abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125671084
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:59 schreef mime_negert het volgende:
Bussen inzetten om mensen drie uur in je tent te hebben. Waarbij jij ook nog de eerste twee drankjes weggeeft |:(
Kweenie hoor, maar dat is hier in het oosten heel gebruikelijk. Alle grote disco's hebben discovervoer.

Daar moet je overigens wel voor betalen en je krijgt zeker geen drankjes toe :P
pi_125671728
Een discotheek gericht op mensen die 1 colaatje per avond drinken. Top idee!
pi_125672728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:46 schreef erikkll het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar dat is hier in het oosten heel gebruikelijk. Alle grote disco's hebben discovervoer.

Daar moet je overigens wel voor betalen en je krijgt zeker geen drankjes toe :P
klopt ik ging toen ik nog in Zwolle woonde naar discotheek takens toen ik jaar of 16 was en je had vanaf zwolle,dalfsen,enzo busjes rijden

en ook de bob bus in rotterdam die brengen vanuit centraal ook mensen terug naar zoetermeer delft etc
pi_125672764
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:01 schreef kikoooooo het volgende:
Ha ha, mega discotheken met meerdere zalen. 2001 belde.

Gast, dat concept werkt niet meer. Misschien nog op het platteland. Niet in de randstad.
Hollywood music hall pal tegen cs rotterdam en die loopt en zeker in de zomermanden al jaren top
pi_125672791
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:50 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Hollywood music hall pal tegen cs rotterdam en die loopt en zeker in de zomermanden al jaren top
Tegens CS aan ja, in het centrum dus, niet op een industrieterrein.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125672804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:06 schreef Leandra het volgende:
Al even afgezien van het feit dat de kans klein is dat je een horecavergunning krijgt op een industrieterrein.
kan wel want discortheek Index in Duitsland staat op een industrieterrein zoals ook discotheek zak in Uelsen beide net over de grens
pi_125672829
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tegens CS aan ja, in het centrum dus, niet op een industrieterrein.
misschien is een locatie aan het centraal station van den haag ook beter alleen ik weet niet of ik zo'n locatie kan financieren
pi_125672844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:52 schreef Gulmez het volgende:

[..]

kan wel want discortheek Index in Duitsland staat op een industrieterrein zoals ook discotheek zak in Uelsen beide net over de grens
Dat is Duitsland ja.
Wij zijn (nog) geen provincie van Duitsland.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_125674152
Gratis naar de disco en nog condooms toekrijgen ook, wanneer ga je open? _O_
  woensdag 24 april 2013 @ 12:28:20 #60
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_125675579
Enig idee TS, wat voor enorme investering je moet maken?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:27:43 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125677613
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:52 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Want als het in Duitsland kan dan kan het in Nederland ook? Okay, handig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 24 april 2013 @ 13:47:28 #62
26374 made
..made by made..
pi_125678252
Hoeveel start capitaal denk je nodig te hebben ?
* Verbouwing loods (brandveiligheid / vluchtwegen etc)
* Geluid / licht
* Inrichting
Lurkt !
pi_125680420
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:47 schreef made het volgende:
Hoeveel start capitaal denk je nodig te hebben ?
* Verbouwing loods (brandveiligheid / vluchtwegen etc)
* Geluid / licht
* Inrichting
Ik hoop met een budget van rond de 6.000 euro te kunnen beginnen, comerciele DJ's kunnen pas later ingehuurd worden als het al een beetje loopt, aangezien die voor een paar uur gewoon te veel vragen

Ik zoek amateur DJ's die ervaring hebben en graag is voor een grote zaal mensen willen draaien, er zijn genoeg jeugdcentrums in Den Haag waar jonge talenten te vinden zijn.

Isolatie kan ik zelf voor het gebouw doen, heb ik wel is vaker gedaan bij de schuur van mijn vader, alleen moet je uitkijken dat er tussen de isolatie matriaal en de nieuwe wand geen muizen komen te zitten..
Mijn oom kan wel 4.000 tot 6000 los maken, ik denk dat ik van de bank niks kan verwachten aangezien ik geen ervaring erin heb..
  woensdag 24 april 2013 @ 14:58:04 #64
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_125680467
:')
The more debt, the better
pi_125680492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 08:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Locatie is al probleem 1; je krijg nooit een vergunning.

De kosten voor het opzetten van zo'n toko gaan in de tonnen! lopen.

Zet eerst maar eens uit wat nu elke stap van je plan kost, en hoeveel man jij dan per avond moet binnen halen om kostendekkend te zijn.

En dan hoeveel man elke avond om winst te maken om die enorme schuld terug te betalen

En dan dat even * 70% om te compenseren voor kut weer, mooi weer, feestdagen etc...

Ik denk dat dat behoorlijk tegenvalt :')
De overige dagen kan ik mijn zaal(en) laten verhuren aan bijvoorbeeld bedrijfsfeestjes.
pi_125680552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:06 schreef Leandra het volgende:
Al even afgezien van het feit dat de kans klein is dat je een horecavergunning krijgt op een industrieterrein.
weet je wat de reden hiervoor kan zijn?
in Duitsland is het namelijk bijna altijd zo dat discotheken in industrieterreinen liggen omdat ze dan het minst voor overlast zorgen
  woensdag 24 april 2013 @ 15:01:07 #67
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125680563
6000 euro voor een discotheek met meerdere zalen? Denk eerder aan 6.000.00 euro voor 1 zaal om mee te beginnen. En dan heb je de vergunningen waarschijnlijk nog niet eens binnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_125680657
Dit gaat zo hard falen. :D :'( :D
It's you my love, you who are the stranger
  woensdag 24 april 2013 @ 15:06:51 #69
26374 made
..made by made..
pi_125680751
6000 euro.
Ik weet niet wat je allemaal moet gaan verbouwen, maar met 6000 euro kom je niet ver.
Misschien kan je net de schroeven ervan betalen die je waarschijnlijk nodig hebt voor de geluidsisolatie.

Tip, ga gewoon werk zoeken en zet dit idee uit je hoofd.
Lurkt !
  woensdag 24 april 2013 @ 15:07:16 #70
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_125680771
Maar aangezien ondernemen een prima methode is om uit de Wajong te komen:

Vraag eens bij het lokale jeugdcentrum of je daar feestavonden mag gaan organiseren en dat je zelf voor alle kosten en dergelijke wil opdraaien. Pak het wat professioneel aan (dus met een begroting en dergelijke) en doe wat ervaring op met promotie, drank inkoop, betalingen en kaartverkoop. Als je dat in de vingers hebt kan je feesten gaan organiseren in al bestaande discotheken. Je leert dan ook onderhandelen en je krijgt een beeld van wat er allemaal in de horeca komt kijken.

Als je op een gegeven moment een mooi bedrag bij elkaar gespaard hebt (bijv 50.000 euro) dan kan je jezelf inkopen bij een al bestaand horeca onderneming. Als je hard werkt en veel inzet toont kan je vandaar uit gaan uitbreiden om uiteindelijk genoeg centjes te bezitten om een eigen disco te openen en draaiend te houden.

Je kan ook een eigen schuur ombouwen tot discotheek en pils uit het krat verkopen. Daar verdien je wel een paar tientjes per avond mee. Maar dan krijg je de brandweer en de gemeente op bezoek als het groot wordt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_125680851
Dus jij kan voor 6k een paar zalen isoleren. En je denkt dat er dan mensen gaan zitten. In een kale zaal. Zonder geluid. Zonder licht. Zonder bar. Op een industrieterrein. Voor 8 euro pp.
pi_125680878
Zit TS zit niet in de wajong vanwege een lichamelijke handicap denk ik.....

¤ 6.000,- |:(
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125681108
Ik vraag me nog steeds af waarom TS denkt wel de vaardigheden denkt te hebben een ondernemer te zij. Terwijl hem de vaardigheden ontbreken om een werknemer te zijn.

6000 euro is niet eens genoeg voor een gemiddelde bar trouwens ;).
pi_125681117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:07 schreef Ryon het volgende:
Maar aangezien ondernemen een prima methode is om uit de Wajong te komen:

Vraag eens bij het lokale jeugdcentrum of je daar feestavonden mag gaan organiseren en dat je zelf voor alle kosten en dergelijke wil opdraaien. Pak het wat professioneel aan (dus met een begroting en dergelijke) en doe wat ervaring op met promotie, drank inkoop, betalingen en kaartverkoop. Als je dat in de vingers hebt kan je feesten gaan organiseren in al bestaande discotheken. Je leert dan ook onderhandelen en je krijgt een beeld van wat er allemaal in de horeca komt kijken.

Als je op een gegeven moment een mooi bedrag bij elkaar gespaard hebt (bijv 50.000 euro) dan kan je jezelf inkopen bij een al bestaand horeca onderneming. Als je hard werkt en veel inzet toont kan je vandaar uit gaan uitbreiden om uiteindelijk genoeg centjes te bezitten om een eigen disco te openen en draaiend te houden.

Je kan ook een eigen schuur ombouwen tot discotheek en pils uit het krat verkopen. Daar verdien je wel een paar tientjes per avond mee. Maar dan krijg je de brandweer en de gemeente op bezoek als het groot wordt.
Haha dat laatste is wel grappig toen ik in Zwolle woonde deden boeren dit altijd uit die dorpjes, hadden bijvoorbeeld een schuur, iedereen betaalde 10 euro bij binnenkomst en dan waren binnen alleen muziek en bier enzo, dat is niet echt mijn ding :P

Maar je hebt wel gelijk, kreeg laatst een foldertje van de wajong en er stond dat ze mensen willen stimuleren om een eigen zaak te beginnen, en de kosten wat je verliest kunnen ze dan gedeeltelijk compenseren, en als je winst maakt zoveel dat je meer dan 1000 euro per maand draaid dan willen ze dat weer hebben

maar als ik te veel winst ga maken schrijf ik me gewoon uit, want dan heb ik die wajong toch niet meer nodig

mijn vader wou ooit een eigen kapper beginnen maar dat is uiteindelijk ook nooit gelukt misschien moet ik idd maar kleiner beginnen en iets als een lounge bar ofzoiets in de binnenstad waar je gratis op wifi kan zitten, lekkere stoelen en banken en waar je gewoon kan relaxen met niet al te harde muziek
pi_125681158
Ik heb een appartement van 40m2 verbouwt en was meer dan 10k kwijt...
pi_125681224
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:10 schreef DroogDok het volgende:
Zit TS zit niet in de wajong vanwege een lichamelijke handicap denk ik.....

¤ 6.000,- |:(
nee ik zat eerst op stedelijk college vmbo Zoetermeer, dat ging mis door me agressie problemen, toen moest ik naar de Goudse waarde in Gouda, speciaal onderwijs daar ging het ook mis omdat ik totaal niet luisterde en nooit kwam opdagen toen steeds leerplicht ambtenaar aan de deur gehad

en toen uiteindelijk op de zmok in transvaal gekomen en vanaf toen ik 18 kreeg stroomde ik de wajong in en heb aantal keren cursussen gehad voor me woede, en ze zijn opzoek naar een baan alleen ze vinden niks dusja jobcoach komt af en toe langs maar bij elke proefplaatsing ben ik na 3 maanden weer eruit gezet door verschillende dingen
pi_125681344
Dus ik betaal jouw wajong omdat jij jezelf niet in kan houden?
pi_125681387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Dus ik betaal jouw wajong omdat jij jezelf niet in kan houden?
Mijn oom betaald net zo goed belasting met zijn bedrijf dus als je het zo stelt compenseert het weer met zijn belasting en mijn wajong dus netto kost het de samenleving niets het is maar hoe je het bekijkt
pi_125681417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:26 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Mijn oom betaald net zo goed belasting met zijn bedrijf dus als je het zo stelt compenseert het weer met zijn belasting en mijn wajong dus nette kost het de samenleving niets het is maar hoe je het bekijkt
Als iemand jouw morgen dood schopt, omdat je te agressief bent tegen iemand die groter dan je is. Betalen jou oom en ik allebei minder belasting ^O^.

Als jou dood directe opbrengst voor de maatschappij betekent, betekent dit dus vanzelfsprekend dat je nu geld kost.
pi_125681705
Als je al een vergunning krijgt, dan kost je dat al mer dan 6k man.. wat een bazen topic dit
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_125681709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Als iemand jouw morgen dood schopt, omdat je te agressief bent tegen iemand die groter dan je is. Betalen jou oom en ik allebei minder belasting ^O^.

Als jou dood directe opbrengst voor de maatschappij betekent, betekent dit dus vanzelfsprekend dat je nu geld kost.
ja ik kost geld jobcoach die elke week langskomt + wajong uitkering + mijn huiis begeleid wonen + cursussen + mijn jeugd met scholen + psygologen + weet ik veel maar heb ik daar zelf om gevraagd? nee :') ik heb er zelf niks aan gehad zit nog steeds met problemen dus en waarom op mij afgeven er zitten scholen vol met jongeren en problematiek geef lekker op het systeem af dan op mij man
  woensdag 24 april 2013 @ 15:47:50 #82
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_125682121
Hoeveel denk je nodig te hebben als startkapitaal?
pi_125682248
Als je denkt dat het zo'n succes wordt en de bank geen geld schuift, waarom geen crowdfunding?
pi_125682327
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:35 schreef Gulmez het volgende:

[..]

ja ik kost geld jobcoach die elke week langskomt + wajong uitkering + mijn huiis begeleid wonen + cursussen + mijn jeugd met scholen + psygologen + weet ik veel maar heb ik daar zelf om gevraagd? nee :') ik heb er zelf niks aan gehad zit nog steeds met problemen dus en waarom op mij afgeven er zitten scholen vol met jongeren en problematiek geef lekker op het systeem af dan op mij man
Het systeem? Jij bent iemand van het systeem!

Jij trekt vrijwillig elke maand geld, je kan gaan werken. Maar weigert je eigen agressie op te lossen. Niemand is slachtoffer omdat die iets krijgt.
pi_125682374
die smoking lounge is niet nieuw.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 24 april 2013 @ 16:01:18 #86
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_125682584
Gulmez-topics _O_ _O_
  Moderator woensdag 24 april 2013 @ 16:24:24 #87
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_125683467
Even los van de volgende feiten:
- 6000 EUR als startkapitaal is abominabel weinig. Met een hoofdletter A.
- Al je concepten zijn al eens uitgevoerd en hebben stuk voor stuk gefaald.
- Je hebt geen vergunning.
- Je bedrijfsplan ontbreekt.
- Je doelgroep is net zo wazig als je bedrijfsplan.
- Je hebt geen personeel/busjes/bedrijfsvoorraad.
- Van je startkapitaal kan je never nooit niet een enigszins redelijke licht- en geluidsinstallatie van betalen.

Kan je zelf isoleren wel uit je hoofd zetten, dat gaat de Brandweer nooit goedkeuren.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:45:25 #88
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_125684177
Van het startkapitaal kan je nog niet eens de drank voor een avondje kopen :P
pi_125684461
_O-
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_125685848
http://www.uwv.nl/Particu(...)n_eigen_bedrijf.aspx
Succes TS!

Wat je ook gaat doen, wees realistisch en probeer een businessmodel op te stellen waarbij je geen rekening houdt met een eventuele terugval op een uitkering. Vooral dit laatste is de oorzaak van veel problemen met klanten/leveranciers als het toch niet erg goed loopt na de genoemde 6 maanden.
pi_125688850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:05 schreef mujentas het volgende:
TS is binnen 2 weken failliet voordat het topic 6 paginas heeft :')
Aangepast ;)
  woensdag 24 april 2013 @ 19:16:52 #92
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_125689340
Hilarisch topic weer, echt Gulmez-kwaliteit _O-
Daarnaast inderdaad een harde WTF, de wajong in voor woedeproblemen?
Ik heb ook woedeproblemen, kan ik gewoon iemand bedreigen en dan de overheid opbellen dat ik de wajong in wil? Makkelijk gratis geld, tering zeg.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_125689784
¤6000,- startkapitaal is te weinig. Zelfs ¤60.000,- is te weinig. ¤600.000,-, en dan alleen voor de inrichting is een mooie start.

Ga maar eens zoeken naar basic dingen zoals garderobebenodigdheden, metaaldetector, nooduitgangverlichting, (brand)beveiliging, salaris eerste paar maanden voor 'betrouwbaar personeel'.

En misschien hou je dan geld over voor een geluidsinstallatie, ik heb net een nieuwe geluidsset, en ik ben al ¤1500,- kwijt, en dan heb ik maar 6 lullige kleine speakertjes en een receiver voor in een appartement. En dan nog eens ¤750,- voor de TV, en de NAS was een paar jaar geleden ¤1000,-

En dan moet je ook nog 'feestverlichting' hebben, een goede basic installatie kost ook tienduizenden Euro's.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 24 april 2013 @ 19:32:33 #94
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125689997
quote:
9s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:01 schreef Pino112 het volgende:
Gulmez-topics _O_ _O_
Dit. O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125692624
Tijd voor een muziekje _O_
pindazakje
pi_125693394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 15:09 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Dus jij kan voor 6k een paar zalen isoleren. En je denkt dat er dan mensen gaan zitten. In een kale zaal. Zonder geluid. Zonder licht. Zonder bar. Op een industrieterrein. Voor 8 euro pp.
_O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_125695035
Ts is de 'x1.000' vergeten die je vaak ziet bij exploitatierekeningen en balansen in jaarrekeningen.

toch? O~)
pi_125696300
Haha, een huisverbouwen kost al snel tienduizenden euro's, maar TS denk dat hij voor 6k een discotheek tevoorschijn kan toveren? Je kan niet eens de bar vullen met flessen voor dat bedrag man.
  woensdag 24 april 2013 @ 21:46:53 #99
122997 zquing
Drama Junk
pi_125697168
Ga gewoon de techno kant op, beetje illegale feestjes organiseren. Geen gekut met politie/isolatie en als je slim bent laat je een paar van je matties dealen en strijk jij een deel van de winst op.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_125697346
Wat een rare pendel tijden. Dan zou je maar 3 uur hebben om op stap te gaan? Hier sluiten de discotheken om 06:00 dus waarom om 02:30 terugrijden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')