quote:
Als hij al iets gaat flikken dan heeft zo een contract weinig zin he...quote:Op maandag 22 april 2013 16:52 schreef hezdunnah het volgende:
Confronteer hem hiermee en laat hem desnoods een contract ondertekenen als dat zin heeft.
Ja dacht ik ook al maarja je weet nooit.quote:Op maandag 22 april 2013 16:53 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Als hij al iets gaat flikken dan heeft zo een contract weinig zin he...
Sorry, ik bedoel visum, in het goed Nederlands.quote:Op maandag 22 april 2013 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou bedanken voor de eer.
En tenzij het hier gaat om een creditcard, zou ik je OP een beetje aanpassen.
Met zo'n visum op uitnodiging, maakt het niet meer uit waar HIJ slaapt. Wat uitmaakt is waar JIJ slaapt. Want JIJ staat garant voor hem. Je bent verantwoordelijk voor de mogelijke ellende die hij zou kunnen veroorzaken.quote:Op maandag 22 april 2013 16:49 schreef LizzyAdam het volgende:
Zo goed ken ik hem nouook weer niet. Wat zou er kunnen gebeuren, hoe zou hij mij kunnen benadelen en is het een grote schande als ik eigenlijk dus lieg op het formulier, omdat ik heb geen onderdak biedt maar hij in een ander huis slaapt?
Je moet wel financieel garant voor hem staan. Je moet bewijzen dat je voor de tijdsduur van het visum (90 dagen, gok ik), 35 euro per dag ofzo kunt opbrengen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:01 schreef Maanlander het volgende:
Je hoeft alleen maar garant te staan als "logiesverstrekker" en niet financieel, ik neem aan dat als hij een goede baan heeft zelf wel voor de financiele middelen kan zorgen (ik dacht iets van 35 euro per dag ofzo).
Nee dat hoeft niet.quote:Op maandag 22 april 2013 17:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je moet wel financieel garant voor hem staan. Je moet bewijzen dat je voor de tijdsduur van het visum (90 dagen, gok ik), 35 euro per dag ofzo kunt opbrengen.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:09 schreef loveli het volgende:
Gevraagd, ingestemd, betekent, bied, toegezegd.
Ik zou het niet doen, valsheid in geschrifte.
Lol mezelf gequote ipv ge editquote:Op maandag 22 april 2013 17:24 schreef Maanlander het volgende:
Hij kan zelfs voor 1 nacht een hotel boeken en zeggen dat hij een roundtrip maakt als hij maar een geldig paspoort, een retourticket en indien ernaar gevraagd wordt voldoende financiele middelen kunnen tonen. Dan hoef je helemaal geen garantverklaring/logiesverstrekking in te vullen, dat verzorgt het hotel dan evenals de melding bij de vreemdelingenpolitie.
Denk je dat hotels ook financieel garant gaan staan voor elke toerist van buiten de Schengen zone die ze ontvangen?
Dat lijkt mij ook.quote:Op maandag 22 april 2013 17:24 schreef Maanlander het volgende:
Hij kan zelfs voor 1 nacht een hotel boeken en zeggen dat hij een roundtrip maakt als hij maar een geldig paspoort, een retourticket en indien ernaar gevraagd wordt voldoende financiele middelen kunnen tonen. Dan hoef je helemaal geen garantverklaring/logiesverstrekking in te vullen, dat verzorgt het hotel dan evenals de melding bij de vreemdelingenpolitie.
Het is 34 euro per dag. En het moet wel als degene die hierheen komt niet kan bewijzen dat hij zelf over voldoende middelen beschikt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je alle kletskoek uit je post filtert en je houdt bovenstaande over, wat denk je dan zelf??quote:Op maandag 22 april 2013 16:49 schreef LizzyAdam het volgende:
heb m ook 3x ontmoet,
[...]
voor maximaal 5 jaar, en maximaal ¤10.000 per jaar.
quote:Op maandag 22 april 2013 18:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is 34 euro per dag. En het moet wel als degene die hierheen komt niet kan bewijzen dat hij zelf over voldoende middelen beschikt.
Dus we zaten er beide niet ver naast.Ja en dus er staat duidelijk dat hij bewijsstukken moet aanleveren die aantonen dat hij over voldoende financiele middelen beschikt en dat het dan voor de relatie in het te bezoeken land NIET nodig is garant te staan. In dit geval lijkt me dat hij voldoende geld heeft want goede baan, en de vraag is of ze er in Zuid Afrika wel om vragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat hij in dit geval wel nodig heeft is een verklaring van logiesverstrekking, punt 2 in je lijstje. Dat is wel hetzelfde formulier als voor garantstelling maar dat gedeelte hoef je dan niet in te vullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |