SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Ik heb momenteel een eigen studio, ik doe portretfotografie (sta als zzp'er ingeschreven). Het liefste wil ik voor modebladen gaan fotograferen, en met een opleiding fotografie lijkt me de kans hierop toch wel toenemen (tevens wil ik sowieso een vervolgopleiding doen, maar is de keus met havo + c&m zonder wiskunde niet vrij breed).quote:Op maandag 22 april 2013 16:35 schreef trigt013 het volgende:
Wat zou je voor werk willen zoeken als Bachelor Fotografie?
Lijkt een terugkerend item bij TS idd.quote:Op maandag 22 april 2013 20:49 schreef Ouwesok het volgende:
Waarom ben je zo in die 'gear' geinteresseerd
Vind eerst eens uit voor hoeveel fotografen er in de modebranche een al dan niet belegde boterham te verdienen valt.quote:Op maandag 22 april 2013 16:46 schreef Susteren het volgende:
Het liefste wil ik voor modebladen gaan fotograferen, en met een opleiding fotografie lijkt me de kans hierop toch wel toenemen.
Mirjam heeft het al gezegdquote:Op maandag 22 april 2013 22:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
Komt deze discussie weer![]()
Bij racen, draait het daar om wie de snelste auto heeft? Nee, maar het is wel een deel van de prestaties die worden geleverd: met een f3 auto ga je het niet redden in een f1 race. Tuurlijk: met een 500d kun je prima foto's maken, maar waarom zou je niet investeren in een camera die lang meegaat en stevig is etc. etc.
Maat terug op het onderwerp: als ik veel geld betaal voor een opleiding verwacht ik ook kennis apparatuur die in die prijscategorie past.Trouwens, bashen op het feit dat niet alleen de techniek van fotograferen maar ook de apparatuur me interesseert, wat is daar nu zo interessant aan? Ik heb aan zo'n reacties echt 3x niks
Waarom vraag je het dan hier als je het al lang weetquote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is nu al geen hobby meer, aangezien ik er per maand voor wordt betaald met productfotografie en regelmatig opdrachten voor portretfotografie krijg.
Stel je gaat een vervolgopleiding doen, de ene leer je het 1e jaar hoe je op M kunt foptograferen, het 2e hoe je photoshop gebruikt en het 3e jaar moet je een project voltooien. De andere opleiding leert je hoe je onderwerpen perfect belicht, ze hebben een studio waar je met veel verschillende lichtvormers kunt experimenteren. Ook kun je een digitale middenformaat camera gebruiken en hebben ze een lab waar je films gratis kan ontwikkelen en inscannen.
That's my point: in dit voorbeeld zou ik wel weten welke opleiding ik zou kiezen.
Naast je vraaggedrag valt me steeds weer op dat je de antwoorden die je van iedereen krijgt kennelijk niet wilt horenquote:Op maandag 22 april 2013 22:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Misschien omdat dit een voorbeeld is, en ik verder maar weinig over die studies kan vinden
Jouw reacties heb ik echt niets aan, sorry dat ik het zeg maar het is totaal off-topic (en van Mirjam als mod valt me dat al helemaal tegen). Ik vraag niet om jullie meningen of je als beroepsfotograaf goede spullen nodig hebt, ik vraag enkel of iemand ervaringen met deze opleidingen heeft. Ik wil rustig via dm's of een ander topic discussieren, maar hier hoort het gewoon niet thuis.
Je eist maar wat je eisen wilt. Als je professioneel fotograaf wilt worden verdoe je alleen je tijd nogal met al die spullenpraatquote:Op maandag 22 april 2013 23:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Dat dat het enige criterium is, waar heb je dat gelezen? Vaak lezen mensen ook wat ze willen lezen.
Waar je dat 2e vandaan hebt![]()
De reacties worden een tikkie emotioneel, maar waar dat voor nodig is? Is het pure afkeer van mensen die van mooie apperatuur houden, of telt het feit dat ik op mn 16e niet nog steeds met m'n Sony Alpha of 550d fotografeer ook mee? Ik bedoel, mag ik na jarenlang fotograferen niet wat hogere eisen aan m'n apperatuur stellen?
En nu heb je weer een halve folder opgedreund en aangetoond een goudmijntje voor een welbespraakte fotoboer te zijnquote:Puur als voorbeeld: m'n 550d had ik geupgrade naar een 7d. Zelfde sensor, alleen betere body, paar extra opties en superieur af systeem. Door de snelle af icm ultrasonic lenzen heb ik veel shots kunnen maken die ik met het single crosstype af systeem van mn 550d of Sony niet had kunnen maken. En idem voor de 1d: de betere feel, grotere sensor, spatwaterdichtheid: het telt allemaal mee.
Het is pas geen hobby meer als je er van kunt levenquote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het is nu al geen hobby meer, aangezien ik er per maand voor wordt betaald met productfotografie en regelmatig opdrachten voor portretfotografie krijg.
Precies, techniek kun je leren maar dat maakt je nog geen goede fotograaf. Ik kan de techniek van een racewagen onder de knie krijgen maar dat zegt niet of ik ooit goed genoeg ben voor de formule 1quote:Op maandag 22 april 2013 23:56 schreef andreas612 het volgende:
Wat ik over het algemeen begrijp van (ook bijv. die academie) fotografieopleidingen is dat ze meer naar een eigen stijl gaan ipv 'het meer proberen te leren'.. Aan het einde van de rit kan iedereen 'perfect' fotograferen maar je zult er pas uitspringen als je een eigen handelsmerk hebt. Of dat dan met een hasselblad of een canon gebeurd zal dan van minder belang zijn gok ik (al is medium formaat nogal een overstap).
Ik denk dat je naast die 10k voor je eigen gear moet zorgen, of denk je dat ze voor 10k je tijdens de studie alle spullen geven dat je nodig hebt?quote:Op maandag 22 april 2013 16:32 schreef Susteren het volgende:
. Qua kosten zitten ze allemaal rond de 10k per jaar, dit is natuurlijk vrij duur maar mits ze ook goede gear hebben lijkt me dit het wel waard.
Desondanks weet je het niet zeker maar denk je hetquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:17 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ik heb apperatuur, maar de gedachte dat je op zo'n opleiding spullen krijgt aangeboden die je mag gebruiken is echt niet vergezocht.
En wat voegt die 1e zin nu toe aan dit topic, serieusquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Desondanks weet je het niet zeker maar denk je het
Maar wat verwacht je te kunnen gebruiken?
Omdat je nergens een voorbeeld hebt met wat voor gear je kan gebruikenquote:Op dinsdag 23 april 2013 00:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
En wat voegt die 1e zin nu toe aan dit topic, serieus
Een studio met belichting bijvoorbeeld
Lijkt me wel handig als je studiobelichting wilt leren.
Een gewoon klaslokaal? Sinds wanneer is een monolight of arri continulamp of whatever geen apperatuur?quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat je nergens een voorbeeld hebt met wat voor gear je kan gebruiken
En een studio met belichting is gewoon een klaslokaal dus, dat is wat anders dan gear dat je kunt gebruiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |