Haha. Ik zou niet eens weten wat ik aan zo'n man moet vragen, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:50 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ben je gek, ik viel bijna om van de zenuwen en heb als een halve autist staan brabbelen.
Een reconstructie:quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:52 schreef DO2 het volgende:
[..]
Haha. Ik zou niet eens weten wat ik aan zo'n man moet vragen, eerlijk gezegd.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Godverdomme, ik liep net Thom Yorke tegen het lijf hier in Amsterdam!!Ik was veels te nerveus om veel te zeggen, maar ze spelen geen Creep (thank god) en ik heb om een kleine hint naar Neil Young gevraagd, dus als dat gebeurt, kun je me opvegen!
![]()
![]()
Ik was op dat moment bezig met mijn scriptie over Kafka, dus ik brabbelde ook als afscheid: ''Got to go...eeh, write about Kafka....byeeee.''quote:Op zondag 14 oktober 2012 14:09 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hij accepteerde het meer, volgens mij.![]()
Ik zei: 'He Thom, just want to thank you already for the concert.' En toen zei ik dat ze toch hopelijk geen Creep gingen spelen (beetje stomme en flauwe vraag, maar dat nummer vind ik echt een ramp), aangezien dat op de website van Ziggodome stond, waarop hij zei: 'No, they can put it on the website, you know, but we're not going to play it.' Daarna vroeg ik of er nog een kleine rendition van Neil Young in zat, waarop hij zei: 'Probably not, but who knows.'
Tja weet niet of ik daar nog wel zin in heb. Karma Police kende ik al en vind ik wel goed en Electioneering was wel goed maar voor de rest leek het net 50 jaar te duren. Heb dan altijd zoiets, er is zoveel goede muziek op de wereld die ik nog niet gehoord heb, waarom dan met al een negatief voorgevoel een album revisiten. Ach ja, we zien het wel. Weet nog wel zeker dat ik er vast wel nog eens aankom.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:47 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik zou het niet meteen afschrijven in ieder geval. Is een cliché, maar luister 'm nog een paar keer, en laat het bezinken.
Heb je overigens 'm wel met koptelefoon geluisterd? OK Computer dient met koptelefoon geluisterd te worden. Nu houd ik op, de Radiohead-fundamentalist in mij begint weer te borrelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja weet niet of ik daar nog wel zin in heb. Karma Police kende ik al en vind ik wel goed en Electioneering was wel goed maar voor de rest leek het net 50 jaar te duren. Heb dan altijd zoiets, er is zoveel goede muziek op de wereld die ik nog niet gehoord heb, waarom dan met al een negatief voorgevoel een album revisiten. Ach ja, we zien het wel. Weet nog wel zeker dat ik er vast wel nog eens aankom.
Luister altijd met mijn Sennheisers.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb je overigens 'm wel met koptelefoon geluisterd? OK Computer dient met koptelefoon geluisterd te worden. Nu houd ik op, de Radiohead-fundamentalist in mij begint weer te borrelen.
Als je van jazz houdt, is dit misschien meer je straatje, bij de weg:
Brrr nee vind het wederom niks. Krijg er gewoon de kriebels van, die fragiele stem en heel die depressieve sound. Doe mij maar zoiets als we het over jazz hebben:quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Heb je overigens 'm wel met koptelefoon geluisterd? OK Computer dient met koptelefoon geluisterd te worden. Nu houd ik op, de Radiohead-fundamentalist in mij begint weer te borrelen.
Als je van jazz houdt, is dit misschien meer je straatje, bij de weg:
Je hebt dan inderdaad wel meer te maken met iets als Andrew Hill met bovenstaande Radiohead.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Brrr nee vind het wederom niks. Krijg er gewoon de kriebels van, die fragiele stem en heel die depressieve sound. Doe mij maar zoiets als we het over jazz hebben:
Of wat meer Soul achtig:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:27 schreef Kerftminister het volgende:
Vandaag Ok Computer voor het eerst gehad, vond het echt helemaal niets. Die stem van Thom Yorke krijg ik hoofdpijn van.
Radiohead klinkt depressief omdat Yorke's stem vaak droevig is. Maar mensen die dat zeggen (ik bedoel niet jou dus) luisteren niet goed, want de teksten zijn zelden depressief. Angstig, kwaad, vrolijk, maar bijna nooit depressief.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:25 schreef DO2 het volgende:
Hmz... Ja, dat hoor je wel vaker, ja... Dat Radiohead depressief klinkt, of dat het depressief maakt.
Ik word er soms hooguit wat melancholisch van. Maar het is geen beklijvende melancholie...
Het werkt bijna verfrissend, zelfs.
Zei alleen dat ik het luisterde daarna. Vergeleek niks met elkaar.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
En dan Ewert er na noemen alsof die twee in de verste verte vergelijkbaar zijn
![]()
![]()
![]()
How to... is wel echt een dieptepunt. En Exit Music... is natuurlijk ook meer boos dan verdrietig, vooral het einde. Bijzonder, het eerste waar ik aan dacht toen ik het hoorde is Romeo & Juliet. Kwam er tijden later pas achter dat het daar ook daadwerkelijk over geschreven is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:42 schreef DO2 het volgende:
Mja, ze hebben natuurlijk wel zeer sombere nummers ( met zwaarmoedige teksten ) ...
Exit Music For a Film en How To Disappear Completely zijn daar wel goede voorbeelden van.
Maar zelfs in die inktzwarte nummers breekt soms het licht door.
En ze worden vrijwel altijd vergezeld door een hypnotiserende melodie die het geheel weer wat draaglijker maakt.
Maar Ian Curtis was zwaar depressief. Yorke is dat nooit geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 01:54 schreef DO2 het volgende:
Maar goed, er werd ( en wordt ) van Joy Division ook gezegd dat het inktzwart is ( en gezien de teksten is het dat vaak ook ), maar je kan er tegelijkertijd fantastisch op dansen,.
Nee, dat is juist de enorme kracht van JD.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:55 schreef Tchock het volgende:
En dat het depressief is hoeft de dansbaarheid ook niet uit te sluiten, toch?
Jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 02:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, dat is juist de enorme kracht van JD.
Het is opzwepend en zwaarmoedig tegelijkertijd. Het is enorm energiek, maar doordrenkt met hopeloosheid. Briljant.
Misschien had ik moeten zeggen dat ik het kut vind.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:58 schreef Tchock het volgende:
Hoe kun je Radiohead nou niets aan vindenIk snap dat nooit. Dat je het niet mooi vindt, dat je niet van gitaarmuziek houdt, dat je geen emoties hebt: allemaal valide redenen om Radiohead te haten. Maar hoe kun je er nou 'niets aan' vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |