 
		 
			 
			
			
			Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...quote:Op maandag 22 april 2013 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In Decin en Usti komt volgens mij nooit een toerist, net zo min als ik pakweg Bergen of Charleroi.
 
			 
			
			
			Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Was vanochtend duidelijk te merken dat er gewerkt was op het traject Leeuwarden - Groningen, want de trein reed onderweg als op rails
oh wacht, daar rijdt ie al op
 
											 
			 
			
			
			Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...
 
			 
			
			
			Die ombouw is op dat stuk toch al vijf jaar achter de rug? Achter Harmelen ging het jarenlang van vier naar twee sporen terug. Best kans dat dat stuk ook nog dik water is trouwens.quote:Op maandag 22 april 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?
 
			 
			
			
			Dat valt wel mee, het is best een leuke stad. De echte rotzooi die jij vermoedt tref je aan in La Louvière en Charleroi.quote:Op maandag 22 april 2013 22:04 schreef eti het volgende:
[..]
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op maandag 22 april 2013 22:27 schreef eti het volgende:
Dan moet ik er eens gaan kijken.
Ik ben wel ooit in Ath geweest. (Aat, voor de Vlamingen)
Wat een ontzettend grote bodemdaling trouwens, over hoeveel jaar is dat?
quote:De verwachte daling en stijging van het oppervlak van Nederland voor het jaar 2050 ten opzichte van de huidige situatie (bron: Rijkswaterstaat, NAM)
 
			 
			
			
			Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
 
											 
			 
			
			
			Die zie ik niet, wel zie ik Gouda dat volgens dit kaartje niet zakt. De huizen niet misschien, maar de rest wel. Iedereen een verdieping extra.quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Valt wel onder de flinke bodemdaling. Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			neger wat?quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
 
			 
			
			
			Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
 
											 
			 
			
			
			Dit is een grapje..quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
 
  
  
											 
			 
			
			
			Lijkt het wel op.quote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?
 
			 
			
			
			Ik hoop dat het een grapje is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
 
			 
			
			
			Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..
Ja Toch?
JA TOCH?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..
Ja Toch?
JA TOCH?
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bronquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, dag, dat kun je toch oplossen door de instellingen in de onderstations?!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:02 schreef b2py het volgende:
Heeft Eurostar het vertrouwen al opgezegd in Siemens?
 
			 
			
			
			Verbaasd me niks, wordt alleen maar erger. De capaciteit in Krefeld is op dit moment ontoereikend, ze zitten al jaren om gekwalificeerd personeel te springen. Fijn dat Bombardier in Aken door kan gaan maar die hadden ze goed kunnen gebruiken bij Siemensquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef James1988 het volgende:
Duitse degelijkheid? Dat valt wel tegen. De 10 Velaro's die Eurostar had besteld, zullen later worden geleverd dan gepland. Hoeveel later durft Siemens niet te zeggen: "we hebben het onderschat"
 .
 .
											 
			 
			
			
			Nicequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
Op de Watergraafsmeer is weer een kraan geplaatst voor de afvoer van Plan V. Schijnbaar gaat dit dus ook weer van start.
 
											 
			 
			
			
			Zoiets jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?
 
											 
			 
			
			
			Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
 
			 
			
			
			dan heb je aan eentje genoeg toch? Terwijl de andere stellen een voor een in revisie gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |