quote:Op maandag 22 april 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:
Als je dit afspiegelt op de huidige situatie zie je dat precies hetzelfde gaande is,
quote:Op maandag 22 april 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:
Als je naar de film kijkt kan je dat doel zien, namelijk het in strijd brengen van de Sentinels. Door die strijd wint The Matrix.
Gaat TS niet op reageren.quote:
De baarmoederquote:Op maandag 22 april 2013 10:51 schreef Synthercell het volgende:
Bijna iedereen kent de speefilm The Matrix (het systeem), maar wat bijna niemand weet is wat het doel is van The Matrix. Als je naar de film kijkt kan je dat doel zien, namelijk het in strijd brengen van de Sentinels. Door die strijd wint The Matrix.
Als je dit afspiegelt op de huidige situatie zie je dat precies hetzelfde gaande is, steeds meer mensen worden in strijd gebracht, er ontstaat langzaam maar zeker een revolutie. Deel drie heet dan ook The Matrix Revolutions. In dat deel zit de clou, de essentie van het verhaal, de strijd, de revolutie.
matrix betekend echt baarmoeder. Je comment is dus niet eens grappig.quote:
Wait what?quote:Op maandag 22 april 2013 20:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
matrix betekend echt baarmoeder. Je comment is dus niet eens grappig.
Dat geeft meteen een heel ander beeld over de fim waarbij mensen als batterijen fungeren.quote:Op maandag 22 april 2013 20:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wait what?
Edit: Verrek, je hebt gelijk
http://www.thefreedictionary.com/matrix
Het betekent ook 10 andere dingen, maar baarmoeder dekt de lading wel een beetje. Het blijft niettemin slechts een film en na deel 2 ook wel een best slechte.....quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat geeft meteen een heel ander beeld over de fim waarbij mensen als batterijen fungeren.
matrix 2 en 3 vond ik ook matig. Deel 1 is overigens is wel heel mooi weergegeven. Een zelfde soort thema van mens-batterij zit in Monsters Inc.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:20 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het betekent ook 10 andere dingen, maar baarmoeder dekt de lading wel een beetje. Het blijft niettemin slechts een film en na deel 2 ook wel een best slechte.....
Mijn eerste associatie zit toch meer in de Ax=b hoek.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:20 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het betekent ook 10 andere dingen, maar baarmoeder dekt de lading wel een beetje. Het blijft niettemin slechts een film en na deel 2 ook wel een best slechte.....
Ik moet gelijk aan cel structuren denken, misschien zijn de mensen in de film wel een metafoor voor mitochondrieen!quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mijn eerste associatie zit toch meer in de Ax=b hoek.
Prachtige film deel 1, het spreekt duidelijk ook veel mensen aan die van nature het gevoel hebben dat ze slechts poppen in het spel der leven zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
matrix 2 en 3 vond ik ook matig. Deel 1 is overigens is wel heel mooi weergegeven. Een zelfde soort thema van mens-batterij zit in Monsters Inc.
Niet eens een printer?!quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mijn eerste associatie zit toch meer in de Ax=b hoek.
Te lang geleden om de eerste associatie te zijn (lineaire algebra komt nog wel eens in mijn werk terug), maar die knerp dingen ken ik ook nog wel jaquote:
deed ie bij de vorige BNW matrix topics ook niet..quote:
quote:[Leela]: Their bodies are used to generate electricity. The idea came from an old movie called "The Matrix"
[Bender]: But... But wouldn't almost anything make a better battery than a human body? Like a potato... or a battery?
[Fry]: Plus no matter how much energy they produce, it would take more energy than that to keep them alive.
[Leala]: I know, I know, it sounds absurd. In fact, when "The Matrix" first came out, it seemed like the single crummiest, laziest, most awful dim-witted idea in the entire history of science fiction. But it turned out to be true!
[Fry]: Who knew?
[Bender]: Good work, writer of "The Matrix"!
Grappig alleen is Matrix niet in zijn eentje... Monsters Inc. bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:09 schreef Chewie het volgende:
Kan het op youtube niet vinden maar onderstaande dialoog uit Futurama geeft de Matrix wel goed weer
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |