen, 30 seconden sprint, 10 seconden rust. En het dan gek vinden dat je de blessures in loopt..
Geen lift?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik mag Kuki wel 3 trappen op en af dragen, al dan niet inclusief reiswieg / maxi cosi!
En shiiiit, dat wordt zwaar na een tijdjequote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik mag Kuki wel 3 trappen op en af dragen, al dan niet inclusief reiswieg / maxi cosi!
Voor ze lopen gaan ze kruipen. En je staat versteld hoe snel een beebje kan kruipen als er iets gevaarlijks of duurs in de buurt is.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Voorlopig zal Kuki alleen maar in de wieg liggen, dus zo'n vaart zal dat ook weer niet lopen. Denk dat de peutertijd conditietechnisch gezien meer zoden aan de dijk zal zetten
.
Of als er een flinke struik groeit onder je balkon. Werkt ook primaquote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geen lift?
Je kunt hem/haar ook aan een touw via het balkon naar beneden laten zakken![]()
Wat onpraktischquote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geen lift?
Nope. Enquote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Geen lift?
Of een dikke kat.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Of als er een flinke struik groeit onder je balkon. Werkt ook prima
Die landen altijd op hun pootjes, dus dat gaat wel goedquote:
Dat ging dus niet zo goed... Maar waarschijnlijk deed ik het dan te fanatiekquote:Op woensdag 24 april 2013 12:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet best kunnen toch, zo af en toe?
Mits je niet elke training zo hard mogelijk gaat, zoals ik deed.
En dan je baby eraan vastbinden? Hebben we geprobeerd. Werkt niet. Geen rekening ermee gehouden dat katten altijd op hun pootjes landen. Doh!quote:
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:21 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wat onpraktischGewoon een kussen naar beneden gooien en dan de baby. Wel goed mikken
Oh, wacht! Dat gaat natuurlijk juist wel goedquote:Op woensdag 24 april 2013 12:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En dan je baby eraan vastbinden? Hebben we geprobeerd. Werkt niet. Geen rekening ermee gehouden dat katten altijd op hun pootjes landen. Doh!
Ik wilde net zeggenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, wacht! Dat gaat natuurlijk juist wel goedWin!
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:16 schreef Viking84 het volgende:
Dan ga ik liever vier keer per week hardlopen iddHiit mag dan minder tijd kosten. Hardlopen is leuk
Maar ik ga het wel eens proberen, al denk ik niet dat het wat gaat worden als ik het in m'n eentje doe.
Heb je mijn verhaal over geen CI (en dus ook geen muziek) in de sportschool gemist?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef V1z0R het volgende:
[..]"There's no room for improvement in the comfort-zone!"
Gewoon je MP3-spelert mee, wel zorgen dat er iets van muziek op staat waar je hard op gaat en gaan!
CI?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je mijn verhaal over geen CI (en dus ook geen muziek) in de sportschool gemist?
The Prodigy zou goeie muziek zijn
Voor mijn part tape je huiskamer speakers aan je hoofdquote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heb je mijn verhaal over geen CI (en dus ook geen muziek) in de sportschool gemist?
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Voor mijn part tape je huiskamer speakers aan je hoofd
HARD GAAN!!
Hey boy, hey girl staat in mijn hardlooplijst!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je weet dat met een CI het oor van binnen kapot wordt gemaakt?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
HARD GAAN!!
Wil jij mijn personal trainer worden?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
HARD GAAN!!
quote:Op woensdag 24 april 2013 12:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb goed nieuws! Hint: per september een andere baan
Oh ja, dat had ik wel eens gelezenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]http://www.kno.nl/publiek/voorlichting/ci
Dat is van de Chemical Brothersquote:Op woensdag 24 april 2013 12:27 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hey boy, hey girl staat in mijn hardlooplijst!
Haha, wat een subtiele hintquote:Op woensdag 24 april 2013 12:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is niet goedkoop natuurlijk, 50euro per uur en reiskosten erbij...quote:Op woensdag 24 april 2013 12:27 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wil jij mijn personal trainer worden?
Neequote:Op woensdag 24 april 2013 12:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je weet dat met een CI het oor van binnen kapot wordt gemaakt?
Zou je wel mooi staan denk ik. Wel iets aan de korte kant.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:37 schreef loveli het volgende:
Leuk genoeg om te kopen voor 14 pond?
[ afbeelding ]
Ik heb gelukkig nog wat kortingsbonnen liggenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:38 schreef V1z0R het volgende:
Is niet goedkoop natuurlijk, 50euro per uur en reiskosten erbij...
Hij is geweldig!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:37 schreef loveli het volgende:
Leuk genoeg om te kopen voor 14 pond?
[ afbeelding ]
Waarmee je Viz gaat betalen? Voor Livera enzo?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig nog wat kortingsbonnen liggen
Waarmee ik Viz ga betalen jaquote:Op woensdag 24 april 2013 12:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarmee je Viz gaat betalen? Voor Livera enzo?
Ohja, same samequote:Op woensdag 24 april 2013 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat is van de Chemical Brothers
En feli btw
Esprit, Villa en Vero Moda hebben wel leuke jurkjes. Al op Zalando gekeken?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zoek nog wat leuke zomerjurkjes die ik ook aan kan naar m'n werk. Dat valt nog niet mee..
Gefeliciteeeeerd, wat ga je doen?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
Firestarter wel jaquote:Op woensdag 24 april 2013 12:45 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ohja, same sameFirestarter is wel van The Prodigy, toch?
En dankjewel!
Beetje vermaken door er een randje aan te zetten kan het verschil maken tussen werk of niet-werk.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zoek nog wat leuke zomerjurkjes die ik ook aan kan naar m'n werk. Dat valt nog niet mee..
Ik zou niet weten hoe het je opgevallen moest zijn, heb het niet echt gemeld volgens mij. Dus np!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:38 schreef V1z0R het volgende:
Feli Puff!
En nog een feli voor GB!heul niet opgevallen dat je jarig bent
[..]
Is niet goedkoop natuurlijk, 50euro per uur en reiskosten erbij...
[..]
Nee
Jij ook feliquote:Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe het je opgevallen moest zijn, heb het niet echt gemeld volgens mij. Dus np!
Dan moet je hier juist blijvenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:47 schreef Chicolate het volgende:
Ohja oefening voor strakke kont zonder de benen: benen op zo'n grote plastic bal, schouders plat op de grond en dan maar je balans houden. Ik moet het vanwege knie/enkel/rug, maar mijn kont brándt na een minuutje. Dus die spier zal ook zn best wel doen, samen met de hamstring.
Gefeli Puff!
Verder ben ik veel te druk om bij te lezen en is mijn eetpatroon weer treurig, dus ik verdwijn weer snel.
Volgens mij ben ik een van de weinige vrouwen die nooit, maar dan echt nooit slaagt bij Zalandoquote:Op woensdag 24 april 2013 12:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Esprit, Villa en Vero Moda hebben wel leuke jurkjes. Al op Zalando gekeken?
Zonder dat het afbreuk doet aan het jurkje? Mwah... Bovendien vallen de meeste jurkjes bij mij dusdanig dat dat randje wel een centimeter of 20 zou moeten zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Beetje vermaken door er een randje aan te zetten kan het verschil maken tussen werk of niet-werk.
Het is niet alsof ik lijstjes ga plaatsen, want ik weet dat ze ruk zijnquote:
Materiaal, model, motiefje/geen motiefje en mate van strakheid zijn misschien nog wel belangrijker vind ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 12:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Beetje vermaken door er een randje aan te zetten kan het verschil maken tussen werk of niet-werk.
Hier nog 1! Als ik daar iets online zie, vind ik het al niet leuk. Ik blijf liever echt shoppen, hoewel ik een hekel heb aan passenquote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een van de weinige vrouwen die nooit, maar dan echt nooit slaagt bij Zalando
Heb vorig jaar een kantrand (>10 cm breed) aan een uitverkoopjurkje gezet. Ging van 'niet met goed fatsoen kunnen zitten' naar 'wat een apart jurkje' (nog steeds niet geschikt voor werk, maar daar had ik 'em ook niet voor).quote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zonder dat het afbreuk doet aan het jurkje? Mwah... Bovendien vallen de meeste jurkjes bij mij dusdanig dat dat randje wel een centimeter of 20 zou moeten zijn.
www.gsmweb.comquote:Op woensdag 24 april 2013 12:57 schreef Tinkepink het volgende:
Het is trouwens al lang geleden dat ik dit voor het laatst heb meegemaakt, maar ik verveel me en heb eigenlijk ook geen zin om er iets aan te gaan doen![]()
![]()
Kan best klusjes verzinnen, zowel werk- als huishoudelijk gerelateerd. Of zelfs op zoek naar een goede dualsim. Of wandelen, of onkruid wieden of wat dan ook.
Maar ik heb gewoon geen-zin.
*huil. Die kleuren.quote:
Crap! ik heb alzheimer, bedoelde www.gsmarena.com! Da's een goede site om een foon op specs uit te zoeken.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
*huil. Die kleuren.
En nu heb je me toch iets nuttigs laten doen![]()
![]()
Ik hang as we speak aan de telefoon om daar een telefoon te bestellenquote:Op woensdag 24 april 2013 13:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
*huil. Die kleuren.
En nu heb je me toch iets nuttigs laten doen![]()
![]()
Het was heel nuttig. iPhone 5 voor maar 25 euro!quote:Op woensdag 24 april 2013 13:09 schreef loveli het volgende:
Ik ga wel even iets nuttigs doenin m'n zwangerschapsjurk
Amen!quote:Op woensdag 24 april 2013 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor ze lopen gaan ze kruipen. En je staat versteld hoe snel een beebje kan kruipen als er iets gevaarlijks of duurs in de buurt is.
/OUD
Waar kijk je dan? Er is toch meer dan voldoende te vinden met normale lengtes?quote:Op woensdag 24 april 2013 12:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zonder dat het afbreuk doet aan het jurkje? Mwah... Bovendien vallen de meeste jurkjes bij mij dusdanig dat dat randje wel een centimeter of 20 zou moeten zijn.
Oh, ik ben de stad nog niet in geweest, hoor. Heb op Zalando gekeken en ik baseer mijn idee op m'n ervaringen van vorig jaar. Moet maar eens goed gaan shoppen binnenkort.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Waar kijk je dan? Er is toch meer dan voldoende te vinden met normale lengtes?
Ik kan bij Esprit en Mexx altijd wel goed slagen voor leuke jurkjes van normale lengtes.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, ik ben de stad nog niet in geweest, hoor. Heb op Zalando gekeken en ik baseer mijn idee op m'n ervaringen van vorig jaar. Moet maar eens goed gaan shoppen binnenkort.. Maar als je een linkje hebt met jurkjes van normale lengtes mag dat.
.
En hoeveel per maand? Moet ook een nieuwe foon.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Het was heel nuttig. iPhone 5 voor maar 25 euro!
300 belminuten en 1,5 GB voor samen 38 euro. Gedurende de hele looptijd. Het is niet heel goedkoop, maar wel het beste dat ik tot nog toe ben tegengekomen.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:21 schreef loveli het volgende:
[..]
En hoeveel per maand? Moet ook een nieuwe foon.
Ik heb 100 belminuten en 500 mbquote:Op woensdag 24 april 2013 13:27 schreef conleche het volgende:
[..]
300 belminuten en 1,5 GB voor samen 38 euro. Gedurende de hele looptijd. Het is niet heel goedkoop, maar wel het beste dat ik tot nog toe ben tegengekomen.
Voor een iPhone 5?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:27 schreef conleche het volgende:
[..]
300 belminuten en 1,5 GB voor samen 38 euro. Gedurende de hele looptijd. Het is niet heel goedkoop, maar wel het beste dat ik tot nog toe ben tegengekomen.
Ik twijfelde ook over een sim only en dan een 4s ergens los te kopen. Maar ik vind gespreid 38 betalen toch fijner dan in eens zo'n groot bedrag. Die 4s zijn nog steeds richting de 400 euro volgens mij.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb 100 belminuten en 500 mb(gebruik amper internet buitenshuis). Dan is die iPhone voor mij zeker heul duur
.
Ik vind het andersom juist prettigerquote:Op woensdag 24 april 2013 13:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook over een sim only en dan een 4s ergens los te kopen. Maar ik vind gespreid 38 betalen toch fijner dan in eens zo'n groot bedrag. Die 4s zijn nog steeds richting de 400 euro volgens mij.
Duh!quote:Op woensdag 24 april 2013 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dankjewel allemaal, ik ben nog helemaal ondersteboven ervan!
First world problemsquote:Op woensdag 24 april 2013 14:15 schreef the85mc het volgende:
Probeerde buiten te werken op de laptop, maar kan niks zien op t scherm. Dus nu toch maar binnen werken..
Dus het is niet toestellease ofzo? Dat je einde looptijd de telefoon weer moet inleveren?quote:Op woensdag 24 april 2013 13:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik twijfelde ook over een sim only en dan een 4s ergens los te kopen. Maar ik vind gespreid 38 betalen toch fijner dan in eens zo'n groot bedrag. Die 4s zijn nog steeds richting de 400 euro volgens mij.
Nee, dat stond er niet bij in ieder geval. Ik krijg het contract nog thuis gestuurd en ik ga de kleine lettertjes nog even goed bekijken alvorens het weer terug te sturen, maar volgens mij is het wel een prima deal. Die 38 euro per maand had ik wel al eerder gevonden, maar dan moest je nog steeds fors bijbetalen voor de telefoon. Weet niet meer precies, maar iets van 260 of zo. Dus dan is dit wel een goeie.quote:Op woensdag 24 april 2013 14:26 schreef anna82 het volgende:
[..]
Dus het is niet toestellease ofzo? Dat je einde looptijd de telefoon weer moet inleveren?
Gefeliciteerd Puff!!!
Een leuke baan is belangrijker dan wat extra geld. En vaak word je beter in dingen die je echt leuk vind omdat je er meer tijd in wil steken, dus uiteindelijk verdien je er misschien meer mee.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:48 schreef Tinkepink het volgende:
Hier ook luxeproblemen. Kon kiezen uit drie banen. De baan die ik wil doet er alleen een beetje te lang over om de vervolgafspraak in te plannen (ergens eind volgende week pas) terwijl de twee bedrijven waar ik nee tegen gezegd heb me blijven bestoken met nieuwe voorstellen waarbij ik meer verantwoordelijkheden krijg. Als ze er nou ook nog wat geld bij doen, ga ik misschien wel twijfelen, want financieel ga ik -welke baan ik ook aanneem- toch een klein beetje op achteruit.
M'n nieuwe huisje is lekker koel zomersquote:Op woensdag 24 april 2013 15:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik hoop dat het een beetje windstil is, dan knal ik naar huis straks. En dan mag ik in de bloedhete zon staan koken. En hopen dat m'n tomatensaus en bechamelsaus niet aanbranden
Oh, en dat ik niks vergeten ben, want strak schema.
Bij de baan die ik waarschijnlijk aanneem klopt het buikgevoel. Ik reed daar na ieder gesprek huppelend weg. En naar ik begreep was die zelfde klik er aan de andere kant ook.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:52 schreef loveli het volgende:
Wat waren de redenen om die banen af te wijzen en is dat compensatie in geld waard?
Is dat per se een doel dan? Geluk en plezier vind ik belangrijker dan een groter getal op een bankafschrift..quote:
Mwua, veel van mijn collega's verdienen daarboven en die zijn niet bepaald ongelukkig hoorquote:Op woensdag 24 april 2013 16:18 schreef V1z0R het volgende:
Blijkt dat je tot een inkomen van ~65.000 gelukkiger wordt, daarboven niet meer.
Gevoel van geluk neemt daarboven niet echt meer toequote:Op woensdag 24 april 2013 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mwua, veel van mijn collega's verdienen daarboven en die zijn niet bepaald ongelukkig hoor
Dat geloof ik direct.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:18 schreef V1z0R het volgende:
Blijkt dat je tot een inkomen van ~65.000 gelukkiger wordt, daarboven niet meer.
Nee, maar je wordt niet gelukkiger van nog meer geld. Is niet nodig.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mwua, veel van mijn collega's verdienen daarboven en die zijn niet bepaald ongelukkig hoor
Ooh, op die manierquote:Op woensdag 24 april 2013 16:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gevoel van geluk neemt daarboven niet echt meer toe
Wat doe jij dan? Want ¤ 65000+ is een pittig salaris. Normaal eerder iets voor goede salesmensen, managers en senior-adviseurs of consultants/advocaten/dokters.quote:
Ik werk in de accountancy. Ik zit niet aan dat bedrag maar een senior manager (+/- 10 jaar in dienst) zit tussen de 70-80k per jaar. Partners verdienen zo'n 3 ton per jaar.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat doe jij dan? Want ¤ 65000+ is een pittig salaris. Normaal eerder iets voor goede salesmensen, managers en senior-adviseurs of consultants/advocaten/dokters.
Oke. Ik dacht alquote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik werk in de accountancy. Ik zit niet aan dat bedrag maar een senior manager (+/- 10 jaar in dienst) zit tussen de 70-80k per jaar. Partners verdienen zo'n 3 ton per jaar.
Ben benieuwd wat je doet! 65K is toch een mooi bedrag me dunkt. Ik heb zo langzamerhand geen idee meer van wat een goed salaris is. Laatst las ik even in het salaris-topic in WGR en toen voelde ik me heel klein wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit is een goed salaris. Het salaristopic is een parallel universum.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:32 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je doet! 65K is toch een mooi bedrag me dunkt. Ik heb zo langzamerhand geen idee meer van wat een goed salaris is. Laatst las ik even in het salaris-topic in WGR en toen voelde ik me heel klein worden
Vraag beantwoord
Partners 3 ton? Volgens mij gaan sommige wel richting 6, toch? En als ze dan ook nog vastgoedeigenaar zijn..quote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik werk in de accountancy. Ik zit niet aan dat bedrag maar een senior manager (+/- 10 jaar in dienst) zit tussen de 70-80k per jaar. Partners verdienen zo'n 3 ton per jaar.
Het is echt een baan dat je moet doen omdat je het wilt doen. Je bent eigenlijk altijd aan het werk (zeker in het voorjaar), en niet iedereen kan daartegenquote:Op woensdag 24 april 2013 16:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Oke. Ik dacht al
Overigens zou ik heel ongelukkig worden van jouw werk, dus dan zou veel geld wel ongelukkig maken.
Niet meer. Dat was vroeger wel zo, maar sinds de crisis voelen de partners het ookquote:Op woensdag 24 april 2013 16:34 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Partners 3 ton? Volgens mij gaan sommige wel richting 6, toch? En als ze dan ook nog vastgoedeigenaar zijn..
Hm oké, dacht dat ze niet terug konden gaan in salaris, maar dat zal ook wel te maken hebben met de grootte van het klantenpakket per partner.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet meer. Dat was vroeger wel zo, maar sinds de crisis voelen de partners het ookEn er zijn meer partners bijgekomen, waardoor de verdeling per partner ook afneemt.
Ik zou ook heel gelukkig zijn met dat bedrag hoorquote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Novem het volgende:
Ik zou heel gelukkig worden van een salaris van 65k, icm 4 dagen werken en geen mobiel/laptop na werktijd dan
Anna, voelde je je klein worden omdat je minder, of meer verdient?
Valt me in dat topic op dat niemand winkelmedewerker, tankstationbediende, tuinman of kinderleidster is. Of die durven gewoon niet te posten.
Haha, dat ik a) minder verdien b) minder vakantiedagen heb en c) ouder ben. En dan heb ik het heul niet slecht.quote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Novem het volgende:
Ik zou heel gelukkig worden van een salaris van 65k, icm 4 dagen werken en geen mobiel/laptop na werktijd dan
Valt me in dat topic op dat niemand winkelmedewerker, tankstationbediende, tuinman of kinderleidster is. Of die durven gewoon niet te posten.
Nou ja, het is geen salaris hé. Het is een winstuitkering en die is afhankelijk van.. nou ja de winstquote:Op woensdag 24 april 2013 16:38 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hm oké, dacht dat ze niet terug konden gaan in salaris, maar dat zal ook wel te maken hebben met de grootte van het klantenpakket per partner.
4/5 daarvan voor 4 dagen werken vind ik ook primaquote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Novem het volgende:
Valt me in dat topic op dat bijna niemand winkelmedewerker, tankstationbediende, tuinman of kinderleidster is. Of die durven gewoon niet te posten.
Dat is ook prima jaquote:Op woensdag 24 april 2013 16:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
4/5 daarvan voor 4 dagen werken vind ik ook prima
Administratief medewerker hieroquote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Novem het volgende:
Valt me in dat topic op dat bijna niemand winkelmedewerker, tankstationbediende, tuinman of kinderleidster is. Of die durven gewoon niet te posten.
32000 voor veertig plus uur. Al krijg ik ergens dit jaar een significante (nou ja, dat is relatief, natuurlijk) verhoging!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:34 schreef uniekhoorn het volgende:
30000 voor 28 uur. Benk ook tevreden mee
Waarom moet jij me nou weer op dat topic wijzen?!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:38 schreef anna82 het volgende:
[..]
Haha, dat ik a) minder verdien b) minder vakantiedagen heb en c) ouder ben. En dan heb ik het heul niet slecht.
Maar goed, ik heb geschiedenis gestudeerd dus de verwachtingen waren nooit zo hoog
Ja popje, ik zei toch dat je je er klein door gaat voelen! Maar jij rijdt A3, dus heu!quote:Op woensdag 24 april 2013 16:42 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waarom moet jij me nou weer op dat topic wijzen?!Nu wordt ik geconfronteerd met het feit dat ik een beste inhaalslag kan maken wat betreft m'n basisloon....
Joh, dat zijn allemaal zolderkamer Fok!kers met een baan als vakkenvuller bij de AHquote:Op woensdag 24 april 2013 16:42 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Waarom moet jij me nou weer op dat topic wijzen?!Nu wordt ik geconfronteerd met het feit dat ik een beste inhaalslag kan maken wat betreft m'n basisloon....
Ja, dat is niet raar.. meneer vraagt rustig 50 euro per uur excl. reiskostenquote:Op woensdag 24 april 2013 16:44 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja popje, ik zei toch dat je je er klein door gaat voelen! Maar jij rijdt A3, dus heu!
Haha, toch nog ver geschopt voor een pretstudentquote:Op woensdag 24 april 2013 16:38 schreef anna82 het volgende:
[..]
Haha, dat ik a) minder verdien b) minder vakantiedagen heb en c) ouder ben. En dan heb ik het heul niet slecht.
Maar goed, ik heb geschiedenis gestudeerd dus de verwachtingen waren nooit zo hoog
Daar heb ik vanaf m'n 10e voor gespaardquote:Op woensdag 24 april 2013 16:44 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ja popje, ik zei toch dat je je er klein door gaat voelen! Maar jij rijdt A3, dus heu!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat is wel fijnquote:Op woensdag 24 april 2013 16:53 schreef Goodbye het volgende:
Ik schaam me ook absoluut niet voor mijn baan, maar ik merk wel dat ik niet op mijn plek zit. Gelukkig de laatste tijd wat extra werkzaamheden waar ik m'n ei een beetje in kwijt kan!
Maar ja, je kan iedere baan wel oppimpen. Ik zou liever iets doen waar mijn hart ligt maar ben te lui om te veranderen. Offshore engineer lijkt me ook kut, iedere keer een paar weken helemaal alleen op zo'n eiland...quote:Op woensdag 24 april 2013 16:47 schreef Novem het volgende:
[..]
Haha, toch nog ver geschopt voor een pretstudent
@GB, ik doe administratie en sales support, schaam ik me niet voorAlleen staat het vast heel wat minder indrukwekkend in het salaristopic dan offshore engineer en international tax director.
Ah joh, ik ben dik tevreden met mijn salaris, maar als ik daar kijk, zou ik me bijna moeten schamen (zo weinig)quote:Op woensdag 24 april 2013 16:42 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Meh, beterschap!quote:
Valt niet op ook verderquote:
Ik blijf graag undercover!quote:Op woensdag 24 april 2013 17:07 schreef V1z0R het volgende:
Mwah, leraar is nog zo slecht niet Coco. Neefje van me is sportleraar en kon hogere hypotheek nemen dan ik.
[..]
Valt niet op ook verder![]()
Ja, maar ik zit mobiel.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
En je bruto staat toch gewoon op je loonstrookje?
Gvd ik ben zelfs te moe om op te staan
Oh, begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tevredenquote:Op woensdag 24 april 2013 17:07 schreef V1z0R het volgende:
Mwah, leraar is nog zo slecht niet Coco. Neefje van me is sportleraar en kon hogere hypotheek nemen dan ik.
[..]
Valt niet op ook verder![]()
Oh, zijn de genoemde bedragen netto?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:06 schreef Goodbye het volgende:
Ik probeerde even mijn bruto jaarsalaris te berekenen, maar volgens mij doe ik iets verkeerd. Ach, netto is ook veel belangrijker
.
Denk het niet, maar ik weet alleen mijn netto salaris.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh, zijn de genoemde bedragen netto?
/
Oh, geen ideequote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef loveli het volgende:
[..]
/
Ik ook hoor uniekquote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben trots op mijn werk en het bedrijf. Kill me
Dat was wel watquote:Op woensdag 24 april 2013 17:13 schreef loveli het volgende:
[..]
/
juf meldt! dit is de situatie voor mij volgend jaar:quote:Op woensdag 24 april 2013 16:36 schreef Novem het volgende:
nee, ik ben best tevreden. we hebben het momenteel wel echt heel krap omdat vriendje geen inkomsten heeft buiten studielening (en daar betaalt hij voor de helft zijn collegeld van).quote:Op woensdag 24 april 2013 17:30 schreef Novem het volgende:
In vergelijking met de grootverdieners is het niet veel, maar ik denk dat dat salaris voor 4 dagen toch wel bovengemiddeld isMaar misschien niet helemaal in verhouding met alle jaren studie die je erop hebt zitten inderdaad.
Dat is voor jouw kwaliteiten helemaal niet zo veelquote:Op woensdag 24 april 2013 16:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
32000 voor veertig plus uur. Al krijg ik ergens dit jaar een significante (nou ja, dat is relatief, natuurlijk) verhoging!
Tsja, eigenlijk krijg ik betaald om toe studeren, wat dat betreft mag ik niet klagen. Als ik over een tijdje die phd op zak heb zal het wel omhoog gaan, hoop ik. Ach ja, we kunnen er met z'n tweeën van rondkomen...quote:Op woensdag 24 april 2013 17:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat is voor jouw kwaliteiten helemaal niet zo veelFijn dat je binnenkort wel omhoog gaat
![]()
Ik ben ook erg tevreden... 50.000 op 36 uurEn het is een top baan. Als ik nu kijk naar wat ik mag doen, kan ik het wel tot mijn pensioen uithouden
Ja dat is ook wel zo....het gaat om het doel natuurlijk. En dat je happy bent. Ik kan me ook voorstellen dat je straks enorm veel rust ervaart als je klaar bent.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk krijg ik betaald om toe studeren, wat dat betreft mag ik niet klagen. Als ik over een tijdje die phd op zak heb zal het wel omhoog gaan, hoop ik. Ach ja, we kunnen er met z'n tweeën van rondkomen...
Volgens mij is het meer dan je in Nl krijgt om te promoveren, of vergis ik me? Kan natuurlijk ook zijn dat levensonderhoud bij jou een stuk duurder is, daar weet ik dan weer niks vanafquote:Op woensdag 24 april 2013 17:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Tsja, eigenlijk krijg ik betaald om toe studeren, wat dat betreft mag ik niet klagen. Als ik over een tijdje die phd op zak heb zal het wel omhoog gaan, hoop ik. Ach ja, we kunnen er met z'n tweeën van rondkomen...
We Shall see. Op dit moment vind ik het vooral lastig dat veel van m'n vrienden veel meer verdienen, en ik dus vaak de remmende factor ben, qua dingen doen. En dat terwijl ik weet dat ik best ok verdien, in vergelijking met heel veel mensen. Maar goed, uiteindelijk is inkomen, nadat alle basisbehoeftes zijn voldaan maar relatief...quote:Op woensdag 24 april 2013 17:45 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo....het gaat om het doel natuurlijk. En dat je happy bent. Ik kan me ook voorstellen dat je straks enorm veel rust ervaart als je klaar bent.
de schalen voor een promovendus in NL lopen (volgens mij, last time I checked) van bruto 2000 (1e jaar) tot bruto 2600 (4e jaar), dat zit daar incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering dus iets onder en iets boven.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer dan je in Nl krijgt om te promoveren, of vergis ik me? Kan natuurlijk ook zijn dat levensonderhoud bij jou een stuk duurder is, daar weet ik dan weer niks vanaf
Maar verkeerd is het zeker niet, en ik neem aan dat je straks flink omhoog idd! Met die phd op zak
dat vind ik wel jammer, dat gaat bij mij echt niet gebeuren. als ik mijn tweede master en phd op zak heb gebeurt er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks... terwijl ik toch ook heb geinvesteerd in dingen die me een betere docent maken (kijk, die phd is niet relevant, maar de master wél)quote:Op woensdag 24 april 2013 17:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer dan je in Nl krijgt om te promoveren, of vergis ik me? Kan natuurlijk ook zijn dat levensonderhoud bij jou een stuk duurder is, daar weet ik dan weer niks vanaf
Maar verkeerd is het zeker niet, en ik neem aan dat je straks flink omhoog idd! Met die phd op zak
Ik denk dt het qua koopkracht vergelijkbaar is. En in nl en Zweden hebben we het al goed voor elkaar, voor vier jaar een contract, en elk jaar meer salaris, pensioenopbouw, etc. De duutser kreeg drie jaar lng elke maand een beurs van 1100 euro, en daar moest ie het van doen..quote:Op woensdag 24 april 2013 17:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar dat komt dan toch gewoon doordat het werk dat je doet simpelweg geen 2 masters & phd vereist? Of zou je salaris ook niet (flink) stijgen als je ander werk zou doen? Ben niet zo bekend met jouw werk/studieveld, zeg maar.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat vind ik wel jammer, dat gaat bij mij echt niet gebeuren. als ik mijn tweede master en phd op zak heb gebeurt er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks... terwijl ik toch ook heb geinvesteerd in dingen die me een betere docent maken (kijk, die phd is niet relevant, maar de master wél)
Oh, dat scheelt idd een hoop dan!quote:Op woensdag 24 april 2013 17:52 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik denk dt het qua koopkracht vergelijkbaar is. En in nl en Zweden hebben we het al goed voor elkaar, voor vier jaar een contract, en elk jaar meer salaris, pensioenopbouw, etc. De duutser kreeg drie jaar lng elke maand een beurs van 1100 euro, en daar moest ie het van doen..
Dat bedacht ik ook inderdaad. Hopelijk weten vrienden in welke situatie je zit en voel je je meer opgelaten dan nodig is. Ik denk dat ik dat zelf ook zou hebben.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, dat scheelt idd een hoop dan!![]()
Kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn in vergelijking met je vriendengroep. Maar dat zal je eerder zelf zo (dus lastig/vervelend) ervaren dan dat het een probleem is voor je vrienden? Of niet?
LOL jij nou om mijn salaris? *insertchagrijnigkijkendesmilie*quote:
gedeeltelijk. Maar, we ontmoeten elkaar elk jaar met oud en nieuw, en veel van ze willen dan skiën, omdat dat de enige tijd in het jaar is dat ze vrij kunnen krijgen. Ik kan niet zoveel geld weggooien aan een vakantie, op dit moment, helaas...en dat begrijpen ze niet helemaal...dus daar zit wat frictie. Nu had 1 aangeboden om dan maar voor mij te betalen. Heel lief, maar dat wil ik toch ook niet!quote:Op woensdag 24 april 2013 17:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, dat scheelt idd een hoop dan!![]()
Kan me wel voorstellen dat het lastig kan zijn in vergelijking met je vriendengroep. Maar dat zal je eerder zelf zo (dus lastig/vervelend) ervaren dan dat het een probleem is voor je vrienden? Of niet?
Dat klopt! Al hebben we gelukkig een lage hypotheek.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
gedeeltelijk. Maar, we ontmoeten elkaar elk jaar met oud en nieuw, en veel van ze willen dan skiën, omdat dat de enige tijd in het jaar is dat ze vrij kunnen krijgen. Ik kan niet zoveel geld weggooien aan een vakantie, op dit moment, helaas...en dat begrijpen ze niet helemaal...dus daar zit wat frictie. Nu had 1 aangeboden om dan maar voor mij te betalen. Heel lief, maar dat wil ik toch ook niet!
@ gb: dan moet jouw vriend goed verdienen, anders had je geen koophuis kunnen hebben, denk ik!
quote:Op woensdag 24 april 2013 18:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
LOL jij nou om mijn salaris? *insertchagrijnigkijkendesmilie*
omdat ik altijd van alles tegelijk wil doen en bij tomatensaus en bechamelsaus moet je blijven roerenquote:Op woensdag 24 april 2013 15:56 schreef Novem het volgende:
Hoezo zou je eten dan aanbranden Vik?
Kan je geen rolgordijntje ophangen/raam open doen?
Wat betekent kaal?quote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef V1z0R het volgende:
27 kaal hier voor 40u, GB. Bent niet de enige dus
8jr werkervaring, wat certificaten zoals Cisco en Microsoft, ervaring met 6 programmeertalen... Nu m'n werk ook nog naar deel helpdeskwerkzaamheden gaat word het wel eens tijd om verder te kijken gok ik.
lol mijn studieschuld is hogerquote:Op woensdag 24 april 2013 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
juf meldt! dit is de situatie voor mij volgend jaar:
7 jaar werkervaring, werk 4 dagen in de week (0,8fte) en verdien ongeveer 34.000 bruto per jaar incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering.
Vond altijd dat dat best veel was, maar ik moet het niet gaan vergelijken met andere mensen met 2 masters en een phd geloof ik... mijn studieschuld is in elk geval wel lager dan mijn jaarsalaris![]()
De top van de hoogste schaal (LD, waar ik ook niet inzit hoor, want daar moet ik eerst nog op solliciteren als er een plekje in die schaal is en dan nog 10-15 jaar doorwerken voor de hoogste trede) loopt wel op tot 60.000 bruto per jaar. Maar goed, daar zitten momenteel alleen docenten die bijna aan hun pensioen toe zijn die nog fulltime werken.
Heb wel veel vakantiedagen uiteraard, maar goed, die moeten we toch echt gewoon compenseren door elke week iets meer te werken dan de baanomvang (fulltime baan is omgerekend 42-urige werkweek vergeleken met kantoorbaan bij een ziekenhuis bijvoorbeeld waar je 30 vakantiedagen krijgt, ik noem maar iets. ga je over die uren heen dan zijn het wel gewoon overuren die niet betaald worden)
das deze:quote:Op woensdag 24 april 2013 18:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Bruto zonder bonus. Soms dus maanden dat ik dat als loon heb, 1/13 dan.quote:
Iedereen kan consultant wordenquote:Op woensdag 24 april 2013 18:45 schreef Probability het volgende:
Oh ik las dat consultants veel verdienen hier in het topic. Met de master die ik wil doen kun je consultant worden.
Wist ik helemaal niet
Mijn salaris is hetzelfde, maar dan bij 28 uur, dus ach, wat kan ik zeggenquote:Op woensdag 24 april 2013 18:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Heus wel en het is net als Ravenanurger paling by numbers!quote:Op woensdag 24 april 2013 18:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Maar niet iedereen wil consultant worden!![]()
Dat is niet echt veel inderdaad V1z, maar ik denk dat de woonlasten in het oosten ook een stuk lager zijn? Maar uitkijken naar wat anders als je meer wil verdienen is altijd een goed plan!quote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef V1z0R het volgende:
8jr werkervaring, wat certificaten zoals Cisco en Microsoft, ervaring met 6 programmeertalen... Nu m'n werk ook nog naar deel helpdeskwerkzaamheden gaat word het wel eens tijd om verder te kijken gok ik.
Ja daarom. Vooral ook omdat ik nu dus werkzaamheden heb die ik juist wilde ontwijken... Op mbo daarom juist dubbel kwalificatie gedaan (heb 3 mbo diploma'squote:Op woensdag 24 april 2013 18:40 schreef _aurum_ het volgende:
Dat vind ik niet superveel Vaiz... Misschien een beetje rond gaan kijken? Misschien is het gras groener aan de overkant
Vraag je werkgever om meer uitdagend werkquote:Op woensdag 24 april 2013 19:00 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ja daarom. Vooral ook omdat ik nu dus werkzaamheden heb die ik juist wilde ontwijken... Op mbo daarom juist dubbel kwalificatie gedaan (heb 3 mbo diploma's) en later hbo gevolgd.
Voelt gewoon lullig, zie me na 5jr wel echt deel van bedrijf namelijk.
Wel 2 masters, om docent aan de bovenbouw te zijn moet je die halen. Het heeft me 10000 euro extra studieschuld opgeleverd bovendien.quote:Op woensdag 24 april 2013 17:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar dat komt dan toch gewoon doordat het werk dat je doet simpelweg geen 2 masters & phd vereist? Of zou je salaris ook niet (flink) stijgen als je ander werk zou doen? Ben niet zo bekend met jouw werk/studieveld, zeg maar.
Los daarvan is het natuurlijk gewoon een heel net salaris al
quote:Op woensdag 24 april 2013 19:05 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Vraag je werkgever om meer uitdagend werk
Maar toch geen twee 4-jarige masters, of dat ook nog?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wel 2 masters, om docent aan de bovenbouw te zijn moet je die halen. Het heeft me 10000 euro extra studieschuld opgeleverd bovendien.
Je werkt toch ook in het onderwijs? Ik vind het vrij belachelijk dat ik twee masters moet voltooien en nu nog steeds minder verdien dan het startsalaris van mijn vriendinnetje die werkt als docent Engels aan het hbo, eerlijk gezegd. Want mijn werk is niet makkelijker of minder dan dat van haar, en ik heb er wél een opleiding voor gevolgd.
Ik heb zelf niet gezegd dat ik vind dat Jägar (te) weinig verdientquote:Op woensdag 24 april 2013 19:07 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het ook een beetje raar dat er tegen Jägar gezegd wordt dat ze wel weinig verdient op basis van haar kwaliteiten, terwijl ik ook een PhD heb gedaan en maar iets meer verdien en vervolgens een "net" salaris heb/overbodige opleidingen... of ligt dat aan mij![]()
Ik ben een beetje chaggo over geld momenteel, dus t zal wel aan mij liggen.
*meldt*quote:Op woensdag 24 april 2013 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
(eigenlijk vind ik dat héél veel mensen veel te veel geld verdienen
Ahhhh, op die manier. Kkquote:Op woensdag 24 april 2013 18:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Bruto zonder bonus. Soms dus maanden dat ik dat als loon heb, 1/13 dan.
Dat komt in dit geval omdat jij het vaker over je financien hebt en al vaker een overzicht hebt gegeven. Bij Jagar viel me het nu even op omdat ze het er minder over heeftquote:Op woensdag 24 april 2013 19:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wel 2 masters, om docent aan de bovenbouw te zijn moet je die halen. Het heeft me 10000 euro extra studieschuld opgeleverd bovendien.
Je werkt toch ook in het onderwijs? Ik vind het vrij belachelijk dat ik twee masters moet voltooien en nu nog steeds minder verdien dan het startsalaris van mijn vriendinnetje die werkt als docent Engels aan het hbo, eerlijk gezegd. Want mijn werk is niet makkelijker of minder dan dat van haar, en ik heb er wél een opleiding voor gevolgd.
Ik vind het ook een beetje raar dat er tegen Jägar gezegd wordt dat ze wel weinig verdient op basis van haar kwaliteiten, terwijl ik ook een PhD heb gedaan en maar iets meer verdien en vervolgens een "net" salaris heb/overbodige opleidingen... of ligt dat aan mij![]()
Ik ben een beetje chaggo over geld momenteel, dus t zal wel aan mij liggen.
nee, ik ben niet binnen de termijn afgestudeerd (en dat was niet voorzien), en heb moeten bijlenen omdat ik van fulltime baan (met uitgaven en woning op basis daarvan) naar een paar uurtjes werken met studie en stufi ging. Dus die 10.000 bestaat uit basisbeurs die ik moet terugbetalen + ov-kaart voor 1 jaar die ik moet terugbetalen + studielening en collegegeldkrediet dat ik moet terugbetalen over dat ene jaar. Ik doe er al drie jaar over, maar heb de laatste twee jaar uit eigen zak betaald. (De eerste ook, alleen indirect)quote:Op woensdag 24 april 2013 19:13 schreef V1z0R het volgende:
Kost dat zoveel?!Ik was maar 1600 aan lesgeld kwijt per jaar...
[..]dat kan dus niet
Werk komt zoals ik het krijg.
Maar telefoontjes om e-mail problemen op een iPhone te troubleshooten omdat het een aandeelhouder is ben ik niet echt voor te porren. Komt wel op m'n bordje terecht soms
Ik ontwerp en bouw dingen, van niets iets maken met regels code, dat is waar ik goed in ben.
Virtuele lego
Nee, gewoon drs Engels (4 jaar) + master lerarenopleiding (=1 jaar). Een master is nooit vier jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Maar toch geen twee 4-jarige masters, of dat ook nog?
Tja, ik vind het belachelijk dat mijn hardwerkende vrienden net ¤1500/maand (bruto) verdienen, enkel alleen omdat ze géén papiertje hebben. Soms is het leven gewoon niet altijd even eerlijk.
(eigenlijk vind ik dat héél veel mensen veel te veel geld verdienen, maar dat is weer een heel andere discussie zelfsneurochirurgen, longartsen, brandweermannen: mensen die andere levens redden, die mogen van mij een bak met geld verdienen. Accountants, consultants, docenten, winkelpersoneel, mensen op de bouw... ik vind dat daar vaak veel te veel verschil tussen zit. En ja, ik snap dat dat ook komt door opleiding, maar mijn mening is gewoon dat veel van ons bij lange na niet zo'n bijzonder werk doen dat ze daar zoveel geld voor verdienen).
Zou ik ook niet doen hoorquote:Op woensdag 24 april 2013 19:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Als m'n werkgever vindt dat ik het waard ben, wie ben ik om te klagen?
Als je het werk doet, hoor je er dan niet voor betaald te worden?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:24 schreef kwakz0r het volgende:
Terwijl ik straks wel voldoe aan alle criteria voor een hogere schaal (meer dan helft van de lessen in de bovenbouw, en nog een reut aan andere eisen, die ik dan eerst weer moet gaan bewijzen dmv een portfolio...)
Laatste alinea, helemaal mee eens!!! Ben ik pas nog tegenaan gelopen, collega's die in procenten minder vooruitgaan dan ze willen, maar niet snappen hoeveel ze hebben, zeker vergeleken met de rest van NL.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen hoor
Neemt niet weg dat ik de verschillen tussen hardwerkende mensen vaak te groot vind. Ik begrijp ook wel dat dat gewoon onze cultuur (en nog veel meer dan cultuur alleen) is, dus daar doe je verder weinig aan.
Vind het alleen jammer dat mensen vaak menen dat ze méér geld 'moeten' krijgen. En dan denk ik wel eens, kop op, wees tevreden met wat je hebt! Daar gaat het meer over
Naja, de reacties vielen even niet lekker, dat was het meer. Ik hou van mijn werk, en zou voor 1000 euro erbij geen consultant willen zijn.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:19 schreef Nallie het volgende:
Kwak, niet zo druk maken.
Ik heb ook 2 masters gedaan en verdien volgens mij nog minder dan jij.
Maar dat is ook 'eigen schuld'. Ik wilde deze branche in en ik vond studeren superleuk.
Jammer dat ik nog niet volledig gebruik kan maken van mn studies, maar dat komt echt nog wel.
En ja soms is het heel kut, dat vrienden meer verdienen en dat ik soms moet afhaken omdat ik geen geld heb, maar goed, het is een stijgende lijn als het goed is! Werk wat je leuk vindt is ook belangrijk!
Tuurlijk is t stom en onrechtvaardig soms. Vind ik ook! Maar je moet ergens beginnen natuurlijk. En zo te horen is het van tijdelijke aard, want als vriendje werk heeft is er geen probleem meer toch?quote:Op woensdag 24 april 2013 19:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Naja, de reacties vielen even niet lekker, dat was het meer. Ik hou van mijn werk, en zou voor 1000 euro erbij geen consultant willen zijn.
Over dat salaris maak ik me doorgaans niet zo druk, tot het moment dat er een stukje maand over is aan t einde van mijn geld vanwege iets onverwachts, of omdat vriendje na zijn stage totaal blut is en dus tijdelijk onderhouden moet worden. Later als hij rijk is en bij Shell werkt gaat hij mij wel onderhouden.
Maar tegelijkertijd vind ik dat er best iets tegenover een investering mag staan (die dubbele master is nota bene verplicht voor mijn vak, en ik verdien minder dan collega's die die investering niet hebben hoeven doen, en vriendinnen die niet eens een lesbevoegdheid hebben hoeven halen om Engels te geven op t HBO, dat steekt wel, maar goed, ik moet ook gewoon niet gaan vergelijken).
t is vooral de combinatie van die twee: maand overhouden aan t eind van je geld + een licht gevoel van onrechtvaardigheid als ik me vergelijk met anderen.
En natuurlijk mag ik niet klagen, maar dat mag over zoveel dingen niet en dat doen we toch ook #firstworldproblems
volgens mij is het niet alleen vraag en aanbod; maar ook hoeveel mensen zijn er die een beroep kunnen.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tja, ik vind het belachelijk dat mijn hardwerkende vrienden net ¤1500/maand (bruto) verdienen, enkel alleen omdat ze géén papiertje hebben. Soms is het leven gewoon niet altijd even eerlijk.
(eigenlijk vind ik dat héél veel mensen veel te veel geld verdienen, maar dat is weer een heel andere discussie zelfsneurochirurgen, longartsen, brandweermannen: mensen die andere levens redden, die mogen van mij een bak met geld verdienen. Accountants, consultants, docenten, winkelpersoneel, mensen op de bouw... ik vind dat daar vaak veel te veel verschil tussen zit. En ja, ik snap dat dat ook komt door opleiding, maar mijn mening is gewoon dat veel van ons bij lange na niet zo'n bijzonder werk doen dat ze daar zoveel geld voor verdienen).
Oke goed zoquote:Op woensdag 24 april 2013 19:45 schreef kwakz0r het volgende:
@Nallie: ik probeerde uit te leggen dat ik helemaal niet zo erg bezig ben met mijn salaris. Nu ging het er toevallig over, en over mijn geld ben ik dan weleens chagerijnig, maar ik besef hoe relatief dat is.Dus wel chaggo over geld, doorgaans niet bezig met balen van mijn salaris.
Maar.. ik ben vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeerquote:Op woensdag 24 april 2013 19:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, kom je uit de juist flamoes wandelen krijg je 8ton uitkering per jaarquote:Op woensdag 24 april 2013 19:46 schreef Nallie het volgende:
[..]
Oke goed zo
En wat Coco zegt, al is t weleens lastig om niet met anderen te vergelijken
Ja, natuurlijkquote:Op woensdag 24 april 2013 19:41 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
volgens mij is het niet alleen vraag en aanbod; maar ook hoeveel mensen zijn er die een beroep kunnen.
Er zijn veel bakkers dus als gevolg worden bakkers minder betaald. Er zijn weinig chefkoks, dus die krijgen meer betaald.
Ha! Weer zo'n overgewaardeerd persoon. Pfff.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maar.. ik ben vertrouwenspersoon van het maatschappelijk verkeer
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat we heel veel overuren maken. Werk rustig 5 weken in een maand. Dus dan knalt het salaris wel even naar benedenquote:Op woensdag 24 april 2013 19:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ha! Weer zo'n overgewaardeerd persoon. Pfff.
ik heb mijn eigen beroep er ook tussen gezet![]()
![]()
nah, dan mag ik klagenquote:Op woensdag 24 april 2013 19:51 schreef the85mc het volgende:
Vaak wordt er ook flink geleefd naar hoe er wordt verdiend. En zelfs de mensen die veel verdienen klagen nog.. Zoals laatst die man in dat krantenartikel dat hier geplempt werd, verdiende 4000 per maand en klagen dat ie nu door de recessie minder naar opera/theater kon. Nou wat moet die man afzien zeg...
Ik zeg niet dat geld totaal onbelangrijk is, maar als je je rekeningen kunt betalen, niet op ieder prijskaartje hoeft te kijken in de supermarkt en nog gewoon op vakantie kunt, dan heb je weinig reden tot klagen. /kortdoordebocht
Dat doen andere betoepsgroepen ook maraca.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat we heel veel overuren maken. Werk rustig 5 weken in een maand. Dus dan knalt het salaris wel even naar beneden
Ook zonder compensatie?quote:Op woensdag 24 april 2013 20:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat doen andere betoepsgroepen ook maraca.
quote:
Nou ja, de meeste mensen die ik ken krijgen wel overuren betaald als dat normaal is bij het werk.quote:
Ik ken irl niemand die overuren betaald krijgt.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, de meeste mensen die ik ken krijgen wel overuren betaald als dat normaal is bij het werk.
Ja, ik maak wel onderscheid tussen overuren en 'overuren'. Af en toe wat langer blijven noem ik geen overuren. Bij mijn baan is het vanzelfsprekend dat je in een bepaalde periode minimaal 50-60 uur per week werkt. Daar staat (sinds kort) geen compensatie meer tegenover. Dat bedoelde ik meerquote:Op woensdag 24 april 2013 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ken irl niemand die overuren betaald krijgt.
Ja hoor, ik heb tijden dat ik zestig plus uur per week werk. Geen financiële compensatie, maar kan meestal wel m'n eigen tijd indelen..en kan in een periode daarna weer rustiger aandoen.quote:
Maar dan heb je wel een compensatiequote:Op woensdag 24 april 2013 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb tijden dat ik zestig plus uur per week werk. Geen financiële compensatie, maar kan meestal wel m'n eigen tijd indelen..en kan in een periode daarna weer rustiger aandoen.
Oke,dan anders. Ik word voor 40 uur betaald, maar ben normaal gesproken tot 60 uur per week met mijn werk bezig. En dat geldt voor veel mensen in een commerciele functie.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, ik maak wel onderscheid tussen overuren en 'overuren'. Af en toe wat langer blijven noem ik geen overuren. Bij mijn baan is het vanzelfsprekend dat je in een bepaalde periode minimaal 50-60 uur per week werkt. Daar staat (sinds kort) geen compensatie meer tegenover. Dat bedoelde ik meerBeetje lastig uit te leggen, want iedereen heeft een ander beeld bij overuren
Ik vrij veel, maar die hebben standaard dus heel wat minder.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ken irl niemand die overuren betaald krijgt.
Voor mij is de laatste keer al zeker 15 jaar geleden.
Toen ik ongeveer jullie leeftijd had (10 jaar geleden) verdiende ik 60.000 gulden per jaar. Hoeveel zou dat nu zijn?quote:Op woensdag 24 april 2013 20:41 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik vrij veel, maar die hebben standaard dus heel wat minder.
met die inflatie kan ik niet rekenen, officieel is het natuurlijk ongeveer 23.000 euro, maar dat klopt niet meer na tien jaar denk ik.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Toen ik ongeveer jullie leeftijd had (10 jaar geleden) verdiende ik 60.000 gulden per jaar. Hoeveel zou dat nu zijn?
Nou, dat lijkt me niet. Ik zat toen net boven de ziekenfondsgrens.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
met die inflatie kan ik niet rekenen, officieel is het natuurlijk ongeveer 23.000 euro, maar dat klopt niet meer na tien jaar denk ik.
Ik weet dat toen een startsalaris van 2000-2500 gulden normaal was, dus ik denk dat je het florijnteken gewoon door een euroteken kunt vervangen.
Niet helemaal. Een HBO/Uni startsalaris lag toen rond de 3500 à 4000 gulden.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
met die inflatie kan ik niet rekenen, officieel is het natuurlijk ongeveer 23.000 euro, maar dat klopt niet meer na tien jaar denk ik.
Ik weet dat toen een startsalaris van 2000-2500 gulden normaal was, dus ik denk dat je het florijnteken gewoon door een euroteken kunt vervangen.
ah, dan ben ik de hele middelbare school lang voorgelogen over wat je ging verdienen na schoolquote:Op woensdag 24 april 2013 20:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet. Ik zat toen net boven de ziekenfondsgrens.
ah, voorgelogen dusquote:Op woensdag 24 april 2013 20:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet helemaal. Een HBO/Uni startsalaris lag toen rond de 3500 à 4000 gulden.
Echt? Dan ben ik ook voorgelogen.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Niet helemaal. Een HBO/Uni startsalaris lag toen rond de 3500 à 4000 gulden.
Bruto hè?!quote:
Dat zal je lerenquote:
Ik kreeg 21.92 gulden per uur in 1999. HBO startersfunctie, Amerikaans carrierebedrijf.quote:Op woensdag 24 april 2013 21:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Echt? Dan ben ik ook voorgelogen.
quote:
Er staat niets over in m'n contract. Maraboes, m'n contract vertelt me ook niet hoeveel uur ik moet werken...quote:Op woensdag 24 april 2013 20:21 schreef Maraca het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een compensatiealleen dan in de vorm van tvt waarschijnlijk
Maraboes, dat is een interessante..quote:Op woensdag 24 april 2013 21:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Er staat niets over in m'n contract. Maraboes, m'n contract vertelt me ook niet hoeveel uur ik moet werken...
je zou volgens mij echt wel flink meer kunnen verdienen...quote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef V1z0R het volgende:
quote:Op woensdag 24 april 2013 21:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maraboes, dat is een interessante..
God, jongens, ik kijk zo uit naar ons nieuwe huisje. Sinds ik dat weet is ons huis nu ook echt te klein, ik erger me er echt aan. Nog een maandje!
Klinkt als een echte representant van de generatie Y!quote:Op woensdag 24 april 2013 19:51 schreef the85mc het volgende:
Vaak wordt er ook flink geleefd naar hoe er wordt verdiend. En zelfs de mensen die veel verdienen klagen nog.. Zoals laatst die man in dat krantenartikel dat hier geplempt werd, verdiende 4000 per maand en klagen dat ie nu door de recessie minder naar opera/theater kon. Nou wat moet die man afzien zeg...
Ik zeg niet dat geld totaal onbelangrijk is, maar als je je rekeningen kunt betalen, niet op ieder prijskaartje hoeft te kijken in de supermarkt en nog gewoon op vakantie kunt, dan heb je weinig reden tot klagen. /kortdoordebocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |