Nietes, die is te hipster.quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:03 schreef Tchock het volgende:
Overigens was 'The Indie Underground' een veel betere TT. Just Sayin'.
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb je overigens 'm wel met koptelefoon geluisterd? OK Computer dient met koptelefoon geluisterd te worden. Nu houd ik op, de Radiohead-fundamentalist in mij begint weer te borrelen.
Als je van jazz houdt, is dit misschien meer je straatje, bij de weg:
Terwijl Nick Drake toch ook openingen laat voor stukjes licht. Pink Moon is voor mij met afstand het mooiste album dat ooit gemaakt is. Als ik niet goed in mijn vel zit en zijn muziek op zet, voel ik me meteen een stuk beter. Sterker nog, Bryter Later zet ik heel vaak op als ik vrolijk ben. Five Leaves Left is dan meer een album wat ik lekker in de ochtend opzet. Het is melancholisch, true, maar in zijn teksten zitten zo veel verwonderingen over het leven om zich heen. Ik vind dat Sparklehorse wel te vergelijken is met Nick Drake op dat gebied, daar zit ook die mix van melancholie en verwondering in.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:25 schreef DO2 het volgende:
Hmz... Ja, dat hoor je wel vaker, ja... Dat Radiohead depressief klinkt, of dat het depressief maakt.
Ik word er soms hooguit wat melancholisch van. Maar het is geen beklijvende melancholie...
Het werkt bijna verfrissend, zelfs.
Nick Drake heeft wat dat betreft een veel grotere grip op mij.
Die kan me wel de diepte in slepen.
Hahaha ik krijg altijd dezelfde reactie (denk dat ik dit in 5 jaar fok al minstens 20x gezegd heb, deze discussie komt ook echt veel en veels te vaak opquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef Arn0 het volgende:
Oeh Norrage, dat is een heel zware uitspraakDenk niet dat veel fans dat met jou eens zijn.. Sowieso kan je The Bends toch niet beter vinden, wel?
Die mening van Norrage is al langer bekend, en die discussies daarop hebben ook al uitvoerig plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef Arn0 het volgende:
Oeh Norrage, dat is een heel zware uitspraakDenk niet dat veel fans dat met jou eens zijn.. Sowieso kan je The Bends toch niet beter vinden, wel?
Ik heb het over de albums van Radiohead ten opzichte van de andere albums van Radioheadquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:58 schreef Felagund het volgende:
Daar ben ik het niet met je eens. Ik denk dat oudere muziekliefhebbers eerder een Beatles of een Pink Floyd album het beste vinden. Zie ook de album top 100 op Fok, zelfs daar eindigt het album niet altijd op 1. (Wel altijd hoog natuurlijk, maar vorig jaar won The Funeral van Arcade Fire).
Al betwijfel ik of die babyboom-generatie Radiohead zal uitkiezen als beste band. Leo is daar wat dat betreft toch redelijk uniek in. Die babyboomers zijn toch meer van al die radio 2 meuk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:33 schreef Arn0 het volgende:
OK Computer is Don Leo's favoriete album allertijden, en dat is toch de vertegenwoordiger van de babyboomgeneratie.
Ja, over het algemeen heeft zijn muziek ook een positief effect op mij, hoor. Gelukkig.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Terwijl Nick Drake toch ook openingen laat voor stukjes licht. Pink Moon is voor mij met afstand het mooiste album dat ooit gemaakt is. Als ik niet goed in mijn vel zit en zijn muziek op zet, voel ik me meteen een stuk beter. Sterker nog, Bryter Later zet ik heel vaak op als ik vrolijk ben. Five Leaves Left is dan meer een album wat ik lekker in de ochtend opzet. Het is melancholisch, true, maar in zijn teksten zitten zo veel verwonderingen over het leven om zich heen. Ik vind dat Sparklehorse wel te vergelijken is met Nick Drake op dat gebied, daar zit ook die mix van melancholie en verwondering in.
Ik ben de enige die het afgelopen half jaar berichtjes achterlaat in het Nick Drake-topic, dus dan ga ik maar hier zijn muziek droppen.Deze demo van Place To Be is wel zo waanzinnig mooi.
In The Backseat van Arcade Fire is ook zo'n intens droevig nummer, maar heeft wel een heel erg opzwepend eindequote:Op dinsdag 23 april 2013 11:54 schreef Norrage het volgende:
Soms maakt verdrietige muziek je verdrietig, maar soms ook precies het tegenovergestelde
Nick Drake.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Terwijl Nick Drake toch ook openingen laat voor stukjes licht. Pink Moon is voor mij met afstand het mooiste album dat ooit gemaakt is. Als ik niet goed in mijn vel zit en zijn muziek op zet, voel ik me meteen een stuk beter. Sterker nog, Bryter Later zet ik heel vaak op als ik vrolijk ben. Five Leaves Left is dan meer een album wat ik lekker in de ochtend opzet. Het is melancholisch, true, maar in zijn teksten zitten zo veel verwonderingen over het leven om zich heen. Ik vind dat Sparklehorse wel te vergelijken is met Nick Drake op dat gebied, daar zit ook die mix van melancholie en verwondering in.
Ik ben de enige die het afgelopen half jaar berichtjes achterlaat in het Nick Drake-topic, dus dan ga ik maar hier zijn muziek droppen.Deze demo van Place To Be is wel zo waanzinnig mooi.
Ik ben afgehaakt toen de bliepjes begonnen. Heb Kid A en Amnesiac wel, maar die raken me niet. OK Computer wel een goed album natuurlijk, hoewel ik het al tijden niet meer heb opgezet.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zijn ook een aantal mensen op FOK! die zweren bij Creep en alles erna kut vinden. Ik ben blij dat ik niet bij die groep hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |