Weinig kans. Gemeente wil de Breedstraat minder louche hebben en voor een coffeeshop heb je een van de nog maar 4 beschikbare vergunningen nodig (leert Google me).quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:13 schreef Nielsch het volgende:
Oh die coffeeshop daar. Ik dacht dat het om een koffiewinkel ging. Nee geen idee wat daar komt maar ik hoop een nieuwe coffeeshop.
Zolang ik mijn bugaboo er maar kan parkeren!quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:
Breedstraat heeft Tuinwijk om de hoek. Niet hetzelfde, maar wel dezelfde richting qua publiek.
Ff gegoogeld, maar ik denk dat ik daar minder ga komen dan dat ik het afgelopen jaar in de frs ben geweest...quote:Op zaterdag 27 april 2013 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het pand van de FRS komt een Hollister.
Gelukkig, ik ook niet maar Tuinwijk ligt niet om de hoek imho.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lig daar niet wakker van, jij ging ervan tegen een muur bonken zonder te vragen waar het over ging.
Aan de Vleutenseweg lag een andere coffeeshop die net is gesloten.
Breedstraat heeft Tuinwijk om de hoek. Niet hetzelfde, maar wel dezelfde richting qua publiek.
Ik vind guusjes echt 10x niks maar dat is ook weer erg persoonlijk.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zolang ik mijn bugaboo er maar kan parkeren!
Maar ook in tuinwijk kun je de "hippe" tentjes wel vinden hoor, guusjes en badhu doen aardig hun best.
Tippen aan oudwijk gaat gewoon nooit lukken, maar van mij hoeft dat niet. Ik vind oudwijk soms zo Amsterdams kijk ons eens hip zijn overkomen...
Ik vind het bij guusjes zo jammer dat ze buurtkroeg zeggen maar ondertussen in een kinderrijke wijk niet op kinderen zijn ingesteld. De schampere blikken die ik daar heb gekregen op zoek naar een plek om mijn dochter te verschonen... en dan over de luier (in pedaalemmerzak geknoopt) zeggen "dat willen we hier niet weggooien, dat is vies. Irritant.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zolang ik mijn bugaboo er maar kan parkeren!
Maar ook in tuinwijk kun je de "hippe" tentjes wel vinden hoor, guusjes en badhu doen aardig hun best.
Tippen aan oudwijk gaat gewoon nooit lukken, maar van mij hoeft dat niet. Ik vind oudwijk soms zo Amsterdams kijk ons eens hip zijn overkomen...
Het is onderdeel van het A&F concern. Wel een stuk goedkoper. Polo bij A&F kost 68 euro en bij Hollister 39 euro. Op zich zitten er wel leuke polo's tussen bij Hollister. Wellicht toch een keer kijken.quote:
Doe eens lief!quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lig daar niet wakker van, jij ging ervan tegen een muur bonken zonder te vragen waar het over ging.
Aan de Vleutenseweg lag een andere coffeeshop die net is gesloten.
Ze gaan studentenkamers doen in de koffieshop van de Breedstraat, want dat is een verbetering voor de wijkquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Weinig kans. Gemeente wil de Breedstraat minder louche hebben en voor een coffeeshop heb je een van de nog maar 4 beschikbare vergunningen nodig (leert Google me).
tsja, en toch is het de bedoeling... de fietsenstalling moet ondergronds komen, hieronder dus.quote:
Nee, wel op BG niveau maar onder het verhoogde Stationsplein Oost.quote:Op zondag 28 april 2013 10:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, en toch is het de bedoeling... de fietsenstalling moet ondergronds komen, hieronder dus.
Sinds wanneer zijn fietsers belangrijk in Utrecht?quote:Op zondag 28 april 2013 17:00 schreef zatoichi het volgende:
Ach de tramhalte op cs is ook verplaatst zonder rekening te houden met fietsers. De dichtstbijzijnde bewaakte fietsenstalling is de sijpestijnkade...
Zuilen nu ook!quote:Op maandag 29 april 2013 12:46 schreef zatoichi het volgende:
In Tuinwijk/Vogelenbuurt (Votulast) schijnt de zon!
Dat doet het allemaal vanmiddag alvast, zodat het vanavond, vannacht en morgen prachtig weer kan zijnquote:
Ik lig nog in bedquote:Op dinsdag 30 april 2013 09:01 schreef Nielsch het volgende:
Goed naar mijn zin gehad! Nu naar Den Haag.
De Rabobrug zou een uitkomst zijn.. Komt dat ding er wel?quote:Op zondag 28 april 2013 17:00 schreef zatoichi het volgende:
Ach de tramhalte op cs is ook verplaatst zonder rekening te houden met fietsers. De dichtstbijzijnde bewaakte fietsenstalling is de sijpestijnkade...
2016. Als het mee zit. Tegen die tijd is de hele situatie rondom CS alweer compleet anders, de tram gaat vanaf 2018 weer naar de centrumkant.quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
De Rabobrug zou een uitkomst zijn.. Komt dat ding er wel?
http://cu2030.nl/page/rabobrug
Lekker rustig.quote:Op dinsdag 30 april 2013 14:25 schreef speknek het volgende:
Watskeburt de stad is half uitgestorven. .
Ik denk niet dat het een bewaakte fietsenstalling dichter bij de halte jaarbeursplein brengt; ze moeten daar gewoon een bewaakte fietsenstalling neerzetten. Al die gebouwen daar staan toch leeg momenteel...quote:Op woensdag 1 mei 2013 00:26 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
De Rabobrug zou een uitkomst zijn.. Komt dat ding er wel?
http://cu2030.nl/page/rabobrug
Welke gebouwen?quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:04 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een bewaakte fietsenstalling dichter bij de halte jaarbeursplein brengt; ze moeten daar gewoon een bewaakte fietsenstalling neerzetten. Al die gebouwen daar staan toch leeg momenteel...
Jep, de AOB blijft voor zover ik weet en de rest van het pand wordt gesloopt zodat de tram straks doorgetrokken kan worden van het Jaarbeursplein naar Centraal Station ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 10:59 schreef Q. het volgende:
Daar zit toch gewoon de AOB in voor een deel? De rest van de ruimte in gebouw Sijpesteijn wordt momenteel gerenoveerd. Het middelste deel van de lange muur wordt momenteel gesloopt om plaats te maken voor de HOV baan.
http://www.nu.nl/politiek(...)sen-van-utrecht.htmlquote:Geen tweede termijn voor burgemeester Wolfsen van Utrecht
Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht heeft woensdag bekend gemaakt dat hij niet voor een tweede ambtstermijn kiest. Dat meldt de Gemeente Utrecht op haar website.
Dat betekent dat de Wolfsen stopt met zijn werkzaamheden op 1 januari 2014. Woensdag informeerde de burgemeester het college van b&w en de fractievoorzitters over zijn besluit. Eerder had hij zijn keuze al besproken met de commissaris van de Koning van Utrecht, Roel Robbertsen.
Wolfsen: "Ik vind het iedere dag opnieuw een groot voorrecht burgemeester te mogen zijn van deze prachtige stad en haar inwoners. Ook in de tijden van intensieve raadsdebatten over ingrijpende kwesties. Ik heb Utrecht voorgoed in mijn hart gesloten en ik blijf er ook graag wonen."
Wolfsen laat weten dat hij zes jaar is een mooie periode vindt voor een functie in het openbaar bestuur. "Uiteraard blijf ik mij tot 1 januari 2014 met volle inzet en plezier inzetten voor de belangen van Utrecht en de mensen die er wonen."
Omstreden
Wolfsen begon in januari 2008 als burgemeester van Utrecht. Daarvoor was hij zes jaar lid van de Tweede Kamer voor de PvdA. In zijn periode als burgemeester kwam Wolfsen regelmatig negatief in het nieuws. Zo wiste de gemeente in 2011 stukken die informatie bevatten over het wegpesten van een homostel in de wijk Leidsche Rijn. Uiteindelijk overleefde Wolfsen een motie van wantrouwen.
In 2012 blunderde de gemeente Utrecht in de zaak rondom de Romafamilie Nicolich. Haar huurcontract werd per 1 januari opgezegd omdat zij zich schuldig zouden hebben gemaakt aan intimidatie van een onderwijzeres. Dit bleek niet te kloppen. Ondertussen kwam de familie op straat te staan.
Ook voor zijn aantreden was Wolfsen al omstreden. Een raadgevend referendum waarin de burgemeester moest worden gekozen liep uit op een fiasco. De kritiek op Wolfsen zwol aan toen hij in 2009 de uitgever van het huis-aan-huisblad Ons Utrecht een oplage liet herdrukken. Wolfsen was niet blij met de inhoud over zijn woonkostenvergoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |