Remeha haalt zijn onderdelen zeer zeker niet uit China, de onderen komen óf uit Nederland óf andere omringende landen. De montagelijn van Remeha bevind zich in Apeldoorn, aan de marchantstraat 55.quote:Op zondag 21 april 2013 21:13 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoi Allemaal, ik ben van plan om CV ketels in Canada aan de man te brengen.
Nu kan ik wel vanuit Europa proberen te importeren maar dat gaat volgens mij ontzettend veel tijd en geld kosten.
Dus richt ik mij alsnog op China MAAR.....is er al iets bekend over deze ketels?
Er zijn een aantal leveranciers die CE norm hanteren. (zie links onder)
http://www.inter-alphatech.com/en/index.aspx
http://www.squirrelboilers.com/about.asp
http://szhaydn.en.gongchang.com/
Zij importeren naar bv Rusland, Roemenie, Bulgarije, Oekraine etc.
Nu weet ik dat REMEHA zijn onderdelen ook haalt uit China maar word de ketel in elkaar gezet in Nederland?
Probleempje op zich: hier is de electra 110-120V.
Valt dat simpel om te zetten in de ketel via een chip?
Het liefts zou ik wat willen opzetten met een NL fabrikant maar ik weet een importeur hier die INTERGAS aanbied en daar kost een ketel meer dan 4000 dollar!!!!![]()
En dan is de keuze hier simpel: mensen houden hun USA het lucht systeem.
Ik moet dus concurerend kunnen werken.
Alle input is meer dan welkom!!
Heb je suggesties, kom er maar mee.
Onder welke naam verkopen ze hun producten dan?quote:Op zondag 21 april 2013 21:54 schreef TR08 het volgende:
Nefit verkoopt al in de VS, misschien dat je voor hun ook een tak in Canada kan opzetten?
Overzees ketels verkopen vraagt ook een heel verschrikkelijk keuringstraject met allerlei politiek gemotiveerd gezeik over technische dingen erbij. Nefit heeft zich daar al goed doorheen geslagen in de VS dus dat zou een handige eerste keus zijn in Canada als ze daar niet al zitten.
Juistem.quote:Op zondag 21 april 2013 21:52 schreef cvboer het volgende:
[..]
Remeha haalt zijn onderdelen zeer zeker niet uit China, de onderen komen óf uit Nederland óf andere omringende landen. De montagelijn van Remeha bevind zich in Apeldoorn, aan de marchantstraat 55.
Ontopic: cvketels importeren is 1 ding, maar hoe ga je de lokale installatiebedrijven opleiden?, Hoe ga je de electronica van de ketel laten werken op het lokale elektra net? Het moet voor fabriekanten al een behoorlijke lucratieve markt zijn, willen ze hun producten land conform maken.
Vind het wél een mooi idee.
BUDERUS.quote:Op zondag 21 april 2013 21:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Onder welke naam verkopen ze hun producten dan?
verdomde interesant, een amerikaanse prolinequote:Op zondag 21 april 2013 23:13 schreef DUTCHKO het volgende:
BUDERUS
http://www.buderus.us/pro(...)ogamaxplusgb162.html
Ik heb gezien dat komplete bedrijven door Nederlandse fabrikanten worden opgekocht om zich zo in het land van oorsprong te "nestelen".quote:Op zondag 21 april 2013 23:16 schreef cvboer het volgende:
[..]
verdomde interesant, een amerikaanse proline![]()
Dit topic ga ik volgen, als ik nog tips en ideëen heb, laat ik het je weten.
Wij zijn ook blij met onze Nederlandse producten.quote:Op zondag 21 april 2013 23:25 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat komplete bedrijven door Nederlandse fabrikanten worden opgekocht om zich zo in het land van oorsprong te "nestelen".
Zo ontloop je, vermoedelijk, de langdradige import goedkeuringen.
Waar ze hier helemaal gek van zijn is Europees/Duits spul.
Zoals overal elders komt het Chinese spul ze de neus uit.
Helaas ben ik niet zo vermogend om 10 REHEMA's te importeren en als testcase te gebruiken.![]()
Dus vandaar mijn vragen over Chinese ketels, maar als het kan kies ik voor REHEMA of NEFIT of AWB.
Als je slim bent dan doe je net als Rehema, importeer onderdelen en zet ze hier in elkaar. (er zijn nog meer truukjes hoor... )
Verkoop de ketel als een MADE IN CANADA en er zal veel belangstelling zijn.
De lokale overheden subsidieren zwaar hier om de economie aan de gang te houden en mensen kijken hier echt WAAR het produkt word gemaakt.
Zo worden de meeste Japanse auto's HIER gefabriceerd als verkoop stimulans!
Volkswagen is nu een tophit hier. Wedden dat binnen een paar jaar er een canadese volkswagen fabriek hier neer word gezet?
Thnx.quote:Op zondag 21 april 2013 23:30 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wij zijn ook blij met onze Nederlandse producten.![]()
Vind het idee lucratief, ik hoop dat het je lukt om als importeur te functioneren.
Dat komt de mensen daar de neus uit. Zoals overal elders.quote:Op dinsdag 23 april 2013 02:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Maar niemand weet iets te vertellen over Chinese CV's???
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:26 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat komt de mensen daar de neus uit. Zoals overal elders.
Propaan. De nefit ketels kun je daar vaak (altijd?) ook wel op stoken. Moet je er wel een kopen met de juiste brander onderdelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:55 schreef skrn het volgende:
Hebben ze in Canada ook gewoon gasleidingen huis-aan-huis? En is dat gas dan van dezelfde kwaliteit/samenstelling? Ik ben wel benieuwd hoe er dan gestookt wordt in dat soort koude landen.
Dat kan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:39 schreef m3rlijnz het volgende:
Ik zou graag met je in contact willen komen. Ik vind het een schitterend idee. Kan dat?
Ja er is vollop gas want we hebben namelijk enorme voorraden gas hier.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:55 schreef skrn het volgende:
Hebben ze in Canada ook gewoon gasleidingen huis-aan-huis? En is dat gas dan van dezelfde kwaliteit/samenstelling? Ik ben wel benieuwd hoe er dan gestookt wordt in dat soort koude landen.
Gewoon natuurlijk gas. Propaan meer in de afgelegen gebieden.quote:Op woensdag 24 april 2013 08:35 schreef TR08 het volgende:
[..]
Propaan. De nefit ketels kun je daar vaak (altijd?) ook wel op stoken. Moet je er wel een kopen met de juiste brander onderdelen.
Tja dat is een probleem want hier moet de ketel ook aan bepaalde eisen voldoen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb een lijntje met Turkije, wat zijn de eisen van de ketel?
Laats is er mij een ketel aangeboden maar die heeft geen typegoedkeuring voor NL dus daar kan ik niks mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |